1 iFour Modeli: Mucit Perspektifi (Inventor Perspective)
iFour Komponentleri ve İcat iFour Office I nvestment I ncubator I nvention I ndustrializer Türleri: İş Fikri İş Planı Teknoloji/Ürün Türleri: İş Fikri İş Planı Teknoloji/Ürün
İcat çıkarmak Rüçhan Ziya Vodafone Türkiye
4 Empati kuran ve ilham veren Çeşitlilik içeren yüksek performanslı ekipler kuran Cesur ve zorluklar karşısında dayanıklı, dirayetli The Vodafone Way Müşterileri gerçekten anlamak için yorulmadan çalışmak Kararlara müşterilerin gözünden bakmak Müşteri deneyimi için kişisel sorumluluk almak Risk almak ve imkanları zorlamak Her zaman gelişim peşinde olmak İş yapış biçimlerini sürekli iyileştirmek Her zaman sınıfının en iyisini sunmak Kendi performansını gözden geçirip iyileştirmek Her zaman yalınlık ve maliyet etkinliği doğrultusunda hareket etmek Kurum içerisindeki farklılıklara değer verip kapsayıcı bir şekilde davranmak Şirketin sadece bir bölümü için değil tüm Vodafone için en iyi kararı vermek En iyi uygulamaları paylaşmak ve kullanmak RAPID modeliyle iş kararları vermek İvedilikle yerine getirmek Hızlı bir şekilde analiz edip, daha da hızlı bir şekilde uygulamak Odaklı çalışmak ve etkin olmayan faaliyetleri durdurmak Kolayca anlaşılır bir şekilde iletişim kurmak Karmaşıklığı azaltmak ve daha basit çözümler sağlamak Yapacağım dediğini yapmak Sözlerini yerine getirme konusunda karşındakine güvenmek Kişisel görüşten bağımsız olarak, verilmiş olan kararları desteklemek Müşteri Odaklılık Yenilikçilik Azimli & Rekabetçi Yerel Köklere Sahip, Tek Şirket HızSadelikGüven Beğenilen bir Lider Olmak
Yeniliklerin Çok Büyük Bir Kısmı Küçük Mucizelerden Geliyor ! Katma Değer Yenilik %70 %20 %10
YapıAraç İNSAN Süreç Strateji İnsan Merkezde
7 BAKIŞ AÇISI Mindset CESUR Courageou s TAKIM RUHLU Collaborati ve AÇIK Open MERAKLI Curious Vodafone Modeli: İNSAN BİR ORGANİZASYON ! Her güne yeniden başlayan, tek çözümle yetinmeyen ve sorgulayan, Yeni şeyleri deneme, kendi kararlarını ve sınırları zorlama cesaretine sahip ve hatalarını seven, Birlikte oynamaktan zevk alan, oyunu hızlandıran ve kutlayan, Nereden geldiğine bakmadan her fikri açıklıkla konuşan, dinleyen, eleştiren ve geliştiren...
Gerçek ihtiyaçtan yola çıkmak, doğru anlamak ve uygulamak “If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.” –Henry Ford “It's really hard to design products by focus groups. A lot of times, people don't know what they want until you show it to them.” — Steve Jobs Geleceği tahmin etmek.... – "There is practically no chance that communications space satellites will be used to provide better telephone, telegraph, television or radio service inside the US," – T. Craven, US FCC Commissioner, – "the Americans have need of the telephone, but we do not. We have plenty of messenger boys.« – Sir William Preece, chief engineer of the British Post Office, 1878 – "Photographs will be telegraphed from any distance. If there be a battle in China a hundred years hence, snapshots of its most striking events will be published in the newspapers an hour later.... photographs will reproduce all of nature's colours." – John Elfreth Watkins
... gerçek bir tüketici ihtiyacı ile başlar... Ay sonlarında gelen faturaların korkusu Her yöne dakikalar %80 - %100 SMS ile bildirim Hesabını Bilen TarifelerCep Avantaj Ay sonu sürprizlere son Ne kadar kullanırsan o kadar öde Paket bittiğinde duran tarifeler
Değişim devam ediyor.... Gerçek Müşteri İhtiyacı: Fatura Aşım Korkusu Gerçek Müşteri İhtiyacı: Kullanmadığım İçeriğe Para Vermem
Değişim devam ediyor.... Gerçek Müşteri İhtiyacı: Operatörler sadece yeni gelenlere iyi teklif verir, sadık müşterinin değerini bilmez
Değişim devam ediyor.... Gerçek Müşteri İhtiyacı: Benim ihtiyacım bir aydan diğerine değişiyor. Keşke tarifemi kendi ihtiyacıma göre ayarlayabilseydim.
İcatları destelemek Patent başvurularının desteklenmesi İç süreçlerde iş stratejilerinin Ar-Ge çalışmalarına yön vermesi Araştırma aşkına araştırma Farklı yetkinliklerden oluşan çalışma grupları – İşbirliği – İşbölümü Dışarıdaki eko sistemler – Inventions: – Investment: – Incubator: – Industrializer
Mucizeler Vodafone’la işte bu kadar kolay!
15 TEŞEKKÜRLER