• Voyager, gezi dergileri* içinde AB okur oranı en yüksek dergidir. (%90) • Voyager okurlarının tamamı ABC1 SES grubunda yer alır • Voyager, okurlarının alım gücü ve sahiplik oranları açısından Türkiye’deki en yüksek oranlara sahip dergilerden biridir. • Voyager, araştırmaya konu olan hemen hemen tüm kategorilerde, diğer gezi dergilerine* üstünlük sağlamaktadır. • Seyahat, finans, gayrimenkul projeleri, kültür sanat ve teknoloji ürünleri, Voyager okurlarının en çok ilgi duyduğu alanlardır. * Gezi dergileri: Atlas, Geo ** Kaynak: QRS’IV-2008, TNS PIAR 1 SEYAHAT REHBERİNİZ…
AB ve ABC1 okur oranları, Türkiye’deki gezi dergilerinden* ve genel dergi okurlarından yüksektir. genel dergi okurlarından yüksektir. Okurlarının tamamı, ABC1 grubuna dahildir. GZDOGDO TR %90 %81 %69 %18 GZDO: Gezi Dergileri Okuru GDO: Genel Dergi Okuru TR: Türkiye Geneli %100 %93 %89 %47 AB ABC1 GZDOGDO TR TÜRKİYE’DE AB VE ABC1 OKUR ORANI EN YÜKSEK DERGİDİR * Gezi dergileri: Atlas, Geo ** Kaynak: QRS’IV-2008, TNS PIAR 2
YÜKSEK EĞİTİMLİ, ÇALIŞAN, SOSYO EKONOMİK SINIFI EN ÜST SEVİYEDE, TÜKETİME YÖNELİK YAŞ GRUBUNA SAHİP OKUR CİNSİYET SESYAŞ EĞİTİM İŞ YABANCI DİL 3
** Kaynak: QRS’IV-2008, TNS PIAR YÜKSEK SAHİPLİK ORANLARI VE ALIM GÜCÜ İLE DİĞER DERGİLER ARASINDA İLK SIRALARDA YER ALIR 100 Genel Dergi Okuru SAHİPLİK EĞİLİMLERİ 100 Genel Dergi Okuru FİNANSAL ARAÇLARI KULLANIM EĞİLİMLERİ EV / OTOMOBİL SAHİPLİĞİ 100 Genel Dergi Okuru ABONELİKLE İLGİLİ SAHİPLİK 100 Genel Dergi Okuru 100 Genel Dergi Okuru Gezi Dergileri Okuru ENDEKS 4
** Kaynak: QRS’IV-2008, TNS PIAR VOYAGER OKURLARININ KİŞİSEL BAKIM VE KOZMETİK ÜRÜNLERİ TÜKETİMİ OLDUKÇA YÜKSEKTİR KİŞİSEL BAKIM VE KOZMETİK ÜRÜNLERİ KULLANIM ORANLARI (%) % 5
* Çok ilgiliyim cevabı verenler değerlendirilmiştir. ** Kaynak: QRS’IV-2008, TNS PIAR VOYAGER OKURU, TÜKETİM ve HOBİ ALANLARINA YÖNELİK İLGİDE GEZİ DERGİLERİ ARASINDA1. SIRADA YER ALIR YÖNELİK İLGİDE GEZİ DERGİLERİ ARASINDA 1. SIRADA YER ALIR 100 Genel Dergi Okuru İLGİ ALANLARI ENDEKS* Seyahat, gayrimenkul projeleri, teknoloji ürünleri, spor aktiviteleri, finans ve yatırım kararları, kültür sanat ve mutfak kültürü konularına okurlarının ilgisi, gezi dergileri arasında ilk sırada yer alır. kültür sanat ve mutfak kültürü konularına okurlarının ilgisi, gezi dergileri arasında ilk sırada yer alır. Dekorasyon, mobilya ve moda konularında okurları en ilgili 2. gezi dergisidir. 6 Gezi Dergileri Okuru
VOYAGER OKURU DERGİSİNE GÜVENİR, İNANIR, ARALARINDA GÜÇLÜ BİR BAĞ VARDIR. BU DURUM REKLAMIN İLETİLME GÜCÜNÜ ARTIRIR Okur dergisine bağlıdır % Dergiyi okuduktan sonra saklarım 61 Bir sonraki sayıyı heyecanla beklerim 87 Sayfa sayfa okurum 49 Bazı bölümleri detaylı okurum 36 Kendi evimde okurum 72 Verdiğim paraya değer 86 Okurun dergiyle arasında sağlam güven ilişkisi vardır % İyi bir bilgi kaynağıdır 93 Dergide okuduklarıma inanırım 95 Yeni fikirler edindim 99 Kendimi geliştirdiğimi hissederim 93 Vaktimi iyi değerlendirdiğimi hissederim 97 Verilen tavsiyeleri uyguladım / bir şeyi ilk kez denedim 41 Kendime ayırdığım özel zamandır, keyfini çıkarırım 96 Rahatlarım / Kafamı boşaltırım 88 Yeni marka ve modellerin ayağıma geldiğini hissederim 91 Son akım / yaşam biçimlerini ilk kez öğrenirim 70 Nerede ne var öğrenirim, aradıklarımı kolay bulurum 82 ** Kaynak: QRS’IV-2008, TNS PIAR 7
VOYAGER OKURLARININ TÜKETİME YÖNELİK YAŞAM BİÇİMİ, REKLAMVERENİN İLGİSİNE YÖNELİK BİR KİTLE OLUŞTURUR YAŞAM BİÇİMİ %* * Kesinlikle geçerli-kısmen geçerli cevabı verenler değerlendirilmiştir. ** Kaynak: QRS’IV-2008, TNS PIAR 8
VOYAGER OKURLARI, REKLAMLARA KARŞI İLGİLİDİR, TÜKETİM SÜREÇLERİNDE BU REKLAMLARI REFERANS OLARAK ALIR ** Kaynak: QRS’IV-2008, TNS PIAR Okurlar reklamları ilgiyle inceler % Dergide ilgimi çeken reklamı kopartıp saklarım 61 Dergi reklamını istediğim detayda incelerim 90 Reklamları daima ilgiyle incelerim / okurum 25 Reklamları genellikle ilgiyle incelerim / okurum 19 Reklamlardan bilgi ve keyif alırlar % Reklamların zenginleştirdiği ve keyif kattığı mecra 45 Reklamlarına en güvendiğim mecra 36 Reklamlarından en çok bilgi aldığım mecra 38 Dergi reklamlarını referans alırlar Dergi reklamlarını referans alırlar% Yeni çıkan bir ürün hakkında bilgilendirir 86 Tanıtılan ürün ve markalarla ilgileniyorum 73 Tanıtılan ürün ve markalara güvenirim 76 Dergiden çıkan ürün örneklerini denerim 62 Gördüğüm reklamlar satın alma kararımı etkiler 66 Rehber niteliğinde tanıtıcı ekleri faydalı buluyorum 84 Özel ilgi alanıma giren reklamlara bakmaktan zevk alırım 79 9
** Kaynak: QRS’IV-2008, TNS PIAR Te ş ekkür ederiz… 10