NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GEOMETRİK CİSİMLER.
Advertisements

İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı Sanat ve Tasarım Bölümü
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
TÜMEVARIM YÖNTEMİ.
GEOMETRİK CİSİMLER.
GEOMETRİK CİSİMLER S.BAYHAN.
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Origami.
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Hazırlayan Sibel Güler- Fatma Akfırat Binnur Sancak Palaz- Volkan Tay
GEOMETRİK CİSİMLER VE ÖZELLİKLERİ
CİSİMLERİN YÜZEYLERİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi.
ENDÜSTRİYEL TASARIM Endüstriyel Tasarım eğitimi, tüketim pazarına yönelik, seri üretilebilecek her türlü kullanım eşyasının tasarımını içerir. Otomotiv.
Doğu Akdeniz Üniversitesi Mimarlık Fakültesi İç Mimarlık Bölümü
Poster tasarımları resimlerle desteklenmelidir Yazılar acık ve net olmalıdır. Yazı tipleri okunur olmalıdır . Başlık olmalıdır. Fazla yazı kullanılmamalıdır.
GRUP RENGARENK. BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ EREĞLİ EĞİTİM FAKÜLTESİ GÖRSEL SANATLAR DERSİ GRUP ETKİNLİĞİ.
EGİTİMDE YENİDEN YAPILANMA: ENSTİTÜLER Ismet SAHIN.
14 - KAVRAM HARİTALARI KAVRAM HARİTALARI.
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
DOODLE(KARALAMA) İLLÜSTRASYON ÇALIŞMASI
Prof. Dr. Ahmet Arıkan (Hilal Gülkılık’tan alınmıştır)
MODA TASARIMCILIĞI.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
5.Sınıf GEOMETRİK CİSİMLER Düzenleyen : Ömer TÖK.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
7th International Congress of Research in Education
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.B.2. Bilgisayar Destekli Tasarım.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DOKU.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ Temel sanat ve tasarım eğitimi-ıı Üç boyutlu çalışmalar; kağıttan ya da kartondan basİt geometrİk formlar oluşturma ve bu formlardan yola çıkarak yaratıcı İşler tasarlama NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Sanat Tasarım Fakültesi stf.nisantasi.edu.tr

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © ÜÇ BOYUTLU ÇALIŞMALAR Temel formların kullanımı ile ortaya konan tasarımların yanında birden fazla formun birbirleriyle biçimsel olarak ilişkiye girmesi sonucu özgün, daha önce görülmemiş “yeni form”ların üretilmesi olanaklı olmaktadır. Bu yeni form daha karmaşık bir yapıya sahip olabileceği gibi, iyi bir düşüncenin, planlamanın ve yaratıcı sürecin ürünü olacaktır ve bireye bağlı olarak yeni bir ürünün biçimlendirilerek nesnelleşmesi sağlanacaktır. Özellikle modern mimari anlayışla da yakınlık gösteren tasarımlara gönderme yapan çokgen, küp, dikdörtgen prizma gibi formların açılımları karton üzerine çizilerek kesilecek ve yapıştırıcı malzeme kullanılarak üç boyut kazandırılacaktır. Çalışmanın hedefi, mimari formlara referans veren konstrüksiyonlar oluşturarak öğrencinin özgün tasarımlarla yaratıcı potansiyelini geliştirmesinin önünü açmaktır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Üç boyutlu çalışmalar Üç boyutlu uygulamaların amacı, süreci kavramlardan yola çıkarak düşünsel bir zeminde gerçekleştirebilmektir. Düşünsel süreçlere vurgu yapan postmodern söylemler, sanat eğitiminde de yeni bir dil arayışını zorunlu kılmaktadır. Bu bağlamda gerçekleştirilecek çalışmalar, 20. yy’da Bauhaus Tasarım Okulu’nda verilmeye çalışılan bütüncül anlayışın devamı olarak, öğrencilere yeni uygulama olanakları sunarken onların düşünce merkezli sağlam bir altyapı ile tasarımlarını şekillendirebilmeleri üzerine odaklanmaktadır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Örnek resimler Küp Şeması NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © ÖRNEK GÖRSELLER Temel Sanat Eğitimi, üç boyutlu çalışma örneği NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Steven Haller, Veronique Vienne, Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir, Literatür Yayıncılık NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©