MERKEZ TEŞKİLATI /BAŞKENT

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ULUSAL GÜVENLİK MİLLİ GÜVENLİK KAVRAMI VE KAPSAMI
Advertisements

TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI
ANAYASASIYÜRÜTME Yürütme
C)CUMHURİYET'İN BEKÇİLERİNE...
GENEL OLARAK ÜNİVERSİTE TEŞKİLATI
Devlet Teşkilatı Devletin Ortaya Çıkışı Konusunda Teoriler
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
DEVLETİN GENEL TANIMI Devlet bir ulusun sahip olduğu ve coğrafi sınırları belirli ülke toprakları üzerinde, yasama, yürütme ve yargı işlevlerini yerine.
DERS: VATANDAŞLIK BİLGİSİ
Elif vural b YÜRÜTME.
Öğr. Gör. Anıl Çağlar ERKAN
HUKUKUN KAYNAKLARI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER.
HAZIRLAYAN: YUSUF SÜNETCİ 4-B
VATANDAŞLIK DERSİ ANAYASA SUNUMU YÜRÜTME Milli savunma
MERKEZDEN YÖNETİM TEŞKİLATI
E.Ü. PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
YARGI BAĞIMSIZLIĞI & YASAMA VE YÜRÜTME İLE İLİŞKİLER
ANAYASA HUKUKU Av. Deniz EŞGÜNOĞLU & Av. Gökçe ŞEKERCİ
MİLLİ GÜVENLİK Hazırlayan : Kudret Uğurlu EMİNSOY.
HUKUKUN DALLARI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER.
TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI
6 ÜNİTE YAŞAYAN DEMOKRASİ KURULTAYDAN MECLİSE KONULAR
CUMHURİYET DÖNEMİNDE HUKUK
T.C İDARİ TEŞKİLATI MERKEZİ İDARE.
VATANDAŞLIK BİLGİSİ ESRA ERİŞ 4-B KONU : YARGI
5/A MERKEZİ YÖNETİM HARUN DOLMA.
GENEL BÜTÇE KANUN TASARISI KESİN HESAP KANUN TASARISI
Mustafa ÖZÜNLÜ Kamu Yönetimi Bilim Uzmanı Mart 2015 Ürgüp/NEVŞEHİR
K ü bra AVCI / / 4-B 3. POZİTİF HUKUKUN KAYNAKLARI Pozitif hukuk kaynaklarını üç başlık altında inceleyebiliriz: Yazılı Kaynaklar Yazısız Kaynaklar.
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASA DÜZENİ
TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI -07/11/1982-
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
DEVLET TEŞKİLATI SORULARI
TUNCAY ÖZOĞLU. AVRUPA BİRLİĞİ ORGANLARI  Avrupa Parlamentosu, AB kurumları içinde doğrudan halk tarafından seçilen organdır.  AB üyesi ülkelerin vatandaşları.
2709 sayılı TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI Anayasanın bağlayıcılığı ve üstünlüğü MADDE 11 – Anayasa hükümleri;  Yasama,  Yürütme ve  Yargı organlarını,
Cumhuriyetin Temel Organları (YASAMA) PROF. DR. TURGUT GÖKSU.
Kaynak: Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri mutlaka okunacak
Cumhuriyetin Temel Organları (YÜRÜTME)
AVRUPA BİRLİĞİ KURUMLARI
NORMLAR HİYERARŞİSİ.
SÜREKLİ KURULLAR / BAĞLI KURULUŞLAR AFET VE ACİL DURUM YÖNETİMİ BAŞKANLIĞI ATATÜRK KÜLTÜR, DİL VE TARİH YÜKSEK KURUMU BASIN-YAYIN VE ENFORMASYON GENEL.
MADDE 1.– Türkiye Devleti bir Cumhuriyettir. MADDE 2.– Türkiye Cumhuriyeti, toplumun huzuru, millî dayanışma ve adalet anlayışı içinde, insan haklarına.
Kamu Yönetiminin Yapısı
Kamu Yönetiminin Yapısı. Türkiye’de Kamu Yönetiminin Yapısı Merkezi Yönetim Türkiye’nin yönetim yapısı, örgütlenme ilkelerine göre «merkezi» ve «yerinden.
1/63 Çağ Üniversitesi Hukuk Fakültesi. 2/63 Anayasa Hukuku Yürütme.
1 Türkiye’de Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reform Programı.
Kamu Yönetiminin Yapısı. Türkiye’de Kamu Yönetiminin Yapısı Merkezi Yönetim Türkiye’nin yönetim yapısı, örgütlenme ilkelerine göre «merkezi» ve «yerinden.
YENİ ANAYASA OCAK 2017 OCAK 2017 TARİHLİ ANAYASA MADDELERİNDEN KISALTILARAK ALINTI YAPILAN , GENEL BİLGİLENDİRME AMAÇLI, ÖZET BİR ÇALIŞMADIR.
Çağ Üniversitesi Hukuk Fakültesi.
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
Temel HUKUK DERS NOTLARI SON HAFTA
Çağ Üniversitesi Hukuk Fakültesi.
VETERİNER HEKİMLİĞİ MEVZUATI
YASALAR VE ÖZEL EĞİTİM.
MEVZUATLA İLGİLİ KAVRAMLAR
HUKUK BAŞLANGICI 3 PROF.DR.ABDULLAH DEMİR.
HUKUK BAŞLANGICI ÖĞR.GÖR.İDİL YILDIRIM.
Anayasa normlar hiyerarşisinin en üstünde yer alan ve yasama, yürütme ve yargı organlarını bağlayan temel hukuk kurallarını içerir. ANAYASA.
HUKUKUN KAYNAKLARI Hukukun kaynakları, asıl kaynaklar ve yardımcı kaynaklar olarak ikiye ayrılır. Asıl kaynaklar: Yazılı ve yazısız kaynaklar Yardımcı.
Dernek, kazanç paylaşma dışında belirli ve ortak bir amacı gerçekleştirmek için bir araya gelen kişi topluluğudur. Derneğin unsurları şunlardır: Kişi.
YÜRÜTME.
YASAMA FONKSİYONU Maddi Bakımdan Y.F.: Genel, sürekli, objektif ve kişisel olmayan işlemler yapmak, kural koymak Şekli Bakımdan Y.F.: yasama organı.
ÖĞ. gör. Benay KESKİN İŞOĞLU 3. Hafta
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
I. Anayasa Mahkemesi’nin Yapısı
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
HUKUK BAŞLANGICI 12.
Sunum transkripti:

MERKEZ TEŞKİLATI /BAŞKENT YÜRÜTME ORGANI

YÜRÜTME ORGANI CUMHURBAŞKANI BAKANLAR KURULU

CUMHURBAŞKANLIĞI HALK TARAFINDAN (2007), 1. TUR SALT ÇOĞUNLUK , SAĞLANAMAZSA 2. TUR DA İKİ ADAY ARASINDAN EN ÇOK OYU ALAN 40 YAŞINI DOLDURMUŞ LİSANS MEZUNU MİLLETVEKİLİ SEÇİLME YETERLİLİĞİNE SAHİP TÜRK VATANDAŞLARI ARASINDAN 5 YIL (X2) PARTİSİ İLE İLİŞİĞİ KESİLİR-VARSA MİLLETVEKİLLİĞİ SONA ERER (2016 REF.)

ADAYLIK TBMM üyeleri içinden veya Meclis dışından en az 20 milletvekilinin yazılı teklifi ile, TBMM üyesi olması halinde, aday hariç en az 20 milletvekilinin yazılı teklifi gerekecek, En son yapılan milletvekili genel seçimlerinde, aldıkları geçerli oylar toplamı birlikte hesaplandığında, yüzde 10'u geçen siyasi partiler ortak aday gösterebilecek. Her bir siyasi parti ancak bir aday için teklifte bulunabilecek. Yeni Anayasa paket, uygulandığında 100.000 imza getiren aday olabilecek,

GÖREV VE YETKİLERİ ANAYASANIN UYGULANMASI, DEVLET ORGANLARININ DÜZENLİ VE UYUMLU ÇALIŞMASINI GÖZETMEK 3Y İLE İLGİLİ OLARAK DA GÖREVLERİ VARDIR.

YASAMA İLE İLGİLİ GÖREVLERİ Gerekli gördüğü takdirde, yasama yılının ilk günü Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde açılış konuşmasını yapmak, Türkiye Büyük Millet Meclisi'ni gerektiğinde toplantıya çağırmak, Yasaları yayımlamak, (15 GÜN) Yasaları yeniden görüşülmek üzere Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne geri göndermek, (15 GÜN-değişmeden gelirse yayımlamak zorunda, değişiklik varsa yeniden geri gönderebilir). Yeni yapıda ise meclis –veto olan yasayı- üye tam sayısının salt çoğunluğu ile kabul etmeli.

Anayasa değişikliklerine ilişkin yasaları gerekli gördüğü takdirde halkoyuna sunmak, (330-367 MECBUREN, ÜSTÜ isteğe bağlı). Anayasa değişikliği için en az 367 oy gerekir. Yasa, KHK,Türkiye Büyük Millet Meclisi İçtüzüğü'nün, tümünün ya da belirli kurallarının Anayasa'ya biçim ya da esas yönünden aykırı oldukları gerekçesi ile Anayasa Mahkemesi'nde iptal davası açmak, Türkiye Büyük Millet Meclisi seçimlerinin yenilenmesine karar vermek,

YÜRÜTME Başbakanı atamak ve istifasını kabul etmek, Başbakanın önerisi üzerine Bakanları atamak ve görevlerine son vermek, Gerekli gördüğünde Bakanlar Kurulu'na Başkanlık etmek ya da Bakanlar Kurulu'nu Başkanlığı altında toplantıya çağırmak, Yabancı devletlere Türk Devleti'nin temsilcilerini göndermek, Türkiye Cumhuriyeti'ne gönderilecek yabancı devlet temsilcilerini kabul etmek, Uluslararası andlaşmaları onaylamak ve yayımlamak, Türkiye Büyük Millet Meclisi adına Türk Silahlı Kuvvetleri'nin Başkomutanlığını temsil etmek,

Türk Silahlı Kuvvetleri'nin kullanılmasına karar vermek, Genelkurmay Başkanı'nı atamak, Milli Güvenlik Kurulu'nu toplantıya çağırmak, Milli Güvenlik Kurulu'na Başkanlık etmek, Başkanlığında toplanan Bakanlar Kurulu kararıyla sıkıyönetim ya da olağanüstü hal ilan etmek ve kanun hükmünde kararname çıkarmak,

Kararnameleri imzalamak, (Atama vd.) Sürekli hastalık, sakatlık ve kocama sebebi ile belirli kişilerin cezalarını hafifletmek ya da kaldırmak, Devlet Denetleme Kurulu'nun üyelerini ve Başkanını atamak, Devlet Denetleme Kurulu'na inceleme, araştırma ve denetleme yaptırmak, Yükseköğretim Kurulu üyelerini seçmek, Üniversite rektörlerini seçmek,

YARGI Anayasa Mahkemesi üyelerini, (3 / 17) Danıştay üyelerinin dörtte birini, Yargıtay Cumhuriyet Başsavcısı ve Yargıtay Cumhuriyet Başsavcıvekilini, Askerî Yargıtay üyelerini, Askerî Yüksek İdare Mahkemesi üyelerini, Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu üyelerini seçmek.

Yeni Düzenlemede AYM Oluşumu Askeri Yargıtay ve Askeri Yüksek İdare mahkemesi kalkıyor (tüm askeri mahkemeler kalkıyor) ki bunlar birer üye verirdi. AYM sayısı 17’den 15’e düşüyor. 3 Üyesi TBMM (çoğunluk-iktidar) 3 üyesi YÖK tarafından (üyeleri CB atar) 4 üyesi Sadece CB tarafından 5 Üyesi Yargıtay ve Danıştay’ın belirlediği adaylar içinden CB tarafından.

