Hazırlayan: Yusuf KAYA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

FAİZ HESAPLARI ÖMER ASKERDEN PİRİ MEHMET PAŞA ORTAOKULU
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
ORAN VE ORANTI ÖZGE ALTUNTAŞ.
Dumlupınar İlköğretim Okulu Osmaniye
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
MATEMATİKTEN KORKMUYORUM!
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
TAM SAYILAR.
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
EŞİTLİK VE DENKLEMLER.
Sıvı Ölçüleri Değerlendirme.
Yarbaşı İlköğretim Yarbaşı İlköğretim.
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1 ÖMER ASKERDEN EMLAK KREDİ İLKÖĞRETİM OKULU UZMAN MATEMATİK ÖĞRETMENİ AKSARAY ÜNİTE: HARFLİ İFADELER VE DENKLEMLER KONU:HARFLİ İFADELERİ ÇARPANLARA AYIRMA.
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
MATEMATİK DERSİ SUNUSU BİLGİ YUVAMIZIN KUZUCUKLARI
Hazırlayan: Yusuf KAYA
SAATLER Zamanı ölçmek için kullanılan ölçme aracı SAATTİR.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
SUNU HAZIRLAYAN ERGÜN GÜMÜŞ.
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
ÇARPMA İŞLEMLERİ.
BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER
SAYILAR VE YARIMLARI.
KONU KESİRLER BASİT KESİR GJFX BİLEŞİK KESİR.
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
DERS : MATEMATİK KONU : KESİRLER Kazanım : a) Bütünün verilen kesir kadarını bulma b) Beyin Fırtınası.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
ÇARPMA İŞLEMİ çarpı kere çarpı çarpı kere X X X X tane kere tane tane
3tane3=9 3kere3=9 3 x 3 =9 4tane3=12 4kere3=12 4 x 3 =12.
ORAN ve ORANTI DOĞRU ORANTI c a x b c . b = a . x.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Toplama-Çıkarma-Çarpma-Bölme
BÜTÜN
TAM SAYILARLA İŞLEMLER
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
İLKÖĞRETİM MATEMATİK 7.SINIF
Mitat Zorlu 1 Adı : …………………………………………. 8 Ocak 2009 Soyadı : …………………..…………………. Perşembe İnceleyelim tamamlayalım örnek İnceleyelim.
İSMİN HALLERİ.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
=8 veya 4x2= =8 veya 4x2=8.
Çarpma İşlemi Yapmayı Öğreniyorum
1/22 GEOMETRİ (Dikdörtgen) Aşağıdaki şekillerden hangisi dikdörtgendir? AB C D.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
ÇARPMA İŞLEMİ.
ÇARPMA PROBLEMLERİ VE ÇÖZÜMLERİ.
MERHABA ARKADAŞLAR .
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
PROBLEMLER.
“ ”sayı dizesinde kuralı bozan sayı hangisidir?
9 1.Çarpan 9 2.Çarpan 81 Çarpım
Yarısı 8 olan sayının 3 fazlası kaçtır ?
MATEMATİK DERSİ 1 KESİRLER TAM - YARIM.
= 12 4 x 3=12.
ÇARPMA İŞLEMİ.
PROBLEMLER.
1) Yiğit bu yıl 7 yaşına girdi. Yiğit 5 yıl sonra kaç yaşında olacaktır?
Cebirsel bir ifadede bir sayı ve değişkenin çarpımıdır Örneğin; 3x+2y cebirsel ifadesinde 3x ve 2y terimdir.
222. Kaç tabak var? …… Her tabakta kaç şeftali var? …… Toplam şeftali sayısı kaçtır? ……
301 – 198 = çıkarma işleminin sonucu kaçtır?
4 tane 26 X 4 4 kere x 26 Kaç tane 26 vardır?
ÇARPANLAR ve KATLAR.
KONU:TOPLAMA İŞLEMİ PROBLEMLERİ SUNUSU HAZIRLAYAN: CUMA ARAYICI
KONU:ELDELİ TOPLAMA İŞLEMİ PROBLEMLERİ SUNUSU HAZIRLAYAN: CUMA ARAYICI
Sunum transkripti:

Hazırlayan: Yusuf KAYA Dumlupınar İlköğretim Okulu OSMANİYE 23.09.2009 Sınıf sitemize bekleriz. www.sinifim80.tr.gg

ÇARPMA İŞLEMİ Prb: Her tabağa 2 şeftali koyarsam, 4 tabağa kaç şeftali koyarım? Şimdi çarpma işlemi ile yapalım. 2 2 1.Yol 4 x 2 = 8 2 2 2.Yol 4 Çarpan Çarpım 2 x 8 2 + 2 + 2 + 2 = 8 4 tabak var, her tabakta 2 şeftali var, o zaman 4 tane 2 = 8 eder. .

Prb: Tavuğum her gün 2 yumurta yumurtlarsa, 6 günde kaç yumurta yumurtlar? Çarpan Çarpım 6 Çarpan Çarpım 2 x 12 6 tane 2 = 12 6 x 2 = 12 .

Prb: Alihan oyuncak arabaların tanesini 3 TL’ den 5 tane araba aldı Prb: Alihan oyuncak arabaların tanesini 3 TL’ den 5 tane araba aldı. Toplam kaç lira ödemiştir? 3 TL 3 TL 3 TL 3 TL 3 TL 5 tane 3 = 15 TL 5 x 3 = 15 TL 5 3 x 15 TL .

1. Gün 2. Gün 3. Gün 4. Gün 5. Gün 6. Gün 3 saat 3 saat 3 saat 3 saat Prb: İlayda günde 3 saat ders çalışırsa, 6 günde kaç saat ders çalışmış olur? 1. Gün 2. Gün 3. Gün 4. Gün 5. Gün 6. Gün 3 saat 3 saat 3 saat 3 saat 3 saat 3 saat 6 3 x 6 tane 3 = 18 saat 6 x 3 = 18 saat 18 saat .

Her çocukta kaç balon var? …… Toplam balon sayısı kaçtır? …… SİZ YAPIN Kaç çocuk var? …… Her çocukta kaç balon var? …… Toplam balon sayısı kaçtır? …… … … x … tane … = … . … x … = …. ….

Her ağacın dibinde kaç mantar var? …… Toplam mantar sayısı kaçtır? …… SİZ YAPIN Kaç ağaç var? …… Her ağacın dibinde kaç mantar var? …… Toplam mantar sayısı kaçtır? …… … … x … tane … = … . … x … = …. ….

Her tavşana ait kaç havuç var? …… Toplam havuç sayısı kaçtır? …… SİZ YAPIN Kaç tavşan var? …… Her tavşana ait kaç havuç var? …… Toplam havuç sayısı kaçtır? …… … … x … tane … = … . … x … = …. ….

Her evin üzerinde kaç kuş var? …… Toplam kuş sayısı kaçtır? …… SİZ YAPIN Kaç ev var? …… Her evin üzerinde kaç kuş var? …… Toplam kuş sayısı kaçtır? …… … … x …. … tane … = … . … x … = ….

SİZ YAPIN Aşağıdaki çarpma işlemlerini yapalım. 3 x 4 =… 4 x 2 =… 7 x 2 =… 6 x 3 =… 5 x 2 =… 8 x 3 =… 3 x 3 =… 4 x 4 =… 5 x 5 =… 9 x 2 =… 5 x 3 =… 6 x 4 =… 3 x 1 =… 1 x 7 =… 2 x 2 =… 6 x 5 =… 7 x 4 =… 8 x 5 =… 2 x 5 =… 8 x 3 =… 9 x 5 =… 9 x 3 =… 7 x 5 =… 10 x 2 =… 2 x 1 =… 10 x 3 =… 8 x 4 =…

PROBLEMLER 1- 3 + 3 + 3 + 3 + 3 işleminin çarpma şeklinde yazılışı hangisidir? 4 x 3 B. 3 x 6 C. 5 x 4 D. 5 x 3 2- Bir sırada 2 öğrenci oturuyor. 5 sırada kaç öğrenci oturur? 18 B. 10 C. 12 D. 8 3-Özlem bir günde 5 problem çözüyor. Özlem bir haftada kaç problem çözer? 30 B. 35 C. 28 D. 16 4-Velihan günde 3 TL harcıyor. Bir haftada kaç TL harcar? 18 B. 24 C. 21 D. 15 5- Bir günde 4 ekmek tüketen bir aile, 5 günde kaç ekmek tüketir? A. 20 B. 24 C. 15 D. 18

PROBLEMLER Örnek: 3’ün 2 katı kaçtır? Örnek: 5’in 4 katı kaç eder? 1 2 3 4 5 6 7 8 9 3 x 2 = 6 bu tür sorular da çarpma işlemi ile çözülür. Örnek: 5’in 4 katı kaç eder? Bu aynı zamanda 4 tane 5 demektir. O yüzden çarpma işlemi yaprız. 5 + 5 + 5 + 5 4 x 5 = 20 bu tür sorular da çarpma işlemi ile çözülür. .

SON SİZ YAPIN 1- 4’ün 3 katı kaçtır? 2- 3’ün 2 fazlasının 3 katı kaçtır? 3- 5’in 4 katının 10 eksiği kaçtır? 4- 10’un 5 eksiğinin 2 fazlası kaçtır? 5- 3’ün 5 katı kaçtır? 6- 2’nin 7 katının 6 fazlası kaçtır? 7- 2’nin 6 fazlasının 2 katı kaçtır? SON