ŞANLIURFA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

“BAŞARININ YOLLARI” Nereye gideceğini bilmiyorsan, hangi yoldan gittiğinin hiçbir önemi yoktur.
BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME VE
Kişisel Gelişim & Motivasyon Eğitmen: Erdem DOKUR
BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME VE
Hareketlerimizin kaynağı
SİLVAN İMAM LİSESİ FAHRETTİN KAYA
REHBERLİK SERVİSİ SBS TANITIM SEMİNERİNİ SUNAR Abdullah ŞENCAN Psikolojik Danışman.
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES) HOŞGELDİNİZ
SEVİYE BELİRLEME SINAVI(SBS) NEDİR
Verimli Ders Çalışma Teknikleri
KALİTELİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Demet TAŞDAN.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU.
MOTİVASYON NEDİR? İnsan davranışlarının temelinde ihtiyaç vardır.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ VE
Hazırlayan: Esma AYDIN Psikolojik Danışman
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
MOTİVASYON.
HALKALI GÜNEŞ ORTA OKULU
Bilgi aktarma. NEYİ öğrenecekler? NASIL öğrenecekler? NEREDE öğrenecekler? UYGULAMA Öğretmen Öğrenciler Rehber Lider Temel kavramları anlarlar, Yorumlar.
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ NEDİR?
SBS Artık Tek Sınav! Yeni SBS Neler Getiriyor?.  Milli Eğitim Bakanlığının Tebliğler Dergisinde yayınladığı genelgeye göre Yeni SBS Sistemiyle sadece.
SEVİYE BELİRLEME SINAVI (SBS) 2013
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES). Ortaöğretime Geçiş Sistemi Neydi?  İlköğretim 6.7. ve 8. sınıf öğrencilerinin yıllara yayılan seviye ve.
SBS Genel Bilgilendirme Sunusu
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
SINAV TAKTİKLERİ GÜCE ÇOK PROGRAMLI LİSESİ Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı.
BAŞARI VE MOTİVASYON MOTİVASYON.
SINAV KAYGISI.
Engelli Çocukların Ailelerine Öneriler
SEVGİ ZENGİNLİK BAŞARI
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
NİÇİN ÇALIŞMALIYIM.
Kaygı bitiyoooor ! YEŞİLKÖY ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
MOTİVASYON.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER.
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
BAŞARABİLMEK.
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
ÇOCUKLARINIZ DİYOR Kİ;
MOTİVASYON Hazırlayan: Şenol GÖKSOY Bayramiç İmam Hatip Lisesi
SINAV KAYGISI ve HEYACAN KONTROLÜ
MOTİVASYON VE VERİMLİ ÇALIŞMA
. MOTİVASYON REHBERLİK SERVİSİ.
Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi.
Hazırlayan Hatice PAKSOY
Sınav Kaygınızı Azaltın
2 3 İLK DOĞRU GÖRDÜĞÜM CEVABI İŞARETLİYORUM, DİĞERLERİNE BAKMIYORUM. UZUN SORULARI HİÇ OKUMUYORUM. ÇOK TELAŞA KAPILIYORUM.
BAŞARI KENDİ ZİHNİNDE Psikolojik Danışman Suat ESER
1 MOT İ VASYON ARDAHAN REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ.
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
Özel Güneşli Okyanus Koleji Rehberlik Sevisi Sunar
AİLELERİN KABUL SÜREÇLERİ Nazim DUMAN Müdür Yardımcısı Maltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi Kasım 2012.
. REHBERLİK SERVİSİ MOTİVASYON NEDİR? İnsan davranışlarının temelinde ihtiyaç vardır. Bu ihtiyaçlar insanı harekete geçiren itici gücü oluşturur. İşte.
2016 GÜZELYURT Ç.P.A.L LYS SEMİNERİ. YGS SONRASINDA UMUTSUZLUĞA KAPILMAYIN. ÇÜNKÜ;
. ÜNAL AYSAL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

ŞANLIURFA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ BAŞARIYA GİDEN YOL “MOTİVASYON”

DEMİRYOLU İŞÇİSİ Nick adında bir demiryolu işçisinin öyküsü bu. Nick güçlü, sağlıklı bir demiryolu işçisi. Arkadaşlarıyla ilişki si iyi ve işini iyi yapan güvenilir bir insan. Ne var ki , kötümser birisi, her şeyin kötüsünü bekler ve başına hep kötü şeylerin geleceğine inandırır kendisini. Bir yaz günü tren işçileri, ustabaşının doğum günü nedeniyle bir saat önceden bırakırlar çalışmayı. Tamir için gelmiş olan bir soğutucu vagonunun içine girer Nick, yanlışlıkla içerden kapatır kapıyı, kendini soğutu cu vagona kilitler. Diğer işçiler Nick’in kendilerinden önce çıktığını düşünürler. Nick kapıyı tekmeler, bağırır, ama kimse duymaz, duyanlar da bu tür seslerin sürekli geldiği bir ortamda çalıştıkları için kulak asmazlar bu gürültülere….

Nick burada donarak öleceğinden korkmaya başlar ve buna inandırır kendini. Eğer buradan çıkamazsam kaskatı donacağım diye düşünmeye başlar. İçeride yarı sı yırtılmış bir karton kutunun içine girer, titremeye başlar. Eline geçirdiği bir kağıda karısına ve ailesine son düşüncelerini içeren bir mektup yazar: Çok soğuk, bedenim hissizleşmeye başladı. Bir uyusam! Bunlar onun son sözlerim olabilir. Ertesi gün soğutucu vagonun kapısını açan işçiler, Nick’in donmuş bedenini bulurlar. Üzerinde yapılan otopsi , onun donarak öldüğünü göstermektedir. Fakat bu olayı olağanüstü yapan, soğutucu vagonun soğutma motorunun bozuk ve çalışmıyor olmasıdır. vagonun içindeki ısı 18 derecedir ve vagonda bol hava vardır. Nick kendini orada donarak öleceğine öylesine inandırmıştır ki bu inancı kendini gerçekleştiren bir kehanet olmuştur.

BAŞARACAĞINIZA İNANMIYORSANIZ İNANÇLARIMIZ SONUCU ETKİLER BAŞARACAĞINIZA İNANMIYORSANIZ BAŞARAMAZSINIZ O HALDE; BAŞARMAK İÇİN İNANMALISINIZ

Başarı sizce nedir? Başarıyı istemeyen var mıdır?

Başarılı olunca ne değişir Annenizle ilişkileriniz değişir mi? Mahalledekilerle… Akrabalarla… Ders öğretmeninle, arkadaşlarınla…. Hiç tanımadıklarınla… Hayatında Neler Değişir……

İç engellere takılıyoruz

Kendini gerçekleştiren kehanet? “ÖĞRENİLMİŞ ÇARESİZLİK” Video 1

NE KADAR ÖĞRENİRİZ ? % 10 % 20 % 30 % 50 % 80 % 90 Okuduklarımızın Söylediklerimizin % 90 Deneyip , Söylediklerimizin % 50 Görüp ,işittiklerimizin % 30 Gördüklerimizin % 20 İşittiklerimizin % 10 Okuduklarımızın

SINAVDA ÇOK ZOR SORULAR OLDUĞU GİBİ ÇOK KOLAY SORULAR DA VARDIR SINAVDA ÇOK ZOR SORULAR OLDUĞU GİBİ ÇOK KOLAY SORULAR DA VARDIR. ÖNEMLİ OLAN ÇOK SAYIDA SORUYU DOĞRU CEVAPLAMAKTIR. SORULARIN ZORLUK DERECELERİ : * ÇOK KOLAY % 10 * KOLAY % 20 * NORMAL % 40 * ZOR % 20 * ÇOK ZOR % 10

%80’İ 24 SAAT İÇERİSİNDE ÖĞRENİLMİŞ AMA TEKRAR EDİLMEMİŞ BİLGİLERİN UNUTULMAKTADIR

SONUÇTA …. SINIF PUANI 6.SINIF % 70 %25+%5(DP) SP 6 7.SINIF % 25 SP 7 İLKÖĞRETİM SEVİYE BELİRLEME SINAVI YILSONU BAŞARI PUANI SINIF PUANI 6.SINIF % 70 %25+%5(DP) SP 6 7.SINIF % 25 SP 7 8.SINIF SP 8 6.SINIF OYP ( A PUANI) %25 7.SINIF OYP ( B PUANI ) * %35 8.SINIF OYP ( C PUANI ) * %40 GENEL - OYP ( D PUANI )

1 yıl sonraki hedeflerim 5 yıl sonraki hedeflerim

BİR SEÇENEĞE SAHİP OLMAK HİÇ SEÇENEĞE SAHİP OLMAMAK DEMEKTİR. İKİ SEÇENEĞE SAHİP OLMAK İKİLEM YARATIR. ÜÇ VE DAHA FAZLA SEÇENEĞİN OLMASI İSE AMACINIZA ULAŞMAK İÇİN EN İYİ YOLU SEÇME ÖZGÜRLÜĞÜNÜ GETİRİR. 6

SÖZLEŞME Amacıma (……) ulaşmak için; Üzerime düşeni yapacağıma Ben …………………… kendi iradem ve isteğimle: Amacıma (……) ulaşmak için; Üzerime düşeni yapacağıma Varmak istediğim hedefe, kendi çabamla ilerleyeceğime Bir yol bulmak veya Bir yol açmak için bütün gücümü kullanacağıma, söz veririm.