11 HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ 22 SEMİNER PLANI 1. Bölüm: Hızlı okuma 2. Bölüm: Teknikleri 3. Bölüm: Egzersizler 

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Hızlı Okuma & Test Çözme Teknikleri Semineri HOŞGELDİNİZ
Prof.Dr.Şaban EREN Yasar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
MATEMATİK YARI YIL TATİL ÖDEVİ 5. SINIF MATEMATİK YARI YIL TATİL ÖDEVİ 5. SINIF.
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
“DİNAMİK HIZLI OKUMA” SEMİNER TANITIMI
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
DEĞİŞİM YÖNETİMİ Pervin GÖZENOĞLU.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
2/H Sınıfı Bilgi Yarışması
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
4 X x X X X
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
1/20 ÖLÇÜLER (Zaman) A B C D Bir saat kaç dakikadır?
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Üçüncü Grup Birinci Harf U sesi sunumu MÜRŞİT BEKTAŞ.
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
Hızlı Okuma & Test Çözme Teknikleri Semineri
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
HAYAT BİLGİSİ SORULARI.
ÇOK DEĞİŞKENLİ FONKSİYONLARDA
ALIŞTIRMALAR BURÇ OKULLARI.
ECHİNODERMATA Kambriyen – Güncel tümüyle denizel Filum
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ ZİYA BARAN
Lütfen dikkat; Bu seminer öznel olarak hazırlanmıştır...
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ Dünyada “Hızlı okuma”  1945’te savaş sırasında  Hızla geçen uçakların kimliğini tespit için..  Fransa’da okullarda ders olarak.
HIZLI OKUMA Seminerine HOŞGELDİNİZ!.... BAŞARABİLMEK İÇİN ÖNCELİKLE BAŞARACAĞINIZA YÜREKTEN İNANIN.
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
ALIŞTIRMALAR.
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ Dünyada “Hızlı okuma”  1945’te savaş sırasında  Hızla geçen uçakların kimliğini tespit için..  Fransa’da okullarda ders olarak.
Sunum transkripti:

11 HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ

22 SEMİNER PLANI 1. Bölüm: Hızlı okuma 2. Bölüm: Teknikleri 3. Bölüm: Egzersizler 

33 HIZLI OKUMA BİRİNCİ BÖLÜM

44 NEDEN HIZLI OKUMA? Sınavlarda rahat yetiştirebilecek, Daha çok kitap okuyacak, Daha iyi anlayacaksınız, Daha az yorulacak, Kendinize daha çok güvenecek, Başarılı bir insan olacaksınız..!  Başarılı bir insan olacaksınız..! 

55 Dünyada “Hızlı okuma” 1945’te savaş sırasında Hızla geçen uçakların kimliğini tespit için.. Fransa’da okullarda ders olarak okutuluyor Almanya’da günlük kitap okuma oranı 24 dk Türkiye’de 12 sn 

66 Türkiye’de “Hızlı okuma” 20 yıldır var, ama kimse ilgilenmiyor okumamak Türkiye’nin problemi “okumamak” hızlı oku Okumayan insana “hızlı oku” diyemezsin niçin Yeterli miktarda “niçin”i olmayan gelişemez hedef Okumak için “hedef” olmalı 

77 Sizin hedefiniz: Başarmak..! Hedef belli: ÖSS, Zaman kazancı, Motivasyon ortamı uygun

88 Başarmak insan doğasında var

99 Dahilerin ortak özellikleri Deha bir çekirdek halinde herkeste olabilir Kullanmasını bilirseniz, Geliştirirseniz, Başarılı olursunuz..!

10 İki binli yılların en önemli keşfi insanın kendisini keşfi olacaktır. Aleksi Carell

11 Önyargıları parçalamak, atomu parçalamaktan daha zordur. Albert Einstein

12 HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ İKİNCİ BÖLÜM

13 GÜCÜNÜZÜ HİSSEDİN Hiç kendinizi mükemmel hissettiğiniz ve daha önce Yapabileceğinizi hayal bile etmediğiniz fevkalade Güzel şeyler yaptığınız anlar olmadı mı? Önce hızınızı ölçünüz.. Bu bölümü anlayarak okuyunuz

14 1. Daha çok kelime Daha hızlı okumak daha kolaydır.

15 Göz hareketlerini izleyelim Daha hızlı okumak daha kolaydır. Siz de arkadaşınızın göz hareketlerini sayınız.

16 Görmek / Okumak / Algılamak KediBalık Çocuk

17 Duyum ve Algı Duyum: Sesi duymak Algı: Sesin ne sesi olduğunu bilmek 1. Algıda seçicilik 2. Algıda organizasyon 3. Tamamlama 4. Derinlik algısı: 3. Boyutun algılanması

18 Bu nedir? Z RV ÜN V R S T İ

19 2. Geri sıçrama Geri dönüşler hızımızı % 35 azaltır. Daha hızlı okumak daha kolaydır.

20 3. Beynin düşünme kapasitesi Düşünme şeridi kelime Daha hızlı okumak daha kolaydır Ev kirası çocuk Tatil

21 3. Beynin düşünme kapasitesi Düşünme şeridi kelime Her sabah 15 dakikanızı o gün yapmanız gerekenleri planlamaya ayırın. Eğer sabahlarınız buna müsait değilse akşamları bir sonraki günün planını yapın. Göreceksiniz hem içiniz daha rahat edecek hem de iki ayağınızı bir pabuca sığdırmaktan kurtulacaksınız. Söz uçar yazı kalır. Bu nedenle yapmanız gereken.

22 Ortalama bir insan, görmeden bakmakta, duymadan dinlemekte, hissetmeden dokunmakta, tad almadan yemekte, fiziki bilince erişmeden hareket etmekte, ve düşünmeden konuşmaktadır. Leonardo Da Vinci

23 Ben Otururken otururum, yürürken yürürüm, koşarken koşarım. Siz ise; Otururken yürümeyi, yürürken koşmayı düşünüyorsunuz. 4.Odaklanma Bir işi yaptığınız zaman o işe odaklanın..! Çocuklar geçmişi ve geleceği düşünmezler.. Geçmişi ve geleceği değil o anı değerlendir..

24 5. Gözün hız kazanması

25 5. Gözün hız kazanması Gözümüz tıpkı tarayıcı gibi kelimeleri tarayıp beynimize gönderir.

26 ALIŞTIRMALAR ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

AB CD 1,2,3  Amaç: Gözü esnetmek  Süre: Günlük 3 x 3

1,2,3 28  Amaç: Gözü esnetmek  Süre: Günlük 3 x 3 Bilinçaltı hiçbir şekilde yargılama yapmaz. Bizim hizmetimize verilmiş bir hizmetçimizdir. “ Ben sempatiğim veya beceriksizim” derseniz, bilinçaltı gelir sizin zihninizdeki inançları size uygular. Beceriksiz olduğuna inanan başarısız olur. Gönüllü hizmetkar bilinçaltı tehlike anında sizi tehlikeye hazırlıyor. Tehlike anında ya dövüş ya da kaç.. Bilinçaltı o enerjiyi sunuyor.

1,2,3  Amaç: Gözü esnetmek  Süre: Günlük 3 x 3 Parmak hareketini takip resmi

           içinizdeki  devi kullanmak için önce ona bir sipariş vermeniz gerekir beyin bir olunca ona ilgili her dikkat hedefe sahip kilitlenir ve onunla şeye aktif gösterir

içinizdeki devi kullanmak için önce ona bir sipariş vermeniz gerekir beyin bir olunca ona ilgili her dikkat hedefe sahip kilitlenir ve onunla şeye aktif gösterir

33  Amaç: Göz kaslarını güçlendirmek  Süre: 1. Gün 3 2. Gün 5 3. Gün Sabit Bakış

OKLARI TAKİP EDİN

35 Kalemle takip Sayfa : 42 Bu sayfayı hızla kalemle takip edin ve bir kelimeyi arayın. Amaç: Beyne gönderilen kelime sayısını arttırmak.

Ortalama bir insan, görmeden bakmakta, duymadan dinlemekte, hissetmedendokunmakta, tat almadan yemekte, fiziki bilince erişmeden hareket etmekte, düşünmeden konuşmaktadır. 4

4 BuSenSevmekBilmemekSevebilmekİzmirli misinçok erken değil miHızlı kitap okuyor musunKendini geliştirdin miİç ve dış iletişiminde iyimsermisinSempatik olabiliyor musunİstanbullumusunuzGeç mi kaldınÖğrenmekGitmekBizŞu

38 İlk ve son kelimeleri okuyunuz Çoğu insan eksik düşündüğü yönlerini göstermek istemez. Eksikliklerini herkesten saklamanın daha büyük bir eksiklik olduğunu anlamaz. Aşağıdaki hikayeyi okuduğunuzda bir eksikliğin üstünlüğe nasıl dönüştüğünü göreceksiniz. 9 yaşındaki bir japon çocuğun en büyük hayali günün birinde çok iyi bir judocu olmaktır

39 6. İçten seslendirme yapma Gözümüz tıpkı tarayıcı gibi kelimeleri tarayıp beynimize gönderir.

40 İçten seslendirmeyi önlemek Diş ve dudaklarınızı kapalı tutunuz Sabah akşam göz hareketi yapınız Müzik eşliğinde kitap okuyunuz Anlamaksızın kalemle takip ederek okuyunuz 

41

42

43

44

45

46

47