Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 6
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Bölüm 10 Olgunlaşmış Pazarlarda Pazarlama Stratejileri
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
9. Bölüm FİYATLANDIRMA.
Pazarlama Yönetimi Süreci
Firma Adı: Kişi Adı: İSTANBUL SANAYİ ODASI.
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Konumlandırma.
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bilişim sistemlerinin türleri
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bölüm 7: Fiyat ve Fiyatlandırma Kararları
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK
Bölüm 7: Fiyat ve Fiyatlandırma
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
İşletmeye Giriş Konu 11: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - I
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
Pazarlama İletişimi.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
11 Rekabetçi Etkileşimler 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-2 Bölüm Soruları  Pazar liderleri toplam marketi.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
Doç. Dr. Mahmut BİLEN ENDÜSTRİEL EKONOMİ. ENDÜSTRİDE GİRİŞ VE ÇIKIŞLAR 2 Bu konuyu çalıştıktan sonra :
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
PAZARLAMA KARMASI.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA ULUSLARARASI PAZARLAMA’YA GİRİŞ
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Fiyat ve Fiyatlandırma
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Bölüm 12 Düşüş Dönemi İçin Pazarlama Stratejileri
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE FİYATLANDIRMA
9- Rekabet Koşulları Açısında İşletme Tipleri- Piyasa çeşitleri
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
10. MONOPOLCÜ REKABET PİYASASI
HEDEF PAZAR.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
Pazarlama İletişimi
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler) Klasik pazarlama karması ürün, fiyat, dağıtım ve promosyondan oluşmaktadır. İşletmelerin bu unsurlara yönelik alacağı kararlar pazarda varlık gösterebilme ve rekabet açısından isabetle belirlenmelidir.

Ürün Ürün karma unsuru, pazara sunulacak ürünün kendisi, kalite, çeşit, marka, stil, ambalaj, garanti ve sunulan hizmetle ilgili stratejileri kapsar. Ürün stratejisinde doğru karar alınması ve uygulanması ürün yaşam/hayat eğrisini de uzatır.

Ürün yaşam eğrisinin ilk aşaması olan giriş (tanıtma/sunuş) aşaması, ürünün piyasaya yeni sunulduğu, satışların arttığı, ürün yeni ise rakiplerin olmadığı, tanıtım için promosyon masraflarının yüksek, kar marjının düşük ve maliyetin yüksek olduğu bir dönemdir. Kara geçiş noktasına kadar süren aşamada, bazen bu noktaya gelmeden ürün pazardan çekilir, bazen bu noktaya çabuk ya da belli bir sürenin sonunda ulaşırlar.

Ürün yaşam eğrisinin ikinci aşaması olan, gelişme (büyüme) aşaması, başabaş noktasından başlayıp, olgunluk dönemine kadar sürer. Satış ve karın arttığı, rakip ürünlerin yavaş yavaş pazara girdiği bir dönemdir. Maliyeti azaltıcı önlemler alınması, ürünün yapısının ve kullanım alanlarının artırılması, rekabete göre fiyat politikasının gözden geçirilmesi söz konusu olabilir.

Üçüncü aşama olan olgunluk aşaması, satış ve rekabetin en üst düzeye çıktığı ve rakip ürünlere bağlı olarak karda azalmaların görüldüğü dönemdir. Bu dönemde farklı gelir gruplarından tüketicilerin talebi olduğu için, firmalar bu dönemi uzun tutmaya çalışırlar. Ürün farklılaştırması, yeni pazar arayışlarının geliştirilmesi firmalara alternatif fırsatlar sağlar.

Dördüncü aşama olan gerileme (düşüş) aşaması, satışların ve karın düştüğü, maliyetlerin arttığı alan olup, zarara geçiş noktasına kadar sürmektedir. Bu dönemde firma, pazardaki rekabet gücüne göre pazardan çekilmeyi ya da faaliyetini sürdürmeyi tercih eder. Eğer ürün pazardan çekilecekse fiyat indirimleri ile stokları eritmeyi ya da pazarda kalmayı tercih ederse belirli satış noktalarını seçer, tutundurma faaliyetlerini azaltır, yeni ürün arayışlarına hız verebilir.

Fiyat -1 Pazara sunulacak ürün/ürünlerin fiyatlandırması ile ilgili stratejidir. Belirlenmesi gereken konular : Fiyat düzeyi İndirimler Ödeme şartları Fiyat değişiklikleri

Fiyat - 2 Fiyat stratejisi, ürünün piyasadaki mübadele değerinin belirlenmesi ile ilgilidir. Piyasa koşulları firmaların fiyatlandırma hedeflerini yönlendirmektedir. Fiyatlandırmada hedefler; pazarda kalmak, maksimum kara ulaşmak, maksimum satışlara ulaşlmak, pazarın kaymağını almak ürün- kalite liderliğini yakalamak

Fiyat-3 yüksek fiyat ve promosyon (pazarın kaymağını alma stratejisi), yüksek fiyat ve düşük promosyon (yavaş kaymak alma stratejisi), düşük fiyat ve yüksek promosyon (hızlı penetre olma), düşük fiyat ve promosyon (yavaş penetre olma)

Dağıtım Pazara sunulacak ürünün alıcılara nasıl ulaştırılacağı ile ilgili stratejidir. Dağıtım stratejisinde belirlenmesi gereken konular şöyledir: Dağıtım kanalları Ulaşım Stok

Promosyon Pazara sunulacak ürün/ürünlerle ilgili promosyonlar hakkındaki stratejidir. Belirlenmesi gereken konular : Kişisel satış teknikleri Satışı geliştirme ve bütçesi

Değerlendirme Pazarda kalıcı olmak ve ürün yaşam eğrisinin uzun olması pazarlama karması unsurları ile ilgili doğru kararların alınması ile mümkündür.