ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilişsel Gelişim?.
Advertisements

A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
PSİKOMOTOR GELİŞİM Yrd.Doç.Dr. Serkan HAZAR.
Gelişime Giriş.
ZEKA KURAMLARI VE ÇOKLU YAKLAŞIMLAR
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Fiziksel ve sosyal-duygusal gelişim
BÖLÜM 1. BÖLÜM 1 Biyolojik, Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Süreçler B) Gelişimin Doğası Biyolojik, Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Süreçler Gelişim Dönemleri.
BÖLÜM 5 BEBELİKTE BİLİŞSEL GELİŞİM. BÖLÜM 5 BEBELİKTE BİLİŞSEL GELİŞİM.
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME GELİŞİM PSİKOLOJİSİ Ders 4
Piaget’in Bilişsel Gelişim Kuramı
Öğr. Gör. Dr. Şirin KARADENİZ
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
EĞİTİMİN PSİKOLOJİK TEMELLERİ
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE BİLİŞSEL GELİŞİM Z. Elvan UCUR Uzman Psikolojik Danışman Altis Nöroloji ve.
BİLİŞSEL (KOGNİTİF) GELİŞİM
ÇOCUKTA OYUN GELİŞİMİ Oyunun Tarihçesi ve Oyun Kuramları
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ Öğrencilerin, Fiziksel Ve Zihinsel Yeteneklerini Keşfettirir. ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ.
GELİŞİM VE ÖĞRENME GELİŞİM PSİKOLOJİSİ Ders 4 BİLİŞSEL GELİŞİM
BİLİŞSEL VE DİL GELİŞİMİ
KİŞİLİK,SOSYAL, DUYGUSAL VE AHLAKSAL DEĞİŞİM
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
Piaget’in Bilişsel Gelişim Kuramı
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
BÖLÜM 5 Birey, Toplum ve Başkaları: Sosyal Beceriler.
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
DİL GELİŞİMİ.
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
TÖREL- AHLAK GELİŞİMİ AHLAK; Bir toplumda bireylerin tümü için geçerli ve uyulması gereken davranışlar, kurallar bütünlüğüdür. AHLAKLI OLMA; Toplumun gelenek,
Bilişsel Gelişim 1 J. Piaget.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
GELİŞİM DÖNEMLERİ 0-3 Yaş Gelişim Dönemi 3-6 Yaş Gelişim Dönemi.
OKUL ÇOCUĞUNUN BÜYÜME VE GELİŞME ÖZELLİKLERİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
Bilişsel Gelişim Çocukluk Çağı 1.
Sembolik Düşünce Nedir
GELİŞİMİN KRİTİK DÖNEMLERİ ve
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
BİLİŞSEL GELİŞİM BİLİŞ; düşünme, öğrenme ve hatırlama süreçlerine denir. “BİLİŞSEL” sözcüğü, akıl ve bilgi, bellek, akıl yürütme, anımsama, unutma, sorun.
OYUN ve OYUNCAKLAR.
BİLİŞSEL GELİŞİM.
OYUN KURAMLARI Doç. Dr. Ender DURUALP.
HAZIRLAYANLAR ESMANUR ÖZDEMİR EDA AKKUŞ NURSEMA YALÇIN
Sosyo-Kültürel Kuram Dr. Sadiye KELEŞ.
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Dil Gelişimi Dil, sözlü ve yazılı göstergelerden oluşan ve insanları diğer canlı türlerinden ayırt ettiği öne sürülen simgesel bir iletişim sistemidir.
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
BİLİŞSEL GELİŞİM Jean Piaget (Bruner - Vygotsky) Zeki TAŞ Öğr. Gör.
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE BAĞLI OYUN AŞAMALARI
- Bilişsel Gelişim Kuramı
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
GELİŞİMİN İLKELERİ ÖĞR.GÖR.CEM SAMUT.
Kültürel Tarihsel Kuram
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
Prof. Dr. Aysel KÖKSAL AKYOL
BİLİŞSEL GELİŞİM KURAMI
EĞİTİMİN PSİKOLOJİK TEMELLERİ Öğr. Gör. Osman ALBAYRAK RİZE.
GELİŞİM.
Sunum transkripti:

ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)

Oyun ortamında öğrenme önemlidir. Dil gelişim, bilişsel gelişim, fiziksel gelişim ve öğrenme bu dönemde hızlıdır. Oyun ortamında öğrenme önemlidir.

GELİŞİM ALANLAR duygusal boyut Dil boyutu fiziksel boyut Sosyal boyut zihinsel boyut duygusal boyut GELİŞİM

GELİŞİMSEL ÖZELLİKLER

3-4 YAŞLAR 2.5 yaşta negativizm hakimdir. 3. yaşta negativizm yerini pozitivizm’e bırakır. Dikkat zayıftır. Bir başka çocuk ya da yetişkini kazanmak için oyuncağını paylaşır. Yalnızlık ve karanlık korkuları fazladır. Dönem sonunda bağımsız ve sosyal bir varlık olduğunu kabul ettirir. Uyumlu değillerdir. Hareketlidirler.

4-5 YAŞLAR Dikkat iki yönlüdür. Bağımsız ve sosyal varlıklardır.(emir verir, itaat etmezler) Okul olgunluğunun ilk temel özellikleri bu dönemde gözlenir.

5-6 YAŞLAR Uyum sorunları başlar, dengesizdirler. Erkek çocuklar kuvvet gösterisi sergiler. Kızlar bebeklerle oynamaktan hoşlanırlar. En iyi olma eğilimleri vardır. Kalem kullanma, resim yapma eğilimleri vardır. Dönem sonunda dikkat kontrolü tamdır.

BİLİŞSEL GELİŞİM

Bilişsel gelişime ilişkin en çok kabul gören kuram Jean Piaget’e aittir. Biliş dünyayı öğrenme ve anlamayı içeren zihinsel faaliyetler anlamına gelir. Çocuklar yetişkin gibi düşünemezler, kendilerine özgü bir dünyaları vardır.

Piaget’in kuramına ilişkin en önemli özellikler: çocuk yetişkinden farklı bir bilişsel yapıya sahiptir. Bilişsel gelişim belli evrelerden geçer ve bunlar sabit ve ardışıktır. Bireysel farklılıklar nedeniyle bu evre farklı yaşlarda gerçekleşir.

4. bilişsel gelişim, olgunlaşma, deneyim, sosyal etkileşim ve dengeleme olmak üzere 4 temel faktörden etkilenir. 5. dengeleme diğer faktörlerin bir araya gelmesiyle bilişsel yapının yeniden oluşturulmasıdır. 6. işlem öncesi dönemde (2-7yaş) çocukta miktar, ağırlık ve sayı korunumu yoktur.

7. somut deneyimler çocukların daha etkin öğrenmelerini sağlar 7. somut deneyimler çocukların daha etkin öğrenmelerini sağlar. (yaparak, yaşayarak) 8. piaget zekayı bir uyum süreci olarak görür. Bu organizmanın biyolojik kökeninden çevreye uyma yeteneğidir. 9. yapı zihinsel özelliklerin davranışı yönetirken değişmesidir.

ÇOCUKLAR NASIL ÖĞRENİR?

Piaget’e göre çocukların doğuştan getirdiği 2 özellik vardır. Bunlar: Organizasyon; Basit süreçlerin üst düzeydeki süreçlere görme, dokunma, adlandırma ve benzeri yollarla inşa edilmesidir. Adaptasyon; Bireyin çevresiyle iletişimi sonucunda meydana gelen devamlı bir değişmedir.

Piaget’e göre öğrenmeye ilişkin kavramlar; İçerme: çocuk uyaranları anlar ve kendi sözcükleri ile ifade eder. Dönüştürme: bilgiyi dönüştürür. 2+1=3 ise 3-1=2

3. Transformasyon: maddenin korunumu çözülmüştür. 4. Yapısallaştırma: bilgileri, bilişsel yapı içine yerleştirirken üst düzeyde organizasyon mantığı oluşur.

İŞLEM ÖNCESİ DÖNEM (2-7 YAŞ) Ben merkezlidir. Gerçek ile gerçek olmayanı ayırt edemez 5-6 yaşta sezgisel düşünce gelişir. Sembolik düşünce gelişmiştir.(sembolik oyunlar) Dil gelişmeye başlar. Korunum kavramı ve mantıksal düşünme henüz kazanılmamıştır.

PSİKOSOSYAL GELİŞİM Bu dönem Freud ve Erikson’un kuramlarından hareketle açıklanmaktadır. Freud bu dönemi FALLİK DÖNEMİ (3-5 yaş) diye adlandırır. Cinsel uyarılma artmaktadır. Kız çocuk anne erkek çocuk ise baba ile özdeşleşir.

Bu dönemde yaşanan iki karmaşa vardır Bu dönemde yaşanan iki karmaşa vardır. Bunlar ELEKTRA ve OEDİPUS karmaşasıdır.

Erikson ise bu dönemi CİNSEL DEVİNİM DÖNEMİ olarak tanımlar Erikson ise bu dönemi CİNSEL DEVİNİM DÖNEMİ olarak tanımlar. Fallik dönemin karşılığıdır. Çocuğun büyükler dünyasına daha çok deneyimle girmesi, okul, bahçe, sokak v.b. Yeni yaşam alanlarına açılması dış dünyayı keşfetmesi ve öğrenmeye başlamasını içerir.

MOTOR GELİŞİM Fiziksel ve merkezi sinir sistemi gelişimine paralel olarak organizmanın istence bağlı hareketlilik kazanmasıdır. Tüm çocuklar için aynı sırayı izler.

Motor gelişime etki eden etmenlerse, doğum öncesi doğum sırası doğum sonrası diye ayrılır. uyarıcı sayısı çocuk yetiştirme yöntemleri anne bebek bakımı

DİL GELİŞİMİ 2-3 yaş dilbilgisi yeteneği ve sözcük dağarcığının en hızlı geliştiği dönemdir. 3-4 yaşta çocuklar ana dillerini öğrenirler. 5-6 yaşta ise dili kullanma yeteneği bir yetişkininki gibidir.