Cumhurbaşkanı’nın Sorumluluk ve Sorumsuzluk Halleri Cumhurbaşkanı'nın imzaladığı bazı kararlar başbakan ve bakanlarca da imzalanır. Bu kararlardan Başbakan ve ilgili bakan sorumludur. Cumhurbaşkanı'nın resen imzaladığı kararlar ve emirler aleyhine Anayasa Mahkemesi dahil, yargı mercilerine başvurulamaz. Cumhurbaşkanı, sadece vatana ihanetten dolayı, Türkiye Büyük Millet Meclisi üye tamsayısının en az üçte birinin önerisi üzerine, 2/3’ünün de kararı üzerine Yüce Divana gönderilirken, Yeni sistemde üye tamsayısının en az dörtte üçünün önerisi ve 3/5’inin kararı ile Yüce Divanda yargılanır.

Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı 1. CB Genel Sekreterliği 2. DEVLET DENETLEME KURULU 3. MİT

CUMHURBAŞKANI PARLEMENTER SİSTEMDE MECLİSE KARŞI SORUMLU DEĞİLDİR, (SİYASİ SORUMLULUK) BAKANLAR, BAKANLAR KURULU VE BAŞBAKAN İSE MECLİSE KARŞI SORUMLUDUR. CUMHURBAŞKANI ÜLKEDE OLMAYINCA YA DA GÖREVİ BAŞINDA OLMADIĞINDA ONA TBMM BAŞKANI BAŞKANLIK EDER. YENİ SİSTEMDE CB YARDIMCILIĞI GELİYOR. VE VEKALET ONLARA

BAKANLAR KURULU BAŞBAKAN + BAKANLAR BAKANLAR KURULUNA BAŞBAKAN BAŞKANLIK EDER (CB GEREKLİ GÖRÜRSE) BAKANIN HİYERARŞİK ÜSTÜ YOKTUR. BAKANLAR KURULUNDA KARARLAR SADECE OY BİRLİĞİ İLE ALINIR. BİR ÇALIŞMA İÇ TÜZÜĞÜ VARDIR.

GÖREV VE YETKİLERİ Genel siyaseti yürütmek (Ekonomi, Ticaret, Dış Politika, İstihdam vb.) TBMM’den Yetki Alarak K.H.K. çıkarmak Tüzük çıkarmak Kanun tasarısı hazırlamak Bütçe ve kesin hesap kanun tasarılarını hazırlamak Gerektiğinde olağanüstü hâl ve sıkıyönetim ilan etmek (Cumhurbaşkanı başkanlığında toplanan bakanlar kurulunca ilan edilir) Milli güvenliği sağlamak Silahlı kuvvetleri yurt savunmasına hazırlamak Üst Düzey Kamu Yöneticilerini Seçmek (Onay CB)

Bakanların SORUMLULUĞU Siyasal Sorumluluk: Bu sorumluluk, bakanların görevlerine parlamento tarafından son verilebilmesi anlamına gelir. Yani müeyyide, cezai veya hukuki değil, sadece siyasaldır. Siyasal sorumluluk, kolektif ve bireysel olmak üzere iki türlüdür. Ayrıca, her bakan, kendi yetkisi içindeki işlerden ve emri altındakilerin eylem ve işlemlerinden de sorumludur. Buna ferdi sorumluluk denir. Siyasal sorumluluk-güvensizlik önergesi ile TBMM salt çoğunluğun 2/3’ü ile

Cezai Sorumluluk: Bakanların görevleriyle ilgili suçlarından doğan sorumluluklarıdır. Meclis soruşturması yoluyla araştırılır Hukuki Sorumluluk: Bakanların görevleriyle ilgili olarak Devlete verdikleri zararın, kendilerine tazminat davası yoluyla ödettirilmesidir.

