Mobil uygulama geliştirme pelin yıldırım Fatma bozyiğit

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Advertisements

Diziler.
Bil 102 Bölüm 6 Diziler.
JAVA PROGRAMLAMA ORNEKLER
Algoritma.  Algoritma, belirli bir görevi yerine getiren sonlu sayıdaki işlemler dizisidir.  Başka bir deyişle; bir sorunu çözebilmek için gerekli olan.
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 8: Fonksiyonlar Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT Trakya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği.
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 11: İşaretçi (Pointer) Kullanımı Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT Trakya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği.
Modül 1 Öğr. Gör. Nevzat TAŞBAŞI
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 5: Fonksiyonlar Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT Trakya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği.
LINQ { C# 3.0 ve Language Integrated Query } MEHMET MECİT GÖK NO:
JAVA 1. GİRİŞ & TARİHÇE Java, Sun Microsystems mühendislerinden James Gosling tarafından geliştirilmeye başlanmıştır. Açık kodlu. Nesneye yönelik. Düzlemden.
Bağlama ve Kapsam Kavramları
Örnek Sorular Bilgisayar Programlama BIL 107. Soru 1: Ekran çıktısında 66 yazması için boşlukları doldurunuz ______ i = 'A'; printf(____, i__); CEVAP:
Doç. Dr. Cemil Öz SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz.
İbrahim Olgaç PROGRAMLAMA DİLLERİ SUNUMU C#
Kural Motorları Bora Güngören Portakal Teknoloji AB
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri
GAZİ ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA DERSİ
3. DEĞİŞKENLER Değişkenlerin kullanım ve tanımlanma şekli, o dilde program yapmayı ve programların anlaşılırlığını etkileyen önemli faktörlerden biridir.
JDK(Java  Development  Kit):  Java  kodlarını  derlemek  için gerekli  geliştirme  ortamını.
Algoritma ve Programlamaya Giriş
Presentation and Explaing Method 8.Sınıf
EETE233 Mikrodenetleyiciler ArduIno ile Programlama
C Programlama Yrd.Doç.Dr. Ziynet PAMUK BMM211-H03
C Programlama Yrd.Doç.Dr. Ziynet PAMUK BMM211-H05
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 5: Döngüler
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 11: İşaretçi (Pointer) Kullanımı
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 6: Sınıflar
Algoritma ve Programlamaya Giriş
NBP103 Programlama Temelleri Öğr. Gör. Mahmut Kılıçaslan
BMS-301 Kabuk Programlama Güz 2017 (7. Sunu) (Yrd. Doç. Dr. Deniz Dal)
Mobil uygulama geliştirme pelin yıldırım Fatma bozyiğit
3.hafta METODLAR.
Bilgisayar Programlamasına ve Veri Analizine Giriş - VI
ARDUİNO Arduino Eğitimleri Bölüm 3 Programlama Dili Temelleri
Bölüm 7 İfadeler ve atamalar.
BİLGİSAYAR programlama II
JAVA’DA DİZİLER. Özet  Dizi: belirli sayıda ve aynı veri türünden de ğ işkenlere aynı adla erişilmesini sa ğ layan bir yapıdır.  Dizilerde döngü işlemleri.
BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Arduino Programlama Dili
Nesneye Dayalı Programlama 1
Bölüm 4: Kontrol Yapıları I (Seçim Yapma)
Komut düzeyi kontrol yapıları
YAPISAL PROGRAMLAMA Hafta-4
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nesneye Dayalı Programlama 1
Java İle Programlamaya GİRİş
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilgisayar Bilimi Koşullu Durumlar.
Nesneye Dayalı Programlama 1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
6. DÖNGÜ (TEKRARLAMA) DEYİMLERİ
Bilgisayar Bilimi Fonksiyon Yazma.
Değerler ve Değişkenler
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nesneye Dayalı Programlama 1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BLM-111 PROGRAMLAMA DİLLERİ I Ders-10 Diziler
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA
Ortam-Bağımsız Gramerler (OBG)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Mobil uygulama geliştirme pelin yıldırım Fatma bozyiğit YZM 3214 Celal Bayar Üniversitesi Hasan Ferdi Turgutlu Teknoloji Fakültesi

Bu Derste Java Programlama (Crash Course) Java Dilinin Özellikleri JVM, JDK, JRE Değişken tanımlama, veri tipleri Array, ArrayList, HashMap Kontrol yapıları: If-Else, Döngüler 2

Java Programlama Dili Java ve JavaScript farklı dillerdir ve bağlantıları yoktur. Öğrenmesi kolaydır, çünkü Birçok kaynak vardır Çokça öğretilir, kullanılır ve tartışılır Kolayca anlaşılabilen bir syntax ı vardır 3

Sabit Tipli & Nesneye Dayalı Değişkenler kullanılmadan önce tipleriyle birlikte tanımlanmalıdır. Tanımlandığından farklı bir veri tipini saklamada kullanılamazlar Derleme sırasında programdaki değişlenlerin tipleri kontrol edilir Nesneye Dayalı Nesne konsepti ile gerçek dünya sanal (programlama dünyasına) tanıtılır. Herşey bir nesne olarak tanımlanabilir ve program içinde bu nesnelerin etkileşimi, durumları tanımlanabilir. 4

Java nın Özellikleri Platform Bağımsız Derlendiğinde Java kodunuz byte kod denen bır koda dönüştürülür. Bu kod JVM java sanal makinesi denen bir program tarafından yorumlanır ve makina kodu gibi JVM içinde çalıştırılır. Güvenli JVM denen sanal makine ortamında çalıştığı için cihaz donanımından izole edilmiştir ve kod çalışması zararlı davranışlardan korunur. 5

