VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR?
NEDEN BU SEMİNER...
öyle bir hayat yaşadım ki cenneti de gördüm cehennemi de öyle bir aşk yaşadım ki tutkuyu da gördüm pes etmeyi de bazıları seyrederken hayatı en önden kendime bir sahne buldum oynadım öyle bir rol vermişler ki okudum okudum anlamadım kendi kendime konuştum bazen evimde hem kızdım hem güldüm halime sonra dedim ki söz ver kendine denizleri seviyorsan , dalgaları da seveceksin sevilmek istiyorsan , önce sevmeyi bileceksin uçmayı seviyorsan , düşmeyi de bileceksin korkarak yaşıyorsan , yalnızca hayatı seyredersin öyle bir hayat yaşadım ki son yolculukları erken tanıdım öyle çok değerliymiş ki zaman hep acele etmem bundan anladım Öyle bir hayat yaşıyorum ki
YENİLGİ OLABİLİR. FAKAT PES ETMEYİP YOLUNUZA DEVAM ETMELİSİNİZ…
Şöyle bir biyografi için ne dersiniz Şöyle bir biyografi için ne dersiniz. 31 yaşında iş hayatında başarısızlığa uğradı. 32 yaşında meclis seçimlerine girdi ve kaybetti. 34 yaşında iş hayatında tekrar başarısızlığa uğradı. 35 yaşındayken sevgilisinin ölümünü yaşadı. 36 yaşındayken depresyondaydı. 38 yaşında seçimlere girdi ve kaybetti. 43 yaşında kongre seçimlerine girdi ve kaybetti. 46 yaşında kongre seçimlerine girdi ve kaybetti. 55 yaşında senatörlük seçimlerine girdi ve kaybetti. 56 yaşında başkan yardımcısı olma çabaları sonuçsuz kaldı. 58 yaşında senatörlük seçimlerini kaybetti. 60 yaşında ABD başkanı seçildi. Lincoln
"Ders çıkarılan bir başarısızlık, bizim yeni sorunları göğüslememiz için gerekli yeteneği artıran bir tecrübe ve bir kaynak sunar." Thomas Edison
ÖĞRENİLMİŞ ÇARESİZLİK
(YOLUMUZDAKİ ENGELLER) BAŞARI İÇİN. Olumlu düşünme, Hedef belirleme, (3 D KURALI) OLUMLU DÜŞÜNME VE HEDEFLER; AMACIMIZA GİDEN YOLDA HARİTAMIZ , PUSULAMIZ VE AMACIMIZA ULAŞABİLMEYİ GARANTİLEYEN ARACIMIZDIR .” (YOLUMUZDAKİ ENGELLER)
BAŞARI İÇİN ÖNCE GÜVEN
HAYATINIZI SORGULAYIN DAHA ÖNCE YAPTIKLARINIZ ÜZERİNDE DÜŞÜNMELİSİNİZ. ÖNEMLİ OLAN NEREDEN BAŞLADIĞIMIZ DEĞİL, NEREYE ULAŞACAĞIMIZDIR.
HEDEFİNİZ BELLİ Mİ ? Hedefi belli olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez.
RÜYA İLE HEDEF ARASINDAKİ FARK EYLEMDİR.
Ders çalışma konusunda bir çok öğrencinin şikayeti vardır. Verimli Ders Çalışma Ders çalışma konusunda bir çok öğrencinin şikayeti vardır. (İki köpek)
Öğrencilerimizin bir kısmı ders çalışmaya başlamakta güçlük çekmekte. Bir kısmı derse konsantre olamamakta. Bazıları da çalıştığı halde başarılı olamadığını söylemektedir.
SİZİN HAYATINIZ KİMİN ELİNDE?
AİLE Anneniz veya babanız ile yaşadığınız bir sorun sizin çalışmak isteğinizi olumsuz etkileyebilmektedir.
ÖĞRETMENİNİZLE Öğretmeninizle sınıfta yaşadığınız olumsuz bir diyalog o derse olan çalışma isteğinizi etkileyebilmektedir.
Diğer bir gün canınız ders çalışmak istemediği ve kendinizi iyi hissetmediğiniz için.
Bir başka gün sabah kalktığınızda hava içinizi kararttığı için.
ARKADAŞLAR Bir başka zamanda da arkadaşlar sizi top oynamak için çağırdığında hayır diyememektesiniz.
Sonunu düşünmeden yaptığımız şeyler.
Tüm bunlara orantılı bir şekilde zaman ayırmak gerekmektedir. Önceliklerim ne? Ders çalışmak mı Arkadaşlarımla sürekli oyun oynamak mı Televizyon mu Telefon mu Tüm bunlara orantılı bir şekilde zaman ayırmak gerekmektedir. (Kavanozdaki taşlar.)
HEDEFLERİMİZE NASIL ULAŞIRIZ HER GÜN DÜZENLİ OLARAK TEST ÇÖZMELİYİZ GÜNLÜK TEKRAR YAPMALIYIZ HAFTADA BİR DENEME SINAVI ÇÖZMELİYİZ FARKLI KAYNAKLARDAN FAYDALANMALIYIZ.
KENDİNİZLE YARIŞ İÇİNDE OLMALISINIZ. HERKESİN RAKİBİ KEDİSİDİR.
NİÇİN ÇALIŞMALIYIZ? KENDİMİZ İÇİN. AİLEMİZ İÇİN. VATANIMIZ İÇİN. GELECEĞİMİZ İÇİN. HAK, ADALET VE İNANDIĞIMIZ DEĞERLE İÇİN.
çalışırken...
ORTAMI HAZIR HALE GETİRMELİSİNİZ.
ÇALIŞMA ODAMIZDA TELEFON TELEVİZYON BİLGİSAYAR HAYALLER MAGAZİN
Öğrenmenin ilk şartı uyanık kalmaktır. YATARAK DERS ÇALIŞMA Ders çalışmak için en uygun durum çok yumuşak olmayan bir sandalyede dik olarak oturma ve kolları bir masa veya sıraya yaslamaktır. Yatarak ders çalışmada kas gerilimi belirli düzeyin altına düştüğü için beyin uykuyu başlatma emri gönderdiğinden vücut uyumak için hormon salgılar. Öğrenmenin ilk şartı uyanık kalmaktır.
EN İDEAL DERS ÇALIŞMA SÜRESİ 40 DAKİKADIR
40 DAKİKA DERS ÇALIŞMASINDAN SONRA MUTLAKA 10 DAKİKALIK BİR TEKRAR YAPILMALIDIR. 10 DAKİKALIK TEKRARDAN SONRA MUTLAKA 10 DAKİKA DİNLENMEYE VAKİT AYIRMALIDIR.
Yapılan araştırmalarda; İnsan öğrendiğinin konunun yaklaşık %70’ini 1 saatte %80’ini 1günde unutur Öğrenci okuduğunun yaklaşık %20’sini Önce okuyup sonra dinlediğinin % 40’ını Okuduktan sonra dinleyip sonrada yazdığını %70’ini ancak hatırlaya bilmektedir. Unutkanlığı yenmede dinlemenin sağlanması kadar , tekrar etmenin de önemi vardır.
GELECEK, ÇALIŞKAN OLANINDIR. K. ATATÜRK
KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