FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
Pazarlama karmasında firmanın özellikle ilgilendiği eleman fiyattır
Fiyat nedir? Fiyat; Mal ve hizmetler için talep edilen (alınan) parasal bedel.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI FİYAT
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 6
Marka Konumlandırma Brand Positioning
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Müşteri Değeri İletişimi Reklam, Satış Tutundurma ve Halkla İlişkiler
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
PAZARLAMA ÇEVRESİ.
PAZARLAMA KARMASI ders 12
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
9. Bölüm FİYATLANDIRMA.
DAĞITIM (PAZARLAMA) KANALLARI TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
MÜŞTERİ YÖNELİMLİ PAZARLAMA STRATEJİSİ: HEDEF PAZAR İÇİN DEĞER YARATMA
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Fiyat ve Fiyatlandırma
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bölüm 7: Fiyat ve Fiyatlandırma Kararları
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Bölüm 7: Fiyat ve Fiyatlandırma
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
İşletmeye Giriş Konu 11: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - I
Fiyat Karması.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Fiyat ve Fiyatlandırma
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Pazarlama İletişimi.
11 Rekabetçi Etkileşimler 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-2 Bölüm Soruları  Pazar liderleri toplam marketi.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Fiyat ve Fiyatlandırma
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
HEDEF PAZAR.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Sunum transkripti:

FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ BÖLÜM XI FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ

Yeni-Ürün Fiyatlandırma Stratejileri Pazarın kaymağını alma: Yüksek fiyatla pazara girip, pazarın kaymağını alma Az ama daha karlı satış yapabilir Ne zaman kullanılır: Ürün kalitesi ve imajı yüksek fiyatı destekler olmalı Az miktarda üretimden kaynaklanan maliyetler çok yüksek olmamalı Rakipler pazara kolayca girememeli Talep inelastik olmalı, hangi fiyattan olursa olsun satın alacak bir hedef Pazar olmalı. Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Yeni-Ürün Fiyatlandırma Stratejileri Pazara Nüfuz Etme: Giriş fiyatını düşük tutuma, pazara derinlemesine ve çabuk nüfuz etmek için. Daha fazla sayıda alıcının dikkatini daha kısa sürede çekerek yüksek Pazar payı sağlayabilir. Ne zaman kullanılır : Pazarın yüksek fiyat duyarlılığı olması(talep esnek) gerekir ki düşük fiyat büyümeyi beraberinde getirsin. Satış hacmi arttıkça maliyetler azalmalı Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Ürün Karması Fiyatlandırma Stratejileri Mal dizisi fiyatlaması Opsiyonlu-ürün fiyatlaması Zorunlu-ürün fiyatlaması Ürün bazında fiyatlaması Ürün paketi fiyatlaması Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

ÜRÜN KARMASI FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ Ürün hattı fiyatlandırması Opsiyonel ürün fiyatlandırması Kritik ürün fiyatlandırması Ürün bazında fiyatlandırma Ürün demeti fiyatlandırması

Ürün Hattı Fiyatlaması Ürün hattında bulunan farklı ürünler için farklı fiyatlandırma Ürünler arasındaki maliyet farklılıklarına Müşterilerin farklı özelliklerle ilgili değerlendirmelerine Rakiplerin fiyatlarına bağlı olarak. Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Opsiyonlu–ürün ve Zorunlu (Kritik)-Ürün Fiyatlaması Opsiyonlu–ürün Fiyatlaması Ana ürünle beraber satılan, isteğe bağlı olarak alınan ürünlerin ya da aksesuarların fiyatlandırılması (Örn, buzdolabının yanında buz yapıcı; arabanın yanında CD değiştirici gibi). Zorunlu (Kritik)-ürün Fiyatlaması Ana ürünle beraber kullanılması zorunlu ürünlerin fiyatlaması (Örn, ucuz yazıcı, pahalı kartuj; ucuz kamera pahalı film gibi). Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Ürün Bazında ve Ürün Paketi Fiyatlaması Ürün bazında fiyatlama Kurtulmaya çalışılan ürünleri kabul eden herhangi bir pazar için ucuz fiyatlama Ürün paketi fiyatlaması Ürünleri bir arada satmak için paket fiyatlandırma (PC ve yazıcının bir arada fiyatlanması; fast food menüleri). Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Fiyatlandırma Stratejileri İndirim Bölümlere göre fiyatlama Psikolojik fiyatlama Tutundurma amaçlı fiyatlama Coğrafi fiyatlama Dinamik fiyatlama Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

İndirimler İndirimler Nakit Miktar Sezon Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Bölümlere Göre Fiyatlama Aynı ürünü iki ya da daha fazla farklı fiyattan satma; farklılıklar maliyetten kaynaklanmıyor Çeşitleri: müşteriye göre: öğrenci - tam bilet ürüne göre: maliyetleri aynı olsa da farklı versiyon için farklı fiyat konuma göre: tiyatroların farklı illerde farklı fiyat uygulaması zamana göre: sinemalarda halk günü, öğrenci günü Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Psikolojik Fiyatlama Fiyatın yaratacağı psikolojik etki düşünülür. Yüksek fiyatlı ürünlerin yüksek kaliteli algılanabilir. Belirlenen fiyatın tüketiciyi etkileyecek başka biçimde sunulması. (Örn, 100ytl yerine 99 TL gibi; bir grup ayakkabılar 100 , diğer grup ayakkabılar 160 TL Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Tutundurma Amaçlı Fiyatlama Ürünün fiyatının geçici olarak liste fiyatının hatta bazen maliyetinin bile altına çekilmesi. Süper marketler bazı ürünlerin fiyatını aşağıya çekerek müşterilerin diğer ihtiyaçlarını da kendilerinden almalarını sağlarlar. Yılbaşı, bayram gibi belli dönemlere özgü fiyatlar/indirim Belli zamanlarda nakit alımlarda yapılan özel indirimler Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Coğrafi Fiyatlama Malın üretildiği yer ile dağıtıldığı başka yerlerde fiyat farklılıkları Üretim yerinde FOB fiyatlandırma Tek düze teslim fiyatlandırma Bölgesel fiyatlandırma Farklı fiyatlandırma Garantili fiyatlandırma Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Dinamik ve Internet Fiyatlama Bireysel müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını karşılama yönünde fiyatların sürekli değiştirilmesi. Uçak bileti fiyatlarının talebe göre günlük hatta saatlik değiştirilmesi, Doğrudan pazarlama (tv ya da internet) ile satılan ürünlerin anlık fiyatının değiştirilmesi gibi Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Uluslar arası Fiyatlama İşletmeler farklı ülkelerde yerel Pazar koşullarını göz önünde bulundurarak farklı fiyatlar uygulayabildikleri gibi tüm ülkeler için aynı fiyatları da uygulayabilirler. Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

FİYAT DEĞİŞİKLİKLERİ Fiyat Azaltma Fiyat Arttırma

Tüketicilerin Fiyat Değişikliklerine Tepkileri Herhangi bir ürünün fiyatında değişiklik olduğunda tüketiciler tepkilerini genellikle net bir şekilde göstermezler. Bir ürünün fiyatı azaltıldığında ise daha fazla tüketicinin ilgisini çekme olasılığı yüksektir.

Tüketicilerin Fiyat Değişikliklerine Tepkileri (2) Ürünün fiyatının azaltılmasını tüketiciler farklı şekillerde algılayabilir. Bu algılar; Ürünün modelinin değişeceği, Ürünün kusurlu olduğu ve iyi satılmadığı, İşletmenin finansal gücünün iyi olmadığı ve pazardan çekileceği, Ürünün fiyatının daha da düşeceğini ve beklemek gerektiğini ya da Ürünün kalitesinin değiştirildiği yönünde olabilir ve sonuç olarak ürünü satın almazlar.

Tüketicilerin Fiyat Değişikliklerine Tepkileri (3) Bir ürünün fiyatı arttırıldığında ise tüketiciler yine bu durumu da farklı algılarlar. Bu algılar: Ürünün daha sonra fiyatının daha da artacağı ve ürünü almak o zaman daha da zorlaşacağı için ürünün hemen alınması gerektiği, Ürünün gerçekten iyi bir ürün olduğu, Üreticinin fiyatı arttırmada haklı olduğu ve fiyatı pazara uygun olarak arttırdığı

Rakiplerin Fiyat Değişikliklerine Tepkileri Fiyat azalımı söz konusu olduğu durumlarda rakipler fiyat azalımı yapan işletmeyi çeşitli şekillerde algılarlar. Bu algılar: İşletmenin pazar payını arttırmak istemesi, İşletmenin durumu çok iyi olmadığından satışlarını arttırmak istemesi, İşletmenin toplam talebin arttırılması için sanayi dalını oluşturan tüm işletmelerin fiyatlarını düşüreceğine inanması yönünde olabilir.

İNTERNET FİYATLANDIRMASININ ETKİLERİ İnternette yapılan interaktif alışverişler tüketicilerin ürünlerin fiyat ve kalitelerine yönelik bilgiye ulaşmalarını kolayca sağlamaktadır. Gerek ürünlerin satıldığı işletmeler arasında karşılaştırma yapılmasında gerekse ürüne ait bilgilerin elde dilebileceği kaynaklar konusunda internet tüketicilere oldukça fazla kolaylık sağlamaktadır.

İNTERNET FİYATLANDIRMASININ ETKİLERİ (2) Satıcılar internetden dolayı aracılara ödedikleri ücretlerden, kiralama ve reklâm, stok ve taşımacılık maliyetlerinden tasarruf ederler. Müşteriler internetteki düşük fiyatların cazibesine kapılmakta, hiçbir araştırma maliyetine maruz kalmamakta ve geleneksel tüketiciler kolayca sipariş verme hizmetlerinden yararlanmaktadır. İşletmeler verilen bu siparişlere ilişkin anında elektronik posta cevap vermektedir.