Çok büyük ve çok küçük sayılarda DÖRT İŞLEM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GRUP 10 (BURAK KOÇAK, BEKİR YAMAN, ÖNDER SEVİNDİK, İSMAİL BAYRAM GÖKİN) Bu Powerpoint sunumunda konumuz olan ÜSLÜ SAYILAR hakkında ayrıntılı bilgiler verilecektir.
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Değişkenler ve bellek Değişkenler
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Birlikler ve onluklar Aşağıdaki tabloyu inceleyerek, sonuçları üzerinde konuşalım.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
KARMA Ş IK SAYILAR Derse giriş için tıklayın... A. Tanım A. Tanım B. i nin Kuvvetleri B. i nin Kuvvetleri C. İki Karmaşık Sayının Eşitliği C. İki Karmaşık.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
RASYONEL SAYILAR Q.
Diferansiyel Denklemler
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Birinci Dereceden Denklemler
ÜSLÜ SAYILAR Hazırlayan:Yunus YILMAZ
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
ÜSLÜ SAYILAR.
Özel Üçgenler Dik Üçgen.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1 ÖMER ASKERDEN EMLAK KREDİ İLKÖĞRETİM OKULU UZMAN MATEMATİK ÖĞRETMENİ AKSARAY ÜNİTE: HARFLİ İFADELER VE DENKLEMLER KONU:HARFLİ İFADELERİ ÇARPANLARA AYIRMA.
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
USLE R FAKTÖRÜ DR. GÜNAY ERPUL.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
MATRİSLER ve DETERMİNANTLAR
ONDALIK KESİRLER Şuayip POLAT MATEMATİK 4 5. ÜNİTE
1.Dereceden 1 Bilinmeyenli Denklemler
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
ONDALIK KESİRLERİN ÖĞRETİMİ
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
4 X x X X X
MATEMATİK DÖNEM ÖDEVİ.
MURAT ŞEN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ Üçgenler.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
TAM SAYILARLA İŞLEMLER
Kimya ve bilim. Ölçme ve Sonuç Bildirme. Üslü sayılar.
ONDALIK KESİRLERDE ÇÖZÜMLEME ONDALIK KESİRLERDE YUVARLAMA
ÜSLÜ SAYILAR ileri.
İLKÖĞRETİM MATEMATİK 7.SINIF
KÖKLÜ SAYILAR.
Katsayılar Göstergeler
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
RASYONEL SAYILARLA TOPLAMA ve ÇIKARMA İŞLEMLERİ
T M SAYI AR Z.
2.Gün MATEMATİK 1.KİTAP ÇARPMA - BÖLME ANTRENMANLARLA
ONDALIK KESİRLERLE TOPLAMA İŞLEMİ
3.Gün MATEMATİK 1.KİTAP ÇARPMA - BÖLME ANTRENMANLARLA
Mehmet GELİŞGEN Matematik Öğretmeni
1/20 ÇARPMA İŞLEMİ A B C D x 5 işleminin sonucu kaçtır?
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Diferansiyel Denklemler
ÜSLÜ SAYILARLA ÇARPMA VE BÖLME İŞLEMLERİ ÜSLÜ SAYILAR
GERÇEK SAYILAR VE ÜSLÜ SAYILAR.
ÜSLÜ SAYILAR.
İLKÖĞRETİM MATEMATİK 8.SINIF
ÜSLÜ SAYILAR.
ÜSLÜ SAYILAR.
ÜSLÜ SAYILAR.
ONDALIK KESİRLER (SAYILAR)
KAREKÖKLÜ SAYILAR.
ÜSLÜ SAYILAR.
ÜSLÜ SAYILAR Orijinal sunu 70 sayfadır.Örnek Sunu için belli bölümleri kesilmiştir.
7. SINIF MATEMATİK İRFAN KAYAŞ.
Sunum transkripti:

Çok büyük ve çok küçük sayılarda DÖRT İŞLEM

Çok büyük ve Çok küçük sayılarda Toplama& Çıkarma İşlemi

Toplama İşlemi Üsler aynı ise , sadece katsayıları toplayıp ortak üslü sayıyı yazmanız yeterlidir. Toplayacağınız sayının üsleri aynı değil ise üslerini eşitleyiniz Okuduktan sonra, burayı tıklayınız.

