6. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI TEORİSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜKETİCİ DENGESİ VE TALEP
Advertisements

Fayda maksimizasyonu Tercihler
6. BÖLÜM Tam Rekabet Piyasası ve Firma Dengesi
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
CASE FAIR OSTER Prepared by: Fernando Quijano & Shelly Tefft.
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI VE TURİZM Bu bölümde tüketici davranışlarını açıklamaya dönük iktisadî yaklaşımları ele alacak ve bunları turizm sektöründeki tüketici.
ENFLASYON.
Üçüncü Bölüm Talebin Arka Planı: Tüketici Teorisi.
Refah Ekonomisi.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM DIŞ TİCARET TEORİSİ VE EKONOMİK BÜYÜME ANALİZLERİ
©McGraw-Hill Education, 2014
Fiyat ve Fiyatlandırma
Beşinci Bölüm EKONOMİK ORGANİZASYON
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
TALEP (İstem).
Makro İktisat.
YRD. DOÇ. DR. OKTAY KIZILKAYA
10.OLİGOPOL PİYASASI.
MAKRO İKTİSAT II BÖLÜM 13-1 TOPLAM ARZ VE TOPLAM TALEP: MAKRO DENGE
KLASİK MAKRO EKONOMİK MODEL
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
TALEP, TALEP FONKSİYONU VE TALEP EĞRİSİ
KPSS.
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
CASE FAIR OSTER Prepared by: Fernando Quijano & Shelly Tefft.
©McGraw-Hill Education, 2014
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
EKON 203 MİKROİKTİSAT BÖLÜM 4
IS-LM-BP MODELİ KPSS SORULARI.
ULUSLARARASI İKTİSAT TEORİSİ
İKTİSADA GİRİŞ Yrd.Doç.Dr. Ebru Z. BOYACIOĞLU
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
8. TAM REKABET PİYASASI.
OLİGOPOL VE OYUN TEORİSİ Dr. Hakan BAKKAL
11.OLİGOPOL PİYASASI.
Temel Kavramlar Belgin Akçay.
Talep, Arz ve Piyasa Dengesi
Toplam Arz- Toplam Talep
Bölüm 6 Tüketici Tercihi Teorisi
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 9 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
BÖLÜM 2: TALEP VE TÜKETİM TEORİSİ
İçerik EKONOMİ İLMİNİN TEMEL KAVRAMLARI DEVAM (FAYDA, KIYMET)
9. BÖLÜM Faktör Piyasası-2.
S.1. Aşağıdakilerden hangisi klasik makro okul için söylenemez
ENFLASYON Prof. Dr. Metin BERBER.
ULUSLARARASI İKTİSAT TEORİSİ
BÖLÜM 5: PAZAR ÇEŞİTLERİ VE FİYAT OLUŞUMU
Üçüncü Bölüm Talebin Arka Planı: Tüketici Teorisi.
Planlanan Harcama Düzeyi: basit Keynesyen Model
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEMEL MİKROEKONOMİ 1.GİRİŞ.
6. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI TEORİSİ
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 4 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
BÖLÜM 3: ARZ VE ÜRETİM TEORİSİ
TARIM EKONOMİSİ ve İŞLETMECİLİK DERS NOTLARI
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
7. ÜRETİM VE MALİYETLER.
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 7 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ULUSLARARASI İKTİSAT TEORİSİ
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
Yrd. Doç. Dr. Akın Usupbeyli
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
YRD. DOÇ. DR. OKTAY KIZILKAYA
ULUSLARARASI İKTİSAT TEORİSİ
Sunum transkripti:

6. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI TEORİSİ

Piyasa ekonomisi, tüketici ve firma davranışları Talebin gerisinde tüketici, azalan marjinal fayda Arzın gerisinde firma davranışı, artan marjinal maliyet Bireysel talep eğrisinin, tüketici davranışı teorisi ile nasıl elde edildiği Marjinal fayda, tüketici dengesi, değer paradoksu, kayıtsızlık eğrisi yaklaşımı