OHAL İLANI MGK TAVSİYE (CB BAŞKANLĞINDA) BAKANLAR KURULU KARARI İLE, OLAĞAN ÜSTÜ HALLER 1. Tabii afet, salgın hastalık, ağır ekonomik bunalım sebebiyle 6 ay verebilir. Sonra BKK kararı ancak TBMM onayı ile 4’er uzatılır.  2. Şiddet olaylarının yaygınlaşması ve kamu düzeninin ciddî şekilde bozulması sebebiyle 6 ay verebilir. Sonra BKK kararı ancak TBMM onayı ile 4’er uzatılır. Ülkenin tümü ya da bir bölümünde 

Sıkıyönetim, Seferberlik ve Savaş Hâli OHAL’den daha vahim şiddet hareketlerinin yaygınlaşması, Savaş hâli, savaşı gerektirecek bir durumun baş göstermesi, Ayaklanma olması, Vatan veya Cumhuriyete karşı kuvvetli ve eylemli bir kalkışmanın Ülkenin ve milletin bölünmezliğini içten veya dıştan tehlikeye düşüren şiddet hareketlerinin yaygınlaşması, sebepleriyle, Usuller OHAL ile aynı.

BAŞBAKANLIK BKK’NIN BAŞIDIR. BAKANLIKLARIN KOORDİNASYONU BAKANLAR MİLLETVEKİLİ DIŞINDAN SEÇİLEBİLİR AMA BAŞBAKAN SEÇİLEMEZ.

BAŞBAKAN BİNALİ YILDIRIM  Görevler  Kamu diplomasisi ile ilgili işlerin yürütülmesi  Kurum ve Kuruluşlar  Milli Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliği  Toplu Konut İdaresi Başkanlığı  Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu  Türkiye Varlık Fonu Yönetimi A.Ş.  Türkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı Başkanlığı  Tanıtma Fonu Kurulu Genel Sekreterliği 

BAŞBAKAN YARDIMCISI BEKİR BOZDAĞ Görevler  Hükümet Sözcülüğü  TBMM ile ilişkiler  Danıştay ile ilişkiler,  Kurum ve Kuruluşlar  Diyanet İşleri Başkanlığı  Türkiye Radyo-Televizyon Kurumu Genel Müdürlüğü  Anadolu Ajansı T.A.Ş Genel Müdürlüğü 

BAŞBAKAN YARDIMCISI MEHMET ŞİMŞEK Görevler  Ekonomik konularda Başbakan adına genel koordinasyon  Kurum ve Kuruluşlar  Hazine Müsteşarlığı  Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu  Sermaye Piyasası Kurulu Başkanlığı  Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası  Türkiye Vakıflar Bankası T.A.O Genel Müdürlüğü  Türkiye Kalkınma Bankası A.Ş Genel Müdürlüğü 

BAŞBAKAN YARDIMCISI FİKRİ IŞIK Görevler  Milli Güvenlik Kurulu’nun tavsiye kararlarının ve görüşlerinin değerlendirilmek üzere Bakanlar Kurulu’na sunulması ve Bakanlar Kurulu’nda kabulü halinde bu tavsiye kararlarının uygulanmasının koordinasyonu ve izlenmesi,  Reformların ve yatırımların koordinasyonu ve izlenmesi  Kurum ve Kuruluşlar  Radyo ve Televizyon Üst Kurulu  Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu  Kişisel Verileri Koruma Kurumu 

BAŞBAKAN YARDIMCISI RECEP AKDAĞ Görevler  Kıbrıs ile ilgili koordinasyon işleri.  Yatırım ortamının iyileştirilmesi  İnsan hakları ve ilgili kurullar ve insan hakları ile ilgili konularda koordinasyon  Kurum ve Kuruluşlar  Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı  Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu 

BAŞBAKAN YARDIMCISI HAKAN ÇAVUŞOĞLU Görevler  Medeniyetler İttifakı Projesi’nin yürütülmesi.  100. Yıl Anmaları ve ilgili konuların koordinasyonu.  Kurum ve Kuruluşlar  Vakıflar Genel Müdürlüğü  Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı  Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı  Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü