BAKÜ-TİFLİS-KARS (BTK)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Birliği Ortak Taşımacılık Politikası Semineri Michael Schmidt ICCR Viyana 17 Nisan 2007 AB Bilgi Köprüleri Programı Türkiye’ye Köprü Projesi.
Advertisements

The Eurasia Specialist
PROJENİN AMACI Ankara ve İstanbul arasında çift hatlı, elektrikli, sinyalli, 250 km hıza uygun hızlı demiryolu inşa edilerek hızlı, konforlu, güvenli bir.
Demiryolu Taşımacılığı Terminolojisi
Uluslararası Taşımacılık Yönetimi
TÜRKİYE’DE BORU TAŞIMACILIĞI VE PROJELER
Özel Altın Nesil Koleji
BORU HATTI TAŞIMACILIĞI
TÜRKİYE’DE BORU TAŞIMACILIĞI VE PROJELER
TAŞIMACILIĞIMIZ ve DEMİRYOLLARIMIZ.
Hüseyin Erdem Avrasya Ticaret ve Sanayi Odaları 2. Zirve Toplantısı
BORU TAŞIMACILIĞI İLE İLGİLİ PROJELER
Fırat Nehri Şanlıurfa Platosu Dicle Nehri Gaziantep Platosu
İdris Küpeli 26 Nisan Taşıtanlar Forum
Ticaret nedir? Kral Yolu İpek Yolu Baharat Yolu
ENERJİ POLİTİKALARI 5. GRUP SUNUMU
YÖN339 Ders - III Taşımacılık Yönetimine Giriş
TÜRKİYE’DEKİ PETROL VE DOĞALGAZ BORU HATLARI
TÜRKİYE’NİN JEOPOLİTİĞİ
1)-Enerji Arz Güvenliği ve Talep Güvenliği - Anıl Köroğlu
HAZIRLIYAN BELGÜN ÖZELÇİ.
TÜRKİYE’DE ULAŞIM.
BİR MÜHENDİSLİK HARİKASI
Hazırlayan:Celalettin KÜÇÜKÇINAR Hazırlayan:Celalettin KÜÇÜKÇINAR 2 TÜRKİYE GÜRCİSTAN ERMENİSTAN İRAN IRAK SURİYE YUNANİSTAN BULGARİSTAN.
Uluslararası Ukrayna ÇalıştayıSuriye’nin Yeniden Yapılandırılması: Devlet İnşası Çalıştayı II ETKİNLİKLER.
TÜRKİYE’DE ULAŞIM:.
Türkiye Fiziki Coğrafyası
T.C. MALİYE BAKANLIĞI MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI.
DIŞ TİCARETTE LOJİSTİK
KUTLU OLSUN TUTUM ve YATIRIM HAFTASI TÜRK MALLARI.
GÜZERGAH VE GEÇİŞ BELGELERİ
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
TÜRK EXIMBANK İhracatın Finansmanı
HIZLI TREN.
Büyük Anadolu Lojistik Organizasyonlar A.Ş.  BALO, lojistik sektörüne demiryolu ağırlıklı intermodal taşımacılık hizmeti sunmaktadır.  2011 yılında.
TÜRKİYE BORU HATTI ANALİZİ
TÜRKİYE BORU HATTI ANALİZİ
Türkiye’de Elektrik Üretim ve Tüketiminin Gelişimi DAKA Yenilenebilir Enerji Sempozyumu – 3 / VAN 28 Kasım 2013.
UZAKTAKİ ARKADAŞLARIM
Haydar KIRKBUDAK Şube Müdürü DEVLET SU İŞLERİ XIV BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOSMETROSTROY – ALKE – STFA ORTAK GİRİŞİM GRUBU Arif H. DURUKAN Şube Müdürü Serkan DAĞLIOGLU.
1900 ‘LÜ YILLARDA 5000 ALMAN’IN ÇALIŞTIĞI KÖY-BELEMEDİK TARİHİ 1888 yılında II. Abdulhamit ile Alman İmparatoru Kaiser Willhem tarafından imzalanan sözleşmeyle.
Tükiyenin Dış Ticareti. Ülkelere, bölgelere ve mal grupuna göre dağılımı.
Bir devletin kalkınmasında ticaret yapılan yollara ve denizlere yakın olmasının rolü nedir?
Türkiye’de Diş Macunu Kullanım Miktarı Türkiye’de kişi başına yılda 1 tüp (90 gram) diş macunu düşüyor... Bu oran Rusya’da 293 gr, Çin’de 180 gr, Filipinler’de.
DÜNYA ÜZERİNDEKİ ÖNEMLİ BOĞAZLAR VE KANALLAR.
TÜRKİYE’de KARAYOLU - DEMİRYOLU – DENİZYOLU taşımacılığında BUNLARI BİLİYORMUYDUNUZ?..
Taşıma Projesi Senaryo İŞ TANIMI Bir elektrik santrali projesi pazarda yer edinmiş önemli bir firma tarafından hayata geçirilecektir.
Küresel Ticaretin Üç Elemanı
DAHA GÜVENLİ TİCARET ANKARA - ÇİN.
SAĞLIK TURİZMİ DAİRE BAŞKANLIĞI
FUAR PAZARLAMA & TANITIM SÜREÇLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER
Demiryolu Taşımacılığı Terminolojisi
7. DOĞU ANADOLU TARIM HAYVANCILIK VE GIDA FUARI
KÖRFEZ/ORTADOĞU ÜLKELERİNE İHRACATIMIZ VE BÖLGEMİZDEKİ GELİŞMELER
Ocak 2016 Aralık 2017 Temmuz 2015 Haziran Ekim 2014 Ilk kontratlara ve site yapım islerine baslanması Aralık 2017 Samsun Lojistik Merkezinin.
EKONOMİ VE SOSYAL HAYAT / ZENGİNLİK KAYNAKLARI
UZAKTAKİ ARKADAŞLARIM
Aracı Şehirlerde Göç Yönetimi GÖÇ MÜLTECİLİK VE TÜRKİYE
ADANA LOJİSTİK SERVİS MÜDÜRLÜĞÜ
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Türkiye petrol ve doğalgaz rezervlerinin dörtte üçüne sahip bölge ülkeleriyle, Avrupa'daki tüketici pazarları arasında jeo-stratejik bir konuma sahiptir.
TÜRKİYE’DE ULAŞIM SİSTEMLERİ. A.DOĞAL FAKTÖRLER 1.COĞRAFİ KONUM  Ülkemiz konumu itibariyle üç kıta arasında köprü konumundadır.  Bu özelliği ile Kafkaslar,
TÜRKİYE’DE LOJİSTİK VE TAŞIMACILIK
KOCAELİ SANAYİ ODASI VE SANAYİ GELİŞİMİ
Türkmen «Mavi Altınının» Asya Enerji Haritasına Etkileri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜİK MAYIS İHRACAT RAKAMLARI
TÜİK NİSAN İHRACAT RAKAMLARI
Sunum transkripti:

