ULUSLARARASI İKTİSAT DERS-5 SLAYT GÖSTERİSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Arz ve Talep Barış Serkan Kopurlu.
Advertisements

DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR.
ULUSLARARASI İKTİSAT DERS-9 SLAYT GÖSTERİSİ
ULUSLARARASI İKTİSAT DERS-7 SLAYT GÖSTERİSİ
ULUSLARARASI İKTİSAT DERS-10 SLAYT GÖSTERİSİ
Esneklik (elastisite) ve Uygulamaları
ULUSLARARASI TİCARET TEORİSİ ANALİZLERİ: ARZ VE TALEP MODELLERİ
htpp://kisi.deu.edu.tr/dilek.seymen
Ne kadar zengin ve müreffeh olursa olsun, istiklâlden mahrum bir millet, medenî insanlık karşısında uşak olmak mevkiinden yüksek bir muameleye lâyık sayılamaz.
Faktör Donatımı Teorisi (Hecksher – Ohlin)
Bölüm 5 Tüketici Tercihi ve Talep
Bölüm 7 Maliyet ve Arz David Begg, Stanley Fischer and Rudiger Dornbusch, Economics, 8th Edition, McGraw-Hill, 2005 PowerPoint presentation by Alex Tackie.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM DIŞ TİCARET TEORİSİ VE EKONOMİK BÜYÜME ANALİZİ
TÜKETİCİ TEORİSİ fig.
Firma Teorisi Tam Rekabet Piyasası.
Ders: Uluslararası İktisat ve Dış Ticaret Politikası
9. BÖLÜM Faktör Piyasası-1.
Lider dediğin; Hedefleri gibi Zafer zafer benimdir diyebilenin, muvaffakiyet, muvaffak olacağım diye başlayanın ve muvaffak oldum diyebilenindir.
ULUSLARARASI İKTİSAT DERS-4 SLAYT GÖSTERİSİ
ULUSLARARASI İKTİSAT DERS-3 SLAYT GÖSTERİSİ
Prof. Dr. N. Lerzan Özkale İTÜ 2003
ULUSLARARASI İKTİSAT DERS-8 SLAYT GÖSTERİSİ
ULAŞTIRMA MODELLERİ Ulaştırma Modelleri, doğrusal programlama problemlerinin özel bir hali olup, belirli merkezlerde üretilen ürünlerin,belirli hedeflere.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM DIŞ TİCARET TEORİSİ VE EKONOMİK BÜYÜME ANALİZLERİ
ECON 101 İKTİSADA GİRİŞ Prof. Dr. Nejat Erk.
Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş
Arz ve Talep Barış Serkan Kopurlu.
ULUSLARARASI İKTİSAT DERS-6 SLAYT GÖSTERİSİ
BP EĞRİSİ.
TA-TT SORULARI.
Tüketici tercihinde 4 ana unsur
BAŞÖĞRETMENİMİZ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’ÜN ÖZLÜ SÖZLERİ VE FOTOĞRAFLARIYLA ÖĞRETMENLERLER GÜNÜNDE BİZLERLE....
10 KASIM 1938.
Konu: Bireysel Talep, Piyasa Talebi ve Özellikleri
DEÜ.İİBF-İktisat Bölümü
Anahtar Terimler Piyasa Talep Arz Denge fiyatı
KADRO TALEP FORMU DOLDURULMASINA İLİŞKİN AÇIKLAMA
Bölüm 14 Bilişim (Bilgi) Teknolojileri Information Technology.
htpp://kisi.deu.edu.tr/dilek.seymen
Tüketici tercihinde etkili dört bileşen
Klasik ve Neo-klasik Dış Ticaret Teorileri
TRANSİT TAŞIMA (TRANSSHIPMENT)
Bazı terimler Gelir Maliyetler Karlar
5 Esneklik BÖLÜM İÇERİĞİ Talebin Fiyat Esnekliği
CASE FAIR OSTER Prepared by: Fernando Quijano & Shelly Tefft.
Atatürkçü Düşünce Topluluğu 07 Şubat 2008 tarihinde kuruldu ve kurulduğu günden bugüne Hacettepe Üniversitesi öğrencilerini , öğretim üyelerini.
Dünyanın en iyi LİDERİNİ tanımaya hazır mısınız?
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
AKÖREN ALİ RIZA ERCAN MYO
Copyright ©2004, South-Western College Publishing Uluslar arası Denge By Robert J. Carbaugh 9th Edition Bölüm 3: Uluslarararası Denge.
Copyright ©2004, South-Western College Publishing Uluslararası İktisat By Robert J. Carbaugh 9th Edition 2. Bölüm: Modern Ticaret Teorisinin Temelleri.
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
EŞ ÜRÜN ANALİZİ.
Tüketici Dengesi.
Emek Arzı; reel ücretin yanı sıra, gelecekteki kazançlar, alternatif işin fırsat ücreti, sosyal yardımlar ile zevk ve tercihlerin bir fonksiyonudur. Diğer.
Tüketici Dengesi.
ARZ DOÇ. DR. AHMET UĞUR.
ÜLKEMİZİN JEOPOLİTİK ÖNEMİ. Asya Avrupa arasında bir köprü durumundadır Karadeniz Akdeniz arasındaki su yollarına egemendir Dünyanın petrol kayakları.
Üçüncü Bölüm Talebin Arka Planı: Tüketici Teorisi.
ULUSLARARASI TİCARET TEORİSİ ANALİZLERİ
UluslararasI tİcaret teorİsİ Analİzlerİ
ULUSLARARASI TİCARET TEORİSİ ANALİZLERİ: ARZ VE TALEP MODELLERİ
ULUSLARARASI İKTİSAT TEORİSİ
PİYASA DENGESİ Doç.Dr.Gülbiye Y. YAŞAR.
ULUSLARARASI İKTİSAT TEORİSİ
BÖLÜM 2 ARZ VE TALEP MODELLERİ
ARZ, ARZ FONKSİYONU VE ARZ EĞRİSİ
10 KASIM 1938.
BÖLÜM 2: TALEP VE TÜKETİM TEORİSİ
SLAYT.
Sunum transkripti:

