Türkiye’de medyaokuryazarlığı eğitimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Öznur DUMAN ELGÜL ZEKA. ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ DEĞİŞİMLER Duygu değişimlerinin hızı ve üst düzeyde yaşandığını önceden bilmek bu duygular yaşandığında.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik Doç.Dr. Ertuğrul GELEN.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
DİYARBAKIR 2008.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Program Tasarım Modelleri
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
Engelli Amerikalılar Yasası (Americans with Disabilities Act -ADA)-(1990)
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Basit ve Kısmi Korelasyon Dr. Emine Cabı
ÖRGÜTSEL BAĞLILIK.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Ergun, S.1, Koçak, S.1, Devrilmez, E.1, Tek, T.1
Bütünleştirme uygulamaları
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
SAĞLIK OKURYAZARLIĞI.
Program Tasarım Modelleri
AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ DERSİNDE TAM ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞRETME-ÖĞRENME UYGULANIŞINI İNCELEYELİM GÜLDAĞ ARAS.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
EMPATİK İLETİŞİM 1.
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Arş. Gör. Dr. Seyhan ERYILMAZ TOKSOY
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÖĞRENME STİLLERİ.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Tezin Olası Bölümleri.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bilgilendirme Toplantısı
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özellikler
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Etik.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
TOPLUMSAL TABAKA ve SINIFLAR
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
MEDYA OKUR YAZARLIĞI EĞİTİMİ
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

Türkiye’de medyaokuryazarlığı eğitimi ilköğretim medya okuryazarlığı dersinin amaçlarının ve etkinliklerinin değerlendirilmesi, Jale Balaban-Salı vd.

Hipodermik iğne 1930'lar ve 1940'ların başlarındaki bu çalışmalar Harold Lasswell'in ortaya attığı hipodermik iğne kuramına dayanmaktadır. Bu kurama göre insanlar, medyanın sürekli olarak iletilerini enjekte ettiği savunmasız bireyler olarak görülüyordu. ilköğretim medya okuryazarlığı dersinin amaçlarının ve etkinliklerinin değerlendirilmesi, Jale Balaban-Salı vd.

Daha sonraları….. Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı bağlamında; kitle iletişim araçlarının insanlara ne yaptığı değil, bireylerin medyaya ne yaptığı, medyayı hangi amaçlar için kullandığı araştırılmaya çalışılmıştır. İlk yılarda Medya okuryazarlığında vurgu: Çocukların ve gençlerin korunması Son zamanlarda ise eleştirel, şüpheci ve sorgulayıcı yaklaşım ilköğretim medya okuryazarlığı dersinin amaçlarının ve etkinliklerinin değerlendirilmesi, Jale Balaban-Salı vd.

RTÜK…. RTÜK, 81 ilden gelen 105 sosyal bilgiler öğretmenine 26-28 Haziran 2007 tarihlerinde medya okuryazarlığı konusunda eğitim vermiştir. Bu tarihlerde eğitim alan öğretmenlerin kendi illerindeki öğretmenleri eğitmesi amaçlanmıştır

Bazı araştırmalara göre… MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ KAZANIMLARININ GERÇEKLEŞME DÜZEYİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ VE OKUL YÖNETİCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ * Mehmet Nuri GÖMLEKSİZ** Burcu DUMAN

Öğrencilerden verı toplama “İletişime Giriş: “İletişimin tanımını yapabilirim.”, “İletişimin öğelerini açıklayabilirim.”, “İletişim türlerine örnekler verebilirim.”. Kitle İletişimi: “Kitle iletişim araçlarını sınıflandırabilirim.”, “Kitle iletişim araçlarına örnekler verebilirim.”, “İletişim ile kitle iletişimi arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt edebilirim.” Medya: “Medyanın yaşamımıza getirdiği katkıları yorumlayabilirim.”, “Medyanın bazen yanıltıcı olabileceğini fark edebilirim.”, “

Araştırma sonuçları, öğrencilerin kazanımları yüksek düzeyde gerçekleştirdiklerini göstermektedir. Okul yöneticileri ise medya okuryazarlığı dersini gerekli bulmakla birlikte, uygulamada öğretmen, araç gereç yetersizliği gibi bazı sıkıntıların olduğunu ifade etmişlerdir.

Okul yöneticisi Bunun dışında seçmeli derslerde, öğretmenlerin, kendi derslerini işlediklerini de biliyoruz. Örneğin, tarım dersinde, fen ve teknoloji dersi; medya okuryazarlığı dersinde sosyal bilgilerin işlenmesi gibi… Seçmeli dersler konusunda öğretmenlerin yetersiz olduğunu düşünüyorum. Gerekli donanıma sahip değiller..”.

Gürbüz OCAK Ramazan YILDIRIM İLKÖĞRETİM II. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ ETKİNLİKLERİNE YÖNELİK TUTUMLARI Gürbüz OCAK Ramazan YILDIRIM

Öğrencilerin tutumları arasında (1) Medya okuryazarlığı dersi etkinliklerini sevme ve hoşlanmaya yönelik ifadelerde okul değişkeni açısından negatif, babalarının eğitimi değişkeni açısından pozitif yönde; (2) Medya okuryazarlığı dersi etkinliklerine katılımda isteksizliğe yönelik ifadelerde cinsiyet, okul, sınıf ve babalarının eğitimi değişkenleri açısından pozitif yönde;

Medya okuryazarlığı modelleri

James Potter’ın Bilişsel Medya Okuryazarlığı Modeli (1) İkna ve Propaganda Tekniklerini Çözümleme, (2) İddia ve Argümanları Değerlendirme, (3) Karşılaştırma Yapma ve (4) Güvenirliği ve Doğruluğu Sorgulama

İddia ve Argümanları Değerlendirme Metinde sunulan iddia ve argümanların, ulaşılan sonuçla ilişkisini incelemeyi esas almaktadır. Yani medya iletisinde öne sürülen iddiaların ne derece delillendirilmiş olduğunun sorgulanması söz konusudur.

Karşılaştırma Yapma “aynı habere, olaya, duruma ilişkin farklı medya iletilerini ve araçlarını karşılaştırma” stratejisiyle paralellik gösterdiği düşünülmektedir.

“Bilgi ve Görüşleri Ayırt Etme” Sunulan enformasyon; bilgi midir yoksa (şahsi-kurumsal vb) görüşmüdür?

Rick Shepherd’in --Eleştirel Medya Eğitimi Modeli mükemmel medyaokuryazarlığı müfredatı modelı

Francis davis’ın modeli

Medya mesajı Analiz Tekniklerinden 5n1k