MEHMET ÂKİF ERSOY.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MEHMET AKİF ERSOY ( ) NİMET KARAKOÇ.
Advertisements

KIRMIZI BAŞLIKLI KIZ.
Atatürk’ün Çocukluk Anıları
ÜŞÜYORDU!.. Lütfen kendi akışında ve sesli olarak sonuna kadar izleyiniz…
ISTiKLAL MARSI İSTİKLÂL MARŞI Mehmet Akif Ersoy.
İSTİKLAL MARŞI KAHRAMAN ORDUMUZA.
Marşımız....
HİLALİN GÖLGESİNDE BİR ÖMÜR
Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak;
Zaferle yoğrulmuş mayamız bizim. Zaferle yoğrulmuş mayamız bizim
"Bacımın İffeti Batmakta Rezilin Gözüne.
ADLARIN YERİNE KULLANILAN KELİMELER “ADIL”
BİR KADINI BEKLEMEK ATAOL BEHRAMOĞLU
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Doğumunun 140. Yılında Vatan Şairi
HAZIRLANA: MERVE KOMAZ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İÖ)
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’ÜN HAYATI
Beni görmek demek yüzümü görmek değildir
STRESE GİRENİN İMANINDAN ŞÜPHE EDERİM!
İSTİKLAL MARŞI’NIN AÇIKLAMASI
Beni görmek demek yüzümü görmek değildir. Benim fikirlerimi anlıyor ve hissediyorsanız bu yeterlidir.
HAYATI ,ŞAHSİYETİ ,ESERLERİ
KABUL EDEMEM.
Hayat Bilgisi 2 Bayrağımız.
Istiklal marşımızın yaratıcısı... Mehmet Akif ERSOY.
İLK DERSİMİZ HAYAT BİLGİSİ
MİLLÎ MARŞIMIZIN ŞÂİRİ
Mehmet Akif Ersoy Asıl adı Mehmet Ragif olan Mehmet Akif 1873 yılında İstanbul’da doğdu. Annesi Emine Şerife Hanım, babası Temiz Tâhir Efendidir. İlk.
İSTİKLAL MARŞI VE MEHMET AKİF ERSOY’UN HAYATI KONULU BİLGİ YARIŞMASI
MEHMET AKİF ERSOY’UN HAYATI ( )
İSTİKLAL MARŞI.
AŞKLaRıM.
 “Türklerin son uyanma çağının tarihini yazacak tarihçi bu ad üzerinde mutlaka duracaktır: Mehmed Emin!”
ŞEHİDİM BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN,ÜSTÜNDEKİ KANDIR.
ÖĞRENME ALANI: DEĞERLER VE AHLAK 9. SINIF 5. ÜNİTE DEĞERLER
DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ MAYIS-HAZİRAN VEFA VE SADAKAT
KÜÇÜK KAPLUMBAĞA.
MÜLAKAT (GÖRÜŞME) Ünlü kişileri çeşitli yönleriyle tanıtmak veya toplumu ilgilendiren önemli bir konuyu aydınlatmak için ünlü kişi yahut uzmanlarla.
KAFİYE (UYAK) KAFİYE REDİF.
İSTİKLAL MARŞI KAHRAMAN ORDUMUZA.
NOKTALAMA İŞARETLERİ Eğik Çizgi ( / ) Yay Ayraç ( )
İSTİKLAL MARŞI VE AÇIKLAMASI.
İstiklal Marşının Kabulu. 12 Mart.
İSTİKLAL MARŞI KAHRAMAN ORDUMUZA!.
CEYHUN YILDIZ 7/C&955 KONU:VARLIKLAR ALEMİ.
Vatan şairi Mehmet Âkif ERSOY
İstiklal Marşı’nın Kabulü ve Mehmet Akif Ersoy’un Hayatı
BİLİŞİM TEKNOLOJİERİ VE YAZILIM DERSİ PERFORMANS ÖDEVİ
TUĞBA ÇELİK 6A 264 ÖĞRETMEN: ARİF SÖNMEZ
20 Aralık Aralık 1936 İSTİKLAL MARŞIMIZIN MÜELLİFİ
İstiklal Marşı Başlat.
ÖLÜMÜNÜN 79. YILINDA. Mehmet Akif Ersoy 1873 yılının Aralık ayında İstanbul’un Fatih ilçesinin Sarıgüzel semtinde doğmuş ve 27 Aralık 1936 Pazar günü,
İ STIKLAL M ARŞı VE A NLAMı. Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak; Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak. O benim milletimin yıldızıdır,
GENEL TEKRAR - 6 CÜMLE ÖĞELERİ - VURGU – ARASÖZ FEM DERSHANELERİ
İstiklâl Marşı şâiri yılında İstanbul'da doğdu. Annesi Emine Şerife Hanım, babası Temiz Tahir Efendidir. İlk tahsiline Emir Buhâri Mahalle Mektebinde.
belde belde, köy köy dolaşarak bu mücadelenin sadece Türk milletinin mücadelesi olmadığını, savaşın kaybedilmesi durumunda İslam’ın da son kalesinin elden.
SAKARYA TÜRKÜSÜ. SAKARYA TÜRKÜSÜ İnsan bu, su misali, kıvrım kıvrım akar ya; Bir yanda akan benim, öbür yanda Sakarya. Su iner yokuşlardan, hep basamak.
ANLATIMDA TEMA VE KONU TEMA KONU Ana Düşünce.
İstiklal Şairimiz Mehmet Akif Ersoy’dan seçme şiirler Behçet Gündüz.
Sema KAHRAMAN Simenli İlköğretim Okulu
Kuran-ı kerimin ilk ayeti 610 yılında hira sultanlığında inen Alak suresinin ilk beş ayetidir.
ISTiKLAL MARSI iSTiKLAL MARŞI Mehmet Akif Ersoy
TÜRKİYE.
HOŞGÖRÜ Prof. Dr. Şadi Eren.
ŞEHİDİM BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN,ÜSTÜNDEKİ KANDIR.
AYRILDIK, GÖREMİYORUM GÖZLERİNİ
İSTİKLAL MARŞININ KABULÜ 12 mart 1921
ÜŞÜYORDU!.. Lütfen kendi akışında ve sesli olarak sonuna kadar izleyiniz…
Mehmet Âkif ERSOY Vatan şairi Hayatı Mehmet Âkif Ersoy, 1873 yılının aralık ayında İstanbul'da, Fatih ilçesinin Karagümrük semtinde Sarıgüzel.
Sunum transkripti:

MEHMET ÂKİF ERSOY

HAYATI (1873-1936) İstanbul’da Fatih Sarıgüzel Mahallesi’nde doğdu. Babası Fatih müderrislerinden Mehmet Tahir, Annesi Emine Şerife Hanım’dır. İlköğrenimine Emir Buhari Mektebi’nde başladı.

1879’da Maarif Nezaretine bağlı İbtidâi Okulu’na girdi. 1882’de Merkez Rüştiyesi’ne başladı. 1885’de Mülkiye Mektebi’ne girdi. Daha sonra iş imkanı fazla olan Baytar Mektebi’ne girdi.

Baytar Mektebinin son sınıfında edebiyata olan ilgisi arttı. Bu yıllarda güreş,yüzme koşu gibi spor dallarıyla uğraşmıştır. 1893 yılında Baytar Mektebi’ni birincilikle bitirdi.

Âkif için okul dönemi bitmiş, yeni bir dönem başlamıştı Âkif için okul dönemi bitmiş, yeni bir dönem başlamıştı. Bu zamana kadarki dönem, yetişme ve şahsiyetini kurma devresiydi. İkinci dönem ise şahsiyetinin etkili olma dönemidir.

Şair bu ikinci dönemde çağdaş İslâm düşüncesini okur ve inceler Şair bu ikinci dönemde çağdaş İslâm düşüncesini okur ve inceler. O, devrin sanat dergileri olan Resmi Gazete ve Servet-i Fünûn’da şiirler yayınlar. Âkif’in edebiyat hayatında Muallim Naci, Ziya Paşa, Abdülhâmid etkilidir.

ÂKİF’İN HAYATINDAN ÇİZGİLER İki yüzlülere garazdı. Fakat yaşı ilerledikçe; iki yüzlüleri artık sever oldum. Çünkü yaşadıkça yirmi yüzlü insanlar görmeye başladım diyordu.Ve yaşlandıkça herkesten kaçıyordu. Daha yaşasaydı yalnız kalacaktı, cemiyetle karşı karşıya tek adam…

Kendi olmayanlara kızardı. Benzemek sinirlendiği şeydi, hayatının bir kısmı da bu sinirden ibarettir. İki adamı sevmezdi; fazla terbiyeli ve fazla terbiyesiz olanı. Gözünde fazla nazik olan gizli adamdı.

ÂKİF İLE AHMET ŞUAYP Sultan Hamit zamanında Şevki Hoca’nın evini ziyaret ettiği bir gündü. Ahmet Şuayp da orada idi. Sohbet esnasında söz Kur’ân hakkında fikir söylemeye gelince Şuayp Fransızca telaffuzu ile KORAN deyiverdi.

O vakte kadar kah pencereye kah sıra sıra kitapların dizildiği dolaplara bakan Âkif tahammül edemedi. Kısa bir Allâhaısmarladıktan sonra kendini sokağa attı. Koşarcasına yürürken arkadaşına: Kuzum, Kur’ân’ı inkar etmeyi anlıyorum. Fakat Koran ne oluyor? dedi.

ESERLERİ Safahat: Bu şiirlerinin konusu genellikle tarihten ve sosyal hayattan alınmadır. Süleymaniye Kürsüsü’nde Balkan Harbinin toplum üzerindeki etkisini silmek ve İslâm birliği düşüncesini uyandırmayı amaçlıyordu.

Hakkın Sesleri: Bu eserde şair, âyet ve hâdis yorumlarıyla İslâm âleminin problemlerine çözüm getirmek istiyordu. Fatih Kürsüsü’nde; batıcı aydınlara tuttukları yolun yanlış olduğunu, milletin kurtuluşunun İslâm’la olacağını anlatır.

