NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hakkımızda.
Advertisements

Yepyeni bir ürün, Muz, Çikolata, Fındık ve diğer kaplama malzemelerinin kusursuz birleşimi ve etkileyici sunumu.
YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK VE MİMARLIK FAKÜLTESİ MİMARLIK BÖLÜMÜ STAJ KOMİSYONU STAJ BİLGİLENDİRME.
Girişimcilik.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
“We set the standards” Bill GATES
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Kitaplar ve kaynaklar. Kaynaklar Küresel Arena’da Girişimci ve Girişimcilik Küresel Arena’da Girişimci ve Girişimcilik Prof.Dr.Mehmet Emin Gürol Gazi.
DIŞ TİCARETTE GİRİŞİMCİLİK
Franchising.
Globalpiyasa.com’da Firma Web Sitesi Nasıl Oluşturulur?
Our power comes from our partnership
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
İŞLETMELERİN KURULUŞU
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
FRANCHISING SİSTEMİNİ OLUŞTURAN UNSURLAR VE SİSTEMİN GEREKLİLİĞİ 3.BÖLÜM.
Franchising.  Franchising Nedir?  Franchising Türleri  Avantaj ve dezavantajları  Franchisee ve Franchisor'ın Yükümlülükleri nelerdir?  Franchising.
İMTİYAZ HAKKI (FRANCHISING)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kadir Has Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ GİRİŞİMCİLİK VE FİZİBİLİTE ETÜDÜ Franchise NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Mühendislik Mimarlık Fakültesi mmf.nisantasi.edu.tr

Franchising Nedir? Franchising sistemi, bir imtiyaz verme sistemidir. Bir ürün veya hizmetin imtiyaz hakkına sahip olan tarafın belli şartlar ve sınırlamalar dahilinde biri veya bir firmaya bu hakları vermesiyle doğan iş ilişkilerinin bütünüdür.

Franchising Nedir? Bu anlaşmayla imtiyaz hakkını veren taraf işin yönetim ve organizasyonuna ilişkin bilgi ve desteği (know- how) ticari işleri yürütmesi için diğer tarafa verir.

Franchisor' ın yükümlülükleri nelerdir? Franchisor aşağıdaki şartları yerine getirmelidir: Bir iş sistemini franchise zinciri haline getirmeden önce, makul bir süre boyunca ve en azından bir örnek işletmede başarıyla yürütmelidir. Zincirin isim, marka ve diğer ayırt edici özelliklerin sahibi olmalı veya yasal olarak kullanım hakkına sahip olmalıdır. Anlaşma süresince bireysel Franchisee'ye başlangıçtaki eğitimi ve sürekli ticari veya teknik desteği verebilmelidir.

Franchising sisteminin uygulama aşamaları nasıl gerçekleşmektedir? Franchisor firma öncellikle franchisee'ye bir tanıtım dosyası hazırlamalıdır. Bu tanıtım dosyası ana firma ile ilgili bilgi paketinden ve formdan oluşur. Bu bilgi paketi ile ilgili kişisel ve mali bilgileri içerir. Ayrıca Franchisor'ın Franchisee'ye vermekle yükümlü olduğu 3 adet el kitabı vardır. Bunlardan birincisi, ana şirket içi operasyonu anlatan kitap; 2.si, franchisee'nin uyması zorunlu olduğu kuralları içeren franchisee şirket içi operasyon kitabı ve son olarak ta franchisee'ye nasıl işleteceğine dair tüm bilgileri içeren işletme bilgileridir. Bu işletme kitabı ile birlikte Know-How'da verilmektedir.

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Arıkan, S. (2002). Girişimcilik: temel kavramlar ve bazı güncel konular. Siyasal kitabevi. Çetindamar, D., & Cetindamar, D. (2002). Türkiye'de girişimcilik. TÜSİAD. Sarıaslan, H. (1997). Yatırım projelerinin hazırlanması ve değerlendirilmesi: planlama, analiz, fizibilite. Turhan Kitabevi. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©