YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
Advertisements

İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
Göz Hareketlerini İzleme Yöntemiyle Üniversite Web Sayfalarının İncelenmesi Yaşadığımız çağda insanların elektronik ortamda sunulan bilgileri bulma ihtiyaçlarını.
HAVVA ÜNAL TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö)
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Açıköğretim Fakültesi “Yapısı ve İşleyişi”
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİNDE BDÖ YAZILIMI KULLANMA VE UYGULAMA SONUÇLARINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA Okut. Halit KARALAR (Muğla Üniv.Enf.Bölümü) Dr. Yaşar.
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı
Veri Toplama, Verilerin Özetlenmesi ve Düzenlenmesi
Barış Sezer, Doç. Dr. Deniz Deryakulu
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
EĞİTİM VE ÖĞRETİM FAALİYETLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü
TEMEL TIP BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ İLE KLİNİK BİLİMLER ÖĞRENCİLERİ ARASINDA MESLEĞE BAKIŞ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? SUNANLAR: Batuhan TAVEL, Recep KAPLAN,
UZAKTAN EGİTİMDE SİSTEM ODASI TASARIMI VE İŞLETİLMESİ
Tıp Fakültesi 1 ve 4. Sınıflar Arasında Gözlük/Lens Kullanımı ve Öğrencilerin Lazer Göz Ameliyatına Bakış Açısı Hazırlayanlar*; Hatice Hancı, İsmail Tarduş,
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
BÖTE BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
İLERİ ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ DERSİ MAKALE SUNUMU
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ FORMATÖR ÖĞRETMENLERİNİN BAKIŞ AÇISI İLE OKULLARDAKİ BİLGİ TEKNOLOJİSİ SINIFLARI.
B ILIŞIM TEKNOLOJILERINDE ETIK SORUNLAR D ERS : BILIŞIM ETIĞI K ONU : FİKRİ MULKİYET VE ERİŞİM YALIN KILIÇ TÜREL Ekim-BOTE-4-ELAZIĞ.

Türkiye’deki Üniversitelerde İnternet Tabanlı Akademik Kayıt ve Not Takip Sistemleri (IANTS) Y.Doç.Dr.Ender Özcan Yeditepe Üniversitesi.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Göz Hareketlerini İzleme Yöntemiyle Üniversite Web Sayfalarının İncelenmesi Erol ÖZÇELİK, Engin KURŞUN, Y.Doç.Dr. Kürşat ÇAĞILTAY Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
web dünyasında yeni bir yaklaşım: AJAX
ÇOCUK VE GENÇLERDE İNTERNET BAĞIMLILIĞI
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
TUĞBA ŞAHAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF ÖRGÜN ÖĞRETİM
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Patolojik Teknoloji Kullanımı
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
Ortaokul Öğrencilerinin Sanal Zorbalık ve İnternet Saldırganlığı Durumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK ARDEB PROJELERİ ARAŞTIRMA SUNUMU (Ağustos -2016)
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Bİlİşİm Teknolojİlerİ VE YazIlIm Dersİ
7th International Congress of Research in Education
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Ocak, 2013 Akdeniz Üniversitesi
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
Sosyal Medyanın Politik Katılım ve Hareketlerdeki Rolü
Amazon Web Servisleri ve Javascript Dilinin Birlikte Kullanımı
Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Web Servisi Aracılığıyla Android Cihazlardan Sıcaklık Kontrolü
Ortaöğretim Matematik Konularındaki Güçlük Düzeylerinin Belirlenmesi
TÜRKİYE'DE ERGEN PROFİLİ
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
Akademik Özgeçmiş Tabanlı Fakülte Bilgi Sistemi
Sunum transkripti:

BÖTE BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET KULLANIM ÖZELLİKLERİ VE TERCİHLERİNİN İNCELENMESİ YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL (Maltepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi BÖTE Bölümü) Ajit-e Bilişim Teknolojileri Akademik Dergisi Yıl: 2012 Cilt: 3 Sayı: 6

ÖZET Bu araştırmada, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü (BÖTE) öğrencilerinin internet kullanım özellikleri ve tercihleri incelenmiştir. Araştırma, Türkiye’de, İstanbul’da yer alan 3 farklı üniversitenin (Marmara Üniversitesi, Maltepe Üniversitesi, Yıldız Teknik Üniversitesi) BÖTE bölümü öğrencileri ile yürütülmüştür. Verilerin toplanmasında, “BÖTE’nin İnternet Kullanım Özellikleri Anketi (BİKÖ)” kullanılmıştır. İnternet Kullanım özelliklerine dair araştırma bulguları incelendiğinde, BÖTE öğrencilerinin %91.4’ünün bilgisayara sahip olduğu halde, %31.5’inin internet bağlantısının olmadığı ve %89.5’inin web sitesi ya da blog oluşturmayla ilgilenmediği görülmüştür. Diğer taraftan, en çok günde 1‐4 saat internetin kullanıldığı ortaya çıkmış olup, internetin ne amaçla kullanıldığı sorgulanmıştır. Öğrencilerin neredeyse ortalamaya yakını (%44.4’ü), yeni insanlarla tanışma amacıyla internete günlük olarak vakit ayırmakta olduğu dikkat çekmektir. Diğer dikkate değer sonuç ise, öğrencilerin (%97.6) her gün 0‐5 saat arası yeni bilgiler edinmek için interneti kullandığıdır. Son olarak, BÖTE öğrencilerinin az oranlarda da olsa, kumar/bahis oynama, cinsel içerikli siteleri araştırma vs. amaçlarıyla da günlük olarak internete zaman ayırması, internetin kötü kullanımına işaret etmektedir. Araştırmada, özellikle teknolojiyle ilgili bölümlerde bir an önce gerekli önlemlerin alınması vurgulanmaktadır. Bu noktadan hareketle, araştırma sonunda birtakım önerilere yer verilmiştir.

