Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
Advertisements

FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
MENAR ABAKÜS MENTAL ARİTMETİK PROGRAMI
Özellikleri – Eğitimleri – Uygulamalar
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİM Eğitimdir ki, bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır; ya da esaret ve sefalete terk eder.
İLKÖĞRETİM DÖNEMİ ÇOCUKLARININ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ROL OYNAMA.
Kaynaştırma Eğitimi Alan Öğrencilerin Genel Özellikleri
ÖZEL EĞİTİM NEDİR ? Genel eğitimden farklı bir eğitim
Özel Eğitim Dersi Ayşegül KORKMAZ.
SAĞLIK BAKANLIĞI T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ.
HOŞGELDİNİZ.
ZİHİNSEL ENGELLİLER.
ÇAPA ATATÜRK ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
VE BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Çocukların Tespiti
ZİHİNSEL YETERSİZLİK Zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerinde anlamlı sınırlılıklar görülen yetersizlik durumudur
ANADOLU ÖZEL EĞİTİM MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ (OKULU )
2014/2015 Eğitim Öğretim Yılı 1. Dönem BEP Toplantısı.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARIN MOTOR GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ÖĞRENİM ÇAĞI GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
OTİZM.
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
DUYGUSAL VE SOSYAL GELİŞİM
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
İşitme Engelliler Farkındalık Sunumu
Okul Yaptırma ve Yaşatma Derneği İlkokulu
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA DİL GELİŞİMİ
 AKŞEMSEDDİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ.  YAŞAMINIZIN HER ALANINDA VE HER YAŞ GRUBUNDA ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERLE KARŞILAŞMA OLASILIĞINIZ DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
EREĞLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ AİLE EĞİTİM SEMİNERİ.
ERGENLİK.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
İŞİTME ENGELLİLER.
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
GÖRME ENGELLİLER.
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
OKULLARDA SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri

1- Bedensel ve Motor Özellikleri -Beden gelişimleri geri veya tamamen durmuş olabilir. -Zeka engelin getirdiği bir takım bedensel özellikler taşıya bilirler. -Baş yapıları farklılık taşıyabilir -Diş deformasyonları,anomalileri ve diş çürükleri çok sık görülür Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri

Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri -Beden gelişimleri yaşıtlarına göre ağırdır -Yaşıtlarına göre kaslar gevşek ve güç eksikliği vardır -Yaşıtlarına göre çok sık hasta olurlar -Yaşıtlarından çok daha fazla ve kalıcı sağlık sorunları vardır -Görme, işitme ve ortopedik ek özürleri olabilir -Basit ve karmaşık hareketleri uyum içinde yapmada zorlanırlar Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri

2- Çocukların Zihinsel Gelişim Özellikleri -Akademik kavramları geç ve güç öğrenirler. En çok sıkıntı duydukları alandır ve bu alanda en basit bir konuyu öğrenmeleri bile çok tekrar ve uzun bir zaman gerektirir. -Dikkat süreleri kısa ve dikkatleri çok dağınıktır. -İlgileri , konu ne derece çekici olursa olsun kısa sürelidir. Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri

Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri -Soyut kavramları çok geç ve güç kavrarlar. Somut kavramları öğrenmeleri bir derece daha kolay olur. Bu nedenle soyut kavramlar öğretilirken somut olaylardan örnek vermek daha kolay öğrenmelerini sağlar. -Zaman kavramı çok geç ve güç yerleşir -Konuşmada sorun yaşarlar. Sözcüklerin yerinde kullanımı, doğru telaffuz etme,cümle kurma alanların da güçlük yaşarlar. -Cümleler iki veya en fazla üç sözcükten oluşur, basittir Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri

Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri -Konuşmada olduğu kadar söylenileni anlamada güçlük çekerler. Onun için basit cümlelerle tek tek , net bir dil kullanarak konuşmak anlamalarını kolaylaştırır. -Aldıkları bilgileri genelleme, sınıflama yapamazlar -Öğrendiklerini, kazandıkları bir bilgiyi bir başka alana aktarmada çok zorlanırlar ya da bunda başarısız olurlar -Yeni durumlara uyum sağlamada güçlük çekerler. Yeni ortamlara girerken gerginlik, direnme ve kaçma eğilimi gösterirler. Bu nedenle yeni ortama girerken bol bol destek göstermek gerekir. Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri

Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri -Ufak tefek engeller karşısında hemen pes eder, çabuk yorulup savaşmaktan kaçarlar. -Başladıkları işin ilk basamağında hata yaparlarsa kırılıp işi sonuna kadar sürdürmekten vazgeçerler. -Öğrendiklerini çok çabuk unuturlar -Uzak gelecekle bir ilgileri yoktur -Algıları, tepkileri basittir -Duygu ve düşüncelerini bağımsız olarak ifade etme gücünden yoksundurlar, desteğe gereksinim duyarlar Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri

3-Sosyal Gelişim özellikleri -Kendilerinden yaşça küçük olanlarla arkadaşlık etmekten hoşlanırlar -Yakın çevre ile dostluk kurmada zorlandıkları gibi, bunu sürdürmede de başarısızdırlar -Grup içinde başkaları tarafından yönlendirirler -Oyun ve toplum kurallarına uymada zorlanırlar Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri

Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri -Desteklenmedikleri sürece giyimlerinde gariplikler olur -Görgü kurallarını öğrenmeleri ve bunları yerine getirmede zorlanırlar -Sosyal ilişkilerinde bencildirler -Sosyal faaliyetlere ilgileri azdır -Sosyal kabul görmelerini sağlayacak becerileri çok azdır veya hiç yoktur Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri

Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri 4-Kişilik Özelliler -Kendilerine güvenleri yoktur, bağımsız hareket etmekten çekinirler -Cesaretleri çok kolay kırılır -Amaca ulaşmak için fazla çaba harcamazlar -Geç ve güç dostluk kurdukları gibi dostluk süreleri çok kısadır Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri

Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri -Sorumluluk almaktan kaçınırlar -Kendi başlarına bir işe başlama arzuları yoktur -Birlikte oldukları kişinin duygu ve düşüncelerini kabullenmeleri güçtür -Duygularını ifadede güçlük çekerler Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri

5-İş Ve Çalışma Özellikleri -Yaşıtları gibi bir iş sahibi olup üretken olmaktan büyük zevk alırlar -Kontrol altında basit pek çok iş yapabilir ve meslek sahibi olabilirler -Parçadan bütüne gidilerek iş öğretildiğinde başarılı olurlar -Monoton işleri yapmada başarılıdırlar Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri

-Belli bir grubu mesleki eğitim alabilir -Bedenen çalışmaktan zevk alırlar -İşlerine bağlıdırlar -Yavaş düşünür, yavaş kavrar ve işlerini yavaş yaparlar -Başarısızlığa uğradıklarında kendilerine olan güvenlerini yitirir ve bir daha o işe dönmeleri zor olur. Fatih PAÇA Zihinsel Engelliler Sınıf Öğretmeni Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri