İŞLEM ÖNCELİĞİ MATEMATİK 5,6.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

İLKÖĞRETİM MATEMATİK 8. SINIF
FAİZ HESAPLARI ÖMER ASKERDEN PİRİ MEHMET PAŞA ORTAOKULU
Kısa Yoldan Çarpma İşlemi
Değişkenler ve bellek Değişkenler
DOĞAL SAYILAR.
OPERATÖRLER Programlama dillerinde tanımlanmış sabit ve değişkenler üzerinde işlemler yapmayı sağlayan karakter ya da karakter topluluklarına operatör.
Ondalık kesirler.
TAM SAYILAR NEDİR? Sıfırın sağındaki sayılar pozitif tam sayılar, sıfırın solundaki sayılar negatif tam sayılardır.Pozitif tam sayılar,negatif tam sayılar.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
MATEMATİKTEN KORKMUYORUM!
YGS - LYS (YENİ SINAV SİSTEMİ)
Ondalık Kesirlerle Bölme İşlemi
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
RASYONEL SAYILAR Q.
TEMEL C PROGRAMLAMA DERSİ 2
ALGORİTMA VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ ***** Prof.Dr. Mustafa Ergün
8.SINIF KAREKÖKLÜ SAYILAR.
1/27 GEOMETRİ (Kare) Aşağıdaki şekillerden hangisi karedir? AB C D.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I
ÖMER ÖZDEMİR NE DERSENİZ ÇARPIM TABLOSUNA BAKALIM MI.
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
ÜSLÜ SAYILAR.
EĞLENCELİ RİTMİK SAYMALAR VE ÇARPIM TABLOSU
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
-n ÜSLÜ İFADELER a n+m n a a n-m p 8.SINIF.
Frezeleme metodu.
-n ÜSLÜ İFADELER a n+m n a a n-m p 8.SINIF.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ASAL SAYILAR VE ÇARPANLARINA AYIRMA
RASYONEL SAYILARDA İŞLEMLER
OPERATÖRLER.
KONU KESİRLER BASİT KESİR GJFX BİLEŞİK KESİR.
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
3tane3=9 3kere3=9 3 x 3 =9 4tane3=12 4kere3=12 4 x 3 =12.
TAM SAYILAR.
4 X x X X X
Matematik Bütün Konular Slayt.
1/20 ÖLÇÜLER (Zaman) A B C D Bir saat kaç dakikadır?
ARA SINAVLAR HAZIRLIK PROBLEMLERİ
Bir bölme işleminde bölen 8,Bölüm 7, kalan 1ise bölünen Kaçtır?
Birinci Dereceden Denklemler
Toplama-Çıkarma-Çarpma-Bölme
1 DEĞİŞMEYİN !!!
İLKÖĞRETİM MATEMATİK 7.SINIF
KÖKLÜ SAYILAR.
DERS:MATEMATİK KONU:RİTMİK SAYMALAR
İlköğretim matematik öğretmenliği 2. grup
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
8.SINIF KAREKÖKLÜ SAYILAR.
TAM SAYILAR Pınar AKGÖZ.
T M SAYI AR Z.
2.Gün MATEMATİK 1.KİTAP ÇARPMA - BÖLME ANTRENMANLARLA
ONDALIK KESİRLERLE TOPLAMA İŞLEMİ
3.Gün MATEMATİK 1.KİTAP ÇARPMA - BÖLME ANTRENMANLARLA
Matematik performans görevi
-n ÜSLÜ İFADELER a n+m n a a n-m p 8.SINIF.
ÇARPANLARA AYIRMA.
İnternet Programlama - 2
KESİRLER ONDALIK KESİRLERİN TANIMI ONDALIK KESİR ÖRNEKLERİ
İŞLEM ÖNCELİĞİ.
8.Gün MATEMATİK 1.KİTAP PARANTEZ AÇMA ANTRENMANLARLA
ONDALIK KESİRLERDE 4 İŞLEM
Değişkenler Programda Değişken Tanımlama. Değişken nedir? (Variables) Program içinde kullanılan veri(data)nin tutulduğu alanın adıdır. Her veri bir tür.
- 1 - Bütün formüller “ = “ işareti ile başlamak zorundadır
TAM SAYILARLA ÇARPMA VE BÖLME İŞLEMLERİ
ÜSLÜ SAYILAR KÜRŞAT BULUT 9/C 1126 HıDıR SEVER ANADOLU LISESI.
Sunum transkripti:

İŞLEM ÖNCELİĞİ MATEMATİK 5,6

İŞLEM SIRASI ( İŞLEM ÖNCELİĞİ ) : Aritmetikte işlemler belirli kurallara göre uygulanır. 1) Kuvvet işlemi yapılır. 2) Parantez içi içten dışa doğru yapılır. (Küçük parantez, köşeli parantez, küme parantezi gibi) {[(…)]} 3) Parantez yoksa soldan sağa doğru aşağıdaki sıralamaya göre işlemler yapılır. 4) Çarpma veya bölme yapılır. 5) Toplama veya çıkarma yapılır. 6) Eğer iki aynı öncelik yan yana ise çarpma-bölme veya toplama-çıkarma öncelik hakkı her zaman soldakinindir.

12 + 12 : 12 + 12=? 12+1+12=25

24 – 8 . 3 + 5 : 1=? 24 - 24 + 5=0 + 5 = 5

45: 45 +10.10 =? 1+100=101

(25-15) : (30 : 3) =? 10 : 10=1

40 + 32 : 8 – 40 . 1 + 2=? 40 + 4 - 40 + 2=6

(42-12) : 2 . 3 + 11 – ( 15 – 8 )=? İşleminin sonucu aşağıdakilerden hangisidir? a) 15 b) 12 c) 9 d) 10 (42-12) : 2 . 3 + 11 – ( 15 – 8 )=? 30 : 6 + 11 – 7= 5 + 4 = 9

( 43 : 32 ) + 32 : 8 – 3 X 2 + 2=? (64 : 32) +4-6+2= 2+4-6+2=6-6+2=0+2=2

( 102 : 52 ) x 5 + 4 X 3 – 48 : 4 -15=? (100 : 25)x5+12-12-15= 4.5+0-15= 20-15=5

HAZIRLAYAN