EGZOST GAZLARININ ÇEVREYİ ETKİSİ VE ALINAN ÖNLEMLER SERKAN ÖZKAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EGZOZ EMİSYON KONTROLÜ
Advertisements

MOTORLAR-10 HAFTA VURUNTU
Atmosferik Kirleticiler
HAVA KİRLİLİĞİ ve KÜRESEL ISINMA
İNŞAAT SEKTÖRÜ YAPI MALZEMELERİ ÜRETİM SÜREÇLERİNİN KULLANIM ALANLARINA GÖRE İYİLEŞTİRİLMESİ, ENERJİ VE ÇEVRE BOYUTU Elif GÖKÇAY BİLİCİ Mersin Ticaret.
HAVA KOMPRESÖRLERİ Doç.Dr.Adnan Parlak.
GAZ ABSORPSİYONU SİSTEMLERİ TASARIMI
COPERT 4 Eğitimi 2. Genel Metodoloji.
MOTOR PERFORMANSINA ETKİLERİ
Brenner und Heizsysteme Yağ basınç püskürte Ç Seri M Brenner und Heizsysteme.
TC ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TC ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Ece TOK Hava Yönetimi Daire Başkanlığı.
DİZEL MOTORLARINDA YANMA
TÜBİTAK MARMARA ARAŞTIRMA MERKEZİ
OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ DERSİ 6. GRUP SUNUMU
BİYOKÜTLE.

Rüzgar Enerjisi Çevre ve Toplum Prof. Dr. Orhan Kural
MOTORLU TAŞITLARDAN KAYNAKLANAN HAVA KİRLİLİĞİNİN ÖNLENMESİ KAPSAMINDA ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞINCA YÜRÜTÜLEN ÇALIŞMALAR Motorlu taşıtlardan kaynaklanan.
Petrolden elde edilen sıvı yakıtların sınırlı rezervlerine rağmen, dünyada otomotiv sektörü hızla gelişmektedir. Bu gelişmeye paralel olarak oto yakıtlarının.
MAKİNA İMALAT VE DONATIM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLER Burak Turcan Bedirhan Erken
 Abradable hareketli halindeki çok aşınan bölgelerde kullanılan ve ana metali aşınmalardan korumak için kullanılan kompozit malzemedir.  Hareket halindeki.
Motorların Ariza Nedenleri ve Giderilmesi
SOĞUTMA VE SOĞUTMA SİSTEMLERİ
Diesel Motor Karakteristikleri
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
YAKITLAR VE YANMA OKTAN benzin içinde bulunur. Tutuşma sıcaklığı heptandan yüksek setandan düşüktür. (BENZİNLİ MOTORLAR) SETAN motorin içinde bulunur.
VTEC (Variable-valve timing and electronic-lift control) Değişken Zamanlı Subap Kontrol Sistemi Gökhan TAŞTAN Cenk SÖKMEN Hakan AVCU.
MOTORLAR-7 HAFTA İYM YANMA
PEER SUPPORT TEAM.
ME 199 ENGINE COURSE Asist. Prof. Dr. Fuat YILMAZ
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Hazırlayan: Ahmet MAVİ
Sıralı Gaz Enjeksiyon Sistemiyle Gaz Yakıt Kullanımına Dönüştürülmüş
ENERJİ VE YAKMA TESİSLERİNİN SKHKKY KAPSAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ
SEİLİNGER ÇEVRİMİ TERMODİNAMİĞİ
Hava Dünyamızda ki hava karışımı; % 78 Azot % 21 Oksijen
Yakıtlar ve Yanma 10.Hafta
GERÇEK GAZLAR. Örnek : Aşağıda belirtilen gazlardan eşit hacimde ve eşit mol sayısında, 0°C’de bir karışım hazırlanıyor. Buna göre hangi gaz ideal gaza.
ÇEVRE MEVZUATI AÇISINDAN BİYODİZEL Musa DEMİRBAŞ Çevre Yönetimi Genel Müdürü 10 Ağustos 2005 Ankara T.C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI.
Teknik Eğitim SSH Teknik Müdürlük Hakan Aydoğan Son Bakılan Sayfa 1 İçindekiler 01/05 Egzoz gazı türbini Egzoz borusuna Egzoz gazı türbini kompresöre hareket.
Faaliyete Başlama Kasım 2005 Sermayesinin Tamamı Ödenmiş Bir Kuruluş Şirket Genel Merkezi ABD, Florida, Orlando Mülkiyeti Web Temeline Dayalı (Back Office.
SUBAPAÇILIMININ AYARI İLE PERFORMANSIN DÜZENLENMESİ.
Bazı Kısaltmalar İlk Çalıştırma - Marş : Cranking - H/Y (hava / yakıt oranı) 2:1 ile 12:1 arasında motor soğutma suyu sıcaklığına.
Yrd. Doç. Dr. Nesrin ADIGÜZEL. Yakıtlar Günlük hayatımızda ve sanayide enerji; mekanik iş, ısı ve aydınlatma şeklinde kullanılmaktadır. Bu üç enerji şekline.
Yücel KILIÇKAPLAN MAKİNA EĞİTİM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ MAKİNA İMALAT VE DONATIM DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
BİYODİZEL HAZIRLAYANLAR Ufuk BAYRAK Ahmet ÇİMEN.
BÖLÜM 3: GERÇEK MOTOR ÇEVRİMLERİ
BÖLÜM 2 MOTOR KARAKTERİSTİKLERİ. BÖLÜM 2 MOTOR KARAKTERİSTİKLERİ.
FATİH ENES ALEMDAR: İSMAİL CAN YAVUZ:
UCK 474 UÇAK MOTOR TASARIMI Yrd.Doç.Dr. Onur Tunçer İstanbul Teknik Üniversitesi PERFORMANS ÇEVRİMİ ANALİZİ.
ALTERNATİF VE GELENEKSEL YAKITLARIN KARŞILAŞTIRILMASI
YAKIT İ Ç İ NDE HIZLI ÇÖZÜNEN TABLETLER 100% Aktif Maddeler İ çerir.
AZOT OKSİTLERİN KONTROLÜ
BİYODİZEL Biyodizel, mikrobiyel, bitkisel veya hayvansal yağların uzun zincirli yağ asitlerinin metil esterlerinden oluşturulan ve “B100” şeklinde formüle.
Mikrobiyel yağların biyodizel üretiminde kullanımı
Diesel Motor Karakteristikleri
Bu Gösteri Zonguldak Karaelmas Üniversitesi
Petrolden elde edilen sıvı yakıtların sınırlı rezervlerine rağmen, dünyada otomotiv sektörü hızla gelişmektedir. Bu gelişmeye paralel olarak oto yakıtlarının.
Motorlarda Termodinamik Çevrimler
İçten Yanmalı Motorlar Motor Yanma Odaları Yakıt Püskürtme Sistemleri
İçten Yanmalı Motorlar (Internal Combustion Engines)
5) Emme ve Eksoz Sistemleri
Motor Yakıtlarının Genel Özellikleri Yanma için gerekli hava miktarı
Euro1, Euro2, Euro3, Euro4 motorlarının konstrüktif açıdan incelenmesi
BİYODİZEL SUNU Bilal ENÜŞTEKİN Harran Üniversitesi
ENERJİ DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ
ORGANİK TARIM VE ÇEVRE İLİŞKİSİ. ORGANİK TARIM VE ÇEVRE İLİŞKİSİ.
KÜRESEL ıSıNMA Sunan: M. Eren İÇİN. KÜRESEL ISINMA NEDİR? Küresel ısınma, atmosferde ve okyanuslarda yaşanan ısı artışı ve bunun yol açtığı iklim değişikliklerinin.
Sunum transkripti:

EGZOST GAZLARININ ÇEVREYİ ETKİSİ VE ALINAN ÖNLEMLER SERKAN ÖZKAN

EGZOST GAZLARININ ÇEVREYE ETKİSİ BİLİNDİĞİ GİBİ ARAÇLARDA KULLANILAN YAKITLARIN YANMASI SONUCU ORTAYA BAZI ZEHİRLİ GAZLAR ÇIKMAKTADIR. BUNLAR TEORİKTE CO2 , H2O ve N2 OLMASI GEREKİRKEN GERÇEKTE DAHA ZEHİRLİ OLAN CO, HC ve NOX’ TİR. İLK ZAMANLAR BU GAZLARIN ÇEVREYE ETKİSİ ÇOK ÖNEMSENMEMEKTEYDİ, FAKAT GÜNÜMÜZDE ARTAN DÜNYA NUFUSU VE BUNUNLA BİRLİKTE ARTAN OTMOBİL SAYISI İLE DOĞRU ORANTILI OLARAK BU GAZLARIN ÇEVREYİ KİRLETMESİ ETKİSİDE ARTMIŞTIR. BUNUN ÜZERİNE AVRUPA ÜLKELERİ GİBİ GELİŞMİŞ ÜLKELER BAZI ÖNLEMLER ALMAYA ZORUNLU KALMIŞTIRLAR.

ALINAN ÖNLEMLER BU ÖNLEMLERİN BAŞINDA GELEN VE BİZİ İLGİLENDİREN EGZOST EMİSYONLARININ DÜŞÜRÜLMESİDİR. AVRUPA ÜLKELERİ EMİSYON ORANLARI İÇİN HER YIL DEĞİŞİK STANDARTLAR BELİRLEMEKTEDİR. MOTOR ÜRETİCİ FİRMALARA, AVRUPA ÜLKELERİ İÇİN ÜRETİLECEK ARAÇLARDA BU EMİSYON ORANLARINI ZORUNLU OLARAK SUNMUŞLARDIR. BÖYLECE EN SON EURO 3 SINIRLARINA KADAR GELİNMİŞTİR

BU KONUNUN BİZİ İLGİLENDİREN KISMI OLAN EURO 3 SINIRLARINA ULAŞMAK İÇİN DİZEL MOTORDA ALINABİLECEK TEDBİRLER YÜKSEK ENJEKSİYON BASINCI >1400 BAR:DAHA İNCE PÜSKÜRTME HC, KURUM VE PARTİKÜL EMİSYONUNU DÜŞÜRMEKTEDİR. MERKEZİ ENJEKTÖR VE 4- VALF TEKNİĞİ:DAHA İYİ GAZ KARIŞIMI VE MÜKEMMEL YANMA. ELEKTRONİK KONTROLLÜ ENJEKSİYON SİSTEMİ: ENJEKSİYON PARAMETRELERİNİN (ZAMANLAMA, SÜRE, MİKTAR) OPTİMUM SEÇİMİ. VTG TURBO (DEĞİŞKEN GEOMETRİLİ TÜRBİN) VEYA WASTE-GATE VENTİL (EGZOST BY-PASS VENTİLİ) DÜŞÜK DEVİRLERDE BİLE YÜKSEK TURBO VERİMİ OXİDASYON KATALİZATÖR BUNLAR CO ve HC İÇİN EURO 3 Ü SAĞLARLAR FAKAT NOX PROBLEM OLMAKTADIR!

NOX PROBLEMİNİ ÇÖZMEK İÇİN

NOX AÇISINDAN EURO 3 E ULAŞMAK İÇİN ALINABİLECEK TEDBİRLER AMONYAK (NH3) PÜSKÜRTMELİ DENOX KATALİZATÖRÜ. TURBODA DAHA DÜŞÜK HAVA SICAKLIĞI ENJEKSİYON BAŞLNAGICININ GECİKTİRİLMESİ DÜŞÜK ENJEKSİYON ORANI. VALF KUMANDA SÜRELERİNİN AYARLANARAK YANMA ODASINDA BİR MİKTAR EGZOST GAZI BIRAKILMASI. SOĞUTULMUŞ EGZOST GAZININ YANMA ODASINA SİRKİLASYONU.

SOĞUTULMUŞ EGZOST GAZININ YANMA ODASINA SİRKİLASYONUN (AGR) AVANTAJLARI OLUMLU KALKIŞ VE İVMELENME KAREKTERİSTİĞİ YAĞ DEĞİŞTİRME PERİYOTLARI EURO 2 İLE AYNI. SOĞUTULMUŞ AGR YADA YÜKSEK MALİYETLİ KATALİZATÖRLER OLMADAN ÖN GÖRÜLEN EURO 4 SAĞLANAMAZ EURO 3 İÇİN MÜMKÜN OLABİLEN EN DÜŞÜK YAKIT TÜKETİMİ

SUNUMU DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER