DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

ZOR HASTA İLE İLETİŞİM ARİFE ÖZEN.
Sunum & Follow teknikleri Sunum & Follow – Ataner Şapçı.
BİRLİKTE YAŞAMA VE KARDEŞLİK
İLETİŞİM.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
BESLENMEDE DANIŞMANLIK EĞİTİMİ Dinleme ve Öğrenme Becerileri
Bebeği Emzirmek İçin Pozisyon Vermek
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
BESLENMEDE DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
ANNE SÜTÜ İle BESLENMEDE DANIŞMANLIK EĞİTİMİ Ağlama Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü.
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
Vücudumuzun dik durmasını sağlayan ve hareket etmesine yardımcı olan sistemi biliyor musunuz?
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc UNİTE 5 Dinleme ve Cevap verme 1.
DİNLEME.
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
YETERSİZ SÜT.
TOPLAMA İŞLEMİ Toplanan Toplam =
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
Aile eğitimi.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
BESLENMEDE DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
ANT İÇME TÖRENİ Aday olarak alınan izci; üç aylık eğitimi tamamladıktan sonra Yönetim Kurulunca çalışmaları yeterli görülürse ant içerek izci olmaya hak.
İletişim Sanatı 1.
ANNE SÜTÜ VE EMZİRME DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ
EMZİRME ÖYKÜSÜ NASIL ALINIR?
PEER SUPPORT TEAM.
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Emzirme Öyküsünün Alınması. Amaç: Emzirme ile ilgili sorunları tanımada yardımcı olacak bir emzirme öyküsünün alınması konusunda bilgi ve beceri kazanmak.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
EMZİRMEYİ DEĞERLENDİRME ………………
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
Gece gökyüzünü incelediniz mi? Neler gördünüz?
ETKİLİ ÇATIŞMA ÇÖZME BASAMAKLARI
Sosyal Bilgiler İletişim
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
ROTARY BÖLGE VAKFI İŞİTME ENGELLİLER İLK VE ORTA OKULU Toplantı Tarihi:01/12/2010 Toplantı Konusu: İşitme Engelli Öğrencilerle Etkili İletişim Kurabilme.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
DİNLEME.
Neyi Öğreneceğiz? Çarpma işleminin,toplama işleminin daha kolay ve daha hızlı bir yolu olduğunu öğreneceğiz.
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
Bebekler doğduğu zaman nasıl olurlar ? Tek başına ihtiyaçlarını giderebilirler mi?
BAŞKALARINI TANIMA VE EMPATİ
İLETİŞİM BECERİLERİNE GİRİŞ
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
1 2 NİÇİN BU SEMİNER... ACABA NELER ANLATILACAK “En İyi Tamir Bakımdır.”
ETKİLİ ANA BABA OLMAK… Psikolojik Danışman: Yavuz ERTEKİN.
Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
İLETİŞİM.
Empati.
Rehberlikte Temel Görüşme Becerileri
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Gökçe Erinç Büyükşengür
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
Gaziantep/ Nizip Cumhuriyet İlkokulu
Sunum transkripti:

DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ

AMAÇ VE HEDEFLER AMAÇ;Danışmanlıkta dinleme öğrenme becerilerini açıklamak HEDEFLER; 6 tane dinleme öğrenme becerilerini söyleyebilme

ETKİN DİNLEME GÜLER YÜZLE BAŞLAYIN. (Ben size değer veriyorum,siz benim için önemlisiniz,sizi görüyorum) Dinlemek kendini değerli bulmaktır. Dinlemek anlamak içindir,zor iştir. Dinlemek susmak değildir. Dinlemek anlamaya çalışmaktır. Dinlemek Anlaya Bilmektir

ETKİN DİNLEME İşitmek kulakla, Anlamak göz ve beyinle olur. Dinlemenin amacı anlamaktır DİNLEME+ ANLAMA=ANLAŞMA SALDIRI+SAVUNMA=ZITLAŞMA

1.YARARLI SÖZSÜZ İLETİŞİM BAŞINI UYGUN DÜZEYDE TUT DİKKATİNİ ODAKLA ENGELLERİ KALDIR ZAMAN HARCA UYGUN DOKUNMALI

2.AÇIK UÇLU SORULAR SORUN AÇIK SORULAR GENELDE ŞÖYLE BAŞLARLAR“NASIL ?NE? NE ZAMAN? NEREDE? NİÇİN ?” “Bebeğinizi nasıl besliyorsunuz? KAPALI SORULAR GENELDE ŞU ŞEKİLDE BİTERLER “...MISINIZ?...YAPTI MI?...VAR MI?” “Son Bebeğinizi Emzirdiniz mi?”

Açık uçlu Sorular Sorun “Emzirme Nasıl Gidiyor” “Bana Bebeğinden Bahseder misin? “Ah Çok İyi Sağol” “Bebeğin Şu Anda Kaç Aylık?” “Doğduktan Kaç Saat Sonra İlk Kez Beslendi? “Başka yiyecek ya da içecek veriyor musun?” “Başka besinleri biberonla mı veriyorsun?” “Böyle hissetmenin sebebi nedir?” “Bunu seçmenin sebebi nedir?”

3.İLGİLENDİĞİNİZİ GÖSTEREN CEVAPLAR VERİN VE JESTLER KULLANIN DİNLEDİĞİNİZİ VE İLGİLENDİĞİNİ GÖSTEREN ÖNEMLİ YOLLAR Jestler, örneğin;ona bakın ve gülümseyin,başınızı sallayın Basit Cevaplar, Örneğin; “ Hmm”, “ Hay Allah”, “ Yapma”

4.ANNENİN SÖYLEDİKLERİNİ TEKRARLAYARAK VURGULAYIN “Bebeğim dün gece çok fazla ağladı” “Bütün gece ağlayarak sizi uyutmadı mı?”

5. EMPATİ-KARŞINIZDAKİNİN HİSLERİNİ ANLADIĞINIZI GÖSTERİN “Bebeğim çok sık emmek istiyor ve bende kendimi çok yorgun hissediyorum” “O zaman sürekli çok yorgun hissediyorsun”

EMPATİ-SEMPATİ “Bebeğim çok sık emmek istiyor ve ben de kendimi çok yorgun hissediyorum” “Ah neler hissettiğini biliyorum. Benim bebeğim de çok sık emiyordu ve ben mahvoluyordum”

EMPATİ “Çok sık mı emmek istiyor” “Bebeğim çok sık emmek istiyor ve ben de kendimi çok yorgun hissediyorum” “ Ne kadar sık emiyor. Başka neler veriyorsun?” “Çok sık mı emmek istiyor” “ O zaman sürekli yorgun hissediyorsun”

6.YARGI KOKAN SÖZLERDEN KAÇININ Yargı sözleri şunlar gibidir;Doğru, yanlış, yeterli, iyi, kötü,uygun. “Bebek uyuyor mu?” “Bebeğin uykusu nasıl?”