The Different Cultural Effects on Child’s Character Development SARIYER DOĞA ANAOKULU Comenius Project: The Different Cultural Effects on Child’s Character Development
Sharing Paylaşma nedir?Öğrencilere sorulacak. We will ask our children the meaning of SHARING? Anket soruları hazırlanacak. We will prepare Questionnaire Etkinlikler hazırlanacak. We will prepare activities Pankartlar yapılacak We will prepare banners Hikaye tamamlanacak We will read & complete story Şarkı öğretilecek We will teach song Fotoğraf albümü oluşturulacak. We will prepare a photo album Kişilik ağacı için fotoğraf gönderilecek. We will send each other our photographs. Web için bilgiler ve istenirse fotoğraf gönderilecek. Photos & info will be sent to Web if required.
Activities 1- Paylaşım günü olarak belirlenen günlerde çocuklar aileleri ile evde hazırladıkları kek,poğaça gibi yiyecekleri sınıftaki arkadaşları ile paylaşacaklar.( aile ve arkadaşlarla paylaşım) At a particular day a child with his/her parent will prepare Cakes, Doughnuts, Cookies etc and share with friends. 2- Haftanın bir günü oyuncak günü ilan edilecek, ve o gün çocuklar evden sevdikleri oyuncakları getirecekler ,arkadaşları ile paylaşacaklar.(oyuncak ve heyecan paylaşımı) Once a week a child brings a toy to school & share with his/her friends. 3- Çocuklar evde aileleri ile söyledikleri bir şarkıyı, ailelerine anlattıkları bir olayı videoya çekecekler ve sınıftaki arkadaşları ile paylaşacaklar.( aile ve arkadaşlarla video paylaşımı) A child will either sing a song, tell a story. Then this activity will be recorded & brought back to school to share with the other students.
4- Her öğrencimiz için ortaklarımızın öğrencilerinden mektup arkadaşı seçilecek. Öğrencilerimiz duygu ve düşüncelerini sık sık mektuplar ile paylaşacak, aileler ve öğretmenler yazma konusunda birebir destek olacak. ( mektup arkadaşları,öğretmenler ve aileler ile duygu paylaşımı) Our partner’s students & our students will be pen pals to share their feelings & ideas with each other. (Families & Teachers will assist every child to enable them to correspond) 5- Özel gün ve haftalar ile ilgili her çocuk resim yapacak ve ortak ülkelerde sergilenecek. Resimlerde tüm boyama teknikleri kullanılabilinir. Resimler yapılırken çocukların duygu ve düşünceleri sorulacak ve resimlerde etiketlenecek.(Ekinlik ,duygu ,düşünce paylaşımı) Relating to the special days & weeks, the children will be asked to draw a picture. These pictures will be displayed in all our partner’s schools. Any desired coloring techniques can be used. The children’s feelings & ideas will be asked while drawing the pictures. Their thoughts will be labelled at the bottom of their pictures.
6- Öğrencilerin; kulanmadıkları giysi ve oyuncaklar, ihtiyacı olan başka çocuklarla paylaşmaları için kampanyalar düzenlenecek. We will do a CAMPAIGN for the less privileged students sharing our used or new clothes, toys, books etc with them. 7- Tema derslerinin etkinlikleri öğrencilere paylaştırılarak işlenecek.Örneğin ülkeler temasında Macaristan işlenirken ülkenin haritasının belli bölgelerini öğrenciler paylaşarak boyayacak. Theme topic project will be distributed to the students in the class. Example; when we are learning about Hungary, the map of Hungary will be divided & colored among the children in groups.
Completing A Story UNDER THE DAISY A ladybug lived under a flower called Daisy. Daisy was kind and helpful flower. So it always protect the ladybug from rain, wind & sun. One day, it started to rain again. A wet & tired grasshopper went to the Ladybug and said, “Dear Ladybug, can you spare a space for me? my wings are wet & I can’t fly! …………… What happened next?
Teşekkürler…