HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
Advertisements

HIZLI OKUMA VE NOT TUTMA
Hızlı Okuma & Test Çözme Teknikleri Semineri HOŞGELDİNİZ
Hızlı Okumanın Tarihçesi
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ FARMAKOLOJİ TOKSİKOLOJİ A.B.D.
“Mutlu Olabilmek İçin İpuçları” Özgür ŞAHİN / kendinigelistir.com.
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
Tavşanın yarış hikayesi
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
11 HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ 22 SEMİNER PLANI 1. Bölüm: Hızlı okuma 2. Bölüm: Teknikleri 3. Bölüm: Egzersizler 
SIRA DIŞI DÜŞÜNME. SIRA DIŞI DÜŞÜNME NEDİR?  Zihninizdekileri anlamlı bir şekilde kurgulayabilmektir  Orjinal bir yaklaşımdır  Uyuşmaz fikirlerin.
Yeni yıla başlarken....
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Etkin Çalışma Yöntemleri.
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Sınav ve Sınav Kaygısı ZEHRA AKÇA Gündem Sınav Nedir? Sınavla kaygının ilişkisi nedir? Sınav Kaygısının belirtileri nelerdir Sınav Kaygısının olası nedenleri.
Hızlı Okuma & Test Çözme Teknikleri Semineri
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Gerekli Zamanı Ayırın Gerekli Zamanı Ayırın Kullanacağınız Materyalleri Edinin Kullanacağınız Materyalleri.
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
ALIŞTIRMALAR BURÇ OKULLARI.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
karşınıza çıkabilecek
Giriş Hazırlayan Öner ÖNDER Eğitimci-Yazar
SINAV STRATEJİLERİ VE TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ
ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Hüsnü DURSUN
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
SESLİDİR Beyin, insan vücudunun %2'si ağırlığında olmasına rağmen, geriye kalan %98'i yönetiyor. Başarının da mutluluğun da kaynağı beyin. Öğrenirken,
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ ZİYA BARAN
Lütfen dikkat; Bu seminer öznel olarak hazırlanmıştır...
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
BAŞARININ SIRLARI.
ETKİLİ TEST ÇÖZME YÖNTEMLERİ REHBER ÖĞRETMEN HÜLYA KARAY.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
NOT TUTMA.
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ Dünyada “Hızlı okuma”  1945’te savaş sırasında  Hızla geçen uçakların kimliğini tespit için..  Fransa’da okullarda ders olarak.
HIZLI OKUMA Seminerine HOŞGELDİNİZ!.... BAŞARABİLMEK İÇİN ÖNCELİKLE BAŞARACAĞINIZA YÜREKTEN İNANIN.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Öğrenmede yetişkinleri ne güdüler? Developed with the support of the EU Leonardo.
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training Bir Fırsat Olarak Öğrenme Developed with.
MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU TEOG İLK 3 ÖĞRENCİSİ –Taha Emir Arslan –Bican Çağrı Göksel – Ramazan Duyar.
SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
HIZLI OKUMA VE ANLAYARAK ÖĞRENME KURSU Bölüm-1/2/3
SINAV KAYGISI DUMLUPINAR İLKÖĞRETİM OKULU REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ.
ALIŞTIRMALAR.
Dr. İhsan Bozanoğlu Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
ETKİLİ TEST ÇÖZME YÖNTEMLERİ
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ Dünyada “Hızlı okuma”  1945’te savaş sırasında  Hızla geçen uçakların kimliğini tespit için..  Fransa’da okullarda ders olarak.
SINAV ÖNCESİ ÖNERİLER LGS YKS Sınav Kaygı Motivasyon Zaman
Sunum transkripti:

HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ Beyoğlu Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ

PLAN 1. BÖLÜM: HIZLI OKUMA 2. BÖLÜM: TEKNİKLERİ 3. BÖLÜM: EGZERSİZLER

HIZLI OKUMA BİRİNCİ BÖLÜM

NEDEN HIZLI OKUMA? Başarılı bir insan olacaksınız..! Sınavlarda rahat yetiştirebilecek, Daha çok kitap okuyacak, Daha iyi anlayacaksınız, Daha az yorulacak, Kendinize daha çok güvenecek, Başarılı bir insan olacaksınız..!

