İÇ ÇEVRE ANALİZİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TİCARİ İŞLEMLER VE VARLIK KAYNAK YAPISINA ETKİLERİ
Advertisements

MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TİCARİ İŞLEMLER VE VARLIK KAYNAK YAPISINA ETKİLERİ
İŞLETME II FİNANSMAN FONKSİYONU 4.DERS Yrd. Doç. Dr. Recep KILIÇ
İŞLETME ANALİZİ RAQİF QASIMOV.
Girişimci: Candan İŞVEREN
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
FİNANSAL PLANLAMA BAŞABAŞ NOKTASI ANALİZİ FİNANSAL DENETİM
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
İŞLETME YÖNETİMİ.
GİRİŞİMCİLİK ve İŞ KURMA SÜREÇLERİ
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Bölüm 4 İşletme Analizi © Ülgen&Mirze 2004.
PAZAR YÖNLÜLÜK.
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
ENTELEKTÜEL SERMAYENİN ÖNEMİ VE UYGULANABİLİRLİĞİ
FİNANSAL PLANLAMA BAŞABAŞ NOKTASI ANALİZİ FİNANSAL DENETİM
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
FİNANS DIŞI ALANLARDA ÇALIŞANLAR İÇİN
ÜNİTE 5 (Bölüm 1) FİNANSAL ANALİZ
Yeni Pazarlama Teknikleri
ÜNİTE 5 (Bölüm 1) FİNANSAL ANALİZ
Yrd. Doç. Dr. Serkan TERZİ, SMMM
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
3. HAFTA KONULARI TEST VE BİLGİ SORULARI. TEST SORULARI #1 Bir işletmenin mal ve hizmetlerinin sonradan ödenmesi karşılığında satılmasıyla ne oluşur?
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
Bölüm 10 KOBİ’LERİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YANLARI
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
Mali Konular İşletme Maliyetinin Hesaplanması. Mali Konular İşletme Maliyetinin Hesaplanması Küçük işletmelerde muhasebe ve nakit akışı Tanımlama.
Finansal Tablolar ve Özellikleri
Firma Değerleme Modelleri
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Ekonomi Bölümü Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi. Behiye Çavuşoğlu Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi.
VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Strategic Business Planning for Commercial Producers
Girişimcilik.
Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan
Slayt 0 İKİNCİ BÖLÜM YATIRIM KARARLARI. Slayt 1 ÖRNEK - 1 * Gerekli Sermaye (Yatırım Tutarı) = TL *Beklenen Kar = TL ** Yatırımın.
Oran Tekniği Oran tekniği, mali tablo kalemleri arasındaki ilişkilerin, yüzdeler veya birbirinin katı şeklinde ortaya konmasıdır.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
KISIM 2 Finansal Yönetimde Temel Kavramlar BÖLÜM 3 Finansal Tablolar, Nakit Akışı ve Vergiler.
FİNANS VE MUHASEBE H04.
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 6. Hafta Temel Stratejiler ve Alt Grupları Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
MUHASEBEDE KULLANILAN FİNANSAL TABLOLAR
Bölüm 4 İşletme Analizi © Ülgen&Mirze 2004.
KKTC GİRİŞİMCİLİK PROJESİ - ÖNCELİK 2 İŞ PLANI
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 3. Hafta İşletme Analizi Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Bölüm 4 İşletme Analizi © Ülgen&Mirze 2004.
FİNANSAL ANALİZ.
KKTC’DE GİRİŞİMCİLİK PROJESİ
STRATEJİ OLUŞTURMA.
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
Bölüm 4 İşletme Analizi © Ülgen&Mirze 2004.
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
Hizmet Pazarlamasında Ürün Kavramı
KKTC GİRİŞİMCİLİK PROJESİ - ÖNCELİK 2 İŞ PLANI
Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018
Sunum transkripti:

İÇ ÇEVRE ANALİZİ

İÇ ÇEVRE ANALİZİ İşletmenin iç analizi, işletmenin yaşamını sürdürebilmesi ve rekabet üstünlüğü sağlayabilmesi ile işletmenin sahip olduğu varlık ve yeteneklerle ilgilidir. İç çevre analizi, işletmenin içinde bulunduğu mevcut durumu, sahip olduğu varlıkları ve yetenekleri belirleme sürecidir. Sahip olunan varlık ve yeteneklerin rakiplerin varlık ve yeteneklerine göre ne durumda oldukları anlaşılacaktır.

İŞLETMENİN VARLIKLARI İşletmenin sahip olduğu iş ve faaliyetlerinde veya mal ve hizmet üretiminde yararlandıkları maddi ve maddi olmayan tüm unsurları onun “varlıkları”dır. Sahip olunan üretim faktörleri (doğal kaynaklar, insan kaynakları, sermaye ve girişimcilik) ve Üretilen mal ve hizmetler.

İŞLETMENİN YETENEKLERİ İşletmenin sahip olduğu varlıkları bir koordinasyon içinde kullanabilme ve amacına uygun bir faaliyeti gerçekleştirebilme kapasitesi onun yeteneğini belirler. “Bu yetenekler her işletmede farklıdır”. Hemen hemen benzer maddi varlıklara sahip işletmelerde farkı yaratan o işletmeye özgü yeteneklerdir. Yani maddi ve maddi olmayan varlıkları bir araya getirip kullanabilme becerisindedir. Bu beceri de işletmenin insan kaynakları kapasiteleri ve yetenekleri ile ilgilidir.

DEĞER ZİNCİRİ ANALİZİ Değerin yaratılıp, yaratılmadığı müşterinin satın aldığı mal veya hizmeti algılaması sonucu ortaya çıkar. Müşteri standart bir mal veya hizmeti daha az maliyetle temin ettiğini düşündüğünde veya mal ve hizmet için ödediği maliyete karşın daha fazla bir yarar sağladığına inandığı an müşteri için değer yaratılmış olur. İşletmelerdeki tüm birim faaliyetleri müşteriler için değer yaratmaz. İşletmeler değer yaratan faaliyetleri rakiplerle kıyaslamalı olarak incelemeli ve belirlemelidir.

İÇ ÇEVRE ANALİZİNDE KULLANILAN TEKNİKLER İç çevre analizini yaparken gerekli olan bilgilerin kaynağı genellikle işletme içi kaynaklardır. Öncelikle işletmenin son üç yıllık Bilançosu, Gelir Tablosu, Nakit Akım Tablosu ve Yönetim Kurulu Faaliyet Raporları işletmenin finansal durumunun belirlenmesi için gereklidir. Ayrıca işletme içinde de departman ve bölüm raporları, bölüm bütçeleri, iç denetim raporları aracılığıyla veya bölüm ve departman ilgilileri ile yapılan görüşmeler yoluyla bilgi toplanabilmektedir.