GESTALT KURAMINDA ÖĞRENME YILMAZ TORUN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

Bilişsel Alan Kuramları ve Eğitim Programları S.37-47
BİLİŞSEL SÜREÇLER Özlem CİHANGİR
BİLİŞSEL SÜREÇLER Abdurrahman İNAN
Bilişsel süreçler Ömer Faruk KOCAMAN
Gestalt psikoloji adını Almanca bir sözcük olan ‘Gestalt’tan almıştır
Gestalt ve İnsancıl Yaklaşımında Öğrenme Erhan KILIÇ
GELİŞİM ÖĞRENME ÖĞRENMENİN DOĞASI-Sadreddin ARSLAN
Davranış Bilimleri Hafta IX.
Öğrenme İle İlgili Kavramlar ABDÜLKADİR UÇAR
ÖĞRENME KURAMLARI.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
ÖĞRETİM YAZILIMI GELİŞTİRME
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
YAŞAM ALANI Lewin ve Gestalt Selma Çelik
Algı, psikoloji ve bilişsel bilimlerde duyusal bilginin alınması, yorumlanması, seçilmesi ve düzenlenmesi anlamına gelir. Algı kelimesi (perception) Latince.
Pragnanz Yasaları Cemil YAYLAR
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
Yapılandırmacılık ve Proje Tabanlı Öğrenme S
Algı, Benlik ve İletişim Human Communication [Bölüm 2]
Eğitim Programı Tasarımı S.47-57
GESTALT KURAMDA ÖĞRENME
Bilgiyi İşleme Modeli TAHİR BENEK
Avrupa’da Yaygın Olan Program Modelleri S.57-64
Beyin Temelli ve Basamaklı Öğrenme S
Bilişsel Öğrenme Kuramı
SOSYAL ÖĞRENME KURAMI İlhan AYDOĞDU
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
Gestalt Öğrenme Kuramı
BİLİŞSEL AĞIRLIKLI DAVRANIŞÇI YAKLAŞIM EDWARD C. TOLMAN ( )
Ağrı Dağı Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Öğrenme ve Öğretme Kuramları Doç. Dr. İbrahim H. Diken
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
14. BÖLÜM GESTALT KURAMI Yrd. Doç. Dr. Özlem TAGAY.
Gözlem Yoluyla Öğrenme Süreçleri Ali ÇOBAN AKIN
ALGI NEDİR ? Duyusal uyarımların anlamlı deneyimlere çevrilme süreci. Bu deneyim, yani algı, uyarım ile sürecin ortak ürünüdür.
BİLİŞSEL ÖĞRENME KURAMLARI
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Ferdi Odabaşı
BÖLÜM 6.
ÖĞRETİMSEL MESAJ TASARIMI
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
HcI GESTALT PRENSİPLERİ
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALIYIZ
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Gestalt Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Duyum ve Algı Fiziksel Uyarandan Anlamlı Algılara Uzanan Bir Süreç.
Algı, Görsel Algı ve Gestalt İlkeleri
GESTALT PSİKOLOJİSİ.
ÖĞRENME - ÖĞRETME KURAMLARI
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT IV. İnsan beyninde kısa süreli ve uzun süreli olmak üzere iki tane bellek merkezi vardır. Kullanıcılar, internet.
GESTALT KURAMI Doç. Dr. M. Zafer DANIŞ.
BİLGİ FELSEFESİ  BİLGİNİN OLUŞUM SÜRECİ  BİLGİ TÜRLERİ.
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
GESTALT KURAMI.
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
GESTALT VE İNSANCIL YAKLAŞIMDA
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
ALGILAMA.
BİLGİ İŞLEME MODELİ.
JEROME BRUNER’in Bilişsel Gelişim Teorisi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRENMEDE BİLİŞSEL YAKLAŞIM: BİLGİYİ İŞLEME MODELİ
ALGILAMA.
İnsanın duyumsanabilir veya düşünülebilir olanlara dair sezgi, gözlem veya akıl yürütme etkinlikleriyle ulaştığı betimlemeler veya yaptığı belirlemeler.
Sunum transkripti:

GESTALT KURAMINDA ÖĞRENME YILMAZ TORUN 244-257 Kaynak II; Eğitim Psikolojisi Yazar;B.YEŞİLYAPRAK Hazırlayan;Yılmaz TORUN 2005-2006 Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ , 1-Önce Soruları Tıklayın Yanıtlamaya Çalışın. 2-Verdiğiniz Yanıtların Şıklarını Kenara Yazın. 3-Sonra Yanıtlarınızı Kontrol Ediniz. 4-Yanlış Yanıtları Muhakeme Ediniz. 5-Gösteriyi İzleyin Tekrar Aynı İşlemi Yapınız.

GESTALT KURAMINDA ÖĞRENME KOFFKA WERTHEİMER

ALGI YASALARI Şekil-zemin ilişkisi Yakınlık yasası Süreklilik yasası Tamamlama yasası Benzerlik yasası Basitlik yasası

ŞEKİL-ZEMİN(Figür-ground) İLİŞKİSİ Çevrede dikkatimizi çeken obje şekil olarak bilinirken,onu çevreleyen ortam zemin olarak adlandırılır.örneğin,bu sayfada okumakta olduğunuz yazılar şekil,yazının arkasındaki alan ise zemindir. DEVAM

YAKINLIK (Proximity) YASASI Bu yasaya göre birbirine yakın olan uyarıcılar algısal alanımızda birlikte gruplandırılmaktadır.örneğin şekil I noktalar sütün olarak,şekil II noktalar sıralar olarak görülmektedir. DEVAM

SÜREKLİLİK (Continuity) YASASI Süreklilik yasasına göre bir alandaki öğeler yada elementler aynı yönde giden bir örüntü veya akış bir şekil olarak algılanır. DEVAM

TAMAMLAMA (Closure) YASASI Gestalt kuramına göre tamamlanmamış maddeler tamamlanmış gibi algılanmakta ve anımsanmaktadır. DEVAM

BENZERLİK(Similarity) YASASI Benzer biçimde veya renkte olan nesneler birlikte gruplandırarak algılanmaktadır.şekildeki birbirini izleyen birimler gruplar şekilde görülmekte ve isimlendirilmektedir. DEVAM

BASİTLİK (Simplicity) YASASI Bu yasaya göre diğer öğeler eşit olduğu takdirde birey basit,düzenli bir şekilde organize edilmiş figürleri algılama eğilimindedir.

PRGNANZ YASASI Gestalt kuramcıları algısal örgütlemeye yardımcı olan yasaların hepsini kapsayan daha genel bir yasa oluşturmuştur ve buna pragnanz yasası adını vermiştir.

ALGISAL DEĞİŞMEZLER Bir objeyi koşullar değişmesine rağmen aynı obje olark görmemize algısal değişmezlik denir.örneğin,yandaki ay resminde ayın bir kısmının görünmesine rağmen biz bunu bütün olarak algılarız.

UNUTMA Gestaltçılar unutmayı iki nedene bağlamaktadır.bunlardan birincisi:test etme sırasında bellek izini geriye getirme, anımsama ile ilgili güçlüktür.ikincisi ise bellek izinin yeniden düzenlenmesi sırasında,orijinal olayın kaybedilmesi,bozulmasıdır.

İÇGÖRÜSEL ÖĞRENME Çözüm öncesinden çözüme geçiş ani tamdır. İçgörüyle edinilen çözüme dayalı performans genellikle pürüssüz ve hatasızdır. İçgörüyle kazanılan problem çözümü uzun süre hatırlanır. Bilgi transfer edilebilir. Arkhimedes Suda bir topun kaldırma gücü

ÜRETİCİ DÜŞÜNME Gestalt kuramcılarından wertheimer’e ait bir kuramdır. Geometride problemlerden biri,bir paralel kenar alanının bulunması ile ilgilidir.