BAKÜ-TİFLİS-KARS (BTK) DEMİRYOLU BAĞLANTISI 17 Ekim 2017

Bölgemiz Demiryolu Bağlantıları

Hızlı Demiryolu Projeleri Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Hızlı Demiryolu Projesi 1) Mersin-Adana 2) Adana-Toprakkale 3) Toprakkale-Bahçe 4) Bahçe-Nurdağ 5) Nurdağ-Başpınar 6) Başpınar-Mustafayavuz (Gaziray) kesimlerine ayrılmıştır.

Hızlı Demiryolu Projeleri Proje tamamlandığında; Adana-Gaziantep arası mesafe 315 km’den 235 km’ye, süresi 5 saat 10 dk’dan 1 saat 45 dk’ya, Mersin-Gaziantep arası mesafe 300 km’ye, süresi 2 saat 15 dk’ya düşecektir.

Hızlı Demiryolu Projeleri Karaman-Ulukışla-Yenice Hızlı Demiryolu Projesi Proje ile Yaklaşık 244 km güzergâh uzunluğuna sahip Karaman-Niğde(Ulukışla)-Yenice arasında 200 km/sa hıza uygun çift hatlı, elektrikli ve sinyalli hızlı demiryolu hattı inşa edilecek.

Hızlı Demiryolu Projeleri Konya-Karaman Hızlı Demiryolu Projesi Projenin tamamlanmasıyla Konya-Karaman arası seyahat süresi 1 saat 13 dakikadan 40 dakikaya düşecek.

Yenice Lojistik Merkezi Projenin 1. Etabı tamamlanmış ve 38 bin m2 konteyner ve yükleme sahası işletmeye açılmıştır. 2. Etap çalışmaları devam eden ve toplamda 415 bin m2 alan üzerine kurulan Yenice Lojistik Merkezi tamamlandığında, yıllık 5 milyon ton taşıma yapması öngörülmektedir.

Yenice Lojistik Merkezi

Yakapınar (Adana OSB) Yükleme-Boşaltma Sahası 20.000 m2 yükleme-boşaltma sahası imalatı yapılmıştır.

Bölgemizdeki Demiryolu Koridorları Avrupa ile Asya arasında yaklaşık 75 milyar $ taşımacılık hacmi vardır. İstanbul-Kars-Tiflis-Bakü, Kurtalan-Nusaybin-Irak, Kars-Nahçivan-İran, Kavkaz-Samsun-Basra, İstanbul-Halep-Mekke, İstanbul-Halep-Kuzey Afrika, taşıma koridorları geliştiriliyor. Uzak Doğu Asya Ala Shankau Urumqi Kashgar Kuche Korla Orta ve Kuzey Asya ÇİN Avrupa Samsun-Kavkaz Kars-Tiflis-Bakü Marmaray Kars-Nahçivan-İran Van Gölü Geçişi Kurtalan- Nusaybin-Irak Tekirdağ-Muratlı Güney Doğu Asya Kuzey Afrika Ortadoğu Ülkemizdeki projelerin tamamlanmasıyla ipek yolu hattının önemi daha da artacak ve Avrupa ,Orta Doğu, Orta Asya ve Çin bağlantısı sağlanmış olacaktır.

Projenin hedefi denizden ve alternatif yollardan 100 milyon tonla ifade edilen yük hareketinden ciddi bir oranı Azerbaycan, Gürcistan ve Türkiye üzerinden hedef pazarlara eriştirmektir.

Bu parkurdaki uluslararası demiryolu taşımalarının hukuki altyapısı COTIF ve eki CIM hükümleri ve SMGS (Demiryolu ile Uluslararası Eşya Taşımaları Anlaşması) taşıma hükümleri ile düzenlenmektedir.

Ahılkelek Boji Değiştirme İstasyonu BTK demiryolu hattı mübadele ve boji değiştirme istasyonu Ahılkelek (Gürcistan) olacaktır. TCDD Taşımacılık A.Ş. vagonları ile yapılan taşımalarda yükler ve konteynerler Ahılkelek istasyonunda aktarılacaktır. Boji değiştirme kriko sistemi ile gerçekleştirilecektir. İstasyon aynı anda 14 vagonun boji değiştirilmesine olanak sağlamaktadır.

TEŞEKKÜRLER