C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Saatte V km hız ile giden bir aracın t zamanda aldığı yolu bulan metodu yazınız. Metodu kullanacak bir program yazınız. ( yol=hız*zaman, x=V*t) — Metot.
Advertisements

C# - Metotlar.
Fonksiyonlar.
Tuğba DEMİREL
OOP UYGULAMA 5.
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 4: Diziler
Namespaces and .NET Class Library (İsim Alanları Sınıf Kütüphanesi)
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 6: Sınıflar
7. DİZİLER Diziler birçok değişkene aynı adla ulaşmayı sağlayan bir grup veri yapısıdır. Bir dizi aynı tipte ve aynı adı paylaşan bir grup değişken demektir.
Nesne Tabanlı Programlama Dersi Edirne Kız Teknik ve Meslek Lisesi Hazırlayan : Nuri AVCI
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
DÖNGÜ İFADELERİ.
Dizi (ARRAY) Diziler grup halindeki değişkenler olarak tanımlanabilir. Dizi içersinde yüzlerce değişken olabilir. Dizi elemanları index adı verilen sıra.
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
Diziler.
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA
DİZİLER.
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
DELEGATE OOP-UYG.
Erişim Denetimi, Fonksiyon
NESNE TABANLI PROGRAMLAMA -METOTLAR-
METODLAR.
C# Metot Overloading (Aşırı yükleme)
İSİM UZAYLARI (NAMESPACE)
C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT.
C++ Temelleri C++ genel amaçlı, nesne tabanlı, yüksek seviye programlama dilidir.
Görsel C# Programlama Güz 2009 (6. Hafta).
C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT.
Chapter 13: Handling Events. 2Microsoft Visual C# 2012, Fifth Edition Olay İşleme Olay – Bir nesne için ilginç bir şey olduğu zaman oluşur. – Programın.
Sınıflar ve Fonksiyonlar
ALGORİTMALAR VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
C#.NET 5.0 C#.NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT. Operatörler.
METOTLAR.
C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT.
C# ile OOP GİRİŞ.
MESAJ KUTUSU.
Ders 2- Veri türleri, Karar ve Döngü Yapıları, Görsel Kontröller Aslı Ergün.
Önceki Dersi Hatırlama !!
METODLAR Esra SARI.
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA
Numaralandırmalar(Enumaration)
Kalıtım , Sınıf Asli Ergün.
Demet AYDIN METODLAR Demet AYDIN
Fonksiyonlar Fonksiyon Tanımı Değer Döndürmeyen Fonksiyonlar
DÖNGÜLER.
C# Prof. Dr. İskender Öksüz Araştırma Görevlisi Alpay Şahin
Visual Basic Windows Programlama.
Bölüm 5 Nesneler ve Metotlar
Bil 102 Bölüm 6 Diziler.
Bil 102 Bölüm 3 Java’da Program Akış Denetimi Bil 1021.
Bilgisayar programlarının en büyük avantajı, kullanıcının işini kolaylaştırmalarıdır. Her bilgisayar programı bunu değişik metotlar kullanarak sağlar.
Ders 2- Veri türleri, Karar ve Döngü Yapıları, Görsel Kontröller
JAVA PROGRAMLAMA ORNEKLER
SINIFLAR ve NESNELER. İlk sınıfımızı ekleyelim class KrediHesap { public ulong HesapNo; public double Limit; public string KartSahibi; }
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 4: Diziler
BTP206– Görsel Programlama II
Nesne Yönelimli Programlama
BİLGİSAYAR programlama II
1 Değişken alanları Geçici değişkenler Birleşik ifadeler(bloklar) ve değişkenler Değişken Depolama Süresi ve Alanı –Local ve global değişkenler –Static.
KALITIM(INHERITANCE) Öğr.Gör. Murat ASLANYÜREK. KALITIM KAVRAMINA GİRİŞ  Kalıtım, sınıflardan yeni sınıflar türetmeyi sağlar.  Türetilen yeni sınıflar,
İbrahim Olgaç PROGRAMLAMA DİLLERİ SUNUMU C#
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 6: Diziler
C# ÖRNEK UYGULAMALAR C# Örnek Uygulamalar 1
ARDUİNO Arduino Eğitimleri Bölüm 3 Programlama Dili Temelleri
Veri Tipleri 12/4/2018.
AC500 Eğitim Sunumları 3. Değişken Tanımlama.
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
Sunum transkripti:

C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT

Sabitler ve Değişkenler

Sabitler - Sabitler, içeriği sabit olan değer ya da ifadelerin saklanması amacı ile kullanılırlar. - C# dilinde sabitleri const ya da readonly ifadesi kullanarak iki şekilde tanımlamak mümkündür.

Sabitler, const - Sabit değerleri tanımlamada kullanılır. Değerleri tanımlandıkları anda verilmelidir. Örneğin; const int rakam = 7; - const ifadesi ile tanımlanmış bir sabitin değeri derleme esnasında değiştirilemez.

Uygulama - Dairenin çevresini ve alanını bulan bir program yazalım.

Uygulama static void Main(string[] args) { const double PI = 3.1428; double alan, cevre, yaricap; Console.Write(“Yarıçapı giriniz = ”); yaricap = Convert.ToInt32(Console.ReadLine()); cevre= 2 * PI * yaricap; alan = PI * (Math.Pow(yaricap, 2)); Console.WriteLine(“Dairenin çevresi(cm) = ” + cevre); Console.WriteLine(“Dairenin alanı(cm) = ” + alan); Console.ReadLine(); }

Sabitler, readonly - Sabit değerleri tanımlamada kullanılır. Tanımlandığı anda değeri verilebileceği gibi, varsayılan değer kullanarak tanımlanıp değeri daha sonra da verilebilir.

Uygulama - Yaş hesaplayan bir program yazalım.

Uygulama public static readonly int yil = DateTime.Now.Year; static void Main(string[] args) { Console.WriteLine(“Doğum yılınızı giriniz: ”); int dogum_yili = Convert.ToInt32(Console.ReadLine()); Console.WriteLine(“Yaşınız = ” + (yil – dogum_yili)); Console.ReadKey(); }

Değişkenler - Program içerisinde üretilen değerleri bellekte geçici olarak saklamak amacıyla kullanılırlar. - [Değişken tipi] [Değişken adı] = [İlk değer] Bir değişken tanımlanırken bu hal ile tanımlanır. İlk değer kullanımı zorunlu değildir. - Örneğin; string ad_soyad; string ad_soyad = “Volkan KANAT”;

Değişkenler - Aynı satırda birden fazla değişkeni tanımlamak mümkündür. Ancak aynı satırda tanımlanacak değişkenler aynı veri türünden olmalıdır. Değişken isimleri birbirinden virgülle ayrılarak yazılır. string ad, soyad; - Aynı satırda değişkenleri tanımlarken bazı değişkenlere değer aktarması yaparak, bazılarına ise değer aktarması yapmadan tanımlayabilirsiniz. int a = 5, b = 10, c;

Değişkenler - Değişkenlere değer ataması yaparken, değerler üzerinde çeşitli işlemler yapabilirsiniz. int a = 5; int b = a + 3;

Değişken Tipleri

Tanımlandıkları Yerlere Göre Değişken Tipleri - Değişkenler tanımlandıkları yerler göre global(genel) ve local(yerel) olmak üzere ikiye ayrılır. - Local değişkenler, bir metot ya da kod bloğunun içerisinde tanımlanarak, sadece tanımlandıkları metot ya da kod bloğunun içerisinde geçerli olurlar.

Tanımlandıkları Yerlere Göre Değişken Tipleri - Global olarak tanımlanan değişkenler tanımlandıkları yere göre bir kod bloğunun, metodun ya da sınıfın tamamında geçerli olur.

Uygulama - Butona basma sayımızı gösteren bir program yazalım.

Uygulama int i = 0; private void button1_Click(object sender, EventArgs e) { i=i+1; MessageBox.Show(i + “ defa tıklandı”); }

Struct (Yapı) Oluşturmak - Farklı tiplerden değişken tiplerini, özellikleri, metotları bir çatı altında toplayarak gruplandırmak amacı ile kullanılan veri türü yapısıdır. - Struct içerisindeki her eleman tek tek tanımlanmalıdır. - struct structAdı { public [değişken tipi] [değişken adı]; }

Uygulama - Bir struct oluşturup, içerisindeki elemanları bir listBox içerisinde listeleyen bir program yazalım.

Uygulama, struct public partial class Form1 : Form { public Form1() InitializeComponent(); } struct ogrenci public string ad; public string soyad; public int numara; public string sınıf; ogrenci ogrenciler = new ogrenci();

Uygulama, buton private void button1_Click(object sender, EventArgs e) { listBox1.Items.Add(ogrenciler.ad); listBox1.Items.Add(ogrenciler.soyad); listBox1.Items.Add(ogrenciler.sınıf); listBox1.Items.Add(ogrenciler.numara); }

Uygulama, form private void button1_Click(object sender, EventArgs e) { ogrenciler.ad = “Mehmet”; ogrenciler.soyad = “CANSEVER”; ogrenciler.numara = 25; ogrenciler.sınıf = “11 - A”; }

Enum Oluşturmak - Program içerisinde kullanılan sabitlerin anlamlandırılması amacı ile bu sabitlere isimler vererek bir grup altında toplayabiliriz. Bu şekilde oluşturulan gruplara enum (enumeration(numaralandırma)) denir. enum enumAdı { Sabit1, Sabit2, … Sabit n }

Enum Oluşturmak enum Gunler { Pazartesi, Salı, Çarşamba, Perşembe, Cuma, Cumartesi, Pazar }

IsDefined Metodu - enum içerisinde bir elemanın tanımlanıp tanımlanmadığını bulmak amacıyla kullanılır. - Örneğin Gunler adlı enum içerisinde Pazartesi gününün tanımlanıp tanımlanmadığına bakalım. if (Gunler.IsDefined(typeof(Gunler), “Pazartesi”)) { MessageBox.Show(“Pazartesi değeri mevcut”); } else MessageBox.Show(“Pazartesi değeri mevcut değil”);

Enum İçerisindeki Elemanlara Erişim - enum içerisindeki elemanlar, 0 sıra numarasından başlamak üzere sıralanırlar. Sıra numaraları kullanılarak enum içerisindeki elemanlara erişim sağlanabilir.

Uygulama - Gunler adında bir enum oluşturup elemanlarına sıra numaralarını kullanarak erişen bir program yazalım.

Uygulama, enum public partial class Form1 : Form { public Form1() InitializeComponent(); } public enum Gunler Pazartesi, Salı, Çarşamba, Perşembe, Cuma, Cumartesi, Pazar

Uygulama, buton private void button1_Click(object sender, EventArgs e) { byte i = Convert.ToByte(Interaction.InputBox(“Gün numarasını giriniz.”)); Gunler gunadi; gunadi = (Gunler)i; MessageBox.Show(gunadi.ToString()); }

GetNames Metodu - enum içerisindeki elemanları string formatta elde ederek bir dizi içerisinde saklamak için GetNames metodundan yararlanılır. - Örneğin uzmanlık adlı enum içerisindeki elemanları bir listBox’a aktarmak için: foreach (string uzmanlıkalanı in Enum.GetNames(typeof(uzmanlık))) { listBox1.Items.Add(uzmanlıkalanı); }

GetValues Metodu - enum içerisindeki sabitlerin sayısal değerlerini int formatta elde ederek bir dizi içerisinde saklamak için GetNames metodundan yararlanılır. - Örneğin uzmanlık adlı enum içerisindeki elemanların sayısal değerlerini bir listBox’a aktarmak için: foreach (string uzmanlıkalanı in Enum.GetValues(typeof(uzmanlık))) { listBox1.Items.Add(uzmanlıkalanı); }

GetType Metodu - Herhangi bir değişkenin tipini öğrenebilmek için GetType metodundan faydalanılır. - GetType metodunun ürettiği değer, Type türünden olduğu için herhangi bir string değişkene aktarılamaz. ToString() metodu kullanarak string türüne dönüştürüldükten sonra kullanılabilir.

Uygulama - Değişkenlerin tipini belirtmeden var türünde tanımlayarak, değer ataması yapalım. Değişkenlerin içerdikleri değerler göre otomatik olarak C# tarafından değer ataması yapılmaktadır. - GetType metodu ile bu değişkenin tipini öğrenerek ToString() metodu üretilen değeri string değere dönüştürüp, mesaj penceresi içerisinde görüntüleyeceğiz.

Uygulama private void button1_Click(object sender, EventArgs e) { var isim = “Volkan KANAT”; MessageBox.Show(isim.GetType().ToString()); var yas = 5; MessageBox.Show(yas.GetType().ToString()); var ondalık_sayi = 12.4; MessageBox.Show(ondalık_sayi.GetType().ToString()); }

Volkan KANAT Web: http://volkankanat.com/ Mailito: volkan_kanat@yahoo.com Twitter: https://twitter.com/VolkanKanatMuh Volkan KANAT

Dinlediğiniz İçin Teşekkürler