İLETİŞİM BECERİLERİ fEyZA eRKAN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Satışta İletişimin Rolü
Advertisements

T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAYELİ DEVLET HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİ
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Halkla İlişkiler Sıtkı ASLANHAN.
ÇATALCA ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
MERHABA.
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
İLETİŞİM.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
İÇİMİZDEKİ ÇOCUK DOĞAN CÜCELOĞLU.
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
DEĞERLERİMİZİ YAŞATIYORUZ, DEĞERLERİMİZİ YEŞERTİYORUZ!
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc UNİTE 5 Dinleme ve Cevap verme 1.
HOŞGÖRÜ.
İLETİŞİM.
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
«İletişim Kavramı ve İletişim Süreci» YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
İLETİŞİM.
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
Farklılaştırılmış Öğretim
ÜSLÜ SAYILAR.
Sözlükte "iletişim" ne demek?
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
Sağlık Ortamlarında İletişim
İletişim ve Empati.
Hoşgörü, her şeyi anlayışla karşılayarak olabildiği kadar hoş görme durumudur. Hoşgörülü olabilmek için insanın öncelikle karşısındakini anlaması, ona.
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ NECATİBEY İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE AİLE YAKLAŞIMLARI
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
Şenay ERTÜRK Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
1 Sağlık SlaytlarıSağlık Slaytları Sağlık Slaytları
NİSAN AYI DEĞERİ SIDK:DOĞRULUK SADAKAT: GÜÇLÜ DOSTLUK
Kişilerarası iletişim çatışmaları
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ Hazırlayan ve Sunan: Yusuf URHAN-Psikolojik Danışman BEYŞEHİR ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ.
Sosyal Bilgiler İletişim
GÜNGÖREN ANADOLU LİSESİ DEĞERLER EĞİTİMİ PROGRAMI
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
İletişim Becerileri Yapılandırılmış Grup Rehberliği Programı
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
DEĞERLERİMİZ İYİLİK VE HOŞGÖRÜ
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri
İLETİŞİM Yaşamı Zenginleştiren Ya da Fakirleştiren Sihirli Olay Kişiler Arası İletişim.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
ICF Aylık Üye Toplantısı 11 Aralık 2012 Didem Şen Pamuk.
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Gökçe Erinç Büyükşengür
ETKİN İLETİŞİM VE ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
GÖLHİSAR MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ ARALIK AYI DEĞERLER EĞİTİMİ
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
İletişim SAĞLIK İLETİŞİMİ - 1 Nida KAHRAMAN/Okan Üniversitesi/2010.
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
İLETİŞİM NEDİR??.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

İLETİŞİM BECERİLERİ fEyZA eRKAN

Çıkar Çatışması : Yok SUNUM PLANI: İLETİŞİM Tanımı Yolları Engeller Yöntemler Son söz

İLETİŞİM Mesaj Geri Bildirim Verici Alıcı

VERİLEN MESAJ SÖZLÜ SÖZSÜZ Dil %10 Dil Ötesi % 30 Yüz ve Beden %60 Temas Mesafe Araçlar Babanın çocuğunu sevmesi-gönülsüz yapılan davet-hastanın omzunu okşamak-sırtını sıvazlamak-sevdiğine yaklaşmak-yüksekteki kürsüler Bilinçli-Bilinçdışı

YÜZ İFADESİ- GÖZLER

BEDEN DİLİ:DURUŞ- OTURUŞ

Söyledİklerİn, KARŞINDAKİNİN ANLAYABİLDİĞİ KADARDIR. Sen ne söylersen söyle Söyledİklerİn, KARŞINDAKİNİN ANLAYABİLDİĞİ KADARDIR.

İLETİŞİMİN GENETİĞİ ALGILAMA PENCERESİ Kültürel Yapı Önceki Deneyimler Önyargılar DEĞERLER Mesaj Geri Bildirim Verici Alıcı

HANGİSİ HAKLI? Karı koca kavgası-trafik kavgaları

ORTADAKİ DAİRE:HANGİSİ DAHA KÜÇÜK? Asistanlar hemşire ve hasta yanında eleştiriliyor-

SİZİN BİLMEDİĞİNİZ BİR NEDEN VARDIR Kurabiye hırsızı-ömer seyfettin-SOKRATES

NE GÖRÜYORSUNUZ ? Değerler penceresi: SAVAŞLAR-YOLSUZLUKLAR-ŞİDDET

İLETİŞİM ENGELLERİ Yargılama Tümden reddetme Aşırı genelleme Kişiselleştirme,alınganlık Mutlakacılık,rijidlik Değiştirme gayreti Aşırı fedakarlık KIZILDERİLİ atasözü,SB icraatları-hastalardan gelen nankörlük,

BENLİK DURUMLARI Ana-Baba : Koruyucu-eleştirici Çocuk : Uslu-asi Yetişkin : Akılcı-esnek

YETİŞKİN TUTUMU BEN Düşün-celerim Rollerim

İLK ADIM : DİNLEMEK DİNLEME ÇEŞİTLERİ Hiç dinlememek Dinler gibi yapmak Seçici ,savunmacı Aktif Empati

MESAJ VERİRKEN ve ALIRKEN Gözlem: Net bir ifade ile somut olarak olayı-konuyu özetlemek Duygu: Bu gözlemin neden olduğu duygular İhtiyaçlar : Duyguların temelinde yatan ihtiyaçlar,değerler,arzular vs İstek,rica: Beklenilen somut davranışlar

İŞİN ÖZÜ Diğerine Saygı Özsaygı Biz Ben

İLETİŞİM BECERİLERİ: SUNUM ÖZETİ Önce karşımızdakini dinlemek-anlamak ve empati duymak Gözlem,duygu,ihtiyaçlar,istek sırasıyla net ifade etmek Saygı-özsaygı dengesinde dürüstlük ve açıklık

ŞİİRSEL ÖZET Sevgi ve merhamette güneş gibi ol Dostluk ve kardeşlikte akarsu gibi ol Hataları örtmede gece gibi ol Alçakgönüllükte toprak gibi ol Öfkede ölü gibi ol Her ne olursan ol Olduğun gibi görün-Göründüğün gibi ol

KAYNAKLAR Stephen Covey: Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı Marshall B.Rosenberg: Şiddetsiz İletişim Doğan Cüceloğlu: İletişim Donatımları Üstün Dökmen: Empati ve İletişim Çatışmaları