Rota Çizme ve Planlama Beşinci Bölüm. Rota Çizme ve Planlama Beşinci Bölüm.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
Advertisements

YÖN339 Ders - VI Taşımacılık Yönetimine Giriş
MALZEME İHTİYAÇ PLANLAMASI
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Ğ We take care of your vision ...your care provider.
Top Management Program in Logistics
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 7
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
LOJİSTİK BİLGİ SİSTEMLERİ
Analysis of Logistic,Translation and Localization Strategies of gurmedenaldım.com Andaç Karahasanoğlu Man 407.
Tedarik Zinciri ve Lojistik Dış Kaynak Kullanımı Projeleri
Lojistik Yönetiminde Freight Forwarder
Bütünleşik Dökümhane Çözümü
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Tedarikçi Tarafından Yönetilen Stoklar (TYS)
İÇ VE DIŞ PAZARLARDA ETKİNLİĞİ ARTIRMA YÖNTEMLERİNDEN EN ÖNEMLİSİ KULLANILAN LOJİSTİK ALT YAPISIDIR !!!
Lojistikte & Tedarik Zinciri Yönetiminde Üst Düzey Yönetim Programı (TMPLSM)
Lojistik Yönetimi Ders – II
Envanter. Envanter Envanter bir Mali Yatırımdır Sonuçları: Talep Tahmininde Hata Planlama Hataları Kayıt Kusurları Kalite, İşgücü, Makine Problemleri.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Top Management Program in Logistics & Supply Chain Management (TMPLSM) Üretim ve Operasyon Yönetimi 5: Kapasite.
Lojistik Yönetimi Ders – I
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
3. Üretim Sistemi Geliştirme Planı ve Üretim Planının Hazırlanması
Mobil Teknolojiler ve Akıllı Şebekeler
SON GELİŞMELER: Emniyet Düzenlemeleri Dokuzuncu Bölüm.
Müşteri Hizmetleri/ Karşılama Oranı Planlaması
Bahar DERS PLANI - Konular Tedarik Zincirinde Dağıtım Ağlarının Tasarımı, Tesis Yerleşimi ve Ulaştırma, Toplu Planlama ve Ürün Çeşitliliğinin Yönetimi,
Üçüncü Parti Lojistik (3 PL)
Yrd. Doç. Dr. A. Özgür KARAGÜLLE Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
Lojistik Stratejisinde Tedarik
Fonksiyonel Bakış Açısıyla Sistemler
Tedarik Zinciri Yönetimi
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
Lojistik Bilgi Sistemleri Lojistik Organizasyonu
Tedarik Zinciri Yönetimi
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
2.BÖLÜM NİHAİ Tüketici, Örgütsel Tüketici, Tüketici Satınalma Karar Süreci ve Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler Nihai pazarlar ve Nihai tüketici.
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall.
MERHABALAR Fatih KOCA İskenderun İkmal Destek Komutanlığı İşletme Amiri
LOJİSTİĞİN TARİHÇESİ , LOJİSTİK NEDİR?, LOJİSTİK YÖNETİMİ
Manufacturing Planning and Control – İmalat/Üretim Planlama ve Kontrol
İŞLETMELERDE VERİMLİLİK: ÜRETİM YÖNETİMİ FONKSİYONU
Chapter 8 Vollmann, Berry, Whybark, Jacobs
Modern Taşımacılık Yönetimi Yaklaşımları 3PL 4PL ŞEVVAL OLGAÇ.
TEDARİK ZİNCİRİ TASARIMI
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
Lojistik Merkezin Önemi
LOJİSTİK PERFORMANS DEĞERLERME
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Tedarik Zinciri – Temel Kavramlar
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
Lojistik Bilgi Sistemleri
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – VIII
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Stratejik Gıda Hizmetleri Danışmanlığı/Tasarımı Amacımız; Hizmet Standardını sağlamak; Zincir mağaza olarak tüketicilerin gideceği diğer AUM mağazalarında.
Sunum transkripti:

Rota Çizme ve Planlama Beşinci Bölüm

Yük Planlaması Nakliye Modu (Biçimi) Kargo Özellikleri Tesis Sıkıntıları İş Stratejisi Güvenlik ve Emniyet Koşulları

KARGO ÖZELLİKLERİ EBAT AĞIRLIK İSTİFLENEBİLME ÖZELLİĞİ ELLEÇLEME SORUMLULUK TEHLİKELİ KARGO ÖZEL HİZMET GEREKSİNİMLERİ

CPFR ‘nin “Eksik Parçası” İşbirlikçi Nakliyat: CPFR ‘nin “Eksik Parçası” VICS CPFR® Toplantısı 7 Şubat , 2003 Joel Sutherland Senior Vice President, Transplace joel_sutherland@transplace.com

Kamyon Nakliyesi = $462 B (81%) Modlarına (Biçim) göre 571 Milyar $ toplamında Nakliye Kiralık TL İşletme içi TL LTL Yerel Taşıma Yer Parseli Parsel Ekspress Tren Diğer 6% 25% 2% 5% 7% 21% 28% Kamyon Nakliyesi = $462 B (81%) Source: Bear Stearns, The Whole Trucking Story, Cass/ProLogis, 14th Annual State of Logistics Report © Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved.

Deniz/Kara nakliyecilerinin Sıkıntıları Deniz Nakliyecisi Hiçbir bireysel deniz nakliyecisinin önemli hacimde malı yoktur Lojistik teknolojisi esas yetkinlik alanı değildir İş halen silolarda yönetilir Hat Akışı görüş netliği azdır Toplam lojistik maliyetleri çok yüksektir Kara Nakliyecisi Hiçbir bireysel kara nakliyecisinin önemli hacimde malı yoktur Yüksek şoför devir oranı Yüksek maliyetli boş geri dönüşler Fazla bekleme zamanı Carriers have their challenges too. For one, no single carrier can have capacity everywhere it’s needed nor does one single carrier have sufficient freight to drive out operational efficiencies. As a result, the carrier must deal with costly deadhead miles…empty miles that cost the carrier and must ultimately be passed back to the shipper. Because carriers have little control over how a shipper performs they are further hampered by excessive dwell, or waiting, times at the shippers dock. This too is a cost that the shipper ultimately pays for. Because of this lack of control, the carriers equipment is poorly utilized. Where the carrier might like to get 3-4 turns a week on the trailers they may get only 1-2. Again. Some of this inefficiency must be covered in the form of higher rates back to the shipper. Carriers also have limited marketing capability. Where a carrier may have 48 state authority, and freight that may take his equipment almost anywhere, his ability to market his availability is limited. Fuel is not mentioned here because even though a problem today, it may not be next year…or even next month. It represents more of a cycle that can be a friend or a foe to a carrier. If you want to consider fuel a challenge, the challenge is planning for this cycle.

Yaklaşık 600,000 aktif ülke içi motorlu taşıyıcı vardır Ayrılmış Endüstri Yaklaşık 600,000 aktif ülke içi motorlu taşıyıcı vardır CC 592,909 %5 den az Source: Bear Stearns, The Whole Trucking Story 10,000 den fazla halk tarafından işletilen taşıyıcı arasından Source: http://www.bts.gov/publications/nts/html/table_01_02.html

Uzun süre boyunca evden uzak Şoför Devir Oranı Tip Devir Oranı Koşullar TL 100% Uzun süre boyunca evden uzak LTL 10% Daha sık evde Yerel 5% Her zaman evde Source: Dr. G.D. Taylor, University of Louisville © Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved.

Yüksek Maliyetli Boş Geri Dönüşler 15-20% Avrupa’daki boş kilometreler %25’ten %40’a çıktı

Bekleme Zamanını Kötüye Kullanma (Kuru yük taşıyan) şoförler için haftalık ortalama bekleme süresi 33.5 saattir. Source: TCA, Dry Van Drivers Survey, 1999 © Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved.

A.B.D. Karayolu ile Taşıma Endüstrisindeki Eğilimler Nakliyeciler daha az, ama daha büyük (core) taşıyıcı kullanıyor İşletme içi TL azalıyor; Kiralık TL artıyor TL segmenti içindeki konsolidasyon artıyor LTL düşüyor; TL yükseliyor (mod değişimi) İletişim ve görüş netliği işbirliğini artırıyor TL : Truck Load (Kamyon Yüklemesi) Source: Bear Stearns, The Whole Trucking Story © Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved.

CPFR® Arz ve Talebi Birleştiriyor Tüketici Micro-Pazarlama Ortak İş Planlaması Yeni Ürün/Promosyon Yönetimi Detaylı Talep Tahmini Tedarik Zinciri Süreci ve Sistem Entegrasyonu Tedarik Zinciri Optimizasyonu Ürün Planlama ve Programlama Talep Arz Değer zinciri ortakları için bir iş süreci arz ve talep arasındaki değişiklikleri azaltmak için planları koordine etmek ve daha etkili ve etkin bir tedarik zincirinin kazançlarını paylaşmak demektir. Source: VICS Association Source: VICS CPFR © Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved.

© Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved. Yalnız Çalışma Cezası Mevcut Durum Tedarikçi 30 gün Üretici 30 gün ham madde 30 gün bitmiş ürün Müşteri 30 gün toptancı 21 gün mağaza 141 gün Gelecekteki Durum Tedarikçi 15 gün Üretici 15 gün Ham madde Bitmiş ürün Müşteri 15 gün toptancı 6 gün mağaza 66 gün Source: VICS Association © Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved.

CTM Nedir? Bağımsız fakat CPFR ile eşzamanlı bir süreçtir Sipariş onaylamadan başlar, yükleme ve dağıtımla devam eder, taşıyıcı ödemesini içerir Taşıyıcının daha büyük, daha odaklanmış bir satış/satınalma ekibinin bir parçası olduğu tüm sürecin yeniden yapılanmasını gerektirir. Stratejik Planlama Tedarikçiler Müşteriler Taşıyıcılar CPFR CTM İş Çevrimi içindeki süre Source: CPFR/CTM Source: VICS Association © Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved.

CTM’den faydalanabilmek için iki yol Taşıyıcılar ve iş ortaklarınız arasında doğrudan iletişim Süreçlerin iletişimi ve icrasında 3PL’in kolaylaştırıcılığı Taşıyıcı Alıcı Satıcı 3PL Source: Williams and Esper, University of Arkansas, 2002 John Karolefsky, Collaborating Across the Supply Chain, 2001 © Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved.

Zaman kovaları büyüdükçe değer daha büyüktür Plamlama Süreci Yükleme ve Taşıyıcı Yönetimi Nakliye Modelleme Tedarik Zincir Stratejisi/ Ağ Tasarımı Sağlama Filo Rutu Çıkarma & Programlama ROA etkileşimi Yıllar Mevsim…….Aylar Günler Stratejik Taktik Operasyonel Zaman kovaları büyüdükçe değer daha büyüktür İcra Source: CPFR/CTM

İşbirliğinin seviyesi Değer CTM Devamlılığı İşbirliğinin seviyesi Geleneksel Satıcı Yanıt bekleyen İzlenebilirlik yok Ticari Ortak İşbirliği Hat trafiği bazında Tahminlerin paylaşımı Otomatik iletişim İşbirliği Yükleyici, Konsinye ve taşıyıcı Paylaşılan tahminler Kapasite İzlenebilirlik Konsorsiyum İşbirliği Bir çok yükleyici, taşıyıcı Üçüncü parti bilgi aktarımı İşbirliği servisleri İlişki Yönetimi Değer Source: CPFR/CTM

Potansiyel CTM Faydaları Ölçüm Metriği Örnek Azalan nakliye maliyetleri Aşırı bekleme süreleri ve boş seferlerini ortadan kaldırır Artan kaynak kullanımı Taşıyıca karşılığı ödenmeyen boş milleri azaltır Gelişen servis seviyesi Artan tam zamanında teslim oranı Artan izlenebilirlik Tedarik zincirinde yükün yerinin belirlenmesi Nihayi müşteri memnuniyetinde artışı “Mükemmel sipariş”lerin oranının artırılması Gelirlerde artış Tam dolu kilometrelerin iyileştirilmesi, raf performansının artışı, sipariş miktarında artış Source: John Karolefsky, Collaborating Across the Supply Chain, 2001 © Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved.

© Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved. Yeniden yapılanmadan sonra Yeniden yapılanmadan sonra © Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved.

Yeniden yapılanmadan önce Sonuçlar Yeniden yapılanmadan önce Yeniden yapılanmadan sonra Satıcılar tarafından kontrol edilen taşımalar Satıcıların 77%’si toplayıcıya dönüşür 85% LTL Inbound Yüklemeler <2% LTL Inbound Yüklemeler 1 hafta ortalama transit süre 1.5 gün ortalama transit süre Hat Akışı izlenebilirliği yok Tam hat akışı izlenebilirliği Aşırı taşıma hasarı Hasarlı taşıma oranı sıfırlanır Yüksek nakliye maliyeti >20% Nakliye maliyetlerinde azalma Zorlanan büyüme Belirgin Envanter azaltımı Tam zamanında teslim performansı yetersiz 99%+ tam zamanında teslim performansı 25% Özmal araç kullanım kapasitesinde artış Özmal araç kapasite kullanımını yetersiz © Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved.