REKABET STRATEJİLERİ Rekabet Stratejileri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

İŞLETME İLE İLGİLİ STRATEJİLER
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Marka Konumlandırma Brand Positioning
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
PAZARLAMA YÖNETİMİ ve STRATEJİK PAZARLAMA PLANLAMASI
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Yeni Pazarlama Teknikleri
Bölüm 12 Pazar Konumuna Göre Pazarlama Stratejileri
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Bölüm 10 Olgunlaşmış Pazarlarda Pazarlama Stratejileri
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Pazarlama Yönetimi ve Stratejik Pazarlama Planlaması
Konumlandırma.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
MÜŞTERİ İLİŞKİLER YÖNETİMİVE İLİŞKİLİ KONULAR
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Prof. Dr. Cengiz Yılmaz Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Strategic Business Planning for Commercial Producers
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Bölüm 14 Pazar Konumuna Göre Pazarlama Stratejileri
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
11 Rekabetçi Etkileşimler 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-2 Bölüm Soruları  Pazar liderleri toplam marketi.
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
Stratejik Pazarlama 2. Hafta
ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY IV: İç Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları Kimileri yıldızlara bakarken çukura düşerler…
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Bölüm 12 Düşüş Dönemi İçin Pazarlama Stratejileri
STRATEJİK PLANLAMA.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Hazırlayan İNOVASYON BİLAL ÇİÇEK 8\A 759 İNOVASYON Önce sonra.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNİN ORTAYA ÇIKIŞ NEDENLERİ
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
HEDEF PAZAR.
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

REKABET STRATEJİLERİ Rekabet Stratejileri

Rekabet Bağlamındaki Konumu Açısından Ele Andığında İşletmeler pazar lideri (leader) saldıran (challenger) pazar, takip eden (market follower) niş oyuncular (market nicher) Rekabet Stratejileri

Saldırı Stratejileri Daha çok pazar liderine karşı Rakipten müşteri koparmaya yönelik Rekabet Stratejileri

Savunma Stratejileri Savunmaya yönelik stratejiler daha çok pazar liderinin veya pazarda konumunu korumaya çalışan firmalar tarafından tercih edilen bir yaklaşımdır Daha çok mevcut konumu korumaya yönelik stratejilerdir Rekabet Stratejileri

Saldırı Stratejisinde Üç Temel Askeri Kural Rakibin gücünden daha üstün bir güçle kritik an ve kritik yerde yoğunlaşma (güç ilkesi), Rakibin zayıf olduğu yerlere odaklanarak ortaya çikan pazar fırsatlarının değerlendirilmesi, düsman üzerinde baskı kurularak kontrolün ele alınması (saldırganlık ilkesi) Rakibin hiç beklemediği an ve yerden saldırıda bulunmak (sürpriz ilkesi) Rekabet Stratejileri

Saldırıya Yönelik Stratejilerde Temel İlkeler Hedef rakibin gücünün anlaşılması Hedef rakipte zayıf noktaların belirlenmesi Saldırının mümkün olduğunca dar bir bölgeden yapılması Saldırının hızla gerçekleştirilmesi Rekabet Stratejileri

SALDIRI STRATEJİLERİ Cepheden saldırı, Kanattan saldırı Kuşatma saldırısı Bypass saldırısı Gerilla saldırısı Rekabet Stratejileri

Cepheden Saldırı Nadir gerçekleştirilen saldırılardır Kafa kafaya saldırıya geçilmesini ifade eder Saldıran ve saldırıya uğrayan firmalar benzer taktikler ve programlarla mücadele eder Yüksek maliyet söz konusudur Başarı güç üstünlüğüne ve sürekliliğine bağlıdır Saldıran işletme de kayıpla karşılaşır Güç üstünlüğü olsa bile rakibin konumunun güçlü olması başarısızlık nedeni olabilir Rekabet Stratejileri

Yöntemler Rakibin ürününden daha üstün ürünler sunmak Daha düşük fiyatlar sunmak Yeni müşteri hizmetleri sunmak Ciddi bir yeni üretim kapasitesi kurmak Yoğun reklam kampanyalar Rekabet Stratejileri

Cepheden Saldırıda Uygun Koşullar Pazarın nispeten homojen yapıda olduğu durumlar Marka değerinin düşük olduğu Müşteri sadakatinin zayıf olduğu Farklılaştırmanın düşük olduğu Saldırılacak rakibin görece olarak fazla gücünün olmadığı Saldıran firmanın ise nispeten güçlü kaynaklara sahip olduğu durumlar Rekabet Stratejileri