Hatıralar’da sosyal problemlere ve cemiyet meselelerine Kur’ân ışığında çözüm arar. Asım, Birinci Dünya Savaşı’nda yenilgiye uğramamız, şairin birlik ümidini kırar gibi olmuştur. Şairin, ümit ve azmini dile getirir. Gölgeler, kitap olarak çıkmıştır.

İSTİKLAL MARŞI Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak Sönmeden, yurdumun üstünde tüten en son ocak; O, benim milletimin yıldızıdır, parlayacak; O benimdir, o benim milletimindir ancak!

Çatma, kurban olayım, çehreni, ey nazlı hilal! Kahraman ırkıma bir gül, ne bu şiddet, bu celal? Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helal. Hakkıdır Hakka tapan milletimin istiklal...

ÂKİF’TEN BUGÜNE ŞİİRLER Kızımın iffeti batmakta rezilin gözüne... Acırım tükrüğe billahi, tükürsem yüzüne. Demiş olsaydı eğer: Kızlara mektep lazım... Şu kadar vermelisin kahrolayım kaçmazdım Elverir sardığımız bunları halkın başına... Ben mezarımda huzur istiyorum, anladın a!

Zulmü alkışlayamam zalimi asla sevemem; Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem. Biri ecdadıma saldırdı mı hatta, boğarım... -Boğamazsın ki ! Hiç olmazsa huzurumdan kovarım! Üç büyük soysuzun ardında zağarlık yapamam.

Hele Hak namına ölsem tapamam. Doğduğumdan beridir aşığım istiklale Bana hiç tasmalık etmiş değil altın lale. Yumuşak başlı isem kim dedi uysal koyunum? Kesilir belki, fakat çekmeye gelmez boynum

Kanayan bir yara gördüm mü yanar ta ciğerim Onu dindirmek için kamçı yerim çifte yerim Adam aldırma da geç git diyemem aldırırım Çiğnerim çiğnenirim hakkı tutar kaldırırım Zalimin hasmıyım ama severim mazlumu...

Zalimin hasmıyım ama severim mazlumu İrticaın şu sizin lehçede manası bu mu İşte ben mürteciyim, gelsin işitsin dünya Hem de baş mürteciyim, patlasanız çatlasanız Hadi kanunuz assın beni yahut yasanız

ÂKİF’TEN MESAJ Ya bakar geçeriz nazlı celilin yaprağına Ya üfler geçeriz bir ölünün toprağına İnmemiştir hele Kur’ân bunu hakkıyla biliniz Ne mezarda okumak ne fala bakmak için Ölüler dini değil, sen de bilirsin ki bu din Diri doğmuş duracak dipdiri, zemin

ÂKİF’TEN MEMLEKETE Bakın da haline ibret alın şu memleketin Nasıldın ey koca millet? Ne oldu akıbetin Vakarı çoktan unuttun, hayayı kaldırdın, Mukaddesatı ısırdın, Hüdâ’ya saldırdın! Ne hatıratına hürmet, ne an’atını yad; Deden de böyle mi yapmıştı ey sefil evlâd?

ÂKİF’TEN MİLLETE Nedir bu tefrika yahu! Utanmıyor musunuz? Geçen faciaya hala inanmıyor musunuz? Gömülmek istemeyenler boyunca hüsrana Nifakı gömmeli artık mezar-ı nisyâna. Ki dinlemezseniz elbette mahvolur millet Sizin felaketiniz: tarumar olan vahdet

ÂKİF’TEN ÇAĞDAŞLARA Bu züppeler acaba hangi cinsin efrâdı? Kadın desen, geliyor arkasından erkek adı: Hayır, kadın değil erkek desen, nedir o kılık Demet demetken o saçlar ne o bıyık Sadâsı baykuşa benzer, hıramı saksağana Hülasa, züppe demiştim ya, artık anlasan a!..

Bilirsiniz, hani insanda bir damar varmış Ki yüzsüz olmak için mutlaka o çatlarmış. Nasılsa Rabbim utandırmasın duası olan, Bu arsızın o damar zaten eksik alnından! (FATİH KÜRSÜSÜ’NDEN)

ÂKİF’TEN MEDYAYA Dalkavuk devri değil eski kasa’id yerine Üdebanız ana avrat sövüyor birbirine! Türlü adlarla çıkan na-mütenâhi gazete, Ayrılık tohumunu bol bol atıyor memlekete Yürüyor dine beş on maskara, alkışlanıyor Nesl-i hazır bunu hürriyet-i vicdan sanıyor

Burnumuzdan tuttu düşman, biz boğaz kaydındayız Bir bakın: hala mı hala ihtiras ardındayız Saygısızlık elverir... bir parça olsun arlanın Vakti çoktan geldi, hem geçmektedir arlanın Zevke dalmak, şöyle dursun vaktiniz yok mateme.

Girmeden tefrika bir millete düşman girmez Toplu vurdukça yürekler, onu top sindirmez Müslüman, fırka belasıyla zebun bir kavme Medeni Avrupa üç lokma edip yutmaz mı Ey cemaat yeter Allâh için olsun uyanın Sesi pek müthiş öter sonra kulakta çanın