1 PROFIT IMPROVEMENT OPPORTUNITIES for SMALL BUSINESS MANAGERS BA 4452.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Değişkenler ve bellek Değişkenler
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
ASELSAN- TOKİ YAPRACIK KONUTLARI KOORDİNASYON KURULU
Copyright © 2014, Anadolu Sigorta. Tüm hakları saklıdır. Profitability Challange in Casco – Putting Demand into Work İstanbul,
Gerekli olduğunda insanlara ulaşın Yer Uzantıları Reach prospective customers at important moment with location extensions. Location Extentions.
1 2 HE in General …………… EM…………… EM Projects …………….. VenueVenue MEU KYK Info on EM in General Yüksek Lisans ve Doktora Programları İçin Hareketlilik.
Alakalı müşterileri hedefleyin. Google ile Yeniden Pazarlama Remarketing with Google. Target customers who are already showing interest in your business.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Diferansiyel Denklemler
Zamana Bağımlı Olmayan Doğrusal (LTI) Sistemlerin Frekans Tepkileri
Financial Applications of Linear Programming
Google Display Network Targeting options.
1/27 GEOMETRİ (Kare) Aşağıdaki şekillerden hangisi karedir? AB C D.
8. SAYISAL TÜREV ve İNTEGRAL
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Introducing yourself ● Numbers ● Greeting
talebe Turkish Lessons for Foreigners  Introduction talebe is a beginner-level Turkish language course for young and adult learners.
MY FAVORITE PHILOSOPHY (En Sevdiğim Felsefe) A man with one watch knows what time it is; (tek saati olan saatin kaç olduğunu bilir; A man with two watches.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Sıvı Ölçüleri Değerlendirme.
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
Copyright © AKAMPUS Kampüs Bilişim Sistemleri ve Danışmanlık A.Ş. Copyright © İDTM A.Ş. İstanbul Dünya Ticaret Merkezi A.Ş.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
FİİLİMSİLER (EYLEMSİLER)
Süt Pazar Durumu Brüksel, 19 Ocak Pazar Durumu– 19 Ocak AB Üretimleri AB-27 Tedarik/Üretim Gelişmeleri Ocak-Ekim 2011 ile Ocak-Ekim 2010 kıyaslaması.
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Müşterilerle Beraber Değer Yaratmak M. Tolga Akçura Kurucu Ortak.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
I ASİMO I ASİMO PREPARED: CENGİZ MURAT TEKİNBÜĞRÜ English Course Presentation TURKEY Mechatronics Engineering at SAKARYA UNIVERSITY PREPARED: CENGİZ.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ VI. LİSELERARASI MATEMATİK YARIŞMASI
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Mukavemet II Strength of Materials II
Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü C ++ Nesne.
Strateji Geliştirme Başkanlığı 1 DÜNYA EKONOMİSİ REEL SEKTÖR.
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 16 MAYIS AB TOPLAM SIĞIR HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ ARALIK-TOPLAM ÇİFTLİK HAYVANLARI SIĞIR.
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Ekim AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN May / June SURVEY CANLI HAYVAN May / June SURVEY.
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
NOUN CLAUSES (İSİM CÜMLECİKLERİ).
Chapter 1 (Bölüm 1) The accounting equation(muhasebe denklemi) and the balance sheet(bilanço)
9.2 Operant Conditioning “Everything we do and are is determined by our history of rewards and punishments.” –BF Skinner Operant Conditioning: learning.
“News’ effects on stock prices”
Core Competencies Communication - Critical Thinking - Creative Thinking - Positive Personal & Cultural Identity - Personal Awareness & Responsibility.
Sunum transkripti:

1 PROFIT IMPROVEMENT OPPORTUNITIES for SMALL BUSINESS MANAGERS BA 4452

2 How do you improve profits METODOLOGY

3 What is methodology? 2 ile 9 arasında aklınızdan bir sayı tutun 2 ile 9 arasında aklınızdan bir sayı tutun Bu sayısı 9 ile çarpın Çıkan sayının iki hanesini birbiri ile toplatın : 25 ise 2+5=7 gibi Bulduğunuz sayıdan 5 çıkartın Kalan sayı alfabenin kaçıncı harfi?

