İyi ve etkili bir öğretme iyi iletişime bağlıdır.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KANIN VÜCUTTA DOLAŞIMI DARICA HALİDE EDİP İLKÖĞRETİM OKULU
Advertisements

Türkçe Ana Dili Öğretmeni
Türkçe Dersi/Edebiyat Dersi Kaynak Sitesi
SoLUNUM SİSTEMİ.
SOLUNUM SİSTEMİ.
TEMEL YAŞAM DESTEĞİ.
Ankilozan Spondilit hastaları için Günlük egzersiz programı
OFİSTE EGZERSİZ PROJESİ
Hitabetin 10 Altın Kuralı
SOLUNUM SİSTEMİ 04/05/2006 SOLUNUM SİSTEMİ.
Sivil Toplum Kuruluşlarına İlk Yardım Kursu- Afet Yönetim Merkezi
KAYGI-KAYGI İLE BAŞ ETME YOLLARI
Sağlıklı Büyüme
BOŞALTIMDA GÖREVLİ YAPI VE ORGANLAR
SAĞLIKLI BÜYÜYELİM Mustafa Kemal Demir.
ANKARA Acil Sağlık Hizm. Şb.
VÜCUDUMUZDA SİSTEMLER
SOLUNUM SİSTEMİ 1.Solunum Nedir? 2.Solunum Organlarımız
DERS: HAYAT BİLGİSİ KONU: VÜCUDUMUZU TANIYALIM.
Solunum Sistemi
NASIL SOLUK ALIP VERİRİZ?
ÇALIŞKAN CANAVARLAR Ders:Fen ve Teknoloji
Besin maddelerinin oksijenli ve oksijensiz
İNSANDA SOLUNUM SİSTEMİ
DÜZENLEYEN İlkOkulu 4-B Sınıf Öğretmeni
Solunum Sistemi ANAHTAR KAVRAMLAR Alveol Diyafram Bronş Bronşçuk.
SOLUNUM SİSTEMİ Solunum sistemi, kandaki karbondioksit gazının oksijen gazı ile yer değiştirmesini sağlayan sistemdir. Solunum Sistemi Solunum sisteminde.
VÜCUDUMUZUN BÖLÜMLERİ:
SOLUNUM SİSTEMİ
Nefes ve Teknikleri
SOLUK ALIP VERMEDE GÖREVLİ ORGANLAR:
SOLUNUM SİSTEMLERİ.
GEVŞEME EGZERSİZLERİ.
Hazırlayan: GRUP PAPATYA KARGIPINARI ÇIKACAK İLKÖĞRETİM OKULU
1.SOLUK ALIP VERMEDE GÖREVLİ YAPI VE ORGANLAR
SOLUNUM.
SOLUNUM SİSTEMİ Hücrede besinlerin oksijenle parçalanarak enerji üretilmesi olayına solunum denir. Besin + oksijen karbondioksit + su +
S OLUNUM SISTEMI ŞEHİT POLİS İSMAİL ÖZBEK ORTA OKULU GÜRKAN AKKAŞ 6/C MEHMET YAZICI ÖMER GÜNEŞ.
SOLUNUM SİSTEMİ.
Solunum Sistemi ve Yardımcı Organlar Ali Metin ÇEVİK /B
SELAMİALİ İLKÖĞRETİM OKULU
SİNİR SİSTEMİ.
SINAV KAYGISI.
Ders: Fen ve Teknoloji (4
Sosyal Bilgiler İletişim
NASIL SOLUK ALIP VERİRİZ?
SINAV KAYGISI Sınavlarda bazen kalbimizin hızlı hızlı çarptığını ve aşırı terlediğimizi hissederiz ancak bu çok nadir görülen, çözümü basit olan duygu.
A. Gaz Alışverişi Gaz alış verişi: Canlılar hücresel solunumda kullanılan oksijeni hücre içine almak ve oluşan karbondioksiti hücreden uzaklaştırmak amacıyla.
Temel Yaşam Desteği Bölüm 3.
SOLUNUM SİSTEMİ
SOLUK ALIP VERME.
HASTA / YARALININ OLAY YERİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ
SOLUNUM SİSTEMİ SOLUNUM ORGANLARI
4.SINIF VÜCUDUMUZUN BİLMECESİNİ ÇÖZELİM KANIN VÜCUTTA DOLAŞIMI  Kanın vücutta dolaşımını sağlayan yapı ve organları tanır ve model üzerinde gösterir.
BURAYA TIKLAYINIZ Vücudumuz neden sıcaktır?
Vücudumuz.
Hazırlayan; EMRE BELİKIRIK FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENİ
YETİŞKİNLERDE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ (TYD)
TEMEL YAŞAM DESTEĞİ BEÜ ZONGULDAK SAĞLIK YÜKSEKOKULU HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ A.D.
DİKSİYON VE ETKİLİ KONUŞMA Bölüm 1
SOLUK ALIP VERME.
Hazırlayan: Saim Akman İstiklal İlköğretim Okulu 3/C Sınıfı Öğretmeni
Ankilozan Spondilit hastaları için Günlük egzersiz programı
İNSAN VÜCUDU.
SOLUNUM SİSTEMİ Hazırlayan; EMRE BELİKIRIK FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENİ
LOGO SOLUNUM SİSTEMİ Hazırlayan; EMRE BELİKIRIK FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENİ
DİL VE İLETİŞİM BOZUKLUKLARI Sağlık Bilimleri Fakültesi
1.DÖNEM FEN PROJESI SOLUNUM AD: ARDA BILGIÇ SıNıF: 8/C NO:172.
ÜNİTE : VÜCUDUMUZU TANIYALIM
Sunum transkripti:

İyi ve etkili bir öğretme iyi iletişime bağlıdır. Bizim açımızdan iletişim konuşmadır. İletişimde oral yeteneklerimiz etkilidir.

Etkili İletişim Becerileri Kendini tanımak Kendini açmak ve doğru ifade etmek Karşımızdakini etkin ve ilgili dinlemek Empati kurabilmek Hoşgörülü ve yargısız olabilmek Eleştirilere karşı açık olmak Beden dili, göz kontağı, hitap, ses düzeyini ayarlamak

Konuşmacının kişiliği Konuşmacınını duyarlılığı – dinleme yeteneği, söylemleri “okuma” ve cevap Konuşmacının beden dili- duruş, jest ve mimik.

Etkili öğretme birçok daha faktöre bağlı olarak gerçekleşmektedir.

Bunlardan korkmamam gerek Vurgu Dialekt: yine de dinleyicinin sizi anlayabilmesini etkileyen bir diğer unsur olarak karşımıza çıkabilmektedir.

Öğrenciler bu noktadan hareketle soluk almaya yarayan organlar, soluk basıncını düzenleyen organlar ile sesin oluşumunu sağlayan organların yapı ve işlevlerini birlikte tanıyıp öğrenmelidirler.

Diyafram: Soluk alıp verme olayında görevli yapılardan biri diyaframdır. Diyafram, akciğerlerin çalışmasını destekleyen güçlü bir kastır. Soluk Alma: Yandaki şekilde görüldüğü gibi diyafram, soluk aldığımız zaman kasılarak düzleşir ve akciğerlerin tabanını aşağıya doğru çeker. Bu sırada kaburgaların arasında bulunan kaslar kasılarak göğüs kafesinin genişlemesine yardımcı olur. Böylece akciğerler soluk borusundan gelen havayı içine alır. Soluk Verme: Diyafram ve kaburga kasları gevşediği anda göğüs kafesi daralır. Akciğerler eski hâline döner. Böylece akciğerlerdeki hava da dışarı çıkmış olur. Bu olay yandaki şekilde görülmektedir.  

