YAEM 2010 OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE YETKİLİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

BDP 2014 YEREL SEÇİM PERFORMANSI. GENEL VERİLER - 1 ● TOPLAM KAZANILAN BELEDİYE SAYISI 101 (2009'da 78) ● KAZANILAN İL SAYISI BŞB / 8 İL ● KAZANILAN.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
-Demografik- Nüfus Analizi
TOKKDER Operasyonel Kiralama Sektör Raporu 2012 Yıl Sonu
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
EKONOMİK GÖSTERGELER Gayri Safi Milli Hasıla(2007): 658 Milyar ABD Doları İthalat(2008) : 201,8 Milyar ABD Doları İhracat(2008) : 132 Milyar ABD Doları.
Diferansiyel Denklemler
AB TÜRKİYE ODA FORUMU TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYONU Dr. Mustafa LALE Sanayi Dairesi Başkanı 16 Kasım 2009, İSTANBUL.
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TÜRK ODA/BORSA SİSTEMİ İÇİN KALİTE MODELİ ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ IV. Dönem Odalar için Eğitim Semineri Ş. Sibel AYGÜN.
Küresel Büyüme Oranları (%)
GEÇMİŞTE VE GÜNÜMÜZDE PAYLAŞTIĞIMIZ AVRUPA TOPLU ANKET SONUÇLARI DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ, KÜTAHYA GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, GAZİANTEP HARRAN ÜNİVERSİTESİ,
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
Hakem İşleri Organizasyon Şeması
Nicel / Nitel Verilerde Konum ve Değişim Ölçüleri
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
USLE R FAKTÖRÜ DR. GÜNAY ERPUL.
BESLENME ANEMİLERİ VE KORUNMA
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Sayı Doğrusunda Toplama İşlemi Yapalım
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
ORGAN BAĞIŞI ile İlgili Duyarlılığın Arttırılması
Fırat Nehri Şanlıurfa Platosu Dicle Nehri Gaziantep Platosu
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILARIN
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
Hacettepe Üniversitesi Hacettepe Sanat Müzesi
4 X x X X X
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Sanayi Genel Müdürlüğü
İlimizde Faaliyette Bulunan ve Faaliyeti Sona Eren Dernek Durumu 2011 YILI ARALIK 2012 YILI (MART) TOPLAM Yeni Kurulan Dernek Sayısı Merkez Yeni.
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
ZEYTİN ÇEŞİTLERİ.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
MART AYI MECLİS TOPLANTISI ENDER YORGANCILAR Yönetim Kurulu Başkanı 30 Mart 2009.
Katsayılar Göstergeler
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
Proje Konuları.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
Eskişehir Şubesi Cevdet ÜRENCİK CMF.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ Ş. Sibel AYGÜN TOBB Akreditasyon Kurul Sekreteri 19 Ekim 2007 Ankara.
Diferansiyel Denklemler
MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM OKUL VE KURUMLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAŞARI DURUMLARI AÇIKLAMALAR 1. Bu çalışma, Meslekî ve.
1 DELL CONFIDENTIAL. 2 NASIL İŞLER? AMAÇ: –Müşterinin teknik desteği kendi adresinde alabilmesidir. –Müşteri Dell Destek Hattını arar. (Hafta içi 9:00-17:30)
KUTLU OLSUN TUTUM ve YATIRIM HAFTASI TÜRK MALLARI.
Turkcell Kurumsal Satış Direktörü
SAĞLIK TURİZMİ DAİRE BAŞKANLIĞI
EĞİTİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Deprem öncesi yapılması gerekenler Deprem çantası hazırlanmalı Raflar duvarlara sabitlenmeli Ağır cisimler raflarda altlara yerleştirilmeli Duvardaki lamba,
TÜİK MAYIS İHRACAT RAKAMLARI
TÜİK NİSAN İHRACAT RAKAMLARI
Sunum transkripti:

YAEM 2010 OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE YETKİLİ SERVİS İHTİYACI TAHMİN ÇALIŞMALARI YAEM 2010 Gözde ŞENER – ODTÜ Özen ERGEZER – MAN Kamyon ve Otobüs Tic.A.Ş. Prof. Dr. Gülser KÖKSAL – ODTÜ

Sunum Planı Giriş MAN ve MAN’da Satış Sonrası Hizmetler Hakkında bilgi Tahmin Yaklaşımının Geliştirilmesi Tahmin Sisteminin 2011 Yılı İçin Uygulanması Sonuçlar & Yorum Çalışmanın Yararları Gelecekteki Çalışmalar

Giriş Ürün kalitesi Satış sonrası hizmet güvenilirliği Otomotiv endüstrisinde, satış sonrası hizmet güvenilirliği; firmanın yetkili servislerinin müşterilerin ihtiyacını zamanında ve istenilen seviyede karşılayabilmesiyle doğrudan ilişkilidir.

Giriş Bu çalışmada, Ağır Ticari Araç sektöründe faaliyet gösteren MAN Kamyon & Otobüs Ticaret A.Ş. için yetkili servisIerin bulunduğu şehirlerdeki otobüs & kamyon servis talebini tahmin etmek üzere bir tahmin sistemi önerilmiştir.

MAN ve MAN’da Satış Sonrası Hizmetler Hakkında Bilgi Almanya MAN Nutzfahrzeuge (MAN Ticari Araçlar) Türkiye MAN Türkiye Man Truck & Bus Trade Inc. MAN Finans Polonya Meksika Hindistan ticaret ve pazarlama aktivitelerini yürütmek Yurt içi satış ve satış sonrası hizmetin gerçekleştirilmesi MAN Kamyon & Otobüs Ticaret A.Ş.

MAN ve MAN’da Satış Sonrası Hizmetler Hakkında Bilgi 26 ilde 33 Yetkili Servis

MAN ve MAN’da Satış Sonrası Hizmetler Hakkında Bilgi Man Kamyon & Otobüs Ticaret A.Ş’de Kurumsal Kaynak Planlaması Sistemi (ERP) olarak MANTRAS kullanılmaktadır. MANTRAS MAN tarafından geliştirilmiş bir satış sonrası hizmet yazılım sistemidir.

MAN ve MAN’da Satış Sonrası Hizmetler Hakkında Bilgi 2009 MAN 26 servis ilinde 14159 kamyon & 4599 otobüse hizmet vermiştir. Yakın zamanda bu illerdeki yetkili servislerin ürün yaşları da dikkate alınarak otobüs ve kamyon talebi ne olacak?

Tahmin Yaklaşımının Geliştirilmesi MANTRAS Araç Servis Girişleri Araçların şasi numaraları Servis şehri Araçların model yılı Satış Adetleri TÜİK Karayollarına kayıtlı araç sayısı

Tahmin Yaklaşımının Geliştirilmesi Şehirlerdeki değişik yaşlardaki otobüs ve kamyon sayısı (0 -11⁺) Herhangi bir yaştaki aracın kaç kere servise ihtiyaç duyduğu

Tahmin Yaklaşımının Geliştirilmesi

Tahmin Yaklaşımının Geliştirilmesi Varsayımlar: 1)

Tahmin Yaklaşımının Geliştirilmesi 2) 10 yaş üstü araçlar 11+ grubu olarak alındı. 3) MAN’ın iş politikasına göre satış rakamları üst yönetimden kota şeklinde geldiği için 2010 satış tahmini hesaplanmamıştır.

Tahmin Yaklaşımının Geliştirilmesi Kayan Ortalamalar: (k=1) t zamanında 0 yaş bir araç için j şehrindeki servis ihtiyacı: t zamanında j şehrinin toplam servis ihtiyacı:

Tahmin Yaklaşımının Geliştirilmesi Kayan Ortalamalar: (k=2) t zamanında 0 yaş bir araç için j şehrindeki servis ihtiyacı: t zamanında j şehrinin toplam servis ihtiyacı:

Tahmin Sisteminin 2011 Yılı için Uygulanması 2007 2008 2009 Afyon Aksaray Ankara Antalya Bursa Çorlu Denizli Düzce Elazığ Erzurum Gaziantep Hatay İstanbul İzmir Kayseri Kocaeli Konya Mardin Mersin Samsun Trabzon Diyarbakır Çorum Eskişehir Sivas Van