Java Virtual Machine (JVM) Java sanal makinesi (Java virtual machine (JVM)) derlenmiş java kodunu çalıştırır. Derlendiğinde .class uzantılı byte kod oluşturulur ve bu kod sadece JVM içinde çalışan ara bir koddur. 6

Demo - Java Programını Derleyip Çalıştırmak public class HelloJava { public static void main(String[] args) { System.out.println("Hello World!"); } 7

Değişken Tanımlama Her değişken kullanılmadan önce tanımlanmalıdır. Bu önce değişkenin tipi ve sonra ismi yazılarak yapılır. int someVar = 1; 8

Veri Tipleri - ilkel (Primitive) Java 8 değişik ilkel veritipini destekler byte: 8-bit işaretli tamsayı short: 16-bit işaretli tamsayı int: 32-bit işaretli tamsayı. Max değer 2,147,483,647. long: 64-bit işaretli tamsayı float: 32-bit reel sayı double: 64-bit reel sayı boolean: mantıksal değerler için: true and false. char: 16-bit karakter. 9

Veri Tipleri - Kompleks (Complex) Java tarafından yada programcı tarafından tanımlanan nesnelerle oluşturulan veri tipleridir. Bu tiplerde değişkenler oluşturulduğunda class ın bir kopyası yaratılır. String strCourseName = “Mobil Prog. Teknikleri”; 10

Diziler (Arrays) Diziler belirli bir tip değişkenden sabit sayıda tutan değişkenlerdir. Dizinin uzunluğu ve tipi tanımlama sırasında belirtilir. Uzunluğu 10 ve tipi tamsayı olan bir dizi değişkenin tanımlanması: int[] myArray = new int[10]; myArray[0] = 10; Dizinin elemanlarına indeksleri ile erişilir. Indeks 0 dan başlar ve böylece 10. elemana erişmek için indeks numarası 9 kullanılır. 11

Demo - Diziler class ArrayTest { public static void main(String[] args) { int[] anArray; anArray = new int[3]; anArray[0] = 10; anArray[1] = 20; anArray[2] = 30; System.out.println("Value at index 0: " + anArray[0]); System.out.println("Value at index 1: " + anArray[1]); System.out.println("Value at index 2: " + anArray[2]); } 12

Collections - ArrayList Eğer tanımlama sırasında dizinin ne kadar uzun olduğunu bilmiyorsak ArrayList kullanabiliriz. ArrayList<String> androids = new ArrayList<String>(); androids.add("Cupcake"); androids.add("Donut"); System.out.println("Size of ArrayList: " + androids.size()); // Display the contents of the array list System.out.println("The ArrayList has the following elements: “ + androids); // Remove elements from the array list System.out.println("Deleting second element..."); androids.remove(3); 13

Collections - HashMap Değerleri anahtar kelimelere göre kaydetmeye yarar. Aynı anahtar kelime ile iki eleman kayıt edilemez. // Creating a HashMap HashMap<String,Double> androids = new HashMap<String,Double>(); // Adding elements androids.put("Cupcake", new Double(1.5) ); androids.put("Donut",new Double(1.6)); 14

Kontrol Akışı - If/Else Programcı programın akışını if-else, döngülerle kontrol edebilir. if (someExpression1) statement1 else if (someExpression2) statement2 else statement3 15

Kontrol Akışı - Switch Switch byte, short, char, ve int primitive veri tipleri ile çalışır. int dayOfWeek = 1; String dayString=""; switch (dayOfWeek) { case 1: dayString = "Monday"; break; case 2: dayString = "Tuesday"; … case 6: dayString = "Saturday"; case 7: dayString = "Sunday"; } System.out.println(dayString); 16

Döngüler - While Loop ‘expression’ doğru olduğu sürece parantez bloku içindeki kodu çalıştırır. while (expression) { statement(s) } int counter = 1; while (counter < 11) { System.out.println("Count is: " + counter); counter++; Examples: http://www.java2novice.com/java-loops/ 17

Döngüler - For Loop for (initialization; termination-condition; increment) { statement(s) } Aşağıdaki kod ne yapar? for (int i = 1; i <= 10; i++) { System.out.println("Value of i is: " + i); 18

Döngüler - For Each Loop Collection veri tiplerindeki her eleman üzerinde işlem yapmak için kullanılabilir. String[] appNames = new String[3]; appNames[0] = "Gmail"; appNames[1] = "Go SMS Pro"; appNames[2] = "Chrome"; for (String name : appNames) { Log.d(TAG, name); } 19

Örnek: For Döngüsü ile Diziyi Yazdırmak String[] derstekiOgrenciler = new String[3]; derstekiOgrenciler[0] = “Ahmet”; derstekiOgrenciler[1] = “Mehmet”; derstekiOgrenciler[2] = “Hatice”; for (int i = 0; i < derstekiOgrenciler.length(); i++) { System.out.println( i + “. ogrenci: “ + derstekiOgrenciler[ i ]); } 20

Sorularınız? Ödev: Android Studio yu bilgisayarınıza kurunuz, inceleyiniz. Gruplarınızı en fazla 3 kişi olacak şekilde belirleyiniz. 21

Kaynaklar http://www.yildiz.edu.tr/~smyavuz/java/java.pdf http://androidatc.com/adnan/upload/editor_upload/file/SelfStudy/Java%20Funda mentals%20for%20Android%20Development_Self%20Study%20Guide.pdf http://blog.teamtreehouse.com/java-basics-for-android-development-part-1 http://blog.teamtreehouse.com/java-basics-for-android-development-part-2 http://code.tutsplus.com/tutorials/learn-java-for-android-development-introduction-to- java--mobile-2604 http://code.tutsplus.com/tutorials/learn-java--mobile-2612 https://www.udacity.com/course/viewer#!/c-ud853/l-1395568821 22