Çokgenler.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kazanımlar : Geometrik Cisimler
Advertisements

ÇOKGENLER.
ALAN ÖLÇME.
GEOMETRİ.
Uzayda Kapalı Yüzeyler
GEOMETRİ.
Çokgenler.
ÇEVRE hesabı.
BİLİNMEYEN AÇILARI BULALIM
Düzlemsel Şekillerin Alanları
Karenin Çevresi ve Alanı
PRİZMALAR.
GEOMETRİ VE ÖLÇME AYŞE URAL
BASİT CEBİRSEL İFADELER
ÇOKGENLER DÖRTGENLER - 1 A D K N B C L M.
PRİZMALAR.
GEOMETRİ ÖZEL DÖRTGENLER.
DÖRTGENLER.
DİK PRİZMALARIN ALAN ve HACİMLERİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
DİK PRİZMALAR Tabanları birbirine eş herhangi bir çokgen ve yan yüzeyleri taban düzlemlerine dik birer dikdörtgen olan cisimlere dik prizmalar dik prizmalar.
Atalet, maddenin, hareketteki değişikliğe karşı direnç gösterme özelliğidir.

İNŞAAT TEKNOLOJİSİ UYGULAMALARI I
 1 Sayılar ( 2 soru)  2 Basamak Kavramı ( 1 soru)  3 Taban Aritmetiği (1 soru)  4 Bölme-Bölünebilme (1 soru)  5 OBEB-OKEK (1 soru)  6 Rasyonel Sayılar.
Uygarlığın Gelişimindeki Matematik
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
DİYARBAKIR 2008.
KİRİŞ YÜKLERİ HESABI.
ANTROPOMETRİK AÇIDAN ÇALIŞMA YERİ DÜZENLENMESİ VE UYGULANMA ÖRNEĞİ.
GEOMETRİK CİSİMLER VE HACİM ÖLÇÜLERİ
EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI 2.DÖNEM 3.MATEMATİK 5 YAZILI TEST SORULARI.
EBOB&EKOK Ökkeş ŞAHİN TEOG 8.SINIF
Matematik 22 Gülhan Gülçin’den 3 yaş büyük, annesinden 22 yaş küçüktür. Üçünün yaşlarının toplamı 61 olduğuna göre Gülhan kaç yaşındadır? a) 11 b) 9 c)
Kütahya SİTELER ÖĞRENCİ YURDU Talebeleri 2007 ALAN ve HACİM HESAPLARI Lütfen tıklayarak ilerleyiniz.
YÜZEY :Cisimlerin hava ile temas eden bölümlerine yüzey denir.
ALAN BİRİM KARE m2.
4/A SINIFI BİLGİ YARIŞMASINA
İÇİNDEKİLER NEGATİF ÜS ÜSSÜ SAYILARIN ÖZELLİKLERİ
MATEMATİK ÖĞRENEBİLİR
DÖRTGENLER-ÇOKGENLER
TRIGONOMETRI ÇÖZÜMLÜ ÖRNEKLER.
ÜÇGENLER VE DÖRTGENLER
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
ÇOKGENLER.
ÇEMBER VE DAİRE YUNUS AKKUŞ-2017.
Hazırlayan: Safiye Çakır Mat.2-A
ATALET MOMENTİ 4.1. Tanımı ve Çeşitleri
DÖRTGENLER.
KONİ.
X-IŞINLARI KRİSTALOGRAFİSİ
Çizge Teorisi ve Algoritmaları
KARENİN ÇEVRESİNİN HESAPLANMASI
Özel Üçgenler Dik Üçgen.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
GEOMETRİK CİSİMLER.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
Geometrik Şekiller.
PİSAGOR ALAN BAĞINTISI
BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ EŞİTSİZLİKLERİ ÇÖZME
İlköğretim 3. Sınıf MATEMATİK GEOMETRİ.
Okul Öncesi Eğitim; GEOMETRİK ŞEKİLLER.
ÇOKGENLER.
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
AÇILAR.
ŞEKİLLER.
Çizge Teorisi ve Algoritmalari
BÜYÜME VE GELİŞME DEĞERLENDİRİLMESİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
KONU : MAKSİMUM MİNİMUM (EKSTREMUM) NOKTALARI
ÇOKGENLER.
Sunum transkripti:

çokgenler

ÜÇGEN ALTIGEN KARE ÇOKGENLER BEŞGEN DİKDÖRTGEN PARALEL KENAR YAMUK

ÜÇGENLER   Bir Üçgenin iç açılarının toplamı 180° dış açılarının toplamı 360°'dir. Üçgende bir dış açı, kendisine komşu olmayan iki iç açının toplamına eşittir. Kenar uzunlukları a, b, c olan bir üçgenin Çevresi: a + b + c Alanı : (taban uzunluk*yükseklik)/2 =(a*h)/2=(b*h)/2=(c*h)/2

KARE Dört kenarının da uzunluğu birbirine eşittir. Karşılıklı kenarları birbirine paraleldir.Dört açısı da 90 derecedir. İki adet köşegeni vardır. Bu köşegenler aynı zamanda açıortaylardır ve uzunlukları birbirlerine eşittir. Alanının formülü bir kenarı "a. " olan karede 'a x a'dır. Çevresi a.4 veya 'a + a + a + a'ya eşittir

DİKDÖRTGEN Dikdörtgenin dört açısı da 90 derecedir. İç açıları toplamı 360 derecedir. Dikdörtgenin karşılıklı kenarları birbirine eşittir. Dikdörtgenin iki tane köşegeni vardır . Uzunlukları eşittir. Dikdörtgenin çevre uzunluğu Ç=2(a + b) dir. Dikdörtgenin alanı A=a . b dir.

YAMUK İki kenarı birbirine paralel olan dörtgene yamuk denir. Paralel olan kenarlara yamuğun tabanları, diğer kenarlara ise yamuğun yan kenarları denir. ABCD yamuk, [KH][AB], |AB| = a, |DC| = c, |KH| = h ise Alan (ABCD) = ((a + c)/2)*h

Paralelkenar Karşılıklı kenarları eşit olan ve iç açıları toplamı 360 derece olan bir dörtgendir. Karşılıklı kenarları paraleldir. Paralelse karşılıklı kenarlar birbirine eşittir. Köşegenlerin karelerinin toplamı kenarların karelerinin toplamının iki katına eşittir. Alan formülü: A= a . ha Kenar uzunlukları a ve b olan paralelkenarın çevresi: Ç = 2(a + b) Paralelkenarın karşılıklı açıları eşittir. Paralelkenarda ardışık iki açının toplamı 180°’dir.

Bir kenarı a olan beşgenin Düzgün beşgenin 5 kenarı vardır, her bir kenar uzunluğu birbirine eşittir. Düzgün beşgenin 5 köşesi ve 5 açısı vardır. Bu açıların ölçüleri birbirine eşittir ve her bir iç açısının ölçüsü 108°dir. İç açıları toplamı 540°, dış açıların toplamı ise 360°'dir. Bir kenarı a olan beşgenin Çevresi: 5 * a Alanı :

altıgen Bir açısı 120 derece ve iç açıları toplamı 720 derecedir. Bir dış açısı 60 derece ve dış açıları toplamı 60 derecedir. 9 tane köşegeni vardır. Bir kenarı a olan bir düzgün altıgenin Çevresi : 6 * a Alanı : bir eş kenar üçgenin 6 katına eşittir. = 6 * ( )

alıştırmalar

1) Bir üçgenin kenarı 5 cm, yüksekliği ise 4 cm ise bu üçgenin alanı kaç cm’dir? 20 5 4 10

2)

3) Bir dikdörtgenin alanı 12 santimetre karedir 3) Bir dikdörtgenin alanı 12 santimetre karedir. Bir köşegen uzunluğu da 5 cm olan dikdörtgenin çevresi kaç cm’dir? A)20 B) 25 C)14 D)12

4) 10 5 6 4

5) Taban uzunluğu 12cm ve tabana ait olan yüksekliği 14 cm olan bir paralel kenarın alanı kaç santimetre karedir? A)168 B)152 C)162 D) 84

6)Düzgün bir beşgenin iç açıları toplamı kaç derecedir?

CEVAPLAR D C B A

KAZANIMLAR 7.3.2.1. Düzgün çokgenlerin kenar ve açı özellikleri 7.3.2.2. Çokgenlerin köşegenlerini, iç ve dış açıları 7.3.2.3. Dikdörtgen, paralelkenar, yamuk ve eşkenar dörtgenin özellikleri 7.3.2.4. Eşkenar dörtgen ve yamuğun alan bağıntıları 7.3.2.5. Alan ile ilgili problemleri çözme

BENİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER…

GÜNLÜK Bu ödevi yapmadan önce yapacağım konu hakkında araştırma yaptım.daha sonra powerpoint te alışmaya başladım.şema oluşturdum. Daha sonra şemadakiler hakkında bilgi verdim ve köprüler oluşturdum daha iyi anlaşıması için sorular sordum ve sorular biitiminde cevap anahtarını verdim. Kazanımlarını buldum ve akledım ödevimi tamamladım.

ESRA ALBAYRAK 140403104 İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ 2/B