4 1 ise A 2 ise B 3 ise C 4 ise Ç 5 ise D 6 ise E 7 ise F 8 ise G 9 ise H

KAR ENSTİTÜSÜ 5 MEYVENİZ ? NAR

KAR ENSTİTÜSÜ 6 3 OPSTICALS Negative Attitude ConfirmationJustification

KAR ENSTİTÜSÜ 7 3 CONDITIONS TO KNOW TO WANT TO IMPLEMENT

KAR ENSTİTÜSÜ 8 McKinsey Research – Feb 2007 Where does the success of the company come from? There is a huge relationship between management and profitability? %52 of seccess comes from management, and %48 of success cames from outside effects

KAR ENSTİTÜSÜ 9 SUCCESSFUL COMPANY Market Share Improvement of sales Improvement of profit Production effectiveness Market Value

KAR ENSTİTÜSÜ 10 Where to start profit improvement? F1F2F3F4F5F6 Comapany Performance Performance increase % 1,00 2,001,00 2,00200% 1,20 2,99299%

KAR ENSTİTÜSÜ 11 F1F2...F99F100 Performance increase % 1,00 2, ,00 2,00200% 1, ,02 7,24624% 1, ,

KAR ENSTİTÜSÜ 12 IS GROWTH IMPORTANT FOR PROFITABILTY ? PROFIT ANALYSIS 1. Situation ABC Total Sales Veriable costs Fix Costs Profit

KAR ENSTİTÜSÜ 13 IS GROWTH IMPORTANT FOR PROFITABILTY ? PROFIT ANALYSIS 2. Situation ABC Total Sales Veriable costs Fix Costs Profit

KAR ENSTİTÜSÜ 14 IS GROWTH IMPORTANT FOR PROFITABILTY ? PROFIT ANALYSIS 3. Situation ABCD Total Sales Veriable Costs Fix Costs Profit

KAR ENSTİTÜSÜ 15 ÖZAF ANALİZİ ÖZAF ANALİZİ ÖZELLİKAVANTAJIMÜŞTERİYE FAYDASI KANIT Ölçüleri, rengi, tadı, kalitesi, dağıtımı, fiyatı, şartları, şekli, paketlemesi, servisi, teknolojisi, içindekileri, Hızı, koruması, gücü, çabukluk, Değerlerin tatmini, Kar artışı, zaman kazanımı, satışların artması, maliyetlerin düşmesi, stok azaltma, Rapor, makale, resmi belge, Üniversite araştırması,... Temizlik süpürgesi satıcısı: “ bu süpürgenin yüksek hızda çalışan motoru vardır (Özellik), bu sayede iki kat hızlı çalışır (avantaj), bu da sizin temizlik sürenizi %30 azaltır.( fayda).” Spor ayakkabı satıcısı: “ bu ayakkabının esnek tabanı (özellik) sayesinde daha hızlı koşmanız sağlanır (avantaj), böylece tüm yarışları kazanabilirsiniz.(fayda)”.

KAR ENSTİTÜSÜ 16

KAR ENSTİTÜSÜ 17 DIFFERANTIATE DIFFERANTIATE Specification Of the Products Specification Of the Rivals DifferenceDoes the customer avare of the difference? If they know the difference do they care?

KAR ENSTİTÜSÜ 18 Differentiate (or die) PackagingGuaranteeShops Sales aids Payment method FationDurabilityİmageVersionsCloursService