MARJİNAL FAYDA VE TÜKETİCİ TEORİSİ Tüketiciler gelirlerini nasıl harcarlar? Nasıl tercihte bulunurlar? Hangi mal ve hizmetten ne miktarda satın alır? Fayda: Ekonomide tüketicinin bir mal ve hizmeti satın alıp tüketmesi sonucu elde edeceği haz ve mutluluğa denir. Bir noktaya kadar, bir malın tüketimi arttıkça , elde edilen fayda da artar

Toplam fayda ve marjinal fayda Toplam fayda (TU:total utility): Bir mal ve hizmetten belirli miktarda tüketildiği zaman elde edilen fayda Marjinal fayda (MU: marginal utility): Bir mal veya hizmetten bir birim fazla veya bir birim az tüketildiği zaman toplam faydada yarattığı değişmeye denir. Ör: Ahmet, baklava

Azalan marjinal fayda kanunu Bir mal veya hizmet tüketiminde her ilave birimden daha az fayda elde edilmesi durumuna denir. Ör: Baklava, her dilimde azalmış, bir noktada 0, ve sonra negatif.

Tüketici Dengesi Tüketici gelirini nasıl harcarsa toplam faydası maksimum olur? Sorusunun cevabı Tüketici Sınırlı geliri Piyasadaki fiyatlar Tercihleri çerçevesinde kendisini en mutlu edecek ürün bileşimini satın alıp tüketir. Ör: Ayşe, geliri 270 TL, iki mal A ve B

Fayda Maksimizasyonu (tüketici dengesi) kuralı Tüketici fayda maksimizasyonu için A ve B mallarından o miktarlarda almalıdır ki, malların son birimlerinin 1 TL karşılığı olan marjinal faydaları birbirine eşit olsun. Yani satın alınan en son A ve B malı için 𝑀 𝑈 𝐴 𝑃 𝐴 = 𝑀 𝑈 𝐵 𝑃 𝐵

2 birim A, 5 birim B = 270 TL Toplam fayda= 500+ 1800= 2300 birim (max) denge 3 birim A, 3 birim B alsaydı Toplam fayda= 650 + 1500= 2150 ( daha az)

Tüketici talep eğrisi ve piyasa talep eğrisi: yatay toplama

Gelirde bir değişme ve talep eğrisinde kayma

Paranın marjinal faydası ve tasarruf 𝑀 𝑈 𝐴 𝑃 𝐴 = 𝑀 𝑈 𝐵 𝑃 𝐵 =𝑀 𝑈 𝑇𝐿 Ör: Ayşe’nin geliri 450 TL 𝑀 𝑈 𝐴 𝑃 𝐴 = 𝑀 𝑈 𝐵 𝑃 𝐵 =𝑀 𝑈 𝑇𝐿 =3.3 Ayşe için 1 TL nin marjinal faydası Tasarruf= Gelir – tüketim=450 – 270= 180

Değer Paradoksu Su, çok önemli , fiyatı düşük Elmas, insan hayatı için gerekli değil, fiyatı yüksek Su boldur, fazladır, denge fiyatı düşük Elmas doğada az, denge fiyatı yüksek miktarı azdır.

Değer Paradoksu

Bütçe Doğrusu Tüketicinin sınırlı miktardaki geliri ve piyasadaki fiyatlar çerçevesinde ne gibi mal ve hizmet bileşimi satın alabileceğini gösterir. Ör: Ayşe gelir 270 TL 𝑃 𝐴 =60 TL 𝑃 𝐵 =30 TL

Bütçe Doğrusu

Bir gelirde bir değişme bütçe doğrusunu nasıl etkiler

Kayıtsızlık eğrileri ve tercihler Kayıtsızlık eğrisi tüketiciye aynı faydayı sağlayacak değişik mal bileşimlerinin oluşturduğu eğridir. Aynı faydayı sağladığı için hangi mal bileşimi olursa olsun tüketici için farketmez.

Kayıtsızlık Eğrisi

Kayıtsızlık Eğrileri

Tüketici Dengesi