.Net teknolojisi ve C# Yasin Gedik Dokuz Eylül Üniversitesi (4. Sınıf) Microsoft Danışman Öğrenci

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Değişkenler ve bellek Değişkenler
Advertisements

JavaScript Birinci Hafta.
Kontrol İfadeleri : 2.Kısım
SINIFLAR Yılmaz Kılıçaslan.
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA SINIFLAR
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Kontrol Çevrimleri FOR WHILE DO-WHILE IF-ELSE SWITCH-CASE-DEFAULT
Bölüm 5 – Kontrol İfadeleri : 2.Kısım
Bölüm 4 – Kontrol İfadeleri:1.kısım
Bölüm 5 – Kontrol İfadeleri : 2.Kısım
Bölüm 2: Program Denetimi
OOP UYGULAMA 5.
EDUTIME Java Day 4 Serdar TÜRKEL.
BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
String Kütüphanesindeki Arama Fonksiyonları
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 4: Diziler
Bölüm 10 Yapılar ve Birleşimler
Karar ifadeleri ve Döngüler
Namespaces and .NET Class Library (İsim Alanları Sınıf Kütüphanesi)
Nesne Tabanlı Programlama Dersi Edirne Kız Teknik ve Meslek Lisesi Hazırlayan : Nuri AVCI
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
SINIFLAR GİRİŞ Yılmaz Kılıçaslan.
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
Yapısal Program Geliştirme – if, if-else
DİZİLER.
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
DELEGATE OOP-UYG.
Erişim Denetimi, Fonksiyon
C# Metot Overloading (Aşırı yükleme)
Operatörler ve Denetim Yapıları
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 7: Dosyalama İşlemleri Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT Trakya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği.
Görsel C# Programlama Güz 2009 (6. Hafta).
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II Öğr. Gör. Bayram AKGÜL
Döngü Yapıları.
ALGORİTMALAR VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
Paralel Programlamaya Giriş
Koşul İfadeleri ve Akış Kontrolü Yazdığımız uygulamanın hangi koşulda nasıl davranacağını belirterek bir akış kontrolü oluşturabilmek için koşul ifadelerini.
Akış Kontrol Mekanizmaları
Chapter 6: Using Arrays.
Ders 2- Veri türleri, Karar ve Döngü Yapıları, Görsel Kontröller Aslı Ergün.
Kontrol Yapıları ve Döngüler
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 2: Koşula Göre İşlem Yapma
Çoklu dallanma seçimi: switch
Kalıtım , Sınıf Asli Ergün.
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II Öğr. Gör. Bayram AKGÜL
PHP'de Program Denetimi
JAVA’DA DİZİLER Dr.Galip AYDIN.
Chapter 1: A First Program Using C#
DÖNGÜLER(Loop) while, for döngüleri Break ve continue işlevleri
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA
PROGRAM DENETİM DEYİMLERİ
Bil 102 Bölüm 3 Java’da Program Akış Denetimi Bil 1021.
Bilgisayar programlarının en büyük avantajı, kullanıcının işini kolaylaştırmalarıdır. Her bilgisayar programı bunu değişik metotlar kullanarak sağlar.
Outline 4.1 Giriş 4.2 Algoritmalar 4.3 Pseudocode 4.4 Kontrol İfadeleri 4.5 if tek-seçimli ifadeler 4.6 if else seçimli ifadeler 4.7 while döngü ifadeleri.
Ders 2- Veri türleri, Karar ve Döngü Yapıları, Görsel Kontröller
JAVA PROGRAMLAMA ORNEKLER
KOŞUL İFADELERİ.
Görsel C# ile Windows Programlama
SINIFLAR ve NESNELER. İlk sınıfımızı ekleyelim class KrediHesap { public ulong HesapNo; public double Limit; public string KartSahibi; }
2. HAFTA 2. Hafta.
Doç. Dr. Cemil Öz SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz.
SAYISAL ANALİZ Doç.Dr. Cüneyt BAYILMIŞ.
BİLGİSAYAR programlama II
İbrahim Olgaç PROGRAMLAMA DİLLERİ SUNUMU C#
ALGORİTMA VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
ARDUİNO Arduino Eğitimleri Bölüm 3 Programlama Dili Temelleri
4- OPERATÖR – koşul - döngü Nesne Yönelimli Programlama - i
JAVA’DA DİZİLER. Özet  Dizi: belirli sayıda ve aynı veri türünden de ğ işkenlere aynı adla erişilmesini sa ğ layan bir yapıdır.  Dizilerde döngü işlemleri.
Java İle Programlamaya GİRİş
Sunum transkripti:

.Net teknolojisi ve C# Yasin Gedik Dokuz Eylül Üniversitesi (4. Sınıf) Microsoft Danışman Öğrenci

.Net Framework Nedir? .Net Framework bir uygulama platformudur  Kütüphanelerin bir araya gelmesi ile oluşan çerçeve  Bir çok ortamı destekler  Masaüstü,  İnternet  Smart Device  Nasıl edinirim?

C# Giriş  C# Programlarımızı nasıl, nerede yazacağız?  Notepad  Sharpdevelop (Ücretsiz)  C Sharp editor  Visual Studio.net (Öğrencilere ücretsiz)  C# Programlarımızı nasıl, nerede yazacağız?  Notepad  Sharpdevelop (Ücretsiz)  C Sharp editor  Visual Studio.net (Öğrencilere ücretsiz)

Visual Studio.net 2003 Kurulumu

Kuruluma Devam

C# ilk uygulama  Hello World! class HelloWorld { public static void Main() public static void Main() { System.Console.WriteLine(“Hello, World!”); System.Console.WriteLine(“Hello, World!”); }}

Main()  Her C# uygulaması Main adında tanımlanmış bir fonksiyona sahip olmalıdır.  Bu fonksiyon bir giriş noktasıdır.  Uygulama çalıştığında ilk çağrılan fonksiyon budur.

Uygulamamızı Çalıştıralım  Uygulamamızı çalıştırmak için öncelikle yazdığımız kodu derliyoruz..  Bunun için.net komut satırı açılır...  csc helloworld.cs  Çalıştırmaya hazırız komut satırından veya çift tıklayarak uygulamamızı çalıştırabliriz.  ReadLine() ???

Kodu Kısaltmak using System; class HelloWorld { public static void Main() public static void Main() { Console.WriteLine(“Hello, World!”); Console.WriteLine(“Hello, World!”); }}

Kodu Kısaltmak using System.Console; class HelloWorld { public static void Main() public static void Main() { WriteLine(“Hello, World!”); WriteLine(“Hello, World!”); }}

Değişkenler  Değişkenler tanımlanırken;  Karakterler kullanılmalı (“_” da dail),  İlk karakter sayı olamaz.  Ayrılmış anahtar kelimeler vardır, bunlar değişken ismi olamaz.

Ayrılmış Anahtar Kelimeler abstracteventnewstruct asexplicitnullswitch baseexternobjectthis boolFALSEoperatorthrow breakfinallyoutTRUE bytefixedoverridetry casefloatparamstypeof catchforprivateuint charforeachprotectedulong checkedgotopublicunchecked classifreadonlyunsafe constimplicitrefushort continueinreturnusing decimalintsbytevirtual defaultinterfacesealedvolatile delegateinternalshortvoid doissizeofwhile doublelockstackalloc elselongstatic enumnamespacestring

İlkel veri tipleri intTam sayılar int count; count = 42; longTam sayılar (Geniş) long wait = 42L; floatNoktalı değerler float away; away = 0.42F; doubleNoktalı değerler (Geniş) double trouble; trouble = 0.42; decimalOndalık (Parasal) decimal coin = 0.42M; stringKarakter dizisi string vest; vest = “42”; charKarakter char grill; grill = ‘4’; booltrue yada false bool teeth; teeth z = false;

Metodlar int topla(int sayi1, int sayi2) { //burada işlemlerinizi gerçekleştirin //burada işlemlerinizi gerçekleştirin} void ekranaYazdir(int sonuc) { Console.WriteLine(sonuc); Console.WriteLine(sonuc);}

Return deyimi int topla(int sayi1, int sayi2) { return (sayi1 + sayi2); return (sayi1 + sayi2);} void ekranaYazdir(int sonuc) { if (...) if (...) return; return; }

Metodları çağırmak topla;topla();topla(21); topla(“21”, “12”); topla(21, 12); √ int result = topla(21, 12); ekranaYazdir(result);//veya ekranaYazdir(topla(21, 12));

Scope class ornek { void fonksiyon() void fonksiyon() { int degisken; int degisken; } void method() void method() { degisken = 21; degisken = 21; }}

Scope class ornek { void fonksiyon() void fonksiyon() { degisken = 21; degisken = 21; } void method() void method() { degisken = 21; degisken = 21; } int degisken; int degisken;}

Operatörler OperatörAnlamıÖrnek age = 42 == Eşittir Age == 100False != Eşit değildir Age != 0True < Küçüktür Age < 21False <= Küçük veya eşit Age <= 18False > Büyüktür Age > 16True >= Büyük veya eşittir Age >=30True Mantıksal Opreatörler *   ve  &&   veya  ||   değil  !

if deyiminin kullanımı int dakika; İnt saniye;... if (saniye == 59) { saniye = 0; saniye = 0; dakika = dakika + 1; dakika = dakika + 1;}else saniye = saniye + 1; saniye = saniye + 1;

switch deyiminin kullanımı Switch (day) { case 0: case 0: dayName = “Sunday”; dayName = “Sunday”; break; break; case 1: case 1: dayName = “Monday”; dayName = “Monday”; break; break; case 2: case 2: dayName = “Tuesday”; dayName = “Tuesday”; break; break; default: default: dayName = “Unknown”; dayName = “Unknown”; break; break;}

Birleşik atama operatörleri Bunu kullanmaktansaBunu kullanın x = x * y;x *= y; x = x / y;x /= y; x = x % y;x %= y; x = x + y;x += y; x = x - y;x -= y; x = x + 1;x++; x = x - 1;x--; * *

while döngüleri int i = 0; while (i != 10) { Console.WriteLine(i); Console.WriteLine(i); i++; i++;}

for döngüleri for (int i = 0; i != 10; i++) { Console.WriteLine(i); Console.WriteLine(i);} for (int i = 0; ; i++) { Console.WriteLine(“Biri beni durdursun”); Console.WriteLine(“Biri beni durdursun”);} int i = 0; for ( ; i != 10; ) { Console.WriteLine(i); Console.WriteLine(i); i++; i++;} *

do-while döngüleri int i = 0; do{ Console.WriteLine(i); Console.WriteLine(i); i++; i++;} while (i != 10);

break ve continue deyimleri int i = 0; while (true) { Console.WriteLine(i); Console.WriteLine(i); i++; i++; if (i != 10) if (i != 10) continue; continue; else else break; break;}

Enumeration tipleri  Bildiğimiz küme mantığına benziyor.  Benzer elemanları gruplamamızı sağlıyor. enum Aylar { Ocak, Subat, Mart, Nisan, Mayis, Haziran, Temmuz, Ocak, Subat, Mart, Nisan, Mayis, Haziran, Temmuz, Agustos, Eylul, Ekim, Kasim, Aralik Agustos, Eylul, Ekim, Kasim, Aralik}... Aylar ilk = Aylar.Ocak; Console.WriteLine(ilk);

Struct yapıları  Eklenenler:  yapı içine fonksiyon koyabilme  Ve dahası... struct Zaman { public int saat, dakika, saniye; public int saat, dakika, saniye;}... Zaman sınav; sınav.saat = 9; sınav.dakika = 30; sınav.saniye = 0;

Diziler  Dizi tanımlama yöntemleri int[] sayilar = new int[4]; int boyut = int.Parse(Console.ReadLine()); int[] sayilar = new int[boyut]; int[] sayilar = {9, 3, 7, 2}; // Doğru int[] sayilar; sayilar = new int[4]; int[] sayilar; sayilar = {9, 3, 7, 2}; // Yanlış int[] sayilar; sayilar = new int[4]{9, 3, 7, 2}; // Doğru

Diziler Zaman[] sinavTakvimi = new Zaman[5];... sinavTakvimi[0].saat = 9; sinavTakvimi[0].dakika = 30; sinavTakvimi[1].saat = 13; sinavTakvimi[1].dakika = 0; int[,] sayilar = new int[4,3]; sayilar[0, 2] = 32;

Karakter tabanlı dosya işlemleri  Dosyaya bilgi yazmak using System; using System.IO; class textDosyayaYazmak { public static void Main() public static void Main() { StreamWriter file = new StreamWriter("test.txt"); StreamWriter file = new StreamWriter("test.txt"); string str = "text dosya\r\nyazmak"; string str = "text dosya\r\nyazmak"; file.WriteLine(str); file.WriteLine(str); file.Close(); file.Close(); }}

Karakter tabanlı dosya işlemleri  Dosyadan bilgi okumak using System; using System.IO; class textDosyadanOkumak { public static void Main() public static void Main() { int counter = 0; int counter = 0; string line; string line; StreamReader file = new StreamReader("test.txt"); StreamReader file = new StreamReader("test.txt"); while((line = file.ReadLine()) != null) while((line = file.ReadLine()) != null) { Console.WriteLine (line); Console.WriteLine (line); counter++; counter++; } file.Close(); file.Close(); }}

Sorular?