S o r u m l u l u k.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Bu sözleri hiç duydunuz mu?
KÜÇÜK İTFAİYECİ lütfen sesi açıp Tıklayınız..
Televizyon ve okul başarısı
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
AİLE HEKİMLİĞİNDE KBB HASTALIKLARINA PRATİK YAKLAŞIMLAR VAKA SUNUMLARI
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
CANIM ANNECİĞİM Müzik:Kibariye(eller kader Kıymet bilmiyor ANNE
EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
ÇOCUKLA İLETİŞİMDE KULLANILAN DİL.
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
1 2 BİR YOKMUŞ BİR YOKMUŞ BİR VARMIŞ 3 Kızı, hayatında çok sıkıntı yaşadığını ve bunlarla nasıl baş edeceğini bilemediğini söylemiş babasına. Bir baba.
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
HAYATI GÜZELLEŞTİRMENİN KURALLARI 1 İNSANLARA BEKLEDİKLERİNDEN FAZLASINI VERİN VE BUNU GÖNÜLDEN YAPIN.
“ Hayatın Ortağı Olmak …” ''günümüz ergenleri” ile erişkinler arasındaki uzaklık daha da artacaktır. Günümüzün ''ergen dünyası'' nı, bu dünyada geçerli.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 18 Temmuz 2013.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Altın Kurallar 1- Ucuz araba kullan ama, alabileceğin en güzel evi al.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Sabiha Hamdi Türkay İlkokulu Rehberlik Servisi 2014
ÇOCUKLARIMIZI NASIL KORURUZ
Ek-2 Örnekler.
BABALAR VE KIZLARI.
AİLE TUTUMLARI VE ÇOCUĞU ANLAMAK REHBERLİK SERVİSİ
Diferansiyel Denklemler
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
ÇOCUGUNUZU YAŞ GRUPLARINA GÖRE TANIYOR MUSUNUZ?
Mitat Zorlu 1 Adı ve Soyadı: ……….……………………………. 25 Eylül 2009 Cuma Matematik Aynı türden 10 nesnenin sayısına ………… denir. Aynı türden …. nesnenin sayısına.
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
İSMİN HALLERİ.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
„ Baba, politika gerçekten nedir ?“
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU İLK OKULU.
“Hayatın Ortağı Olmak…”
-İLETİŞİM- SUNUSU.
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
ANNE BABA TUTUMLARI VE ÇOCUKLA İLETİŞİM
Aile İçi İletişim.
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
ANNE- - BABA OLMANIN ALTIN KURALLARI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
ANNE BABA TUTUMLARI.
HOŞ GELDİNİZ.
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
NELERDEN BAHSEDECEĞİZ
“ŞU DÜNYADA HER ŞEYİN EN İYİSİNE LAYIK ÇOK ÖZEL VE GÜZEL BİR ÇOCUK VAR
DAHA İYİ BİR İLETİŞİM İÇİN…
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
ÇOCUKLARDA CİNSEL GELİŞİM
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
Sunum transkripti:

S o r u m l u l u k

Sorumluluk Duygusu Nasıl Kazandırılır Sorumluluk erken çocukluk dönemlerinden başlayarak çocuğun yaşına, cinsiyetine ve gelişim düzeyine uygun görevler vermekle başlar.

Kendi odasında kendi yatağında yatmasına ortam hazırlamak, İki buçuk yaşından başlayarak döke saça da olsa çocuğun çorbasını kendi başına içmesine fırsat vermek, Oyuncaklarını toplamasını beklemek, Kendi odasında kendi yatağında yatmasına ortam hazırlamak,

Yaşına ve cinsiyetine göre sofra hazırlığı veya araba temizliği gibi konularda onun yardımını beklemek, “Sorumluluk” konusunda çocuğu cesaretlendirici ve destekleyici bir ortam sağlar. Böyle bir ortam çocuğun kendi kendisine yetmesine ve yönetmesine fırsat vereceğinden onun kendine olan güvenini de artıracaktır.

Aksi halde Koruyucu yaklaşım; Çocuğun kendi kendine yeten, bağımsız bir birey olmasını engeller. Yaratıcı gücü ortaya çıkamayacağı gibi, neyin doğru olduğunu da belirleyemez. Doğada etkisiz ve üretken olmayan bir kişilik kazanır. Kendine güvenemez.

Vaka Örneği: Erkek, 17 yaşında, Lise öğrencisi Ailesinin tek çocuğu.Baba,baskılı bir ailede yetişmiş. Anne baba ilişkileri sık tartışmalı, aile ortamı sağlıksız.Çocuk merkezli aile; aşırı şımartılmış bir çocuk. Okulda uyumsuz ve başarısız.

Gece tuvalete kaldırıyor. Genç; “En büyük dileğinin arabayla sürat yaparken ölmek” olduğunu söylüyor ve ekliyor: “Babam beni hâlâ kendi eliyle besliyor. Adam zevk alıyormuş ne yapabilirim ki. Gece tuvalete kaldırıyor. Ben çişimin gelip gelmediğini bilmiyormuşum veya anlamıyormuşum. Prostat olurmuşum”

“Okuldan nefret ediyorum. Sabahları lanet olsun diyerek evden çıkıyorum. 1-2 derse giriyoruz. Sonra derste uyuyorum. Okulda her şeyde önce ben suçlanıyorum. Suçsuz yere iki kere tekme tokat yedim herkesin içinde.” “Sinirlendiğim zaman oynatacak gibi oluyorum.Bir yerimi acıtıyorum. Onun acısıyla kendimi durduruyorum. Bir duvara yumruk atarım.Camı indirir aşağıya, kendimi kestiğim bile olur.Ama

Rahatlarım.” Okumam gerekiyorsa ev tutayım annemlerden ayrılayım, başka kente gideyim. O zaman kendimi büyük bir şey başarmış hissedeceğim.” Bir başka örnek: Lise 1’den 2’ye ikmalle geçen bir genç şöyle diyordu: ( Bu öğrenci velisinden yardım görmüştür. Sizce bu yardım ne olabilir?)

Keşke bunu yapmasaydı da ben sınıfta kalsaydım. “ Dört dersten ikmalim vardı. Annem dört hoca tuttu ve beni sınıf geçirttiler. Keşke bunu yapmasaydı da ben sınıfta kalsaydım. O zaman ben kalmış olurdum. Daha iyiydi. Çünkü benim yapmış olduğum bir iş olurdu. Sorumlu ben olurdum. Bu başarı benim değil, benim olmayan şeyi istemiyorum.

Benlik saygısının tohumları, sorumluluk verilirse gelişir. Çocuk veya genci korumak, onu kanatlarının altında büyütmek, kendi başına sorunuyla baş başa bırakmamak onun gelişimini engellemektir. Ona yardım yerine zarar vermektir. Benlik saygısının tohumları, sorumluluk verilirse gelişir. Aile içindeki etkileşim çocuğa “ben değerliyim” ya da “ben değersizim” duygusunu götürür. (Doğan Cücelioğlu)

Yaş ve cinsiyeti ne olursa olsun Çocuğa “önemli olduğunu hissettirmek” ,onun gerek kişilik gelişimi, gerekse insan insana ilişkileri açısından etkilidir. Çocuğun kendisini “ben değerliyim” diye algılayabilmesi ve önemli olduğunu hissetmesi” için, öncelikle yakın çevresinden sosyal kabul görmesine ihtiyaç vardır.

yemeğini baskısız bir şekilde yiyen, Bu ortamın oluşturulması için de çocuğa “uygulama” olanağı vermek gerekir. Dilediği gibi giyinen, giysisini seçen dilediği resimleri yapan, yemeğini baskısız bir şekilde yiyen,

hareketlerine katı sınırlar getirilmeyen, Kişiliğine saygı gösterildiğini gören ve kendini özgürce ifade edebilen çocuk “ ben değerliyim” diye düşünür. Çocuğun önemli ve değerli olduğunu hissetmesi onun yeni atılımlara ve başarılara götürür.

Destekleyici aile olunuz.

Çocuğa, yaşına uygun sorumluluklar verin Çocuğunuzun kendi kendine yeten bir birey olmasını istiyorsanız, görev ve sorumluluklarıyla onu başbaşa bırakın Çocuğa, yaşına uygun sorumluluklar verin Çocukların seçim yapmalarına izin verin

Çocukla aynı masayı paylaşmak yerine... Anne ders çalışırken hep benim yanımda oturmanı istiyorum.Sen yanımda olunca öğrenebiliyorum. Çocukla aynı masayı paylaşmak yerine...

Desteklediğinizi ve gerektiğinde yardıma hazır olduğunuzu bildirin.

Çocuğa,yaşına uygun sorumluluklar verin

Çocuğa,yaşına uygun sorumluluklar verin

Çocuğa,yaşına uygun sorumluluklar verin

Çocuğa,yaşına uygun sorumluluklar verin

Çocukların Seçim yapmalarına izin verin

Çocukların Seçim yapmalarına izin verin

Çocukların Seçim yapmalarına izin verin

Çocukların Seçim yapmalarına izin verin

Bunların hepsi, karar vermede, çocuğa, elverişli bir pratik ortamı sağlayan seçeneklerdir. Ancak seçenekleri sınırlı tutmak ebeveynin elindedir. Örneğin; kışlıkları kaldırıp sadece yazlıklar arasında çocuğun seçim yapmasını sağlamak gibi.

öneriler 1-Çocuğa kendine yetmeyi ve kendini yönetmeyi öğretin. Öyle bir özgür ortam hazırlayın ki, ayakları üzerinde durmayı, kendi kanatlarıyla uçmayı öğrenebilsin.

2- Çocuğa yaşına ve gelişim düzeyine uygun görev ve sorumluluklar verin. Başarması için onu destekleyin 3- Çocuğun seçim yapmasına izin verin 4- Bu konularda, çocuğun gösterdiği çabaya saygı duyun. 5- Onu görev ve sorumluluğu ile başbaşa bırakın

Şu üç şeyi hiç kimseden esirgemeyin 6- Onun adına düşünmek yerine, kendi başına düşünmesini sağlayın. Sorununu çözmek yerine, sorununu çözmesine fırsat vermeniz, çocuğunuzun sorumluluk duygusunu geliştirecektir. Şu üç şeyi hiç kimseden esirgemeyin 1- Sevgi 2- Sevgi 3- Sevgi

Teşekkür Ederiz