Bloom ve Bilişsel Taksonomi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Konu: Trigonometrik Oranlar
Advertisements

PİSAGOR BAĞINTISI GİRİŞ KONU ANLATIMI ETKİNLİK ÖRNEK 1 ÖRNEK 2
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
Çokgen.
ÇOKGENLER Doğrusal olmayan en az üç noktanın ikişer ikişer birleşmesiyle oluşan kapalı şekillere denir.
ÇOKGENLER.
Çokgenler ve açıları.
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (ANALİZ–SENTEZ-DEĞERLENDİRME)
Özel Üçgenler Dik Üçgen.
KARE- DİKDÖRTGEN- DİK ÜÇGEN
Karenin Çevre Uzunluğu
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Eğitimde Program Geliştirme Hedef
ÖĞRENME ALANLARI Bilgi kuramı olarak epistemoloji, bilginin nasıl kazanıldığı, nasıl kurulduğu ve üretildiği ile ilgili sorunları araştırır. Hepimiz biliyoruz.
Öğretim Hedeflerinin Sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
TRİGONOMETRİ Trigonometri ,tri (üç),gonon (kenar) ve metry (ölçüm) kelimelerinin birleşiminden oluşmuş bir matematik terimidir.
Üçgenin Çevresi Ve Özellikleri”
Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
MURAT ŞEN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ Üçgenler.
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (KAVRAMA-UYGULAMA) ÖĞRETİM ÜYESİ: PROF.DR.MUSTAFA ERGÜN HAZIRLAYAN: GÜLDEN SONGUN AFYONKARAHİSAR 2008.
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (KAVRAMA VE UYGULAMA)
SELMA EROL.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Bilişsel Hedeflere Göre Davranış Yazma
KARENİN ÖZELLİKLERİ Ü Şeklin arkasına gizlenmiş özellikler
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
ÜÇGENLERLE İLGİLİ KURALLAR
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
DİK ÜGENDE TRİGONOMETRİK
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
KONULAR Bir Dar Açının Trigonometrik Oranları 30° Ve 60°lik Açıların Trigonometrik Oranları 45° lik Açının Trigonometrik Oranları.
PİSAGOR BAĞINTISI.
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
TRİGONOMETRİ.
İÇİNDEKİLER ÜÇGENİN ELEMANLARININ İSİMLENDİRİLMESİ SİNÜS ORANI
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
HEDEF TAKSONOMİLERİ Oktay YILMAZ. 2 İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar.
8.SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI
Dar Açıların Trigonometrik Oranları
Pisagor Bağıntısı Ve Özel Üçgenler
TRİGONOMETRİ İLE İLGİLİ PROBLEMLER
Öklit Matematikte ispat yöntemini ilk kullanan kişinin Thales (Tales) (MÖ. 624 – 547) olduğu düşünülmektedir. Euclides (Öklit), ispat yöntemini ince bir.
Dayandığı felsefe ya da dünya görüşüne göre çeşitli değişiklikler göstermekle birlikte, eğitimin en yaygın kullanılan tanımlarından biri bireyin davranışlarında.
PİSAGOR TEOREMİ a b c.
Pisagor Bağıntısı PİSAGOR BAĞINTISI.
ÜÇGENLER.
HAZIRLAYAN: KÜBRA NUR UÇAN /A
ÖZEL ÜÇGENLER. ÖZEL ÜÇGENLER İÇİNDEKİLER PİSAGOR BAĞINTISI ÖKLİT BAĞINTILARI KENARLARINA GÖRE ÜÇGENLER AÇILARINA GÖRE ÜÇGENLER KAZANIMLAR KAYNAKÇA.
ÇOKGENLER VE DÖRTGENLER
HEDEF TAKSONOMİLERİ AHMET TEVFİK KARAASLAN. İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar.
ÜÇGEN VE DÖRTGENLER.
ÜÇGENLER.
AÇILARINA GORE ÜÇGenler
ÜÇGEN KARE DİKDÖRTGEN.
PİSAGOR TEOREMİ.
Üçgenin Çevresi Ve Özellikleri”
Ders 2 Kavram Öğrenmeyi Etkileyen Etmenler
Yapılandırmacı Öğrenme
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Geçerlik ve Kullanışlılık
Özel Üçgenler Dik Üçgen.
Sunum transkripti:

Bloom ve Bilişsel Taksonomi Benjamin S. Bloom 1913-1999

Benjamin Bloom 1956 yılında Chicago Üniversitesinde eğitim psikolojisti bir grubun başındaydı. Bu grup öğrenme işlemlerinde önemli olduğu düşünülen düşünme davranışlarının düzeylerinin sınıflandırmasını geliştirdi.

Bilişsel Taksonomi Taksonomi ( istendik davranışların basitten karmaşığa, kolaydan zora, somuttan soyuta,birbirinin ön koşulu olacak şekilde aşamalı olarak sıralanmasıdır. Bilişsel alan (cognitive domain) zihinsel öğrenmelerin çoğunlukta olduğu ve zihinsel yetilerin geliştirdiği alandır.

Bloom’un Taksonomisi Öğrencilerin bilişsel yeteneklerini sınıflandırmada kullanılan en önemli ölçüt Bloom tarafından geliştirilen taksonomidir ve “Bloom Taksonomisi” olarak adlandırılmaktadır.Bloom taksonomisi en basit bilişsel öğrenmeden en derin öğrenmeye doğru altı seviyeden oluşmaktadır.

Bloom’un Taksonomisi Bilgi Kavrama Uygulama Analiz Sentez Değerlendirme Sentez Analiz Uygulama Kavrama Bilgi

Bilgi Bilgi bilişsel alandaki en düşük öğrenme düzeyidir. Elde edilen bilginin niçin ve nasıl olduğu önemli değildir. Kısaca öğrencilerin daha önce öğrendikleri bilgileri hatırlaması ve tanıması ile ilgili bir süreçtir. Pisagor teoremi a2 + b2 = c2 C 6 8

Kavrama Bu aşamada öğrencinin bilgi sahibi olduğu konuları kendi cümleleriyle ifade edebilir, örnekleyebilir, açıklar veya sınıflandırabilir. Bir dik üçgenin dik kenarlarının karelerinin toplamının karekökü hipotenüse eşittir.Dik üçgenin açıları eşitse ve dik kenarlarının uzunluğu a ise hipotenüsü 1.4142a’ya eşittir.

Uygulama Bu aşamada öğrenci bilgilerin kavranması sonucunda yöntemleri, ilkeleri, teorileri ve kanunları kullanarak yeni ve somut bir durum için kullanma yeteneğidir. Bir odanın köşegen uzunluğunun bulunması Eğimli bir yerin uzunluğunun bulunması

Analiz Bu aşamada öğrenci bilgilerin kavranması sonucunda uygulama ile elde ettiği bilimsel bilgileri öğelere ayırır, öğeleri tanımlar, öğeler arasındaki ilişkiyi ve öğelerin bütünle ilişkisini kurar. Pisagor teoremi aşağıda değişik formlarda gösterilmiştir. sin2 (x)+ cos2 (x) = 1

Sentez Bu aşamada öğrenci öğeleri belirli ilişki ve kurallara göre birleştirip yeni bir bütün oluşturma yeteneğidir. Yani öğrenci, bütünü açık olarak görebilir, karşıt önerilerde bulunabilir, kritik yapabilir, yeniden düzenleme yapabilir.

Değerlendirme Değerlendirme bilişsel alanın en üst basamağıdır. Öğrencilerin öğrendikleri bilgileri başka ortamlara taşıyabilmesi ve yeni varsayımlarda bulunabilmesidir.

Bloom Düzenlenmiş Bloom Yaratmak Değerlendirme Değerlendirmek Sentez Analiz etmek Analiz Uygulama Uygulamak Anlamak Kavrama Bilgi Hatırlamak