Tahmin Sisteminin 2011 Yılı için Uygulanması Geçmiş araç servis giriş verileri Access Programı kullanılarak düzenlendi. MS Excel; MANTRAS TÜİK , 1 numaralı varsayım kullanılarak hesaplandı ve aşağıdaki formül kullanılarak elde edildi.   2006 2007 2008 Kayıtlı Satış Kamyon 37813 2693 39628 1906 40756 1240 Otobüs 4664 488 5005 417 5193 301

Tahmin Sisteminin 2011 Yılı için Uygulanması Kayan Ortalamalar: (k=1) 2009 verisi kullanılarak kayan ortalamalar metodu: kamyon kamyon

Tahmin Sisteminin 2011 Yılı için Uygulanması Çalışmada ayrıca her şehir için, herhangi bir yaştaki aracın ortalama kaç defa servise ihtiyaç duyduğu da geçmiş veriler kullanılarak hesaplanmıştır. m: j şehrindeki i yaşındaki araçların sayısı örn. Afyon’da 1 yaşındaki bir otobüs ortalama 3 kere servise geliyor.

Sonuçlar & Yorum Tahmin yaklaşımının hesaplamalarındaki hataların ölçülmesi için; 2009 yılı baz alınarak MAD, MSE and MAPE değerleri her şehir için hesaplanmıştır. MAPE boxplot: Sadece 3 yıl süreyle sürekli açık olan 21 şehir alınmıştır.

Sonuçlar & Yorum Otobüs Kamyon MAPE % k=1 k=2 35,38 22,31 93,82 85,96   Otobüs Kamyon MAPE % k=1 k=2 AFYON 35,38 22,31 93,82 85,96 AKSARAY 33,16 25,83 130,16 65,83 ANKARA 79,13 89,34 94,91 88,63 ANTALYA 228,41 149,25 158,83 209,74 BURSA 48,89 56,20 58,24 63,87 ÇORLU/TEKİRDAĞ 66,78 44,60 161,83 180,59 DENİZLİ 73,90 62,51 148,70 126,75 DÜZCE 72,82 41,51 63,91 65,96 ELAZIĞ 86,48 71,46 102,03 102,09 ERZURUM 155,78 244,53 265,82 386,33 GAZİANTEP 65,23 46,41 74,83 71,47 HATAY 96,19 93,14 68,10 84,26 İSTANBUL 78,55 105,49 78,60 93,12 İZMİR 76,39 93,38 79,79 87,69 KAYSERİ 201,18 140,54 212,25 310,45 KOCAELİ 230,01 152,71 70,45 90,55 KONYA 114,84 79,72 86,05 122,78 MARDİN 0,00 340,55 347,23 MERSİN 48,70 32,12 95,59 93,66 SAMSUN 81,25 79,70 79,92 108,76 TRABZON 53,10 30,71 52,48 49,69

Sonuçlar & Yorum Hata yüzdesinin yüksek çıkmasının nedenleri: Geçmiş yıllara ait verilerin eksikliği Finansal krizin etkisi MAN yetkili servis sayılarındaki yıldan yıla değişiklik Olasılık tahminlerinin çok sayıda kullanımı Müşterilerin tercihlerindeki değişiklik

Çalışmanın Yararları Servis ihtiyacının tespit edilmesi Müşterilere daha planlı hizmet verilmesi Tahmin yönteminde doğru ve detaylı veri toplamanın öneminin vurgulanması Sadece MAN için değil diğer otomotiv firmalarının yetkili servisleri için; uzun vadede tutulan servis kayıtlarının etkisinin masaya yatırılması Sadece MAN servislerinde değil diğer otomotiv firmalarında da kullanılabilecek bir sistem geliştirilmesi

Gelecekteki Çalışmalar Dağılım Fonksiyonu bulma Tesis yerleştirme problemi Servis açma/kapama kararı Daha kapsamlı bir çalışmayla daha doğru tahminler yapılabilir. Servise giren araçların yaşlarına göre dinamik servis stok hesaplamaları yapılabilir. Servisler otobüs ve kamyon servisleri olarak 2’ye ayrılabilir.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER…