HAZıRLAYAN: YRD.DOÇ.DR.EMIN BORANDAĞ Oyun Programlama (Yol Bulma)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hüsamettin Ataman – Mimar - Denizli
Advertisements

Copyright © 2014, Anadolu Sigorta. Tüm hakları saklıdır. Profitability Challange in Casco – Putting Demand into Work İstanbul,
Today’s Lesson By the end of this lesson you should be able to greet Each other in Turkish.
Gerekli olduğunda insanlara ulaşın Yer Uzantıları Reach prospective customers at important moment with location extensions. Location Extentions.
TURING MAKİNESİ NASIL ÇALIŞIR?
Alakalı müşterileri hedefleyin. Google ile Yeniden Pazarlama Remarketing with Google. Target customers who are already showing interest in your business.
Yollar ve Pen Aracı Çizim çalışmasında Yolların Kullanılması Arkaplan için Vektör nesneleri oluşturmak Tanımlanmış özel şekilllerle çalışmak Bir Akıllı.
Oyun Programlama (Yapay Zeka)
Computer Networks and Internets, 5e By Douglas E. Comer
VERİ TABANI YÖNETİMİ Ders 11: PL/SQL’e Giriş
Veri Yapıları ve Algoritmalar dönem
Taşıt Hareketine Etki Eden Dirençler
Diziler PHP.
Hazirlayan: Yrd. Doç. DR. Emin BORANDAĞ
Bölüm 7 - Diziler İçerik 7.1 Giriş 7.2 Diziler 7.3 Dizileri Tanımlama 7.4 Dizileri Kullanan Örnekler 7.5 Referanslar ve Referans Parametreler.
Sustainable Developement & International Perspective in School Bu proje T.C. Başbakanlık DPT AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (
MY FAVORITE PHILOSOPHY (En Sevdiğim Felsefe) A man with one watch knows what time it is; (tek saati olan saatin kaç olduğunu bilir; A man with two watches.
Yrd. Doç. Dr. Turan SET Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi AD
The Solution of Linear Systems (Doğrusal Sistemlerin Çözümü, AX=B )
Javascript Kullanım Şekilleri.
Vbnet access bağlantısı, ekleme, güncelleme, silme
Maliyetler.
Outline 4.1 Giriş 4.2 Algoritmalar 4.3 Pseudocode 4.4 Kontrol İfadeleri 4.5 if tek-seçimli ifadeler 4.6 if else seçimli ifadeler 4.7 while döngü ifadeleri.
Atama ve eşleme (eşleştirme) problemleri (Matching and Assignment problems)
VARYANS STANDART SAPMA
GRAPHS ÖZET.
Kelime Uygulama Sunumu - 24 Bu sunumdaki kelimeler… To compensate To compete To compile To complain To comply (with)
1 Figure 1 Node: 2 Mesh: 3 Number of equations needed to solve using Node- Voltage Method Düğüm gerilim yontemiyle cozmek icin gereken denklem sayısı Number.
NOUN CLAUSES (İSİM CÜMLECİKLERİ).
İşlem Yönetimi (Kilitlenme)
Nesneye Dayalı Programlama
Kampanyanızı optimize edin. Görüntülü Reklam Kampanyası Optimize Edici'yi Kullanma Display Ads Campaign Optimizer. Let Google technology manage your diplay.
COSTUMES KILIKLAR (KOSTÜMLER)
Veri Yapıları ve Algoritmalar
Doç.Dr. Ahmet ÖZMEN Sakarya Üniversitesi
BM-305 Mikrodenetleyiciler Güz 2015 (6. Sunu) (Yrd. Doç. Dr. Deniz Dal)
BIL MOBiL PROGRAMLAMA TEKNiKLERi
AVL Trees / Slide 1 Silme * Anahtar hedefi silmek için, x yaprağında buluruz ve sonra sileriz. * Dikkat edilmesi gereken iki durum vardır. (1) Hedef bazi.
S ÜLEYMAN Ş AH ÜN İ VERS İ TES İ DERS KAYIT İŞ LEMLER İ / COURSE REGISTRATION PROCESS.
21/02/2016 A Place In My Heart Nana Mouskouri « Istanbul « (A Different Adaptation)
MUSIC FOR COMENIUS BROTHER HOOD NEVER ENDS BROTHERHOOD NEVER ENDS…. *We are not going to give up yet *It's time for us to make our move *We fed up with.
Nasa programs for students.
LITERARY TRANSLATION 2 Week 5. In-class translation workshop.
Searching Thy Lover, To Be One Looking at the sky.. Behind every cloud and over the wings of the birds.. I always dreamt of you. You were looking for.
Paralel Programlamaya Giriş
TREATMENT/TRETMAN.
M.E. 4 N./H.E.P. Perşembe Toplantısı yontembilimsel_hatirlatma
Çizgeler Çizge G=(V,E), ikilisine denir, burada V sonlu bir kümedir, E ise bu kümenin elemanları arasında ikili bir bağıntıdır. V kümesine G çizgesinin.
Maksimum akış.
MAKSİMUM AKİŞ PROBLEMİ
Algoritmalar II Ders 17 İteratif İyileştirme Yöntemi.
KEMIK VE KEMIK YAPıSı AD: Ömer Faruk SOYAD: Mercan SINIF: 6/A NO: 92.
Ac POWER ANALYSIS Part III..
TURKISH 1 (UHF1271) İŞARET ZAMİRLERİ DEMONSTRATIVE PRONOUNS
TURKISH 1 (UHF1271) EYLEMLER&ŞİMDİKİ ZAMAN PRESENT CONTINUOUS TENSE
taşınabilir Akilli Tahta Kullanım kılavuzu
Hüsamettin Ataman – Mimar - Denizli
Döngüler ve Shift Register
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Recursion (Özyineleme)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Algoritmalar II Ders 16 Prim algoritması.
Before the Battle of Çanakkale. Why a Front in Çanakkale was Opened? In the summer of 1914, the war continued in Europe with all its intensity, and by.
Chapter 5 – Balancing of accounts
Karabük Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Makine Mühendisliği Bölümü
Algoritmalar II Ders 16 Prim algoritması.
Çizge Algoritmalari 10. Ders.
Examples: In the Figure, the three points and coordinates are given that is obtained with CAD program. If these three points are represented by the curve.
On each of the following slides there will be a frequency diagram.
Core Competencies Communication - Critical Thinking - Creative Thinking - Positive Personal & Cultural Identity - Personal Awareness & Responsibility.
Sunum transkripti:

HAZıRLAYAN: YRD.DOÇ.DR.EMIN BORANDAĞ Oyun Programlama (Yol Bulma)

Yol Bulma Problem Oyuncu verilen yollar içerisinden en kıza olan yolu bulması gerekmektedir. Yol Bulma Algoritması  En etkin şekilde en az maliyetle en güzel yolu bulma  Etkinlik  Yolun Durumuna Bak  Çevrenin Durumuna Bak  Noktaları Kullan.

Pseudocode Add starting node to open_list while (not_empty(open_list)) { current_node := node from open_list with lowest cost if (current_node==goal_node) { path complete } else { move current_node to closed_list for each node adjacent to current_node { if ((node is not in open_list) && (node is not in closed_list)) { move node to open_list assign cost to node }

Yolu Nasıl Kat Edeceğiz Add starting node to open_list while (not_empty(open_list)) { current_node := node from open_list with lowest cost if (current_node==goal_node) { path complete } else { move current_node to closed_list for each node adjacent to current_node { if ((node is not in open_list) && (node is not in closed_list)) { move node to open_list assign cost to node } Yolun Tamamlanması yada yolda bir yer katedildiğinde hangi kodların çalışacağı liste içerisinde nasıl kullanılacağı verilmiştir. B A

Maliyeti Nasıl Belirleyeceğiz? Maliiyet = Başlangıç Maliyeti + Sezgisel Başlangıç Maliyeti= Başlangıç Noktasında olan maliyet Sezgisel = Hedef Düz bir çizgi gibi ulaşılabiliyormu?

Örnek Start End Adım 1: Open List: Closed List: Empty Node: (2,2) Cost: 5 Distance from start: 0

Örnek Devam 7 5 Start 7 5 End Adım 2: Open List: Closed List: Node: (1,2) Cost: 7 Distance from start: 1 Node: (2,1) Cost: 7 Distance from start: 1 Node: (3,2) Cost: 5 Distance from start: 1 Node: (2,3) Cost: 5 Distance from start: 1 Node: (2,2)

Örnek Devam 7 5 Start 7 End Adım 3: Open List: Closed List: Node: (1,2) Cost: 7 Distance from start: 1 Node: (2,1) Cost: 7 Distance from start: 1 Node: (2,3) Cost: 5 Distance from start: 1 Node: (3,3) Cost: 5 Distance from start: 2 Node: (2,2) Node: (4,2) Cost: 5 Distance from start: 2 Node: (3,1) Cost: 7 Distance from start: 2 Node: (3,2)

Graph Yol Bulma Maze tarzı Bir oyunda Yolbulma.

Graph Yol Bulma Bir Graf oluştur. Düyümler Sistem İçerisinde Tanımanmış Olmalı

Graph Path-Finding Her Birinin Belli Bir Maliyet Hesabı Olmalı

Graph Path-Finding destination start

Graph En Kısa Yol En Kısa Yolu Bulma Algoritması Dijkstra’s Algorithm { Add starting node to open_list while (not_empty(open_list)) { current_node := node from open_list with lowest cost if (current_node==goal_node) { path complete } else { move current_node to closed_list for each node adjacent to current_node { if (node is not in closed_list) { if (node not in open_list) move node to open_list AssignCost(node) } How to AssignCost(node)? In the beginning, each node has infinite cost. When AssignCost(node), calculate the new cost of the node. New cost = Cost current_node + Distance current_node,node If (new_cost < original_cost) cost := new_cost