Veli ÇınarAyşegül Çelikkanat Erim Afyonkarahisar Milli Eğitim Müdürlüğü Orta Okul Öğrencilerinin Mobil İnternet Kullanımına İlişkin Tutumları Pedagog Dr.Mehmet.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Advertisements

BDP 2014 YEREL SEÇİM PERFORMANSI. GENEL VERİLER - 1 ● TOPLAM KAZANILAN BELEDİYE SAYISI 101 (2009'da 78) ● KAZANILAN İL SAYISI BŞB / 8 İL ● KAZANILAN.
TÜRKİYE’DE ÇOCUKLAR.
BAŞLIK METNİ ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN 25. DÜNYA ÜNİVERSİTELER KIŞ OYUNLARI ERZURUM 2011 VE BRANŞLARI HAKKINDAKİ.
DOĞAL SAYILAR.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
-Demografik- Nüfus Analizi
Öğrencilerin devamsızlıkları ile ilgili işlemlerde, 08/12/2004 tarihli ve sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
(Facebook Örneği) Mehmet Aksüt Mega Eğitim Danışmanlık
Nicel / Nitel Verilerde Konum ve Değişim Ölçüleri
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
Soruya geri dön
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
Dördüncü Grup İkinci Harf B sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
İNTERNET EVLERİ VE YAŞAMDAKİ YERİ Veli ÇINAR Afyon Milli Eğitim Müdürlüğü Dr. Mehmet AKSÜT Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültesi Ayşegül ERİM ÇELİKKANAT.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
USLE R FAKTÖRÜ DR. GÜNAY ERPUL.
BESLENME ANEMİLERİ VE KORUNMA
CBÜ HAFSA SULTAN HASTANESİ ENFEKSİYON KONTROL KOMİTESİ 2011 OCAK-ARALIK 2012 OCAK- MART VERİLERİ.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
Sayı Doğrusunda Toplama İşlemi Yapalım
ASİSTAN ANKETİ Dr. Ahmet Fazıl NOHUTÇU Oftalmolojide Eğitim Buluşması
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
Proje Hakkında  Proje T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Intel Türkiye ve KAGİDER tarafından hayata geçirilmektedir.
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILARIN
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
RUHU ŞAD OLSUN.
4 X x X X X
1 Van Kadın Derneği 2008 Yılı Verileri. sınıflandırma Yüzyüze ve/veya telefonla 805 başvuru 1262 neden 350 Türkiyeli Kadın 525 nedenle 455 Sığınmacı ve.
Mukavemet II Strength of Materials II
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş)
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
1/20 ÖLÇÜLER (Zaman) A B C D Bir saat kaç dakikadır?
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
12 Yaş üzeri: 2010’da 23.8 milyon 2011’de 24.8 milyon.
Türkiye Kısa Kulvar Yüzme Şampiyonası ve Milli Takım Seçme Müsabakaları ARALIK 2014 TAKIM15-16 YAŞ BAYANLARTÜRKİYE 3.SÜ 50m Serbest00:27;17TÜRKİYE.
Sosyal Medya Sosyal medya ; İçeriğinin alıcıları tarafından oluşturulup, yine başka alıcıların kullanımına sunulduğu alandır. 1.
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖLÇÜM VE DENETİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Kutu Menfez İnşaatı Metraj Hesapları
Katsayılar Göstergeler

Proje Konuları.
GRUP HAŞ… TOPLUMDA İLK YARDIM BİLİNCİ. Bakanlık aşamasında tıkandı… Huzur evinde kalan yaşlı bireylerde depresif semptomlar ve yaşam kalitesinin değerlendirilmesi.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
Sunum transkripti:

Veli ÇınarAyşegül Çelikkanat Erim Afyonkarahisar Milli Eğitim Müdürlüğü Orta Okul Öğrencilerinin Mobil İnternet Kullanımına İlişkin Tutumları Pedagog Dr.Mehmet Aksüt Tülin Onay Mega Eğitim Danışmanlık İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü

Çağımızın en büyük icatlarından biri olan cep telefonları, günlük yaşamın vazgeçilmezleri haline gelmiştir. Bireyler cep telefonları yanında olmadığı zaman kendilerinde bir eksiklik varmış gibi hissedebilmektedirler.

Cep telefonunu evde unuttuğunda ya da kaybettiğinde doğal olarak sıkıntı basan ve gerginlik yaşayanların sayısı az değildir. Bu kaygının nedeni cep telefonun kaybolmasından daha çok iletişimin kesilmesinden korkmadır

Cep telefonu yetişkinlerin hayatına girdiği gibi çocukların hayatına da girmiştir. Çocuklar da yetişkinler gibi telefon kullanımını fazlaca abarttıkları görülmektedir. Hatta biz yetişkinleri geçtiler de diyebiliriz.

Yetişkinler, telefon kullanımı konusunda çocuklara olumsuz örnek teşkil etmenin yanında; telefon kullanımı konusunda onları özendirmektedirler. Çocuklar her konuda olduğu gibi cep telefonu kullanmasını da yetişkinlerden öğrenmektedirler.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre Türkiye'de bilgisayar kullanma yaşı ortalama 8 oldu. Cep telefonu kullanma yaşı da 10'a düşerken, her 10 çocuktan 9'unun televizyon izlediği belirlendi. TÜİK araştırmasına göre, Türkiye'de 6-15 yaş arası çocukların yüzde 60,5'i bilgisayar, yüzde 50,8'i internet, yüzde 24,3'ü cep telefonu kullanmaktadır.

Katılımcıların Bilişim Teknolojilerini Kullanma Durumu (Kaynak: TÜİK)

Milli Eğitim Bakanlığı'nca hazırlanarak 2007 yılında Resmi Gazete'de yayınlanan "Ortaöğretim Kurumları Ödül ve Disiplin Yönetmeliği" ile öğrencilerin okulda cep telefonuyla iletişim kurmaları da yasaklanmaktadır. Yasağa uymayan öğrenciler "kınama" cezasına çarptırılabilmektedir. (Md.12-a/18)

Ülkemizde internet ve bilişim teknolojilerinin kullanımına ilişkin tutum ve davranışlar ile ilgili araştırmalar alınacak önlemler için yararlı olacaktır. Bu nedenle ortaokul öğrencilerinin mobil internet kullanımına ilişkin tutumları bu çalışmada saptanmaya çalışılmıştır. Araştırmanın Amacı

Araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Geliştirilen araştırma aracı; altı kişisel, 14 tutum ve bir açık uçlu soru olmak üzere toplam 21 maddeden oluşmaktadır. Beşli likert tipi anket ile orta okul öğrencilerinin mobil internet kullanımına ilişkin tutumları ölçülmeye çalışılmıştır. Araştırmanın Yöntemi

İstanbul, Afyonkarahisar ve Uşak’tan birer kurumun 8. Sınıf öğrencileri, örneklemini her ilden 100 er olmak üzere 300 öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcıların %62’ si erkek, % 38’i kız öğrencidir. Araştırma bu üç ilden birer okul öğrencileri ile sınırlıdır. Çalışmanın Evreni

FrekansYüzde 2000 TL den az TL TL TL den fazla Toplam300100,00 Tablo 2. Katılımcıların Ailelerinin Aylık Gelir Durumu

FrekansYüzde Samsung14548,33 Nokia9933,00 Blackbery186,00 HTC144,67 LG124,00 Diğer124,00 Toplam400100,00 Tablo 3. Katılımcıların Telefonlarının Marka Durumu

FrekansYüzde 1 Telefon Telefon4113,67 3 Telefon11839,33 4 Telefon9431,33 5 ve daha fazla3812,67 Toplam300100,00 Tablo 5. Ailede Kaç Telefon Olduğu

FrekansYüzde Yeni aldım8227,33 1 Yıl önce10434,67 2 Yıl önce7324,33 3 Yıl önce289,33 4 Yıl önce134,33 Toplam300100,00 Tablo 6. Katılımcıların Kaç Yıldan Beri Telefon Kullandığı

1 Telefonumu uzun süre kullanmam sağlığımı olumsuz etkileyecektir3,5 3Telefonumun kaybolması ya da çalınması halinde üzülürüm3,4 12Telefonumu oyun için de kullanırım3,2 4 Telefonum yanımda olmadığı zaman bir şey kaybetmiş gibi olurum2,9 5 Telefonla mesaj atma, konuşma, interneti kullanmada bir sakınca görmüyorum2,9 8Telefonumu yakın arkadaşlarıma kullandırabilirim2,8 9Telefonumun şifresiz açılma özelliği aktif durumdadır2,8 2Telefon giderlerim harcamalarımı olumsuz etkilemektedir2,7 14Mobil kullanımda kısıtlamalar kaldırılmalıdır2,6 11Ayda ortalama 1000 mesaj atmak isterim2,5 7 Okul yönetimi yasaklamasa telefonumu sınıfta da kullanmak isterim2,3 6Ailem telefonuma kısıtlama getirmez1,8 10Telefonum uluslar arası aramalara açıktır1,4 132 yılda bir telefon değiştirmek gerekir1,4 Tablo 7. Uşak İlindeki Ortaokul Öğrencilerinin Mobil İnternet Kullanımına İlişkin Tutumlarının Ağırlıklı Ortalamaları

11Ayda ortalama 1000 mesaj atmak isterim3,51 12Telefonumu oyun için de kullanırım3,4 7 Okul yönetimi yasaklamasa telefonumu sınıfta da kullanmak isterim3,38 4 Telefonum yanımda olmadığı zaman bir şey kaybetmiş gibi olurum3,31 6Ailem telefonuma kısıtlama getirmez3,2 3 Telefonumun kaybolması ya da çalınması halinde üzülürüm3,18 1 Telefonumu uzun süre kullanmam sağlığımı olumsuz etkileyecektir3,1 8Telefonumu yakın arkadaşlarıma kullandırabilirim3,02 5 Telefonla mesaj atma, konuşma, interneti kullanmada bir sakınca görmüyorum2,7 14Mobil kullanımda kısıtlamalar kaldırılmalıdır2,68 9Telefonumun şifresiz açılma özelliği aktif durumdadır2,56 2 Telefon giderlerim harcamalarımı olumsuz etkilemektedir2, yılda bir telefon değiştirmek gerekir2,39 10Telefonum uluslar arası aramalara açıktır2,12 Tablo 8. Afyonkarahisar İlindeki Ortaokul Öğrencilerinin Mobil İnternet Kullanımına İlişkin Tutumlarının Ağırlıklı Ortalamaları

3 Telefonumun kaybolması ya da çalınması halinde üzülürüm3,47 7 Okul yönetimi yasaklamasa telefonumu sınıfta da kullanmak isterim3,25 14Mobil kullanımda kısıtlamalar kaldırılmalıdır2,94 9Telefonumun şifresiz açılma özelliği aktif durumdadır2,75 5 Telefonla mesaj atma, konuşma, interneti kullanmada bir sakınca görmüyorum2,72 4 Telefonum yanımda olmadığı zaman bir şey kaybetmiş gibi olurum2,67 1 Telefonumu uzun süre kullanmam sağlığımı olumsuz etkileyecektir2,59 6Ailem telefonuma kısıtlama getirmez2,44 8Telefonumu yakın arkadaşlarıma kullandırabilirim2,41 12Telefonumu oyun için de kullanırım2,38 11Ayda ortalama 1000 mesaj atmak isterim2,18 10Telefonum uluslar arası aramalara açıktır2,03 2 Telefon giderlerim harcamalarımı olumsuz etkilemektedir1, yılda bir telefon değiştirmek gerekir1,66 Tablo 9. İstanbul İlindeki Ortaokul Öğrencilerinin Mobil İnternet Kullanımına İlişkin Tutumlarının Ağırlıklı Ortalamaları

3Telefonumun kaybolması ya da çalınması halinde üzülürüm3,35 1Telefonumu uzun süre kullanmam sağlığımı olumsuz etkileyecektir3,06 12Telefonumu oyun için de kullanırım2,99 7Okul yönetimi yasaklamasa telefonumu sınıfta da kullanmak isterim2,98 4Telefonum yanımda olmadığı zaman bir şey kaybetmiş gibi olurum2,96 5 Telefonla mesaj atma, konuşma, interneti kullanmada bir sakınca görmüyorum2,77 8Telefonumu yakın arkadaşlarıma kullandırabilirim2,74 14Mobil kullanımda kısıtlamalar kaldırılmalıdır2,74 11Ayda ortalama 1000 mesaj atmak isterim2,73 9Telefonumun şifresiz açılma özelliği aktif durumdadır2,7 6Ailem telefonuma kısıtlama getirmez2,48 2Telefon giderlerim harcamalarımı olumsuz etkilemektedir2,35 10Telefonum uluslar arası aramalara açıktır1, yılda bir telefon değiştirmek gerekir1,82 Tablo 10. İstanbul-Uşak ve Afyonkarahisar İllerindeki Ortaokul Öğrencilerinin Mobil İnternet Kullanımına İlişkin Tutumlarının Ağırlıklı Ortalamaları

Araştırma sonucunda; ortaokul son sınıf öğrencilerinin telefon kullanımı ve mobil internet kullanımı konusunda çok istekli oldukları, buna yapılan harcamaların çok önemsenmediği ve telefonlarının kendileri için çok değerli olduğunu düşündükleri saptanmıştır. Uzun telefon ve mobil erişimin sağlık açısından sakıncalı olduğu bu sürenin kısa tutulması konusunda eğitim çalışmalarının yararlı olacağı önerilmektedir. Sonuç ve Öneriler