1 Araç lastiği Güvenliği SAFETY is the number 1 value of the company!!! Louis Raspino, President & CEO.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Araç lastiği Güvenliği
Diferansiyel Denklemler
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
ALLAH’ I NEDEN ÇOK SEVİYORUM?
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
HARİTA BİLGİSİ.
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
LASTİK GÜVENLİĞİ BİR ÇOĞUMUZ HER GÜN MOTORLU ARAÇLARIMIZI KULLANIYORUZ VE GENELLİKLE ARAÇLARIMIZIN HAYATİ ÖNEM TAŞIYAN PARÇALARINDAN BİRİ OLAN LASTİKLERE.
100 yıldır süren yenilikler
ÇALIŞMA VE DİNLENME SÜRELERİ
Kale ve Filin Özellikleri
EMNİYETLİ SÜRÜŞ EĞİTİMİ
Zamanı Ölçme Yıl Ay Hafta Gün
ÖNERMELER KÜMELER Matematik Programınd​a 9. sınıftaki değişiklik​ler
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
BASINÇ SORULAR.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Sıvı Ölçüleri Değerlendirme.
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
Yarbaşı İlköğretim Yarbaşı İlköğretim.
Özel Üçgenler Dik Üçgen.
Kaliteli Teknik Resmin Üç Temel Niteliği:
4 KARE.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
SAATLER Zamanı ölçmek için kullanılan ölçme aracı SAATTİR.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
1/22 GEOMETRİ (Üçgen-Çember-Cisimler) Üç kenarı ve üç köşesi olan kapalı şekillere ne denir? Kare Dikdörtgen Üçgen Çember A B C D.
1/20 ÖLÇÜLER (Sıvı) 7 litrede kaç tane yarım litre vardır? A B C D.
1/20 ÖLÇÜLER (Uzunluk) 4 metre kaç santimetredir? A B C D.
GRAFİKLER.
1/20 ÖLÇÜLER (Değer Ölçüleri) A B C D Kaç tane 1 YTL, 5 YTL eder?
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Hatalar için niceliksel hesaplar
Toplama ve Çıkarma işlemi
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
TEST – 1.
1/20 GRAFİKLER Yandaki grafik, hangi çeşit grafiktir? Şekil Sütun Çizgi Daire KIZ ERKEK   Her resim 4 öğrenciyi gösteriyor A B C D.
ORAN ve ORANTI DOĞRU ORANTI c a x b c . b = a . x.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Microsoft EXCEL (2) Kapsam Kopyalama, Yapıştırma Açıklama Ekleme Satır ve Sütunların Boyutlandırılması Bitişik Hücrelere Dayanarak Otomatik Veri Girme.
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
Ek-2 Örnekler.
1/20 ÖLÇÜLER (Zaman) A B C D Bir saat kaç dakikadır?
MURAT ŞEN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ Üçgenler.
Diferansiyel Denklemler
1 DEĞİŞMEYİN !!!
ENERJİ VERİMLİLİĞİNİ NASIL SAĞLAYABİLİRİZ?
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
BASINÇ TEST : 1.
Tuğçe ÖZTOP İlköğretim Matematik Öğretmenliği 2. sınıf
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
RASYONEL SAYILARLA TOPLAMA ve ÇIKARMA İŞLEMLERİ
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
1/22 GEOMETRİ (Dikdörtgen) Aşağıdaki şekillerden hangisi dikdörtgendir? AB C D.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
ETI 202 BİLİMSEL VE TEKNİK METİNLER ÇEVİRİSİ Uzunluk Ölçüleri ve Türkçeye Çevirisi.
Diferansiyel Denklemler
Araç lastiği Güvenliği
Sunum transkripti:

1 Araç lastiği Güvenliği SAFETY is the number 1 value of the company!!! Louis Raspino, President & CEO

2 1 Bir çoğumuz her gün motorlu araçlarımızı kullanıyoruz, genellikle de araçlarımızın hayati önem taşıyan parçalarından biri olan lastiklere gerekli kontrolleri yapmıyoruz. LASTİK GÜVENLİĞİ

3 Maalesef bazılarımızın sahip olduğu bu kötü alışkanlık çok geç kalındığında değişiyor. LASTİK GÜVENLİĞİ

4 Lastiklerin, yanaklarına damgalanan üretim yılından 4 yıl sonra kullanım ömrünü tamamladığını biliyor muydunuz? Lastiklerin, yanaklarına damgalanan üretim yılından 4 yıl sonra kullanım ömrünü tamamladığını biliyor muydunuz? TIRE SAFETY

5 Bir lastikteki son kullanma tarihini bulmak çok kolay, eğer lastiğin yanağını kontrol ederseniz, üzerine damgalanmış 4 haneli bir sayı görürsünüz, bu sayı üretildiği hafta ve yıla denk gelir, son kullanma tarihi bu tarihten itibaren 4 yıldır. Bir lastikteki son kullanma tarihini bulmak çok kolay, eğer lastiğin yanağını kontrol ederseniz, üzerine damgalanmış 4 haneli bir sayı görürsünüz, bu sayı üretildiği hafta ve yıla denk gelir, son kullanma tarihi bu tarihten itibaren 4 yıldır. LASTİK GÜVENLİĞİ

6 Bu sayılar, bu lastiğin 2007 yılının 7. haftası üretildiğini gösteriyor, yada şubat 2007de denebilir, son kullanma tarihide dolayısıyla 2011 şubat olacaktır. 0 7 Yılın 7. haftası “Şubat” Üretim tarihi 2007 LASTİK GÜVENLİĞİ

7 Son kullanma tarihi geçmiş lastikler daha fazla patlama riski taşır, ciddi ya da ölümcül kazalara sebebiyet verebilir. Bu yüzden kullandığımız lastiklerin son kullanım sürelerini kontrol edip bilmemiz bizim faydamıza olacaktır. Son kullanma tarihi geçmiş lastikler daha fazla patlama riski taşır, ciddi ya da ölümcül kazalara sebebiyet verebilir. Bu yüzden kullandığımız lastiklerin son kullanım sürelerini kontrol edip bilmemiz bizim faydamıza olacaktır. LASTİK GÜVENLİĞİ

8 Bir diğer önemli ancak bizim çoğu kez atladığımız husus ise; benzin istasyonlarında 28 psi olması gereken basıncı, ya kadar düşürüp gerekçe olarak da “nasıl olsa uzun yolda sürtünmeden dolayı ısınacaklar ve tekrar aynı değere ulaşacaklardır gerekçesidir” BU YANLIŞA İZİN VERMEYİN Bir diğer önemli ancak bizim çoğu kez atladığımız husus ise; benzin istasyonlarında 28 psi olması gereken basıncı, ya kadar düşürüp gerekçe olarak da “nasıl olsa uzun yolda sürtünmeden dolayı ısınacaklar ve tekrar aynı değere ulaşacaklardır gerekçesidir” BU YANLIŞA İZİN VERMEYİN LASTİK GÜVENLİĞİ

9 Lastiğin yanağında o lastik için önerilen azami(en yüksek) basınç değerleri yazılıdır, bazı lastiklerin azami basıncı 32 PSI iken bazılarının ki 44PSI olarak ve bazen de 50 PSI olarak belirlenmiştir. Kendi lastiğinizin önerilen azami basınç değerini kontrol edin, lastiklerinizi izin verilen azami değerin birkaç pound altına kadar şişirebilirsiniz ama bu şişirme azami değere çok yakın bir değer olmamalıdır.. Lastiğin yanağında o lastik için önerilen azami(en yüksek) basınç değerleri yazılıdır, bazı lastiklerin azami basıncı 32 PSI iken bazılarının ki 44PSI olarak ve bazen de 50 PSI olarak belirlenmiştir. Kendi lastiğinizin önerilen azami basınç değerini kontrol edin, lastiklerinizi izin verilen azami değerin birkaç pound altına kadar şişirebilirsiniz ama bu şişirme azami değere çok yakın bir değer olmamalıdır.. LASTİK GÜVENLİĞİ

10 MAX PRESS ACCEPTABLE EN FAZLA OLMASI GEREKEN 32 PSI28 PSI 44 PSI35 PSI 50 PSI44 PSI MAX PRESS ACCEPTABLE EN FAZLA OLMASI GEREKEN 32 PSI28 PSI 44 PSI35 PSI 50 PSI44 PSI Farklı lastikler farklı hava basınçlarına göre tasarlanmışlardır. Lastiğinize ait azami basınç değerini lastiğin yanağındaki janta yakın küçük sayıda görebilirsiniz. Asla bu basınç değerini aşmayınız. Farklı lastikler farklı hava basınçlarına göre tasarlanmışlardır. Lastiğinize ait azami basınç değerini lastiğin yanağındaki janta yakın küçük sayıda görebilirsiniz. Asla bu basınç değerini aşmayınız. (44 psi) Azami Basınç LASTİK GÜVENLİĞİ

11 Düşük basınçlar lastik ısısını artırır, Kızılötesi fotoğrafta yüksek hızda test edilen lastiklerde basınç azaldıkça lastiğe hasar verebilecek ısıların oluştuğunu göstermektedir. Basado en Neumáticos tamaño P235/75/R15 LASTİK GÜVENLİĞİ

12 Bir diğer önemli husus, lastiklerimize yüklediğimiz yükün miktarının göz önünde tutulmasıdır, bir çok defa lastiklerimizde oluşturacağı zorlamayı düşünmeden araçlarımızı haddinden fazla yükleriz, aşırı yüklemeler lastiğin patlamasına dolayısıyla da kazaya sebep olabilir. Bir diğer önemli husus, lastiklerimize yüklediğimiz yükün miktarının göz önünde tutulmasıdır, bir çok defa lastiklerimizde oluşturacağı zorlamayı düşünmeden araçlarımızı haddinden fazla yükleriz, aşırı yüklemeler lastiğin patlamasına dolayısıyla da kazaya sebep olabilir. LASTİK GÜVENLİĞİ