Örnek: 9,03 x 105 + 3,25 x 104 9,03 x 105 sayının üssünü 104 ‘e dönüştürelim Katsayıyı arttırıp, üssü azaltalım. Şimdi sayıyı tekrar yazalım = 90,3 x 104 Şimdi bu sayıları toplama zamanı

Örnek (devamı) Ondalık virgülleri alt alta yazalım 90.3 x 104

Çıkarma İşlemi Üsler aynı ise , sadece katsayıları çıkartıp, ortak üslü sayıyı yazmanız yeterlidir. Çıkaracağınız sayının üsleri aynı değil ise üslerini eşitleyiniz Okuduktan sonra, burayı tıklayınız.

Örnek: 9,03 x 105 - 3,25 x 104 9,03 x 105 sayının üssünü 104 ‘e dönüştürelim Katsayıyı arttırıp, üssü azaltalım. Şimdi sayıyı tekrar yazalım = 90,3 x 104 Şimdi bu sayıları çıkarma zamanı

Örnek (devamı) Sayıları, virgüller alt alta gelecek şekilde yazınız. 90,3 x 104 3,25 x 104 87,05 x 104

Örnek Sayımızı 712 x 109 şeklinde yazabiliriz. 7,12 x 1011 – 3,07 x 109 Üsleri eşitle! Üs 11’i ,üs 9’a eşitle!. Üssü 2 azaltınca katsayıyı 2 basamak arttır 7,12 sayısı 712 olursa; Sayımızı 712 x 109 şeklinde yazabiliriz. Şimdi sayıları çıkartabiliriz!.....

Şimdi bu sayıyı bilimselgösterelim!.. = 7,0893 x 1011 = 7,09 x 1011 Sayıları virgüller alt alta gelecek şekilde yazınız 712, x 109 - 3,07 x 109 708,93 x 109 Şimdi bu sayıyı bilimselgösterelim!.. = 7,0893 x 1011 = 7,09 x 1011 Niye!....

Çok Büyük ve Çok Küçük Sayılarda Çarpma ve Bölme İşlemi

Çarpma İşlemi Katsayıları çarpın! Üsleri ekleyin Bilimsel gösterime dönüştürülmesi gerekiyorsa, işlem bitince dönüştürün....

Örnek 1 (2,29 . 104 m)(3,87 . 106 m) 2,29 . 3,87 = 8,8623 104 · 106 = 104+6 = 1010 Sonuç: 8,8623 . 1010 m2

Örnek 2 (5,39 . 1011 m)(7,84 . 1017 m) 5,39 . 7,84 = 42,2576 1011 . 1017 = 1028 Sonuç: 42,2576 . 1028 m2 Bilimsel gösterime dönüştürelim = 4,2576 . 1029 = 4,26 . 1029

Örnek 3 (3,49 . 102)(2356 .103)=? (3,49)(2356) = 8222,44 (102)(103) = 105 Sonuç olarak; 8222,44 x 105 Bilimsel gösterime dönüştürdüğüm zaman; Sonuç; 8,22244 . 108

Bölme İşlemi İlk katsayıyı , ikinci katsayıya bölünüz. Payın derecesinden, paydanın derecesini çıkartalım. Sonuç istenirse, bilimsel gösterime dönüştürelim.

Örnek 1 (8,21 . 1019)m÷ (4,05 . 106)s=? 8,21 ÷ 4,05 = 2,027 1019 ÷ 106 Bölüm; 2,027 . 1013 olur. Bu sonucu yuvarlamak gerekirse; 2,027 .1013 = 1019-6 m/s = 1013 m/s = 2,03 . 1013

Örnek 2 (2,29 . 108) ÷ (3,87 . 106) 2,29 ÷ 3,87 = 0,59173 108 ÷ 106 = 108-6 = 102 Sonuç: 0,59173 . 102 Bilimsel gösterime dönüştürelim; 5,9173 . 101

Örnek 3 (629 . 105) ÷ (16,27 .106) 629 ÷ 16.27 = 38,66 105 ÷ 106 = 105-6 = 10-1 Sonuç; 38,66 .10-1 Bilimsel gösterime dönüştürelim; 3,866 . 100