ESKİŞEHİR TİCARET ODASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE’DE BÖLGE SINIFLANDIRMASI
Advertisements

SIGN İSTANBUL 2011 Uluslararası 13. Açıkhava Reklamcılığı Fuarı ARALIK 2011 TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi İSTANBUL.
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
2013 MEDYA ANALİZ RAPORU.
Dumansız Hava Sahası uygulaması ile basında olumlu ve olumsuz haber akış ilişkisinin değerlendirilmesi Elif Dağlı, Murat Güner, Efza Evrengil, SSUK.
1 AkademiKA Awards Medimagazin – Referans –
EKONOMİK GÖSTERGELER Gayri Safi Milli Hasıla(2007): 658 Milyar ABD Doları İthalat(2008) : 201,8 Milyar ABD Doları İhracat(2008) : 132 Milyar ABD Doları.
TURKEY Black Sea Mediterranean Sea Use the BUCKET in the
AB TÜRKİYE ODA FORUMU TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYONU Dr. Mustafa LALE Sanayi Dairesi Başkanı 16 Kasım 2009, İSTANBUL.
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TÜRK ODA/BORSA SİSTEMİ İÇİN KALİTE MODELİ ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ IV. Dönem Odalar için Eğitim Semineri Ş. Sibel AYGÜN.
ERKEN ANNELER GÜNÜ Anneler Prematüre Bebekleri için Anneler Gününden bir hafta erken yürüdüler. Basın Yansımaları Mayıs 2012 Kurumsal İletişim Türkiye.
GEÇMİŞTE VE GÜNÜMÜZDE PAYLAŞTIĞIMIZ AVRUPA TOPLU ANKET SONUÇLARI DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ, KÜTAHYA GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, GAZİANTEP HARRAN ÜNİVERSİTESİ,
REW İSTANBUL Uluslararası 7. Geri Dönüşüm, Çevre Teknolojileri ve Atık Yönetimi Fuarı 8-11 Haziran 2011 Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi İSTANBUL.
Hakem İşleri Organizasyon Şeması
KIŞ SPORLARI ve KIŞ TURİZMİ BAĞLAMINDA CAZİBE MERKEZİ OLMAK: 2011 Universiade Kış ve Erzurum’un Tanıtımı Dr. Raci TAŞCIOĞLU Atatürk Üniversitesi İletişim.
Atatürk, Milli Mücadele Yıllarında
YURDUMUZUN COĞRAFİ BÖLGELERİ
KBRN FARKINDALIK EĞİTİMİ (HASTANE ÖNÜ ORGANİZASYON)
Fırat Nehri Şanlıurfa Platosu Dicle Nehri Gaziantep Platosu
Türkiye’deki Gelişmişlik Düzeyinin Çeşitli Göstergeler Kullanılarak Coğrafi Bilgi Sistemi ile İller Bazında İrdelenmesi.
TÜRKİYE’DE SANAYİ SEKTÖRÜ
HAZIRLAYAN ÇİĞDEM ÇOLAK
EURO 2016 TÜRKİYE Onur KILIÇ. UEFA Avrupa Futbol Şampiyonası.
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ Ş. Sibel AYGÜN TOBB Akreditasyon Kurul Sekreteri 21 KASIM 2008 Ankara.
17 Şubat 2015 DENİZLİ SONUÇ RAPORU. TİMAKADEMİ 2023 Seminerleri dizisinin 2015 yılında başlayan Şehirler turu kapsamında altıncı seminer, 17 Şubat 2015.
İLETİŞİM ve İNSAN İLİŞKİLERİ ÖZGÜR GÜVERCİN 7.Sınıf SOSYAL BİLGİLER.
İLETİŞİMDE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ROLÜ
ULU ÖNDER ATATÜRK ’DEN GÜNÜMÜZE EĞİTİM
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ Ş. Sibel AYGÜN TOBB Akreditasyon Kurul Sekreteri 19 Ekim 2007 Ankara.
MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM OKUL VE KURUMLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAŞARI DURUMLARI AÇIKLAMALAR 1. Bu çalışma, Meslekî ve.
MEDYA TAKİP RAPORU. Yayın Adı : ICT Media Dergisi Tarih : Tiraj : D Ü NYA BİLGİ TOPLUMU VE TELEKOM Ü NİKASYON G Ü N Ü ETKİNLİĞİ İSTANBUL'DA.
1 DELL CONFIDENTIAL. 2 NASIL İŞLER? AMAÇ: –Müşterinin teknik desteği kendi adresinde alabilmesidir. –Müşteri Dell Destek Hattını arar. (Hafta içi 9:00-17:30)
Şubat Ayı İhracat Verileri Basın Toplantısı Erzurum - 1 Mart 2015.
Sabancı Gönüllüleri Programı nedir? Tüm Sabancı Topluluğu’nu kapsayan bir sosyal sorumluluk programı İki ana platform 1.Online eğitim 2. Gönüllülük Projeleri.
İMC MÜHENDİSLİK PROJE VE DANIŞMANLIK HİZMETLERİ
VESTEL YEREL MEDYA SUNUMU
Kantitatif Araştırma Özeti 8 Mayıs 2015
KUTLU OLSUN TUTUM ve YATIRIM HAFTASI TÜRK MALLARI.
SON VERİLERLE TÜRKİYE ve ESKİŞEHİR HARUN KARACAN ESKİŞEHİR TİCARET ODASI YÖNETİM KURULU BAŞKANI Ağustos 2010.
AKREDİTE ODA VE BORSALAR
Connecting People Through News. © PressReader. All rights reserved. 2 Connecting People Through News 2011, 2012 & 2013 Yıllarının En İyi Aplikasyon Ödülü.
İletişim fakültesi ŞEHİRLER VE İMAJLAR: MARKA ŞEHİR OLMA SÜRECİNDE TÜRKİYE’DE MALATYA İMAJI.
T.C. Sağlık Bakanlığı Özel Sektör Tetra Pak Ltd. Şti. Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Tıp Fakültesi Osteoporozdan Korunma ve Osteoporozlular.
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ:.
TÜRKİYEDE SANAYİ ERCE Mola 11-f 768.
DERS 1 Toplumsal Olaylar ve İstatistik Akın Şahin 8 Ekim 2010.
Dünya Doğumsal Kalp Hastalıkları Haftası Basın Toplantısı 11 Şubat 2015 günü Crowne Plaza Ankara’da yapılan toplantıda Türk Pediatrik Kardiyoloji ve Kalp.
IDEF'15 12'nci Uluslararası Savunma Sanayi Fuarı Vestel Savunma Yansıma Raporu Mayıs 2015.
(with Istanbul, Ankara, and Izmir divided for electoral purposes)
SAĞLIK TURİZMİ DAİRE BAŞKANLIĞI
EĞİTİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
FUAR PAZARLAMA & TANITIM SÜREÇLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER
SON VERİLERLE TÜRKİYE ve ESKİŞEHİR
ÜLKEMİZDE NÜFUS.
ÖZET GİRİŞ MATERYAL VE METOT BULGULAR TARTIŞMA VE SONUÇ KAYNAKLAR
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ / Anadolu’dan Haber Var
ESKİŞEHİR TİCARET ODASI
ANFAŞ FUARLARI KAZANDIRIR
ANFAŞ FUARLARI KAZANDIRIR
Türkiye’de Yoksulluk ve “Yoksulluğun Yönetilmesi” Mustafa Sönmez Ekim 2016.
ANFAŞ FUARLARI KAZANDIRIR
Salon Adedi 797 Spot Süre 20 Haftalık Yayın Adedi 35 Toplam Süre Ortalama Saniye Fiyatı Bütçe.
TEKSTİL SEKTÖRÜNDE TEMİZ ÜRETİMİN YAYGINLAŞTIRILMASI PROJESİ
Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı
Deprem öncesi yapılması gerekenler Deprem çantası hazırlanmalı Raflar duvarlara sabitlenmeli Ağır cisimler raflarda altlara yerleştirilmeli Duvardaki lamba,
TÜİK MAYIS İHRACAT RAKAMLARI
TÜİK NİSAN İHRACAT RAKAMLARI
Türkei mit Koch International
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI – ATATÜRK ve İLETİŞİM 1.
BÖLÜM1 :ULUSLARARASI İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ
Sunum transkripti:

ESKİŞEHİR TİCARET ODASI Ocak-Kasım 2016 Medya Yansıma Raporu

GENEL BİLGİ / Terimler Yaptığım iletişimle ne kadar haber oluştu? 1. HABER SAYISI; medyada kaç adet haberle yer alındığını ifade etmektedir. 2. ERİŞİM; yayınların tirajından hareketle okunma sayısı göz önünde bulundurularak haberlerin kaç kişiye ulaştığını ifade eder. Uluslararası ve ulusal çapta yapılan araştırmalar ortalama olarak bir gazeteyi 3 kişinin, bir dergiyi ise 4 kişinin okuduğunu ortaya koymaktadır. Buradan hareketle erişim ; Gazetede yer alan haber için = haberin yer aldığı gazetenin tirajı x 3 Dergide yer alan haber için = haberin yer aldığı derginin tirajı x 4 Yaptığım iletişimle ne kadar haber oluştu? Oluşan bu haberlerin yer aldığı yayın kaç kişiye ulaştı? Oluşan bu haberler yayınlarda ne kadar alan kapladı? Oluşan bu haberler ne kadarlık reklam eşdeğerliği sağladı? 5. Reklam Eşdeğeri (REŞ) / Medya Değeri Her bir yayının haberin/bahsin geçtiği bölümü için uyguladığı standart reklâm tarifesi (rate card) bazında hesaplanan, “ilgili alanda nesnenin haberinin çıkması yerine reklâmı verilmiş olsa idi ödenmesi gereken bedel ne olacaktı?” sorusunu yanıtlayan bir ölçümdür. Halkla ilişkiler faaliyetlerinin ölçümlenmesinde konvansiyonel yaklaşımı temsil etmektedir. 4. Sütun Santim Değeri (St x Cm) Kullanıldığı yere göre tam haberin, bahsin, veya bahsin tekst/metinden oluşan kısmının, veya bahsin görselden oluşan kısmının, veya alıntının kapladığı alandır. “En” değeri “sütun” olarak verilir; bir sütun –yayına göre ufak değişiklikler göstermekle birlikte genellikle- 3,6 santime denktir. “Boy” değeri doğrudan santim olarak verilir. Böylece “alan” ölçüsü en ve boy birimlerinin çarpımı olan “sütun x santim” olarak ifade edilmektedir.

YÖNETİCİ ÖZETİ 4

Yönetici Özeti Çalışmanın yapıldığı döneme ve rapor içeriğine ait temel sayısal veriler aşağıda verilmiştir. Analizler Ocak-Kasım 2016 dönemini kapsamaktadır. Eskişehir Ticaret Odası’nın toplam 1293 haber yansıması elde etmiş, bu haberler ile 23.122.174 kişilik erişim skoru elde edilmiştir.Söz konusu haberler 134.479 sütun santim (yaklaşık 287 gazete sayfası) boyutunda alan kaplamış, standart reklam fiyatlarına göre 1.511.385 TL’lik reklam eşdeğeri sağlamıştır. 5

YAZILI BASIN 6

Yayın Alanı Göre 7 Yayın Alanı H/S ColCm Erişim Reklam Eşdeğeri Yerel 1214 111.825 13.958.756 541.333 Ulusal 79 22.654 9.163.418 970.052 Toplam 1293 134.479 23.122.174 1.511.385 7

Format Dağılımı 8 Yayın Alanı Haber Sayısı ColCm Erişim Reklam Eşdeğeri Gazete 1253 122.033 21.996.750 1.331.991 Dergi 40 12.446 1.125.424 179.394 Toplam 1293 134.479 23.122.174 1.511.385 8

Gazeteye Göre Yayın Dağılımı 9

Gazeteye Göre Yayın Dağılımı 10

Gazeteye Göre Yayın Dağılımı Yayın Adı Haber Sayısı ColCm Erişim Reklam Eşdeğeri ESKİŞEHİR 2 EYLÜL 208 19.347 1.560.000 38.694 ESKİŞEHİR SON HABER 207 22.044 1.863.000 88.176 ESKİŞEHİR ANADOLU 199 23.602 1.671.600 70.806 ESKİŞEHİR YENİGÜN 189 16.728 708.000 66.912 MİLLİ İRADE 158 13.954 829.500 111.632 ESKİŞEHİR İSTİKBAL 116 6.397 696.000 19.191 POSTA ESKİŞEHİR 26 1.605 3.900.000 104.325 ESKİŞEHİR ŞEHİR 17 1.472 153.000 7.360 DÜNYA 14 719 2.442.468 103.536 ESKİŞEHİR SAKARYA 1.298 315.000 5.192 İSTANBUL SON AN 5 177 120.000 708 ANKARA ZAFER 4 298 45.600 2.384 GÜNBOYU 3 95 164.700 950 HÜRSES 176 10.557 2.640 IZMİR TİCARET 97 90.000 776 BURSA KENT 2 20 15.432 100 Gümüşhane Kuşakkaya 516 4.200 1.032 PLATİN ESKİŞEHİR 224 58.320 448 DÜNYA EK 1.072 348.924 91.120 İSTANBUL EKONOMİ 147 72.000 294 ANAYURT 84 756 BURSA A GAZETE 22 5.100 44 ANKARA 24 SAAT 126 7.500 630 TUNAYDİN 88 45.000 616 ANKARA BAŞKENT 114 21.000 3.420 İstanbul Gazete 34 125 500 KONYA HAKİMİYET 1 12 15.000 60 SÖZCÜ 1.005.735 2.208 MİLLİYET 447.528 4.524 AKSARAY PUSULA 123 246 11

Gazeteye Göre Yayın Dağılımı Yayın Adı Haber Sayısı ColCm Erişim Reklam Eşdeğeri YENİ ASIR 1 12 78.012 336 AMK 6 154.644 1.200 MANİSA HÜRIŞIK 92 3.600 276 ÇORUM HABER 150 4.950 450 POSTA EGE 21 110.463 462 ÇORUM HAKİMİYET 78 6.600 234 Türk Haber 108 4.500 2.268 ANKARA ANADOLU GAZETESİ 48 48.000 288 Kırşehir Çiğdem 20 1.950 60 DOKUZ SÜTUN 38.400 120 KONYA TAKİP 16 2.400 32 AFYON GAZETE 3 36 72 MİLLİ GAZETE 19 92.601 684 GAZETE BURSA 144 9.000 864 ÖNCE KÖRFEZ 3.000 18 Gazete İstanbul 31 36.000 155 SABAH 56 929.016 17.192 Gümüşhane Gümüşkent 1.500 180 TARAF 154.854 AFYONKARAHİSAR KURTULUS 4 VEZİRKÖPRÜ ÖZLEM GAZETESİ 99 3.960 297 BALIKESİR BİRLİK 40 ERZURUM YENİ GÜN 38 2.550 76 HABER KÜTAHYA 80 15.000 240 KONYA ANADOLUDA BUGÜN 44 132 HÜRRİYET 210 1.024.485 68.670 KONYA MEMLEKET 45 135 HÜRRİYET ANKARA 9 240.000 720 KUTAHYA AKİS HÜRRİYET BURSA 72.000 384 MEYDAN 34 252.846 272 BİLECİK YARIN 2.100 12