KAR ENSTİTÜSÜ 19

KAR ENSTİTÜSÜ 20 PRODUCTDIFFERENCE ACTION PLAN Crest (di ş macunu) Fluoride ilave edilerek üretilmi ş tir. Kimse tam olarak etkisini bilemiyor ama etkili görülüyor. Sony (Trinitron TV) Ne i ş e yaradı ğ ı tam bilinmiyor ama kula ğ a ho ş geliyor. Dove Sabun Kendisine sabun demiyor. Sabunun içine krem ve losyon koyarak sanki çok farklı bir ürünmü ş gibi sunuluyor. Tapa Johns Pizza Her bir malzemenin en iyisi kullanılarak yapılıyor. Bu ş ekilde kendisini duyurmu ş. While Castle Küçük hamburger. Tüm di ğ er hamburgerlerden daha küçük ve ucuz. Pampero Ketçap Domatesi soymadan üretime sokuyor. Rakipleri gibi de ğ il farklı. Dolayısı ile daha yo ğ un, daha iyi tat ve daha koyu bir renk elde ediliyor. Intel Pentium Sürekli yeni versiyonunu sunuyor. Sürekli ileride. Pentium Gillette Sürekli yeni versiyonunu sunuyor. Sürekli ileride. Sürekli küçük de ğ i ş iklikler yaratıyor. Lange (kayak botu) Kayakçı e ğ er arkaya do ğ ru dü ş erse çok zarar görüyor. Dolayısıyla bu botlar arakaya dü ş ersen gev ş eyip açılıyor. Dolayısı ile sakatlanmalar azalmı ş. Bütün profesyonel kayakçılar bu botu giymeye ba ş ladı. Conyon Ş arapları Ş i ş e ş eklini de ğ i ş tirmi ş ler. Kanyondan gelen yankılı ses radyo reklamı yapmı ş lar.

KAR ENSTİTÜSÜ 21 Exceed the expectations of the costumer Logic and other examples Competitors Your ads.

KAR ENSTİTÜSÜ 22 WHY DO THE SMALL COMPANIES HAVE FINANCIAL PROBLEMS ? Capital inadequacy Inefficient working capital Inefficient market research Wrong pricing Wrong ad or no ad. Lack of quality FX Open position To much withdrawing money from company Lack of reporting system Lack of strategic planning and budgeting

KAR ENSTİTÜSÜ 23

KAR ENSTİTÜSÜ 24 PARETO LAW Which products create the most of the profits? Which customers create the most of the profits? %20 of the cost items, create the %80 of the total costs. %80 of the clients create the %20 of the profits.

KAR ENSTİTÜSÜ 25 PROFIT MATRIX HIGH TURNOVER HIGH PROFIT MARGIN 1 LOW TURNOVER HIGH PROFIT MARGIN 2 HIGH TURNOVER LOW PROFIT MARGIN 3 LOW TURNOVER LOW PROFIT MARGIN 4

KAR ENSTİTÜSÜ 26 BREAKEVEN POINT

KAR ENSTİTÜSÜ 27

KAR ENSTİTÜSÜ 28

KAR ENSTİTÜSÜ 29 ALLWAYS FIRST TRY TO DECREASE THE FIX COSTS., AND LATER TRY TO FOCUS ON VERIABLE COSTS.

KAR ENSTİTÜSÜ30 MANAGEMENT OF RECEIVABLES

KAR ENSTİTÜSÜ 31 Follow closely Establish internal Control Cash it before it is too late Act like a bank Establish a receivable process. Always reconcile Establish a limit to customer

KAR ENSTİTÜSÜ 32 RELATIONSHIP with BANKS

KAR ENSTİTÜSÜ 33 They have also targets, they also want to do business Visit them very often Apply for credit when you dont need it. Work only with 3 banks You can always reschedule you payment plan. Always convince them with your budget. Show your needs as a project You can ask everything from your bank if you are financially powerful. Be alert when you are working with Foreign Banks. Report them before they ask.

KAR ENSTİTÜSÜ 34 3 PARTS OF PROFIT

KAR ENSTİTÜSÜ 35

KAR ENSTİTÜSÜ 36

KAR ENSTİTÜSÜ 37 LONELY PRODUCT HIGH Q LOW P 1 LOW Q LOW P 2 HIGH Q HIGH P 3 LOW Q HIFG P 4

KAR ENSTİTÜSÜ 38 LONELY PRODUCT

KAR ENSTİTÜSÜ 39 LONELY PRODUCT

KAR ENSTİTÜSÜ 40 LONELY PRODUCT

KAR ENSTİTÜSÜ41 KAR ARTIRMA YÖNTEMLERİ KAR ENSTİTÜSÜ