SOYUT SANAT Kandisky,Mondrian ve Maleviç gibi sanatçıların doğadan yola çıkarak, görsel anlatıma varmaları çağın sanat değerleri üzerinde etkileyici olmuştur. Yaklaşık olara 1960 lara değin soyut sanat ,sanatın en arı ve üstün bir aşaması olarak yorumlanmıştır . Görsel sanatlarda soyut kavramı 1960’lara değin soyut sanat sanatın en arı ve üstün bir aşaması olarak yorumlanmıştır. Soyut resim denilince aklımıza ilk gelen işler Kandinsky,Maleviç ve Mondrian yaptıkları sanat eserleridir.
Kasmir Maleviç 1874’de Kiev’de doğdu; 1935’de Leningar’te öldü. Heykel ve Mimari okulunda öğrenim gördü. 1907’de Moskova Sanatçılar Birliğinin Sergisine katılmıştır. Maleviç, felsefe ile yakından ilgilenen bir sanatçıydı. Nesne, nesnelerin anlamı, insan ve doğa, mülkiyet gibi konular üzerinde kafa yoruyordu. Ona göre insan, nesne dünyasını kendi çıkarları için sanki bir yenilik gibi acımasızca kullanan, gerektiğinde kendi cinsini bile çekinmeden yok eden bir varlıktı. Bu yüzden nesne tutkusu, hem toplumsal yaşamda hem de sanattan silinmeliydi. Resimlerinde bu düzlemde değişkenlik göstermiştir. Kompozisyonlarını hem renk hem de biçim açısından gittikçe sadeleştirmeye başladı.
Bıçak Bileyicisi o kadar kalabalık ve parçalı bir kompozisyondur ki figürü bulmada zorlanırız. Ancak sanatçı yinede bilmece çözmemiz için belli noktaları vermiş bize. En belirgin motif resmin ortasındaki çarktır. Bunu bulduktan sonra elleri, bıçağı ve derken diğer parçaları izleyerek belli bir bütünlüğe ulaşabiliriz. Kazimir Maleviç, Bıçak Bileyicisi, mi, tuval üzerine yağlıboya, 80 x 80 cm
Bir bakıma resimde gidebileceği son noktaya kadar gitmiştir. Sanatçının sığınabileceği son biçim dediği kare geçmişle köprüleri atan ve yeni bir sanat için başlangıç değeri taşıyan bir simgeydi. Bir bakıma resimde gidebileceği son noktaya kadar gitmiştir. Kazimir Maleviç, Beyaz Üstüne Siyah Kare, 1913, tuval üzerine yağlıboya, 109x109 cm
SOYUT HEYKEL Soyut Heykel nedir diye bir bakarsak! Picasso’nun yaptıklarından tutun inşacı sanatçıların kine kadar, doğalcı anlatımın dışında kalan bütün heykellerin bu başlık altında incelendiğini görürüz.
Constantin Brancusi: Sihirli Kuş Bronz 60 cm Sihirli Kuş, şişkin gövdeli dik bir vaziyette iki ayağı üzerinde yere sağlamca basarken, bundan yola çıkarak geliştirdiği çeşitlemeleri gittikçe incelir ve gizemli bir hal alır.
Burada sanatçı, malzemenin olanakları ölçüde, mümkün olduğunca en aza indirgemiştir sanki kuş, uzayda rahatça süzülebilen diye takıntı hissi verebilecek bütün çıkıntılardan arındırılmıştır. Uzayda Bir kuş 118 cm bronz