2 DERS – 3 İSTANBUL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ VELİ ORYANTASYON PROGRAMI 10EYLÜL2012.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
BASİT MAKİNELER.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
OKUL KORKUSU NEDİR? Uzm. Psikolog Arzu YILDIRIM
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
DEĞİŞİM YÖNETİMİ Pervin GÖZENOĞLU.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
ÇOCUKLARDA OKUL FOBİSİ
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Üçüncü Grup Birinci Harf U sesi sunumu MÜRŞİT BEKTAŞ.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ANASINIFI VELİ SEMİNERİ
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
SINAV KAYGISI VE BAŞ ETME YOLLARI
ECHİNODERMATA Kambriyen – Güncel tümüyle denizel Filum
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI.
SINAV KAYGISI SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
“OKUL KORKUSU” SEMİNERİ
MAREŞAL ÇAKMAK İLK OKULU
BURSA VALİLİĞİ İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ VELİ UYUM PROGRAMI BURSA 2015.
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu Sunar. ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMLERİ 0 – 2 YAŞ BEBEKLİK DÖNEMİ 2 – 6 OYUN DÖNEMİ 6 – 12 OKUL DÖNEMİ 12 – 18 ERGENLİK.
OKUL KORKUSU VE BAŞ ETME YOLLARI
VELİ UYUM PROGRAMI BURSA 2015.
ÇOCUKLARDA OKUL FOBİSİ
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Rehberlik Servisi.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
OKULA İLK GİTTİĞİNİZ GÜNÜ HATIRLIYOR MUSUNUZ?
OKUL FOBİSİ.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Sunum transkripti:

2 DERS – 3 İSTANBUL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ VELİ ORYANTASYON PROGRAMI 10EYLÜL2012

3

Düşüncelerini, duygularını rahat ifade edebilen, Çevresiyle olumlu ilişkiler kurabilen, Kendine güvenen, Öğrenmeye istekli, Mutlu, başarılı çocuklar yetiştirelim. 4

Okulun ilk günlerinde bazı sorunların yaşanması mümkündür ve doğaldır. 5

Çocuklar için en büyük korku; anne babadan ayrılma, ortada kalma, okuldan dönüşte anneyi evde bulamama korkusudur. 6

Normal gelişim gösteren bir çocukta bu durum kabul edilebilir ancak sorun okula başlamakla ilgili değildir. Bağımlı, ilişki kuramayan, arkadaşları ile oyunu reddeden, anne ile ilişkisi sağlıklı organize edilememiş bir çocuğun okula başlarken sorun yaşaması beklenmektedir. 7

Aslında her yeni durumun uyum sorunu yaşatıyor olması normaldir. Anneden ayrılık deneyimini ilk defa okula başlarken yaşayan çocuklar, bu dönemde okulun içine girmeye ikna olmakta zorlanırlar ve tedirgin olurlar. 8

Çocukların okuldan korktuğu bir tür ayrılma kaygısıdır. Çocuk okula gitmeyi reddedebilir ya da ana- babadan ayrılınca ortaya çıkan yoğun kaygı-korku nedeniyle büyük güçlükler çekerek okula gider. 9

İlgi ve enerji kaybı, Genel mutsuzluk hali, Sinirlilik, İçe kapanık olma durumu, Ödevlere ilgisizlik gözlenebilmektedir. Nedensiz ağlama, Baş ve karın ağrılarından yakınma, Mide bulantısı, İştahsızlık Uykusuzluk 10

Okul fobisi olan çocukların ortak özellikleri aşırı duygusal ve anneye aşırı bağımlı olmalarıdır. 11

Anne babaların çocuk için yeterli güven duygusunu sağlayacak ortam yaratamamış olmaları bu çocukların okula gittiklerinde farkında olmadan güvensizliklerini okula da yansıtmalarına neden olmaktadır. 12

13

Okul fobisi olan çocuk görünüşte nedensiz olarak okula gitmekten korkmaktadır. Ancak bu korkuyu oluşturan bazı temel etmenler vardır. 14

Bunların başında baskının egemen olduğu aile ortamı sayılabilir. Okul fobisi olan çocukların yaşamlarının daha önceki yıllarında anneleri tarafından aşırı özen içinde büyütüldükleri görülür. 15

Sürekli olarak çocuklarını memnun ederek, onların sevgisini kazanma çabası içinde oldukları, Çocuklarının tüm gereksinimlerini karşıladıkları ve onları sürekli olarak hayal kırıklığına uğramaktan korudukları, 16