AMAÇ Bu araştırmanın amacı, BÖTE bölümü öğrencilerinin internet kullanım özellikleri ve tercihlerinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda aşağıdaki araştırma sorularına cevap aranmıştır. BÖTE bölümü öğrencilerinin bilgisayar ve internet kullanım imkanları ve özellikleri nelerdir? BÖTE bölümü öğrencilerinin internet kullanım tercihleri nelerdir?

YÖNTEM Araştırma Modeli ve Çalışma Grubu  Tarama modellerinden genel tarama modelidir. İstanbul'da 3 farklı üniversitenin BÖTE bölümünde okuyan 162 öğrenci(63 bayan,99 erkek) katılmıştır. Veri Toplama Aracı  BÖTE’nin İnternet Kullanım Özellikleri Anketi (BİKÖ) kullanılmıştır. İşlem  Anket 2010-2011 öğretim yılında, bahar yarıyılında, ders ortamında, gönüllülük ilkesine göre BÖTE öğrencilerine uygulanmıştır. (10-12 dakika) Verilerin Analizi  Anketten elde edilen veriler SPSS (17.5 sürüm) ile analiz edilmiştir. Analizlerde frekans ölçümü ve pasta grafikleri kullanılmıştır.

BULGULAR (1.soru)

BULGULAR (1.soru)

BULGULAR (1.soru)

BULGULAR (1.soru)

BULGULAR (1.soru)

BULGULAR (1.soru)

BULGULAR (1.soru)

BULGULAR (2.soru)

BULGULAR (2.soru)

BULGULAR (2.soru)

BULGULAR (2.soru)

BULGULAR (2.soru)

BULGULAR (2.soru)

BULGULAR (2.soru)

BULGULAR (2.soru)

BULGULAR (2.soru)

BULGULAR (2.soru)

BULGULAR (2.soru)

BULGULAR (2.soru)

BULGULAR (2.soru)

SONUÇ VE TARTIŞMA Araştırmada, BÖTE bölümü öğrencilerinin bilgisayar ve internete erişim imkanları, internet kullanım özellikleri ve internet tercihleri incelenmiş olup, çeşitli sonuçlara ulaşılmıştır.

ÖNERİLER 1.BÖTE’ye devam eden öğrencilerin internet kullanım sıklıkları ve tercihleri belirli aralıklarla sık olarak tespit edilerek, aşırı kullanım durumu olup olmadığı belirlenip, kontrol altına alınması konusunda çalışmalar başlatılabilir. 2.BÖTE bölümü öğrencilerinin internet kullanımlarındaki kontrolsüzlüğü önleyebilmek amacıyla bu konuda belirli aralıklarla öğretim elemanları tarafından öğrencileri problemli internet kullanımı, zaman kontrolünü sağlama ve bilgisayar/internet etiği konularında bilinçlendirmeye yönelik konuşmalar/etkinlikler düzenlenebilir. 3.Farklı üniversitelerdeki BÖTE öğrencilerinin internet kullanım özelliklerinin, tercihlerinin ve problemli internet kullanımlarının farklılık gösterip göstermediğinin tespitinin yapılabilmesi için daha fazla üniversitede uygulama yapılarak, araştırma kapsamı arttırılabilir.

4.Düşük sosyo-ekonomik durumdaki öğrencilerin bilgisayar ve internet kullanım imkanları arttırılabilir ve bu sayede teknoloji kullanımı ile hayatlarında bazı kolaylıklar sağlayabilecekleri onlara öğretilebilir. 5.Üniversitede ilk senesi olan öğrencilerin yeni sosyal ortamlarına uyum sağlama ve yeni arkadaşlıklar kurma konularındaki eksiklikleri için internete aşırı derecede başvurmalarını ve devamlı internet üzerinden yeni kişilerle tanışma çabalarını önlemek adına öğretim elemanları özellikle 1.sınıfa devam eden öğrenciler için sosyal ortam sağlayabilecekleri grup projeleri, işbirlikçi çalışma yöntemlerine sınıf içerisinde imkan sağlayarak bu konuda onlara destek olabilirler. 6.Problemli internet kullanımının kişisel ve psikolojik özellikler ile ilişkisinin incelenmesi açısından özellikle teknolojiyle ilgili bölümlerde nitel ve derinlemesine çalışmalar yapılabilir.