The Different Cultural Effects on Child’s Character Development

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
UNIT 3 PEOPLE & PLACES İnsanlar & Yerler
Advertisements

P OEMS ABOUT THE ENVIRONMENT Basogretmen Primary school Ordu TURKEY Comenius Project
Do you know who I am? Kim olduğumu biliyor musun?.
WELCOME HOŞ GELDİNİZ Sandi Engler Overseas College Counselor
A GAP YEAR PLAN Bir ara / boş YIL PLANI
When while as soon as after before until
Sustainable Developement & International Perspective in School Bu proje T.C. Başbakanlık DPT AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (
Comenius Okul Ortaklıkları
Sustainable Developement & International Perspective in School Bu proje T.C. Başbakanlık DPT AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (
ENGLISH TENSES PAST CONTINUOUS TENSE SÜREKLİ GEÇMİŞ ZAMAN.
If you delete this after reading... you'll spend a year of ill luck! But... if you send it to (at least) 2 friends... you'll have 3 years of good luck!!!
READING AND WRITING IN FOREIGN LANGUAGE
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK.
If you delete this after reading... you'll spend a year of ill luck! But... if you send it to (at least) 2 friends... you'll have 3 years of good luck!!!
(OLMAK FİİLİNİN GEÇMİŞ ZAMANI)
Relative clause Whose. Kız kardeş i benim sınıfımda olan çocuk A boy whose sister is in my class Onun kız kardeşi Kız kardeşi HIS sister WHOSE sister.
UNIT 18 CLIMATE “İklim” E x e r c i s e s. Translate into English sonunda ………………………………………………………. Mısır seyahati ………………………………………………………. sıcaklık hariç.
Yabancı Dil- II Bölüm - 3.
Dinleyenlerde derin izler bırakan İnsanın içini titreten Aynı zamanda Gençlere aktardığı yaşam felsefesi ile Düşündüren Orson Welles’in I know what.
NOUN CLAUSES (İSİM CÜMLECİKLERİ).
Yaptıklarımız / yapmadıklarımız Pg
UNIT FIVE Daily routines.
EKO KULÜP ECO CLUB.  Bu çalı ş manın uzun süreli olması için okul yönetimiyle konu ş up, ENKA STORE’un önünde sürekli kalacak bir.
V İ DEO-KL İ P HAZIRLAMA. NASIL HAZIRLAYACA Ğ IZ ?
SÜLEYMAN DEM İ REL PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL. GENERAL INTRODUCTION SCHOOL DIRECTORY, TEACHERS AND OTHER STAFF CLASSROOMS PARTS OF THE SCHOOL GALLERY.
Birthday party. birthday party new year's party new year's party New Year's Party.
COSTUMES KILIKLAR (KOSTÜMLER)
BM-305 Mikrodenetleyiciler Güz 2015 (6. Sunu) (Yrd. Doç. Dr. Deniz Dal)
21/02/2016 A Place In My Heart Nana Mouskouri « Istanbul « (A Different Adaptation)
ULUBATLI HASAN PRIMARY SCHOOL (ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU) BERGAMA, İZMİR TURKEY.
BEYPAZARI DISTRICT DIRECTORATE FOR NATIONAL EDUCATION ‘’Acadmy of New Possibilites’’
Nasa programs for students.
Searching Thy Lover, To Be One Looking at the sky.. Behind every cloud and over the wings of the birds.. I always dreamt of you. You were looking for.
Good Effects of ADs Renault fluence and Sütaş Ads.
MUNZUR WATER Bu Proje AB Tarafından Finanse edilmektedir. This Project is funded by European Union. Responsibility for the information and views set out.
Practice your writing skills
HAPPY EASTER! MUTLU PASKALYALAR ! Hepinizin Paskalya Bayramını kutluyoruz. Paskalya bizim kültürümüzde kutlanan bir bayram değil ama aynı dönemde bizim.
DISCUSSION
CHILD PORNOGRAPHY IŞIK ÜNİVERSİTESİ
Students social life and join the social clubs. BARIŞ KILIÇ - EGE DÖVENCİ IŞIK ÜNİVERSİTESİ
THE SIMPLE PRESENT Tense
IF CLAUSE TYPE 2 Conditionals.
German shepherd dog. These dogs are said to be intelligent before they say.
Pop Art Pop Art was inspired by popular culture of the 1950s and 60s Arts were inspired by magazines, pop music, television, films, and advertisements.
Anadolu Üniversitesi Arkeoloji Bölümü
W O R D A M G E U FOR N I T 1.
Would you like a different color?
MY HOME Hello guys now tell you the house I'm living in.
PUANLAMA ÖNERİSİ *Öğrenciler iki gruba ayrılır. Her iki gruba da baştan 1000’er puan verilir. *Birinci grup yarışırken “GAME 1“ açılır. Öğrenciler her.
If you delete this after reading... you'll spend a year of ill luck!
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK. THE LIFE OF MUSTAFA KEMAL.
Future: I will/shall & I am going to. Structure: Subject+will/shall+verb(base form)+object.
tomorrow soon next week / year in five minutes/ in two hours later today I'll go to the market tomorrow. Don’t worry. He will be here soon. There.
Birthday party. birthday party new year's party new year's party New Year's Party.
ETwinning Nedir?. Türkiye’de 81 ilin katılımıyla yürütülen 1.Projemiz.
CONDITIONALS TYPE
We are pleased to welcome you to the opening ceremony of
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
2018 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
“Differentiation for making a positive Difference!!!!”
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Multipoint programlama
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Mert and Doruk played football yesterday. Begüm was angry this morning because Cem made faces to her. What did Mert and Doruk play yesterday? Why was.
Imagine that you are a teacher and you are taking your 20 students to England for the summer school.
CONDITIONALS TYPE
“8. SINIFLAR” MASTERMIND UNIT 4 On the phone Wopenglish GURURLA SUNAR…
People with an entrepreneurial mindset are always brave.
Sunum transkripti:

The Different Cultural Effects on Child’s Character Development SARIYER DOĞA ANAOKULU Comenius Project: The Different Cultural Effects on Child’s Character Development

Sharing Paylaşma nedir?Öğrencilere sorulacak. We will ask our children the meaning of SHARING? Anket soruları hazırlanacak. We will prepare Questionnaire Etkinlikler hazırlanacak. We will prepare activities Pankartlar yapılacak We will prepare banners Hikaye tamamlanacak We will read & complete story Şarkı öğretilecek We will teach song Fotoğraf albümü oluşturulacak. We will prepare a photo album Kişilik ağacı için fotoğraf gönderilecek. We will send each other our photographs. Web için bilgiler ve istenirse fotoğraf gönderilecek. Photos & info will be sent to Web if required.

Activities 1- Paylaşım günü olarak belirlenen günlerde çocuklar aileleri ile evde hazırladıkları kek,poğaça gibi yiyecekleri sınıftaki arkadaşları ile paylaşacaklar.( aile ve arkadaşlarla paylaşım) At a particular day a child with his/her parent will prepare Cakes, Doughnuts, Cookies etc and share with friends. 2- Haftanın bir günü oyuncak günü ilan edilecek, ve o gün çocuklar evden sevdikleri oyuncakları getirecekler ,arkadaşları ile paylaşacaklar.(oyuncak ve heyecan paylaşımı) Once a week a child brings a toy to school & share with his/her friends. 3- Çocuklar evde aileleri ile söyledikleri bir şarkıyı, ailelerine anlattıkları bir olayı videoya çekecekler ve sınıftaki arkadaşları ile paylaşacaklar.( aile ve arkadaşlarla video paylaşımı) A child will either sing a song, tell a story. Then this activity will be recorded & brought back to school to share with the other students.

4- Her öğrencimiz için ortaklarımızın öğrencilerinden mektup arkadaşı seçilecek. Öğrencilerimiz duygu ve düşüncelerini sık sık mektuplar ile paylaşacak, aileler ve öğretmenler yazma konusunda birebir destek olacak. ( mektup arkadaşları,öğretmenler ve aileler ile duygu paylaşımı) Our partner’s students & our students will be pen pals to share their feelings & ideas with each other. (Families & Teachers will assist every child to enable them to correspond) 5- Özel gün ve haftalar ile ilgili her çocuk resim yapacak ve ortak ülkelerde sergilenecek. Resimlerde tüm boyama teknikleri kullanılabilinir. Resimler yapılırken çocukların duygu ve düşünceleri sorulacak ve resimlerde etiketlenecek.(Ekinlik ,duygu ,düşünce paylaşımı) Relating to the special days & weeks, the children will be asked to draw a picture. These pictures will be displayed in all our partner’s schools. Any desired coloring techniques can be used. The children’s feelings & ideas will be asked while drawing the pictures. Their thoughts will be labelled at the bottom of their pictures.

6- Öğrencilerin; kulanmadıkları giysi ve oyuncaklar, ihtiyacı olan başka çocuklarla paylaşmaları için kampanyalar düzenlenecek. We will do a CAMPAIGN for the less privileged students sharing our used or new clothes, toys, books etc with them. 7- Tema derslerinin etkinlikleri öğrencilere paylaştırılarak işlenecek.Örneğin ülkeler temasında Macaristan işlenirken ülkenin haritasının belli bölgelerini öğrenciler paylaşarak boyayacak. Theme topic project will be distributed to the students in the class. Example; when we are learning about Hungary, the map of Hungary will be divided & colored among the children in groups.

Completing A Story UNDER THE DAISY A ladybug lived under a flower called Daisy. Daisy was kind and helpful flower. So it always protect the ladybug from rain, wind & sun. One day, it started to rain again. A wet & tired grasshopper went to the Ladybug and said, “Dear Ladybug, can you spare a space for me? my wings are wet & I can’t fly! …………… What happened next?

Teşekkürler…