Çocuklarının bedensel rahatsızlığıyla yakından ilgili oldukları, Çocukları gözlerinin önünde olmadığında kendilerini çok yalnız hissettikleri görülmektedir. Bu anneler psikolojik ve fizyolojik olarak da çocuklarıyla yakın olma gereksinimi duyarlar. 17

18

Yeni durumlar, bazı çocuklarda okul fobisinin oluşumu için başlı başına bir neden olabilir. Yeni eve taşınma, okula başlama, yeni sınıfa geçme ya da farklı koşullar fobiye neden olabilir. 19

Çocuk okula gitmeyi reddeder, Sık sık baş ve karın ağrısı, mide bulantısı gibi fiziksel şikâyetleri olur, Aşırı bir şekilde hayvanlardan, hırsızlardan korkar, 20

Çocuk hem kendisinin hem de anne babasının güvenliğinden sürekli olarak endişe eder ve korkar, Karanlıktan çok korkar. Aşırı bağımlı davranışlar sergiler, 21

22

Geceleri uyumakta zorlanır, uykularında düzensizlik olur, kâbus görür. 23

Çocuk kendini güvende hissetmiyor ve sürekli olarak “sen yapamazsın!, beceremezsin, başaramazsın” ön yargısıyla anne-baba tarafından gururu kırılıyorsa, diğer taraftan “onlar öyle, sen neden böylesin” gibi yaklaşımlarda bulunuluyorsa bu tür davranışlar çocukta okul fobisine yol açabilir.. 24

25

26

Okul fobisi geçici veya kalıcı olabilir. Okul fobisi olan çocuklar evde kaldıkları sürece mutludurlar. Arkadaş ilişkilerinde evde etkindirler. 27

28

Kalıcı okul fobisi, geçici okul fobisinin tersine birtakım uyum zorlukları içerir. Bu çocukların sadece okuldan uzaklaşmalarının yanı sıra zevk aldıkları diğer faaliyetlerden de uzaklaştıkları görülür. 29

Bu tür çocuklar okula olan korkularını tüm çevreye genelleştirirler. Sonuç olarak gerek insan ilişkilerinde gerekse yabancı oldukları ortamlardaki huzursuzlukları giderek artar. 30

31

Okul fobisinde çocuklara yapılacak en iyi şey, çocuğunuzu mümkün olduğunca çabuk okula geri götürmenizdir. Okula devam çocuğunuzun okul korkusunda yaşadığı fizyolojik belirtilerin azalmasına yardımcı olur ve sonunda çocuğunuz okula gitmekten yeniden zevk almaya başlar. Bu nedenle çocuğunuzu okula gitmeye devam ettiği sürece kendini daha iyi hissedeceği konusunda ikna ediniz. 32

33

34

Bazen çocuğunuz okuldan kaçarak eve dönebilir. Bu durumda da yapmanız gereken onu okula geri götürmektir. 35

36

37

38

39

Böyle durumlarda çocuğunuzu akranları ile vakit geçirmesi için teşvik edin. Çocuğunuzu çeşitli aktivitelere göndermek, arkadaşlarını evinizde geceleri kalmaları için davet etmek, çocuğunuza yardımcı olacaktır. 40

Çocuk, *Okulda uyuyorsa, *Okuldan kaçıyorsa, *Devamsızlığı varsa, *Giderek artan bir ders başarısızlığı varsa *Anne babayla sürekli sürtüşme içerisindeyse, *Sürekli olarak geceleri kabus görüyorsa, bir uzmana başvurulmalıdır. 41

Okula gitmediğinden dolayı çocuğu suçlamaktan kaçınılmalıdır. Çocuğa bu durumun bir çok çocukta görüldüğü ve üstesinden gelinebileceği anlatılır. Çocuğun güvenini kazandıktan sonra her ne şekilde olursa olsun okula gitmesi gerektiği ve derslerinde başarılı olabilmesi için okula düzenli devam etmesinin önemi vurgulanır. 42

Başlangıçta çocuk okula aileden birisi ile gidebilir, çıkışa kadar onunla beraber okulda kalabilir. Bunun için okulla işbirliği sağlanmalıdır. Bir yandan da çocuğa sorunu ile ilgili bireysel danışma hizmeti verilir. 43

44

45 İSTANBUL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ VELİ ORYANTASYON PROGRAMI 1.GÜN EĞİTİM SONU