NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ Temel sanat ve tasarım eğitimi-ıı Üç boyutlu çalışmalar; kağıttan ya da kartondan basİt geometrİk formlar oluşturma ve bu formlardan yola çıkarak yaratıcı İşler tasarlama NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Sanat Tasarım Fakültesi stf.nisantasi.edu.tr
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © ÜÇ BOYUTLU ÇALIŞMALAR Temel formların kullanımı ile ortaya konan tasarımların yanında birden fazla formun birbirleriyle biçimsel olarak ilişkiye girmesi sonucu özgün, daha önce görülmemiş “yeni form”ların üretilmesi olanaklı olmaktadır. Bu yeni form daha karmaşık bir yapıya sahip olabileceği gibi, iyi bir düşüncenin, planlamanın ve yaratıcı sürecin ürünü olacaktır ve bireye bağlı olarak yeni bir ürünün biçimlendirilerek nesnelleşmesi sağlanacaktır. Özellikle modern mimari anlayışla da yakınlık gösteren tasarımlara gönderme yapan çokgen, küp, dikdörtgen prizma gibi formların açılımları karton üzerine çizilerek kesilecek ve yapıştırıcı malzeme kullanılarak üç boyut kazandırılacaktır. Çalışmanın hedefi, mimari formlara referans veren konstrüksiyonlar oluşturarak öğrencinin özgün tasarımlarla yaratıcı potansiyelini geliştirmesinin önünü açmaktır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Üç boyutlu çalışmalar Üç boyutlu uygulamaların amacı, süreci kavramlardan yola çıkarak düşünsel bir zeminde gerçekleştirebilmektir. Düşünsel süreçlere vurgu yapan postmodern söylemler, sanat eğitiminde de yeni bir dil arayışını zorunlu kılmaktadır. Bu bağlamda gerçekleştirilecek çalışmalar, 20. yy’da Bauhaus Tasarım Okulu’nda verilmeye çalışılan bütüncül anlayışın devamı olarak, öğrencilere yeni uygulama olanakları sunarken onların düşünce merkezli sağlam bir altyapı ile tasarımlarını şekillendirebilmeleri üzerine odaklanmaktadır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Örnek resimler Küp Şeması NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © ÖRNEK GÖRSELLER Temel Sanat Eğitimi, üç boyutlu çalışma örneği NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Steven Haller, Veronique Vienne, Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir, Literatür Yayıncılık NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©