"Nasıl doğru nefes alıp vermeliyiz?" Doğru nefes alma Dünya Sağlık Örgütü'nün standartlarına göre: Ciğerleri dakikada 4 ile 6 litre arasında hava ile doldurmak. Nefes alıp verirken göğüs yerine diyaframı hareket ettirmek: Çünkü diyaframın kullanılması daha ağır ve her seferinde daha fazla hava teneffüs etmemizi sağlar. Ayrıca diyaframın hareket etmesi karın bölgesindeki organlara masaj etkisi yaparak göğüs ve karın boşluğundaki basınç farklılığını ortadan kaldırır. Mide ve safra kesesinin yukarı hareketini engelleyerek, reflüyü (mide suyunun yemek borusuna ve daha yukarlara çıkması) ve çeşitli safra kesesi hastalıklarına iyi gelmektedir. Solunumu ağız yerine burundan yapmak. (Ağızdan nefes almak nazal bölgede ve bronşlarda istenmeyen mukozalı salgılara yol açabilir.)

Konuşma eğitiminde teorik olarak işlenen bu konular ses eğitimde nefes egzersizi yapılarak uygulama boyutunda ele alınmaktadır.

Konuşabilmek için nefese ihtiyacımız var. Sesinizi ve Konuşmanızı Kontrol Etme Yolunda Birinci Basamak: Solunum Kontrolu

Otonom ( kendi kendine çalışan ) organlarımız olduğunu biliyoruz Otonom ( kendi kendine çalışan ) organlarımız olduğunu biliyoruz. Kalbimizin vuruşları , kan basıncımız , beden sıcaklığımız bu sisteme örnektir. Bu organlar veya fonksiyonlar bizim doğrudan denetim ve isteğimiz dışında çalışır. Ancak , eğitim ve egzersizle bu organ ve fonksiyonları kısmen veya bütünüyle kontrol altına almak mümkündür. Sesinizi ve konuşmanızı kontrol etme yolundaki ilk adım solunumu kontrol etmektir. Çünkü solunum konuşma ve ses çıkartmamızda enerji kaynağımızdır. Solunum olmadan ses çıkartamayız. Ancak diğer taraftan solunum , beyin sapındaki bir merkez tarafından kandaki oksijen ve karbondioksit dengesine göre bütünüyle otonom (kendi kendine) olarak yürüyen bir faaliyettir. Otonom faaliyetleri kontrol etmeye , " solunumu kontrol etmekten " başlamak gerekir. Aynı zamanda doğru ve derin nefes almayı öğrenmek , gevşemeyi öğrenmek yolunda atılan en önemli adımdır. Çünkü gevşemiş olmak ile sesinizi ve konuşmanızı daha doğru kullanabilirsiniz. Nefes almanın kendisi bir gevşeme yolu olduğu gibi, bütün gevşeme egzersizleri içinde , egzersizin bir parçası olarak da kullanılmaktadır. Ayrıca nefes egzersizleri günlük hayatın akışı içinde uygulanması en kolay egzersizdir.

Derin nefes almanın önemi nedir ? Doğru ve derin nefes almanın kendisinin doğrudan damarları genişletme ve kanın (dolayısıyla oksijenin ) bedenin en uç ve en derin noktalarına kadar ulaşmasını sağlama özelliği vardır. Örneğin, panik atak sırasında kan beden yüzeyinden içeri çekilir ve yüzey sıcaklığı düşer (el ve ayaklarda soğuma). Hem stres tepkisinin biyokimyasal maddeleri , hem de gevşemenin biyokimyasal maddeleri bir arada bulunamaz. Bu sebeple doğru ve derin nefes alarak sağlanan değişiklik, özellikle kaygının da dahil olduğu birçok durumda başlayacak olan (veya başlamış olan) tepki zincirini kırmakta veya kaygının şiddetini azaltmaktadır.  

İyi nefesin özellikleri İyi nefes ağır , derin ve sessiz olmalıdır. Bunun içinde denge , ölçü ve uyum gerekir. İyi bir nefes yavaş olarak burundan alınır, sessiz olur ve akciğerin bütününü doldurarak diyaframı aşağı iter. Endüstrileşmiş ve şehirleşmiş toplumlarda yaşayan insanların büyük çoğunluğunun akciğerlerinin dörtte birini veya beşte birini kullandıkları saptanmıştır. Nefes egzersizlerinden amaç , akciğerin bütününü kullanmaktır. Akciğerinizin üçe bölünmüş olduğunu düşünün . Derin , tam bir nefes , diyaframın aşağı hareket etmesi ve akciğerin en alt bölümünün havayla dolmasıyla başlar . Daha sonra orta bölüm havayla dolar ve göğüs genişler. Son olarak da akciğerin üst bölümü dolar ve omuzlar hafifçe kalkabilir.

Hazırlık Ayak parmağınızdan, baş, boyuna kadar kasları gerin Kolları ve bedeni sallayınız Dur ve ısınmayı hisset Omurganı uzat! Omuzları yuvarla kolları kaldır ve indir Dengede dur Başınızın tacını kollar ile kaldırıp indirin Bedenin rahat hareketini sağlayıp, boyun kaslarını gevşetiniz. Dik durunuz!

Nefes ile ses açma Omuzlar rahat ve gevşek durumda; nefes aldığınızda omuzlarınızın aşağı doğru çekildiğini hissediniz; göğüs kafesinizin öne doğru genişlediğini belirleyip; diyaframınızı genişletiniz Çenenizi hafifçe aralayınız, üfleme şeklinde hafifçe nefesi boşaltınız: soğuk hava içeri, sıcak hava dışarı. Verdiğiniz nefese konsantre olunuz. Elinizi göbeğinizin üzerine koyup, önce nefes alıp ve nefes verirken HUH-HUH-HUH seslerini söyleyiniz Bir eliniz göğsünüzdeyken, sesin tınısını hafifçe yükseltip, çeneyi aşağı indirerek HA-HA-A-A sesini söyleyiniz. Her iki el çene altında ve parmaklar çenedeyken tekrar nefesi alıp sesinizin tınısını biraz daha incelterek HOH HO-OO-OO-OO Başparmaklar kulaklarda, parmaklar alında, tınıyı yükseltip MM-MM-MM-MM seslerini söyleyiniz GÜNDE 2 KEZ (SABAH- AKŞAM 3ER DEFA TEKRAR)

Ayakta dik dururken, parmak ucu topuk üzerinde yaylanırken burundan nefes alıp, ağızdan hareketi devam ettirirken nefesini /s/ sesi ile boşaltmak. Dinlenirken; gövdeden öne doğru eğilip ritmik bir şekilde 1 den 10 a kadar sayı sayma Günde 2 kez 3 er defa

Ayakta dik dururken, kollar iki yana açık ve sağ elin parmakları aşağıda iken, sol elin parmakları yukarıyı göstermektedir. Hareketi devam ettirirken nefesi göbeğe alıp, sonra nefesi /s/ sesi ile ağızdan boşaltmaya çalışınız Dinlenirken; gövdeden öne doğru eğilip ritmik bir şekilde 1 den 10 a kadar sayı sayma Günde 2 kez sabah- akşam: 3’er defa tekrar

Ayakta dik dururken, kolları havaya indirip kaldırarak elma toplayınız Ayakta dik dururken, kolları havaya indirip kaldırarak elma toplayınız. Bu burundan nefes alıp, ağızdan hareketi devam ettirirken nefesini /s/ sesi ile boşaltmak. Dinlenirken; gövdeden öne doğru eğilip ritmik bir şekilde 1 den 10 a kadar sayı sayma Günde 2 kez sabah- akşam: 3’er defa tekrar