17 OKUL ÖĞRENCİ BİRLİĞİ PROJESİ 10 ARALIK 2011.  TANIŞMA ETKİNLİĞİ – YÜN YUMAĞI (20 dk)  KENDİ ÖZELLİKLERİNİ ÖNE ÇIKARACAK PARMAK ETKİNLİĞİ (20 dk)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ZOR İNSANLARLA BAŞA ÇIKMA
Advertisements

ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME
T.C MARMARA ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
Liderlik ve Örgütsel Adalet
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
KONUŞMAYI BAŞLATMA VE SÜRDÜRME AMAÇ: Sözel İletişimi başlatabilme ve sürdürebilme DÜZEY: 2. Sınıf ve üstü SÜRE: 45 Dakika MATERYAL:
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
İ L E T İ Ş İ M Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
Hasta Memnuniyeti-İletişim
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
Çatışma ve Çatışma Çözme
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
Sözlükte "iletişim" ne demek?
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
İletişim ve Empati.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
-İLETİŞİM- SUNUSU.
CAN KULAĞI Ramazan Bayraktar.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ NECATİBEY İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ
Aile İçi İletişim.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE AİLE YAKLAŞIMLARI
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
Sosyal Bilgiler İletişim
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
İLETİŞİM VE EMPATİ.
DİNLEME.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
PROBLEM ÇÖZME YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI Genel Hedef : Problem çözme becerisini kazanabilme. Düzey : İlköğretim ikinci kademe Üye sayısı : 12 Süre.
İletişim Becerileri Yapılandırılmış Grup Rehberliği Programı
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
En uzak mesafe ne Afrika’dır
İLETİŞİM.
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Gökçe Erinç Büyükşengür
ETKİN İLETİŞİM VE ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
İLETİŞİMİN TANIMI ÖNEMİ VE İLKELERİ
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
Gaziantep/ Nizip Cumhuriyet İlkokulu
İletişim Becerileri Yapılandırılmış Grup Rehberliği Programı Programın Düzeyi: Lise 1. sınıf öğrencileri Oturum sayısı : Beş Programın Genel Amacı : İletişim.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

17 OKUL ÖĞRENCİ BİRLİĞİ PROJESİ 10 ARALIK 2011

 TANIŞMA ETKİNLİĞİ – YÜN YUMAĞI (20 dk)  KENDİ ÖZELLİKLERİNİ ÖNE ÇIKARACAK PARMAK ETKİNLİĞİ (20 dk)  VKV KOÇ ÖZEL LİSESİ ÖĞRENCİ BİRLİĞİ MODELİ (15 dk)  LİDERLİK: TANIM-ORTAK ÖZELLİKLER-TARZLAR (20 dk)  ARA (15 dk)  DOKUZ NOKTA ETKİNLİĞİ (10dk)  SINIRLARINI BİLMEK – VİDEO (5 dk)  İLETİŞİM ETKİNLİĞİ – TEK YÖNLÜ ÇİFT YÖNLÜ İLETİŞİM(20dk)  KÖR GEZİNME OYUNU – SORUN ÇÖZME (30 dk)  KAPANIŞ HEYKELİ (10 dk)

 : Tanışma etkinlikleri VKV Koç Özel Lisesi Öğrenci Birliği modeli  13.30—13 45 : Ara  : Liderliğin tanımı, liderlerin ortak özellikleri İletişim, sınırlar Etkin konuşma,etkin dinleme Sorun çözme

 Grup üyeleri ayağa kalkar.  1.tur:Grup lideri kendi adını,adının anlamını ve konuluş hikayesini söyleyerek yumağın ucu kendisinde tutarak elindeki yumağı istediği bir grup üyesine atar. O üye de aynı şekilde kendini tanıtır. Yumak son grup üyesine gelinceye kadar bu tur devam eder.  2.tur: Son grup üyesi yumağı aldığı kişiye geri atarken bugün bu çalışmadan neler beklediğini söyler. Yumak lidere gelinceye kadar bu tur devam eder.  Yumak lidere geldiğinde lider de bu çalışmadan neler beklediğini söyleyerek etkinliği sonlandırır.

 Lider, grup üyelerinden boş kağıdın üzerine ellerini koyup çizmelerini ister.  Grup üyeleri “beni ben yapan özelliklerim “ i düşünerek bunlardan en önemli beşine karar verip her bir parmağına bu özelliklerini yazar.

 Aday olma (16 Nisan-27 Nisan)  Propaganda (7 Mayıs-11 Mayıs)  Seçim (11 Mayıs-13 Mayıs)

 Adaylık şartlarını sağlayan her öğrenci seçimlere katılabilir.  Müdür yardımcısından tavsiye mektubu gerekir.

Seçmen Gözünden:  Adaylar kendi reklamlarını yapar. Aday Gözünden:  Aday kendini doğru ve adil ifade etmelidir.  Adayın yapacakları kadar düşünce yapısını da öne çıkarır.  Çok keyifli bir süreçtir

Seçmen Gözünden:  En demokratik tercih yoludur.  Adayların çözüm önerileri değerlendirilir. Aday Gözünden:  Gerçek hayattaki siyasetin bir modelidir.  Adayın farkındalığını sınar.  Somut bir başarı göstergesidir.  Liderlik becerilerini ön plana çıkarır.

Erkek ve Kız Başkanlar: -Yöneticilik değil liderlik yapar. -Gündemi belirler. -Son kararı verir. Sosyal Aktivite Koordinatörleri: -Okul içerisindeki kültürel faaliyetlere destek verir. -Görsel tanıtımları üstlenir. Bağımsız Başkanlar: -Dönemin düşüncelerine ve değerlendirmelerine hassastır. -Proje üretir. Sekreter: -Toplantı tutanağını tutar. -Öğrenci Meclisi Tüzüğü’ne en hakim üyedir. Spor Koordinatörleri: -Okul içi ve dışı spor etkinliklerini takip eder. -Beden Bölümü ile dönem içi veya dönemler arası karşılaşma düzenler.

Lider grup üyelerini ortak amaçları doğrultusunda yönlendiren kişidir. Liderlik ise belirli koşullar altında, kişisel ve grup amaçlarını gerçekleştirmek üzere, bir kimsenin başkalarını etkileme ve yönlendirme sürecidir.

⍟ Yöneticilik, işleri doğru yapmaktır. ⍟ Liderlik doğru olanı yapmaktır. “Günümüzde hiçbir meslek, yönetim kadar hayati öneme sahip değildir.”

Lider, fiziksel ve kişilik özellikleri açısından diğerlerinden farklıdır.  Yaş  Irk  Dış görünüş  Boy  Zeka  Cinsiyet  Samimiyet  Bilgili olma  Doğruluk  Güzel konuşma  İyi ilişki kurma  Açıksözlülük  Dürüstlük  İnisiyatif sahibi olma  Kendine güven duyma  Güven verme  Duygusal olgunluk  Kararlılık

Otoriter lider Demokratik lider Serbestlik tanıyan lider

Otoriter liderin grubunda:  İş miktarı artar.  Kalite azalır.  Üyeler lidere karşı saygılı, pasif ve otoriteye boyun eğmiş görünür.  Üyeler arasında geçimsizlik olur.  Üyeler lidere yaranabilmek için mücadele eder.

Serbestlik tanıyan liderin grubunda:  İş miktarı ve kalite düşük olur.  Üyeler kendi aralarında iyi geçinemezler.  Üyeler yaptıkları işten memnun değildir.

Demokratik liderin grubunda: Kalite artar. Üyeler gerek kendi aralarında gerekse liderle olan ilişkilerinde kendilerini rahat hissederler. Çalışmaktan memnundurlar. Karar aşamasında etkin rol alırlar.

 Gruba üzerinde dokuz nokta olan kağıtlar dağıtılır ve aşağıdaki yönerge verilir. “Kalemi kağıt üzerinden kaldırmadan dokuz noktayı birbirine bağlayacak dört düz çizgi çizin. Geriye doğru gidemezsiniz.”  5 dakika sonra gruba bunu başaran olup olmadığı sorulur. Çözüm projeksiyondan yansıtılarak yaratıcılık ve sınırlar tartışılır.

...

 sınırları bilmek.mp4 sınırları bilmek.mp4 Gerçek hayatta sorunlarla karşılaştığımızda yaratıcılığımızı kullanarak çözümler bulabiliriz ancak bulunduğumuz fiziksel ve sosyal ortam ve insani özelliklerimizi unutmayalım.

 Gruptan bir gönüllü gruba sırtını döner. Elindeki şekli gruba tarif eder.  Grup üyeleri bu tarife göre şekli önlerindeki kağıda çizer. Bu uygulamada grubun soru sorma hakkı yoktur, sadece dinler ve anladığını çizer.  İkinci aşamada gönüllü kişi, gruba yüzünü döner. Yeni şekli ellerini oynatmadan gruba tarif eder.Bu defa üyeler soru sorabilir ve açıklama isteyebilir.

İki kişinin duygu, düşünce ve bilgilerini paylaşarak birbirlerini anlama sürecidir. (Alıcı ve verici arasında bilgi aktarımı ) İki insan birbirinin farkına vardığı andan itibaren iletişim başlar; söylediği / söylemediği, yaptığı / yapmadığı her şeyin anlamı vardır.

SÖZEL OLMAYAN İLETİŞİM  Beden dili %60  Ses tonu %30 SÖZEL İLETİŞİM  Sözler %10 etkilidir

 Karşındakini dinlediğini beden dilinle ona hissettir “ göz teması kur, başını salla,yüzünüz ona dönük olsun, bedenin öne doğru olsun”  Konuşanın sözünü kesme,kısa ve dinlediğini gösteren cesaretlendirici yanıtlar ver “ hı hı…, ohhh.. “  Açık uçlu sorular sor “ne, neler, nasıl”, “Niçin, neden hariç,bu sorular konuşanı savunmaya geçirir”  Kendi cümlelerinle onun söylediklerini tekrar et “Yani…. Demek istiyorsun” (İçerik yansıtması)  Karşındakinin duygularını anlamaya çalış,duygularını açıklamasına yardım et “ Herhalde….. Hissetmiş olmalısın “ (Duygu yansıtması )  Karşındakini dinlediğini belli etmek için geribildirimde bulun,onu konuşmaya teşvik et “ Gerçekten mi,anlatsana, sonra ne oldu” (Kapı aralayıcı sorular)  Karşındakini dinlerken onu yargılamaktan kaçın

 Konuşmadan önce ne söylemek istediğinizi düşünün  Konuştuğunuz kişinin yüzüne bakın  Sizi dinleyen kişinin sizi duyabileceği kadar yüksek sesle konuşun  Hızlı olmayan ancak çok da yavaş olmayan tempo ile konuşun  Bildiğiniz ve sizin için önemli olan konularda konuşun  Önemli kelimeleri veya fikirleri vurgulamak için, ses tonunuzda iniş ve çıkışlara yer verin  Dinleyicinin sizin aktardıklarınızı izleyip izlemediğini takip edin

 Lider grup üyeleriyle birlikte kör gezinme etkinliğinin yapıldığı yere gider.

1. SORUNUN TANIMLANMASI 2. ÇÖZÜM ÜRETİLMESİ 3. ÇÖZÜMLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ 4. EN İYİ ÇÖZÜME KARAR VERİLMESİ 5. SEÇİLEN ÇÖZÜMÜN NASIL UYGULANACAĞINA KARAR VERİLMESİ 6. ÇÖZÜMÜN UYGULANIŞININ İZLENİP DEĞERLENDİRİLMESİ

 Grup daire şeklinde oturur ve lider, üyelerden bugünkü çalışma ile ilgili duygularını yansıtan bir heykel oluşturmaları ister.  Üyeler sırasıyla birbirlerini izleyerek heykele dahil olurlar.  Grup lideri heykelin fotoğrafını çekerek etkinliği sonlandırılır.

Altınay,Deniz,Psikodrama 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı Teknik,Sistem Yayıncılık Cüceloğlu. D., (2002). İletişim Donanımları, İstanbul:Remzi Kitabevi. Dinkmeyer, D. & McKay G.D., (2004). Biz Bir Aileyiz. İstanbul: Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık Ticaret ve Sanayi A.Ş. Dökmen, Üstün, (1994). İletişim Çatışmaları ve Empati, İstanbul:Sistem Yayıncılık. Goleman, D.,Boyatzis, R., McKee, A.(2002); Yeni Liderler, İstanbul, Varlık Yayınları. Gordon,Thomas, Etkili İletişim Eğitimi: Sistem Yayıncılık Kayapınar, İ.,(2006), Yöneticilerin Çalışanlar Tarafından Algılanan Yönetim ve Liderlik Anlayışlarının Çalışanların İş Doyum Düzeyleri Üzerindeki Etkisi” Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, Maltepe Üniversitesi. Selçuk, Z., (2011).Beyin Araştırmaları ve Eğitim Uygulamaları; Özel Okullar Birliği, X. Antalya Sempozyumu. Yavuz, K. E., (2004). Yaşam Becerileri Eğitimi. (1. basım.). Ankara: Ceceli Yayınları. Yavuzer, H., (2005). Çocuk Psikolojisi. (27. basım.). İstanbul: Remzi Kitabevi.