Gazeteye Göre Yayın Dağılımı Yayın Adı Haber Sayısı ColCm Erişim Reklam Eşdeğeri DÜNYA ÖZEL EK 1 7.784 174.462 467.040 ZONGULDAK YENİ HABER 99 1.350 297 MİLLİYET ORTA ANADOLU 90 431.331 2.880 Adana Ilkhaber 18 2.250 EGE TELGRAF 30 18.000 180 İstanbul Değişim 80 36.000 640 BURSA HAYAT 78 1.530 312 CUMHURİYET 158.253 2.130 SAKARYA 44 3.000 176 YENİ KONYA 12 9.000 36 ŞANLIURFA HABER 185 870 740 Yeni Yüzyıl Gazetesi 8 53.250 104 EREĞLİ GÜNDEM 75 1.500 225 ZAMAN 16 9.393 4.672 VAHDET 7 76.722 105 ZONGULDAK ONDER 85 170 YENİ AKİT 11 168.750 660 DÜNYA EKONOMİ-POLİTİKA BÖLGE EK1 172 171.642 14.620 YENİ ASYA 153.474 160 KAYSERİ STAR HABER 20 1.950 KIRIKKALE HABER KALE 165 2.400 495 YURT GAZETESİ 50 30.990 2.000 BİZİM GAZETE 92 33.000 3.220 Zaman Ankara 13 267.000 390 İstanbul Yeni Söz 14 30.258 42 ZONGULDAK PUSULA 1.680 480 İZMİR YENİ EKONOMİ 234 KAYSERİ GÜNDEM 96 2.100 384 IZMİR YENİGÜN 33 28.500 132 Toplam 1253 122.033 21.996.750 1.331.991 13

Dergiye Göre Yayın Dağılımı 14

Dergiye Göre Yayın Dağılımı Yayın Adı Haber Sayısı ColCm Erişim Reklam Eşdeğeri MOTTO MAGAZİN 18 6.905 213.000 76.722 TURİZM & YATIRIM 2 92 40.000 767 TUROB HOTEL 292 1.622 ANBARAPOR 1.073 11.922 EKONOMİST KOBİ GİRİŞİM 1 624 99.904 48.533 PLATİN 162 38.880 14.918 DİGİTAL AGE 130 30.000 1.517 FOLLOW MAGAZİN 465 4.800 2.583 TT MAGAZİN 145 20.000 403 FORTUNE TÜRKİYE 11 56.000 2.383 MEDIKONGRE 24 267 KOBİ EFOR 30 64.000 554 OTOMOBIL 1.680 48.000 11.667 KÖY KAHVESİ 60 333 RESORT 36 40.800 250 BUSINESS LIFE 104 60.000 867 DÜNYA SEKTÖR EK 78 232.616 1.560 MATBAA HABER 199 12.000 774 MATBAA TEKNIK 206 20.424 1.030 MARKETING TURKIYE EK 5.000 722 Toplam 40 12.446 1.125.424 179.394 15

Medya Grubuna Göre 16 Medya Grubu Haber Sayısı ColCm Erişim Reklam Eşdeğeri Yerel Basın 1014 94.836 7.883.730 313.357 Diğer 220 26.755 4.143.896 248.733 Doğan 31 2.485 5.446.852 223.094 Dünya 19 9.825 3.370.112 677.876 Turkuvaz 2 68 1.007.028 17.528 Zaman 29 276.393 5.062 Demirören 102 878.859 7.404 Mutlu Grubu 1 11 56.000 2.383 Türk Medya 162 38.880 14.918 İhlas 206 20.424 1.030 Toplam 1293 134.479 23.122.174 1.511.385 16

17