DÜNYADA “HIZLI OKUMA” 1945’te savaş sırasında Hızla geçen uçakların kimliğini tespit için.. Fransa’da okullarda ders olarak okutuluyor Almanya’da günlük kitap okuma oranı 24 dk Türkiye’de 12 sn

TÜRKİYE’DE “HIZLI OKUMA” 20 yıldır var, ama kimse ilgilenmiyor Türkiye’nin problemi “okumamak” Okumayan insana “hızlı oku” diyemezsin Yeterli miktarda “niçin”i olmayan gelişemez Okumak için “hedef” olmalı

SİZİN HEDEFİNİZ: BAŞARMAK..! Hedef belli: ÖSS Motivasyon ortamı uygun

BAŞARMAK İNSAN DOĞASINDA VAR

İki binli yılların en önemli keşfi insanın kendisini keşfi olacaktır. Aleksi Carell

Önyargıları parçalamak, atomu parçalamaktan daha zordur. Albert Einstein

HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ İKİNCİ BÖLÜM

ÖNCE HIZINIZI ÖLÇÜNÜZ.. Sayfa 42 : Bu bölümü anlayarak okuyunuz GÜCÜNÜZÜ HİSSEDİN Hiç kendinizi mükemmel hissettiğiniz ve daha önce Yapabileceğinizi hayal bile etmediğiniz fevkalade Güzel şeyler yaptığınız anlar olmadı mı? ........

1. Daha çok kelime Daha hızlı okumak daha kolaydır.

Göz hareketlerini izleyelim Daha hızlı okumak daha kolaydır. Siz de arkadaşınızın göz hareketlerini sayınız.

Görmek / Okumak / Algılamak Balık Kedi Çocuk

Geri dönüşler hızımızı % 35 azaltır. 2. Geri sıçrama Daha hızlı okumak daha kolaydır. Geri dönüşler hızımızı % 35 azaltır.

DUYUM VE ALGI Duyum: Sesi duymak Algı: Sesin ne sesi olduğunu bilmek Algıda seçicilik Algıda organizasyon Tamamlama Derinlik algısı: 3. Boyutun algılanması

BU NEDİR?

3. BEYNİN DÜŞÜNME KAPASİTESİ 100 200 300 400 500 600 700 kelime Daha hızlı okumak daha kolaydır Ev kirası çocuk Tatil Düşünme şeridi

3. Beynin düşünme kapasitesi 100 200 300 400 500 600 700 kelime Her sabah 15 dakikanızı o gün yapmanız gerekenleri planlamaya ayırın. Eğer sabahlarınız buna müsait değilse akşamları bir sonraki günün planını yapın. Göreceksiniz hem içiniz daha rahat edecek hem de iki ayağınızı bir pabuca sığdırmaktan kurtulacaksınız. Söz uçar yazı kalır. Bu nedenle yapmanız gereken. Düşünme şeridi

Ortalama bir insan, görmeden bakmakta, duymadan dinlemekte, hissetmeden dokunmakta, tad almadan yemekte, fiziki bilince erişmeden hareket etmekte, ve düşünmeden konuşmaktadır. Leonardo Da Vinci

Odaklanma Bir işi yaptığınız zaman o işe odaklanın..! Çocuklar geçmişi ve geleceği düşünmezler.. Geçmişi ve geleceği değil o anı değerlendir.. Ben Otururken otururum, yürürken yürürüm, koşarken koşarım. Siz ise; Otururken yürümeyi, yürürken koşmayı düşünüyorsunuz.

4. Gözün hız kazanması

4. Gözün hız kazanması Gözümüz tıpkı tarayıcı gibi kelimeleri tarayıp beynimize gönderir.

ALIŞTIRMALAR ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

1,2,3 A B C D Amaç: Gözü esnetmek Süre: Günlük 3 x 3

1,2,3 Amaç: Gözü esnetmek Süre: Günlük 3 x 3 Bilinçaltı hiçbir şekilde yargılama yapmaz. Bizim hizmetimize verilmiş bir hizmetçimizdir. “ Ben sempatiğim veya beceriksizim” derseniz, bilinçaltı gelir sizin zihninizdeki inançları size uygular. Beceriksiz olduğuna inanan başarısız olur. Gönüllü hizmetkar bilinçaltı tehlike anında sizi tehlikeye hazırlıyor. Tehlike anında ya dövüş ya da kaç.. Bilinçaltı o enerjiyi sunuyor. 1,2,3 Amaç: Gözü esnetmek Süre: Günlük 3 x 3

1,2,3 Amaç: Gözü esnetmek Süre: Günlük 3 x 3 Parmak hareketini takip resmi

içinizdeki devi   için önce kullanmak   ona bir sipariş vermeniz gerekir   beyin bir hedefe sahip   olunca ona kilitlenir ve onunla   ilgili her şeye aktif   dikkat gösterir  

içinizdeki devi için önce kullanmak ona bir sipariş vermeniz gerekir beyin bir hedefe sahip olunca ona kilitlenir ve onunla ilgili her şeye aktif dikkat gösterir

Sabit Bakış Amaç: Göz kaslarını güçlendirmek Süre: 1. Gün 3 2. Gün 5 3. Gün 7 ...........

Kalemle takip Bu sayfayı hızla kalemle takip edin ve bir kelimeyi arayın. Amaç: Beyne gönderilen kelime sayısını arttırmak.

düşünmeden konuşmaktadır. Ortalama bir insan, görmeden bakmakta, duymadan dinlemekte, hissetmeden dokunmakta, tat almadan yemekte, fiziki bilince erişmeden hareket etmekte, düşünmeden konuşmaktadır. 4

İç ve dış iletişiminde iyimsermisin Sempatik olabiliyor musun Hızlı kitap okuyor musun Kendini geliştirdin mi İstanbullumusunuz çok erken değil mi Öğrenmek Sevmek İzmirli misin Bilmemek Sevebilmek Sen Biz Şu Bu Gitmek Geç mi kaldın 4

20 saniye içinde ezberleyin Ahmet Kutlu Gökyüzü Ateş Bulut Hava Saman Devran Yağmur Bahar

Şimdi hatırlayın Şimşek Ahmet Parçalı Kurnaz Yağmur Buluş Nail Nihal Barış Bardak Bulut Çiçek Alacak okumak Ahmet Kurnaz Buluş Nihal Sobacı Tambur Sıcak Ateş Başarı Kutlu

20 saniye içinde ezberleyin 4444 6974 2947 1894 2001 2617 3926 1286 3286 9888

Şimdi hatırlayın 2816 3849 9652 1286 1954 2894 9768 2865 8751 4444 2167 9888 2874 8791 5843 2489 3826 2001 1436 8674

İlk ve son kelimeleri okuyunuz Çoğu insan eksik düşündüğü yönlerini göstermek istemez. Eksikliklerini herkesten saklamanın daha büyük bir eksiklik olduğunu anlamaz. Aşağıdaki hikayeyi okuduğunuzda bir eksikliğin üstünlüğe nasıl dönüştüğünü göreceksiniz. 9 yaşındaki bir japon çocuğun en büyük hayali günün birinde çok iyi bir judocu olmaktır.............

5. İçten seslendirme yapma Gözümüz tıpkı tarayıcı gibi kelimeleri tarayıp beynimize gönderir.

İçten seslendirmeyi önlemek Diş ve dudaklarınızı kapalı tutunuz Sabah akşam göz hareketi yapınız Müzik eşliğinde kitap okuyunuz Anlamaksızın kalemle takip ederek okuyunuz 

ALIŞTIRMALAR

2000-ÖSS sonuçlarına göre yapılacak olan merkezi genel yerleştirme işlemi, adaylardan ÖSYS Tercih Formları toplandıktan sonra aynı zamanda ve tek işlemde (bir defada) bilgisayarla 2000 Ağustos ayı içinde yapılacaktır. Merkezi yerleştirme işlemi, adayların sınav puanları, ağırlıklı ortaöğretim başarı puanları, varsa ek puanları, tercihleri ve Programların kontenjan ve özel koşulları göz önünde tutularak yapılacaktır.

OKUMA İLE İLGİLİ ÖĞÜTLER Kelimeler için değil, düşünceler için okuyun. Ana düşünceyi yakalamak için okuyun. Yüksek sesle okumayı, dudak kıpırdatmayı, içten seslendirmeyi, ve mırıltıları ayrıntılarla uğraşmayı bırakın. Tüm dikkatinizi anlamak için yoğunlaştırın. Yazının asıl amacını anlamaya çalışın. Anlaşılmadık kelimeleri sözlük anlamına bakarak kullanın. Resim, grafik, tablo, harita ve çizelgeleri atlamayın. Yazarla uyumsuz olduğunuz noktaları belirleyin. Öğrendikleriniz üzerinde düşünün, yorum yapın, konuşun ve uygulamaya çalışın. Göz sağlığınıza dikkat edin.