ULUSLARARASI İKTİSAT DERS-5 SLAYT GÖSTERİSİ Slaytların fotokopi veya elektronik ortamda kopyalanması, her ne şekilde olursa olsun çoğaltılması, bilgisayarlara veya CD vb. depolama araçlarıyla çoğaltılması ve ticari olarak kullanılması yasaktır. Dersi öğrenmek için sadece bu slaytların kullanılması yetersizdir. Tavsiye edilen ek kaynaklara başvurulması zorunludur. Slaytlar derslerde anlatılan tüm konuları kapsamamaktadır. İyi Dersler Dileriz

İki parmağının ucunu gözüne koy. Bir şey görebiliyor musun dünyadan? Sen göremiyorsun diye bu alem yok değildir.

Atatürk Diyor ki: Sizler, yani yeni Türkiye'nin genç evlatları! Yorulsanız dahi beni takip edeceksiniz... Dinlenmemek üzere yürümeye karar verenler, asla ve asla yorulmazlar. Türk Gençliği gayeye, bizim yüksek idealimize durmadan, yorulmadan yürüyecektir.

İki Ülkenin Teklifinin Aynı Oranda Artması Fu M TE Türkiye  + Japonya Televizyon TT2 FU1 TT1 JT2 %10 t2 D2 %10 JT1 t1 D1  ve β Açıları değişmemiştir. İki ülke için ve iki mal için dış ticaret hadleri değişmemiştir Dış Ticaret Hacmi Artmıştır b1 b2 Buğday

İki Ülkenin Teklifinin Aynı Oranda Azalması Fu M TE Türkiye  - Japonya Televizyon FU1 TT1 TT2 %10 JT1 t1 %10  ve β Açıları değişmemiştir. İki ülke için ve iki mal için dış ticaret hadleri değişmemiştir D1 JT2 t2 D2 Dış Ticaret Hacmi Azalmıştır b2 b1 Buğday

İki Ülkenin Teklifinin Farklı Oranda Artması β Açısı küçülmüştür. TV’nin yani Japonya’nın dış ticaret hadleri kötüleşmiştir FU2 Fu M TE Türkiye + Japonya - Televizyon %5 FU1 TT2 JT2 TT1 t2 D2 %10 JT1 t1 D1  Açısı büyümüştür. Buğdayın yani Türkiye’nin dış ticaret hadleri iyileşmiştir Dış Ticaret Hacmi Artmıştır b1 b2 Buğday

İki Ülkenin Teklifinin Farklı Oranda ve Farklı Yönde Artması β Açısı küçülmüştür. TV’nin yani Japonya’nın dış ticaret hadleri kötüleşmiştir Fu M TE Türkiye + Japonya - Televizyon FU2 FU1 JT2 %5 TT1 TT2 %10 t2 D2 JT1 t1 D1  Açısı büyümüştür. Buğdayın yani Türkiye’nin dış ticaret hadleri iyileşmiştir Dış Ticaret Hacmi Artmıştır b2 b1 Buğday

Küçük Ülke Analizi Küçük ülkeler, dış ticaret hadlerini etkileyebilecek büyüklükte arz veya talep yaratamayan ülkelerdir. O Yüzden Dış ticaret hadlerini veri olarak alırlar. Dış ticaret hadleri doğrusu karşı ülkenin teklif eğrisi olarak kabul edilir.

Küçük Ülke Analizi (Buğday İhracatçısı Türkiye) Fu M TE Türkiye  + Japonya Televizyon Küçük Ülke β Açısını Değiştiremez TT2 FU1 (JT1) TT1 t2 D2 t1 D1 Küçük Ülke  Açısını değiştiremez Dış Ticaret Hacmi Artmıştır b1 b2 Buğday

Küçük Ülke Analizi (Buğday İhracatçısı Türkiye) Fu M TE Türkiye  - Japonya Televizyon FU1 (JT1) TT1 TT2 t1  ve β Açılarını Küçük Ülke değiştiremez D1 t2 D2 Dış Ticaret Hacmi Azalmıştır b2 b1 Buğday

Büyük Ülkenin Teklifini Değiştirmesi FU2 (JT2) Televizyon TT1 FU1 (JT1) Büyük Ülkenin Teklifi Artarsa t2 t2 D2 t1 FU3 (JT3) D1 t3 D3 Büyük Ülkenin Teklifi Azalırsa b3 b1 b2 Buğday

ÖNEMSİZ OLMANIN ÖNEMİ D1 Televizyon Almanya’nın İç Maliyetleri Estonya’nın Teklif Eğrisi FU1 Almanya’nın Teklif Eğrisi Denge Noktası Almanya’nın iç maliyetlerine daha yakın olduğu için Estonya daha karlıdır t1 D1 Estonya’nın İç Maliyetleri p1 Peynir

GELECEK DERSE GELİRKEN Gelecek derste Farksızlık Eğrileri Yaklaşımıyla Dış Ticaret Dengeleri işlenecektir. Farksızlık eğrilerini tüm yönleriyle hatırlayınız. Marjinal İkame Oranını mutlaka hatırlayınız. Hatırlayamazsanız, herhangi bir İktisada Giriş kitabına müracaat ediniz. Önceki derslerde işlediğimiz Dönüşüm Eğrilerini mutlaka öğrenerek ve tekrar ederek geliniz. Aksi durumda gelecek dersin size faydası olmayacaktır.