Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Şİddet Muhammet GÜLER.
Advertisements

Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Okullarımızda Yaygın Bir Sorun:
1. Alkol, madde kullanan 2.OKULDAN KAÇAN 3.Suç işleyen ya da işleme eğilimi olan.
SINIRLARIMIZ Kazanım: *Fiziksel, sözel ve duygusal tacizle karşılaştığında nereden yardım alabileceğini belirtir. 10 sınıf 40 nolu kazanım etkinliği.
BÜYÜYEN TEHLİKE: SİBER ZORBALIK
HİZMET-İÇİ EĞİTİM MAYIS 2007
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
İçindekiler Zorbalığın Tanımı
DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR?NASIL TESPİT EDİLİR?
AKRAN BASKISI.
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
HAYIR DİYEBİLMEK LÜLEBURGAZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Lise Öğrencileri Semineri
ŞİDDETİ TANIMA VE ÖNLEMEDE ÖĞRETMENİNİN ROLÜ
ŞİDDET nedir?.
AKRAN ZORBALIĞI.
Birbirimizi Kötüleme Hakkında Gerçekten bazı adi kelimeler var
OKUL ZORBALIĞI.
ŞİDDET VE ŞİDDETİN ÖNLENMESİ
ŞİDDET VE SONUÇLARI.
AKRAN ZORBALIĞI Meltem ÖZDEMİR.
ŞİDDET VE YARDIM SINIRLARIMIZ
ŞİDDET NEDİR ? Şiddet, güç ve baskı uygulayarak insanların bedensel veya ruhsal açıdan zarar görmesine neden olan bireysel veya toplu hareketlerin tümüdür.
İVRİNDİ ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri
AİLE VE ÖĞRETMENE DÜŞEN YÖNÜ İLE AKRAN ZORBALIĞI
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
SUÇ VE ŞİDDET.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İdareci-Öğretmen Semineri
AİLE İÇİ ŞİDDET.
ZORBALIK.
Okullarda Şiddet ve Ailelere Düşen Görevler
ŞİDDET NEDİR???.
Suç ve şiddet nedir? Çocuğun yakalanması ya da yakalanmamasına, polisle başının derde girmesi ya da girmemesine bakmaksızın hayatı boyunca bir kez suç.
Bölüm 10 Riskli Davranışlar ve Duygusal Rahatsızlık
GÜVENLİ OKUL.
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
ŞİDDETİ TANIMA VE ÖNLEMEDE ÖĞRETMENİNİN ROLÜ
Şahinbey Rehberlik ve Araştırma Merkezi
Sunum Akışı Kuraldışı/Problemli davranış nedir?
AKRAN ZORBALIĞI HİZMET-İÇİ EĞİTİM MAYIS AKRAN ZORBALIĞI NEDİR? “Bir ya da bir grup insanın kasıtlı olarak, tekrarlayan bir biçimde diğer bir kişiye.
ÇOCUK VE SUÇ.
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
ZOR GENÇLER ile BAŞA ÇIKMA
SERVET AKAYDIN ORTAOKULU
OKULDA İSTENMEYEN DAVRANIŞLARIN ÖNLENMESİ
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
ZORBA OLMA! KANKA OL!.
ŞİDDET VE RİSK FAKTÖRLERİ
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Ortaokul Öğrenci Semineri
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ŞİDDETİ TANIMA VE ÖNLEMEDE ÖĞRETMENİNİN ROLÜ
OKUL VE ÇEVRE GÜVENLİĞİ SEMİNER KONUSU
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ADIYAMAN
ZORBALIK –AKRAN ZORBALIĞI VE BAŞ EDEBİLME YÖNTEMLERİ
AKRAN ZORBALIĞI.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri.
ŞİDDET.
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
Zeka geriliği VE ÇOCUK VE ERGENLERDE PROBLEM DAVRANIŞLAR
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Öğrenci Semineri
ZORBA MISIN?.
Sunum transkripti:

Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ADIYAMAN - 2007

Dünya Sağlık Örgütü’nün “Şiddet” Tanımı: Şiddet; bir bireyin yaralanma ve ölümüne neden olan ya da gelişmesini engelleyen fiziksel, psikososyal ve cinsel olarak uygulanan kasıtlı davranışlardır. Fiziksel, psikososyal ve cinsel şiddet uygulaması bir grup ya da topluma yönelik olabilmektedir.

Şiddet Güç ve baskı uygulayarak insanların bedensel ya da ruhsal açıdan zarar görmesine neden olan bireysel ya da toplu hareketlerin tümüdür.

Şiddetin Nedenleri: Biyolojik nedenler, Öğrenme yaşantısı ile ilgili nedenler, Toplumsal nedenler, Kişiler arası etkileşim ile ilgili nedenler.

Okul Zorbalığı Denildiğinde Tekme ya da tokat atma, İtme, çekme, dürtme, Dövme tehdidinde bulunma, Korkutma, Sözle sataşma, alay etme, dalga geçme, kızdırma, Tacizde bulunma, Küçük düşürme, Ailesine hakaret etme,

Kişi hakkında çeşitli yerlere çeşitli sözler yazma, Hoşa gitmeyen isim takma, Söylenti çıkarıp yayma, Arkadaş grubundan dışlayarak yalnız bırakma, oyun ve diğer etkinliklere almama ve engel olma, Karşındakinin kendini kötü hissetmesine neden olacak sözler söyleme.

Şiddet fizikseldir. Zorbalık ise fiziksel olduğu gibi sözel de olabilir.

Okul Şiddeti Denildiğinde Tehdit, Hırsızlık, Zorbalık, Cinsel saldırı, Silah taşıma, Kavga saldırı, Silah kullanma, Grup veya çete saldırıları, Haraca kesme, para sızdırma amacıyla tehditler kullanma

Hangi Öğrenci Şiddete Başvurur? Akran baskısına karşı koyamayan, çete kavgalarının bir parçası olan, Gururuna yenik düşen, Saygı kazanma ihtiyacını bu yalla karşılamaya çalışan, İntikam almak isteyen, Çaresizlik yaşayan, Alkol veya diğer uyuşturucu maddeleri kullanan, Kendini savunmaya çalışan.

Şiddet ve Zorbalığın Erken Belirtileri Yalnızlık, içe dönme, Şiddet uygulama, Sık sık disiplin problemi yaşama, Okula yaralayıcı, delici alet getirme, Küçük olaylara şiddetli tepkiler verme, Yangın çıkarma,okul araç gerecine zarar verme isteği Hayvanlara eziyet etme, Alkol ya da uyuşturucu kulanma, Bir çete üyesi olma ya da aynı mekanı paylaşma

UNUTMAYALIM! Yukarıda sayılanlar her zaman şiddete yol açmaz. Fakat problemlere çözüm bulunmadığında, zaman içinde bu işaretler şiddeti doğurabilir.

Şiddet ve Zorbalığı Tercih Eden Öğrencilerin Özellikleri İhtiyaçları ve kişilik özellikleri: Benlik saygıları düşüktür, Özgüvenleri eksiktir, Başkalarını ve olayları kontrol etme isteği, Başkalarının başarılarını kıskanma, Yenilgiyi kabul edememe.

Şiddet ve Zorbalığı Tercih Eden Öğrencilerin Özellikleri İlişki problemleri: Ebeveynleri tarafından fiziksel ve psikolojik şiddete uğrama,ihmal edilme, Arkadaş edinememe, dışlanma, Aile desteği ve yakınlığın olmaması, Otoriteye karşı gelme( aile, okul vs.), Akranlarıyla çatışma

İlişki problemleri: Empati eksikliği, Sorumluluk hissetmeme, Karşı gelme, İletişim becerilerindeki eksiklik.

Hangi Öğrenciler Şiddete Maruz Kalır İçe dönük, Kaygılı, Güvensiz, Çekingen, Benlik saygısı yetersiz, Sosyal becerileri zayıf, Yeterince arkadaşı olmayan, Sosyal ortamlarda dışlanan, Zorbaca davranışlara maruz kaldıklarında nadiren karşı koyabilen, Anne-babalarına bağımlı, Az sevilen…

Okul şiddeti birdenbire olmaz. Çoğu kez aynı kısır döngü tekrarlar.

Okul da Şiddet Nerelerde Olabilir? Sınıfta, koridorda, okul çevresinde oyun alanında, Okul servislerinde, İletişim araçlarıyla( telefon, internet, yazılı not), Mahallede.

Sonuçları Korku ve endişe, Okulu sevmemeye, Zorbalığın olduğu yerden kaçınma, Okuldan kaçma, Kaygı, kızgınlık ve çaresizlik duygusu, Bazı kronik hastalıkların oluşmasına, İntihara kalkışma, Devamsızlıkta artış, Başarı düzeyinde düşme, Özgüvenin azalmasına.

OKULDA ŞİDDETİ ÖNLEME

Okulda Şiddeti Önleme Etkili İletişimle Başlar

Okul- aile iletişiminin geliştirilmesi ve sürdürülmesi, Okulda ders dışı faaliyetlere yer verilmesi, öğrenci- öğretmen- okul idaresi iletişimi

Okulda Şiddeti Önlemede Herkes Sorumludur Öğretmenler ve diğer okul personeli Öğrenciler Aile Sosyal çevre

Okul Yönetimi Ne Yapabilir İletişim kanallarını açık tutun. Öğrencilerin duygularını paylaşması için uygun fırsatlar yaratın ve cesaretlendirin. “Güvenli okul” anlayışını geliştirin. “tehditleri ve uyarı işaretlerini” takip edin. Öğrenciyle görüşün. Öğrencinin velisine haber edin. İlgili birimlere yönlendirin. Temel önleme çalışmaları yapın. Okul Kriz Ekibi kurun.

Sosyal Beceri Programları Temel Önleme Sosyal Beceri Programları

Sosyal Beceri Programları Problem çözme, karar verme, Arabuluculuk, Kendi kendini denetleme stratejiler, Çatışma çözme yöntemleri, Atılganlık eğitimi, Sosyal beceri eğitimi, Madde kullanımı, Cinsel Eğitim…

AYRICA Bu inançların yanlış olduğunun altını çizin. Kavga etmek ve saldırganca davranmak, büyüme gelişmenin doğal bir parçasıdır. Zorbalığa uğrayanlar belki bir süre acı çekerler ama bunu daha sonra unutacaklardır. Başkalarını kızdırmak bazen eğlencelidir. Bazı öğrenciler zorbalığı hak ederler. Zorbalıktan şikayet eden öğrenciler “ana kuzusu”durlar. Zorbalık yapanları görmezlikten gelirseniz sizi bırakırlar. Zorbalık yapıldığında bunu yetişkinlere anlatmak ispiyonculuktur. Bir zorbayla baş etmenin en iyi yolu onunla kavga etmek ve intikam almaktır. Bu inançların yanlış olduğunun altını çizin.

Teşekkürler....