13 Máxima Capacidad de Carga por Neumático Yandaki tabloda lastik başına azami yük taşıma kapasitesi kilogram ve pound olarak yer almaktadır. Yandaki tabloda lastik başına azami yük taşıma kapasitesi kilogram ve pound olarak yer almaktadır. LASTİK GÜVENLİĞİ

14 Yük endeksi 109, azami yük kapasitesi 1030 kg. LASTİK GÜVENLİĞİ

15 Ayrıca lastiğin tasarlandığı hız değeri de bir harf ile yük endeksinin yanında belirtilir. Yandaki tabloda harflerin hangi hızlara denk geldiği km/saat ve mil/saat cinsinden belirtilmiştir. Ayrıca lastiğin tasarlandığı hız değeri de bir harf ile yük endeksinin yanında belirtilir. Yandaki tabloda harflerin hangi hızlara denk geldiği km/saat ve mil/saat cinsinden belirtilmiştir. LASTİK GÜVENLİĞİ

16 Bir çoğumuz geçmişte lastik satın aldık bize ölçüleri sorduklarında eskisinin üzerindekileri okuyup söyledik, peki ama bu sayılar ne anlama geliyor? LASTİK GÜVENLİĞİ

17 P 265 / 60 R 18 Yolcu aracı lastiği Lastiğin milimetre cinsinden genişliği Radyal Lastik En boy oranı, Bu lastiğin yüksekliğinin genişliğine oranı % 60 olarak gösterilmiş En boy oranı, Bu lastiğin yüksekliğinin genişliğine oranı % 60 olarak gösterilmiş 18 İnç Jant LASTİK GÜVENLİĞİ

18 ISI MUKAVEMETİ (ISI DİRENCİ) ISI MUKAVEMETİ (ISI DİRENCİ) “ Temperature” yani ısı yazısının sonraki harfler lastiğin ısıya dayanıklılığını gösteriyor. Lastikler en yüksek ısı dayanıklılığı olan A dan başlayarak düşüğe doğru A,B,C diye sıralanırlar. “ Temperature” yani ısı yazısının sonraki harfler lastiğin ısıya dayanıklılığını gösteriyor. Lastikler en yüksek ısı dayanıklılığı olan A dan başlayarak düşüğe doğru A,B,C diye sıralanırlar. Simbolo Symbol Area (DAYANACAĞI ISI) A Hot area Çok sıcak çevre B Normal Area Normal sıcak çevre C Cold Area Soğuk çevre LASTİK GÜVENLİĞİ

19 ÇEKİŞ GÜCÜ Çekiş gücü lastiğin ıslak bir zeminde durabilme yeteneğidir. “Traction A” değerine sahip bir lastik, ıslak bir yolda sizi diğer düşük dereceli bir lastiğe göre daha kısa mesafede durabilme imkanı sunar. Çekiş değeri yüksekten düşüğe “AA”, “A”, “B” ve C olarak sıralanmıştır. Çekiş gücü lastiğin ıslak bir zeminde durabilme yeteneğidir. “Traction A” değerine sahip bir lastik, ıslak bir yolda sizi diğer düşük dereceli bir lastiğe göre daha kısa mesafede durabilme imkanı sunar. Çekiş değeri yüksekten düşüğe “AA”, “A”, “B” ve C olarak sıralanmıştır. LASTİK GÜVENLİĞİ

20 LASTİK DİŞLERİ / DESGASTE Bu sayı size lastiğinizin diş değerini verir. 400 değerine sahip bir lastik, 200 değerine sahip bir lastikten iki kat daha uzun ömürlü olur. Bu sayı size lastiğinizin diş değerini verir. 400 değerine sahip bir lastik, 200 değerine sahip bir lastikten iki kat daha uzun ömürlü olur. LASTİK GÜVENLİĞİ

21 LASTİKLER HAKKINDA BİLMEMİZ GEREKENLER • Üretim tarihi • Azami hava basıncı değeri • Çekiş gücü • Diş derinliği • Her bir lastik için yük taşıma değeri • Hız derecelendirmesi • Isı mukavemeti • Lastik ölçüleri • Üretim tarihi • Azami hava basıncı değeri • Çekiş gücü • Diş derinliği • Her bir lastik için yük taşıma değeri • Hız derecelendirmesi • Isı mukavemeti • Lastik ölçüleri LASTİK GÜVENLİĞİ

22 Bu bilgilerin sizin için faydalı olmasını ümid ediyoruz, Güvenli ve mutlu günler dileriz. LASTİK GÜVENLİĞİ