FUAR SONUÇ RAPORU / POST-SHOW REPORT

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GREEN TOUCH PROJECT Bu Proje TOBB ve Eurochambres Koordinasyonunda Yürütülmektedir.Bu Proje Avrupa Birliği Tarafından Finanse Edilmektedir.
Advertisements

A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning
SUNUMU HAZIRLAYAN VE SUNAN SINIF ÖĞRETMENİ B.UMUT ATEŞ
1 BASIN TOPLANTISI 12 Mayıs 2012 İstanbul. 2 ALEXANDER KÜHNEL Hannover-Messe International İstanbul.
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
Kelime Uygulama Sunumu - 48 Bu sunumdaki kelimeler… Docile To dominate To donate Dramatic Earthquake.
KATAR T.C. Doha Büyükelçiliği Ticaret Müşavirliği
1 BASINTOPLANTISI 5 Kasım 2012 İstanbul. 2 ALEXANDER KÜHNEL Hannover-Messe International Istanbul.
WORLD HALAL UNION SUMMIT 2015/BURSA.
MARKA ŞEHİRİSTANBUL. Dünya Değişiyor... Neden Marka Şehir?
COMPANY PROFILE FOR IMPORTERS TAKEN BY CONSULTANCIES Dear Sir/Madam, Kindly be informed that we have received your contact info from …….. Learning that.
Sıfat Cümleleri Which, whose, where
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Building Mutual Trust Between the Labour Market and Education Panel Session.
A-hekim.tv Survey via web site. 2 Contribution of a-hekim.tv %88 of the total physicians declared that a-hekim.tv helps to improve their scientific knowledge.
INQUIRY FROM A B2B SITE Dear Sir/Madam We are writing to enquire about your sunflower oil. Please send us your product specification and price. Best Regards.
YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 INDEPENDENT AFTERMARKET DEVELOPMENT ASSOCIATION
Bu Proje Avrupa Birliği ve T ü rkiye Cumhuriyeti tarafından ortaklaşa finanse edilmektedir ” CIVIL SOCIETY DIALOGUE EU – TURKEY CHAMBERS PARTNERSHIP GRANT.
/ 141 Yrd. Doç. Dr. Turan SET Atatürk University Medical Faculty, Erzurum QUALİTY CIRCLES
Bu proje Avrupa Birliği ve Tu ̈ rkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Technical Assistance for Increasing Primary School Attendance Rate of.
SÜLEYMAN DEM İ REL PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL. GENERAL INTRODUCTION SCHOOL DIRECTORY, TEACHERS AND OTHER STAFF CLASSROOMS PARTS OF THE SCHOOL GALLERY.
Birthday party. birthday party new year's party new year's party New Year's Party.
BE HEALTHY HEALTHY SHOPPING DOĞRU BESLENMENİN YOLU ÖNCELİKLE DOĞRU ALIŞVERİŞTEN GEÇİYOR PRIORITIES RIGHT WAY TOWARDS SHOPPING OF FED İS GOİNG THROUGH.
AS CPA & AUDITING CO. COMPANY PROFILE 2 Professional auditing and consultancy company Member of Nexia International as of 1 May 2007 Providing independent.
URGE Destekleri ve Hedef Sektörlere Katkısı Supporting IKMIB Members to Reach Overseas Markets Mr.Murat AKYÜZ Yönetim Kurulu Bşk.– İKMİB İstanbul Kimyevi.
SERVING WATER TO A THIRSTY PERSON Bu Proje AB Tarafından Finanse edilmektedir. This Project is funded by European Union. Responsibility for the information.
ULUSLARARASI İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ. MÜDÜRLÜĞÜMÜZ FAALİYETLERİ Danışmanlık Niteliğindeki Hizmetler Operasyonel Hizmetler Maddi Destekler.
ULUDAĞ TEKSTİL İHRACATÇILARI BİRLİĞİ. ULUDAĞ TEKSTİL İHRACATÇILARI BİRLİĞİ (UTİB) 2015 DEĞERLENDİRME 2015 FAALİYETLER 2016 TAKVİMİ.
ULUSLARARASI İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ. MÜDÜRLÜĞÜMÜZ FAALİYETLERİ  Danışmanlık Niteliğindeki Hizmetler  Operasyonel Hizmetler  Maddi Destekler  Yurt Dışı.
RELIGIOUS TRADITIONS BAGS TO DO IN YOUR CITY T.C. Ünye Kaymakamlığı ANAFARTA ORTAOKULU.
RELIGIOUS TRADITIONS BAGS TO DO IN YOUR CITY T.C. Ünye Kaymakamlığı ANAFARTA ORTAOKULU.
YAPI FUARI İLE EŞ ZAMANLI VIP ALIM HEYETİ NİSAN 2015.
ULUBATLI HASAN PRIMARY SCHOOL (ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU) BERGAMA, İZMİR TURKEY.
Elke HOFFMANN & Engin YILMAZ Hessenkolleg- Wetzlar / Almanya İzmir Özel Fatih Koleji / Türkiye Grup Çalışması ve e-Twinning: Metodlar ve Sonuçları / Grup.
We just want to have the peace for our world Dünyamız için sadece barış istiyoruz.
AVRUPA BİRLİĞİ GUNDTVİG ÖĞRENME ORTAKLIĞI ‘ALTIN ÇOCUKLAR ALTIN EBEVEYNLER’ PROJESİ EUROPEAN UNION GRUNDTVIG LEARN PARTNERSHIP GOLDEN PARENTS FOR GOLDEN.
Kosta Sandalci, Chief Executive Officer, Balnak Logistics AS and President of Association of International Freight Forwarders (tbc) Right Market Positioning.
Practice your writing skills
England Efe uluç. flags  England capital is london.
2 ND INTERNATIONAL THERMAL HEALTHCARE TRAVEL SUMMIT SEPTEMBER 2017 PAMUKKALE UNIVERSITY CONGRESS & CULTURE CENTER PATRONAGE: MINISTRY OF ECONOMY.
FUAR SONUÇ RAPORU POST-SHOW REPORT
FUAR PAZARLAMA & TANITIM SÜREÇLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER
In addition to this our company includes expert doctors and professors as advisors and researches high technology and new devices in the field of medicine.
COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS
WE WILL PICK UP & DELIVER TO YOUR DOOR
2017 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLMESİ PLANLANAN ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
Present Perfect & Simple Past I love to travel. I have been to more than 10 countries.
8th grade english lesson friendship topic presentation. -8
Uluslararası Fuarların Ülke ve Şehir Ekonomisine Katkısı
SPAIN. STATE NAME: Kingdom of Spain PRESIDENT: Madrid AREA: km2 POPULATION: OFFICIAL LANGUAGE: Spanish RELIGION: Christianity CURRENCY:
FINLAND EDUCATION SYSTEM I am talking about the Finnish education system today.
ANFAŞ FUARLARI KAZANDIRIR
Future: I will/shall & I am going to. Structure: Subject+will/shall+verb(base form)+object.
Organizational Communication
ETwinning Nedir?. Türkiye’de 81 ilin katılımıyla yürütülen 1.Projemiz.

A short information about Afghanistan East West North South This is Afghanistan map and flag’s color.
ANFAŞ FUARLARI KAZANDIRIR
ANFAŞ FUARLARI KAZANDIRIR
We are pleased to welcome you to the opening ceremony of
Turkish cuisine is very popular around the world. It has a very wide options for everyone. The variety of the recipes and the ingredients which are grown.
BİLL GATES Şule Eslem ÖZTÜRK NUN OKULLARI Prep-A.
Multipoint programlama
Before the Battle of Çanakkale. Why a Front in Çanakkale was Opened? In the summer of 1914, the war continued in Europe with all its intensity, and by.
Feminism, unlike the idea of ​​ mankind, is a trend that is prioritized to bring gender inequality to the agenda. The notion of feminism, which is not.
THE MYSTERIOUS ISLAND JULES VERNE. INFORMATION ABOUT THE BOOK  Name of the book: The Mysterious Island  Author: Jules Verne  Type: Adventure  Number.
UNIT 6 Future Perfect.
SAMSUN. WHERE İS SAMSUN? Samsun is located at the Black Sea region. It is located in Amasya, north of Samsun and south of Ordu.
People with an entrepreneurial mindset are always brave.
Sunum transkripti:

FUAR SONUÇ RAPORU / POST-SHOW REPORT HEDEFİNİZİ SİZE GETİRİYORUZ WE BRING YOUR TARGET TO YOU FUAR SONUÇ RAPORU / POST-SHOW REPORT 24. Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı 15 – 18 Şubat 2017 / Antalya Expo Center 24th International Trade Exhibition for Food and Beverage 15 – 18 February 2017 / Antalya Expo Center

SAYILARLA 2017 FACTS & FIGURES 2017 Katılımcı / Exhibitors 116 Katılımcı Ülke Sayısı / Exhibiting Countries 4 Toplam Ziyaretçi / Total Number of Visitors 29.850 Yurt İçi Ziyaretçi Sayısı / Domestic Visitors 28.030 Uluslararası Ziyaretçi Sayısı / International Visitors 1820 Ziyaretçi Ülke Sayısı / Visiting Countries 20

24. FoodProduct Fuarı 4 ülkeden gelen katılımcı firmaları ağırladı. AZERBAYCAN / AZERBAIJAN BİRLEŞİK ARAP EMİRLİKLERİ / UNITED ARAB EMIRATES POLONYA / POLAND ROMANYA / ROMANIA 24. FoodProduct Fuarı 4 ülkeden gelen katılımcı firmaları ağırladı. The 24th FoodProduct Exhibition hosted exhibitors from four countries.

SEKTÖRLERİNE GÖRE KATILIMCI DAĞILIMI / DISTRIBUTION OF EXHIBITORS BASED ON SECTORS Alkolsüz İçecekler %14.28 Non-Alcoholic Beverages Şekerli & Unlu Mamuller, Kuruyemiş %14.28 Sugary Foods, Bakery & Nuts Temel Gıdalar & Yağlar %11.11 Basic Foods & Oils Ambalaj & Paketleme %11.11 Packing & Packaging Et & Tavuk Ürünleri %8 Meat & Poultry Products Çay & Kahve Ürünleri, Otomatları %6.34 Tea & Coffee Products, Automats Deniz & Su Ürünleri %6.34 Seafoods & Aquaculture Süt & Süt Ürünleri %6.34 Milk & Dairy Products Alkollü İçecekler %4.76 Alcoholic Beverages Gıda Teknolojileri %4.76 Food Technologies Toptan Gıda Dağıtım %3.17 Wholesale Food Distribution Bitkisel Ürünler %1.58 Herbal Products Dondurma %1.58 Ice Cream Gıda Katkı Maddeleri %1.58 Food Additive Items Kurutulmuş Meyve %1.58 Dried Fruit Baharatlar %1.58 Herbs & Spices Diğer %1.58 Others 116 KATILIMCI 116 EXHIBITORS

KATILIMCI YORUMLARI / EXHIBITOR TESTIMONIALS “ 24. Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı bizler için çok verimli geçti; pek çok geri dönüş aldık. Özellikle ANFAŞ Antalya Fuarcılık ekibine ve standımıza ilgi göstererek ziyarete gelen sektör profesyonellerine teşekkür ederiz. FoodProduct-2017 Fuarının bizim açımızdan verimli geçmesi sebebiyle FoodProduct-2018 için de 3.Hall, 301 no’lu stand’ta sektör profesyonelleriyle tekrar buluşmak için rezervasyonumuzu yaptırdık. Saygılarımla, ” Ayça ERDAL / Erben Kontrol Sistemleri – Dış Ticaret ve Satın Alma Sorumlusu “ The 24th International Trade Exhibition for Food & Beverage has been very profitable for us, as we got a lot of feedback. We would like to thank especially ANFAŞ Fair Management crew and the sector professionals who visited our booth space and showed great interest in our business. Because the FoodProduct-2017 Exhibition has been very satisfying for us, we already have re-booked a booth space for FoodProduct-2018 and reserved stand #301 in 3rd Hall to meet the industry professionals again. Warmest Regards, ” Ms. Ayça ERDAL / Erben Control Systems Inc. – Foreign Trade and Purchasing Supervisor “ANFAŞ'taki satış temsilcimizin yapıcı ve özverili yaklaşımı sayesinde Gıda Fuarı'na katılım kararı aldık. Bu konuda kendisine teşekkür ederiz. Bu fuara MARİMA olarak daha önce üç kez katıldık. Firmamızın sahibi Şahin Bey'le ortak görüşümüz bu seneki fuarın en verimlisi olduğu yönünde. Bundan sonraki fuarlarda tekrar görüşmek üzere. Saygılarımla, ” Ünal Okan Tan / MARİMA Makarna–Mardin – Türkiye Satış ve Pazarlama Direktörü “ “We decided to participate in FoodProduct Exhibition thanks to the constructive and dedicated approach of our sales representative at ANFAŞ. We would like to thank her in this regard. As MARIMA, we have participated three times in this exhibition before. The mutual opinion of the company owner, Mr. Şahin, and myself is that this venue has been the most productive one among all the exhibitions we had participated. See you again at the next exhibitions. Sincerely, ” Mr. Ünal Okan Tan / MARIMA Macaroni-City of Mardin – Turkey Sales & Marketing Director “

67% of exhibitors are satisfied with the exhibition KATILIMCI MEMNUNİYETİ / EXHIBITOR SATISFACTION Çok memnun, %41 Very satisfied, 41% Memnun değil, %18 Not satisfied, 18% Hiç memnun değil, %15 Not satisfied at all, 15% Katılımcıların 67’si fuardan memnun 67% of exhibitors are satisfied with the exhibition Memnun, %26 Satisfied, 26% Fuar esnasında yenilenen sözleşmelerle 2018 yılı için 1800+ m2’lik satış gerçekleştirilmiştir. 1800+ m2 re-book sales have been conducted with renewed contracts for 2018 during the exhibition.

ÜLKELERE GÖRE YURT DIŞI ZİYARETÇİ DAĞILIMI / DISTRIBUTION OF INTERNATIONAL VISITORS A.B.D., Afganistan, Almanya, Azerbaycan, Belçika, Cezayir, Filistin, Hindistan, Irak, İran, Kosova, KKTC, Laos, Liberya, Libya, Rusya, Suriye, S. Arabistan, Tunus, Yemen Afghanistan, Algeria, Azerbaijan, Belgium, Germany, India, Iran, Iraq, Kosovo, Laos, Liberia, Libya, Palestine, Russia, S. Arabia, Syria, Tunusia, TRNC, USA, Yemen 1820 YABANCI ZİYARETÇİ 1820 INTERNATIONAL VISITORS %23 %68 %6 %2 %1 AVRUPA EUROPE 52% ASYA ASIA 41% AFRİKA AFRICA 3% DİĞER OTHER 3% AMERİKA AMERICAS 1%

YURT İÇİ ZİYARETÇİ DAĞILIMI / DOMESTIC VISITORS %21 %10 %4 %14 %18 %5 %28 28.030 YURT İÇİ ZİYARETÇİ 28,030 DOMESTIC VISITORS

SEKTÖRLERİNE GÖRE ZİYARETÇİ DAĞILIMI / DISTRIBUTION OF VISITORS BASED ON SECTORS Gıda %42 Food Turizm & Otelcilik %21 Tourism – Hospitality Ticaret Odaları %11 Chambers of Commerce Hizmet %9 Services Sağlık %4 Health Askeriye %3 Military Tarım %2 Agriculture Eğitim %2 Education Ambalaj & Paketleme %2 Packing & Packaging Dernek – Birlik %2 Associations – Unions İhale Komisyon Yöneticileri %1 Bidding Commission Managers Diğer %1 Others 29.850 ZİYARETÇİ / 29.850 VISITORS

ZİYARETÇİ YORUMLARI / VISITOR TESTIMONIALS “ Aydın Ticaret Odası (AYTO) olarak üyelerimizin takip ettiği Gıda ve İçecek Fuarı'nı son 3 yıldır ziyaret etmekteyiz. Fuarı bu yıl AYTO'nun et ve süt ürünleri ticaretinden sorumlu 3’üncü Meslek Grubu Komitesi, tarım ürünleri ticaretinden sorumlu 4’üncü Meslek Grubu Komitesi, yağlı tohumlar, sebze ve meyve ürünleri ticaretinden sorumlu 5’inci Meslek Grubu Komitesi, toptan ve perakende ticaretinden sorumlu 11’inci Meslek Grubu Komitesi, hububat fırıncılık ürünleri ve muhtelif tatlılar ticaretinden sorumlu 17’nci Meslek Grubu Komitesi üyelerinden oluşan 546 kişilik bir grup olarak ziyaret ettik. Ziyaretimiz öncesinde ve esnasında bizlere göstermiş olduğunuz samimi ve içten ilginizden dolayı çok teşekkür ederiz. İşbirliğimizin gelişerek devamını diler, bir sonraki organizasyonda görüşmek dileğiyle teşekkürlerimizi sunarız. ” Murat BAŞKAR / Aydın Ticaret Odası – Kalite Yönetim Temsilcisi “ As Aydın Chamber of Commerce (AYTO), we have been visiting the Food and Beverage Exhibition for the last three years, which is followed by our members. We visited the exhibition as a group of 546 members consisted of AYTO's 3rd Profession Group Committee responsible for meat and dairy products trade, 4th Profession Group Committee responsible for agriculture products trade, 5th Profession Group Committee responsible for oil seeds and fresh produce trade, 11th Profession Group Committee responsible for wholesale and retail, and 17th Profession Group Committee responsible for grain, bakery products and various sweets. We thank you for your sincerety and close interest that you showed us before and during our visit. We hope that our cooperation will keep growing continuously and that we will see you at the next organization. Thank you very much. ” Mr. Murat BAŞKAR / Aydın Chamber of Commerce – Quality Management Representative

90% of visitors are satisfied with the exhibition ZİYARETÇİ MEMNUNİYETİ / VISITOR SATISFACTION Hiç memnun değil, %2 Not satisfied at all, 2% Çok memnun, %16 Very satisfied, 16% Memnun değil, %8 Not satisfied, 8% Ziyaretçilerin %90’ı fuardan memnun 90% of visitors are satisfied with the exhibition Memnun, %74 Satisfied, 74%

TOPLU ALIM HEYETLERİ / MASS BUYER DELEGATIONS ANFAŞ işbirliği ile yapılan organizasyonlarla 21 ülkeden gelen alım heyetleri 15-16-17 Şubat tarihlerinde fuar katılımcılarımızla 60’ın üzerinde profesyonel görüşme gerçekleştirmişlerdir. Buyer delegations from 21 countries, which have been organized with collaboration of ANFAŞ, conducted over 60 professional interviews on 15-17 February .

ZİYARETÇİ ÇALIŞMALARIMIZ / VISITOR PROMOTION PROGRAMS Yurt dışı alım heyeti çalışmaları: DEİK - Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu & ANFAŞ iş birliği ile İran'dan 100 kişilik alım heyeti getirilmiştir. BAİB - Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği’nin katkıları ve Ekonomi Bakanlığı’nın destekleriyle Avrupa, Asya, Ortadoğu ve Kuzey Afrika bölgelerinin 30 farklı ülkesinden alım heyetleri getirilmiştir. BAKA - Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı & ANFAŞ iş birliği ile Ortadoğu ve Kuzey Afrika (MENA) ve Arap Yarımadası bölgesinden 200 kişilik alım heyeti getirilmiştir. MÜSİAD - Müstakil İş Adamları Derneği & ANFAŞ işbirliğiyle Türk Cumhuriyetleri, Ortadoğu, Asya ve Avrupa’nın 28 ülkesinden alım heyetleri getirilmiştir. International buyer delegation programs: 100 people from Iran visited the Exhibition with the collaboration of DEİK (Foreign Economic Relations Board) and ANFAŞ. Hosted buyers from 30 cities of Europe, Asia, Middle East and Northern Africa have been brought to the Exhibition with the Ministry of Economy & BAİB (West Mediterranean Exporters Association). 200 people have been hosted from the Middle East, North Africa (MENA) and Arabian Peninsula region with the collaboration of BAKA (West Mediterranean Development Agency) & ANFAŞ. 28 countries of Turkic Republics, Middle East, Asia and Europe visited the Exhibition with the collaboration of MÜSİAD (Independent Industrialists’ and Businessmen’s Association) and ANFAŞ.

ZİYARETÇİ ÇALIŞMALARIMIZ / VISITOR PROMOTION PROGRAMS Yurt içi alım heyeti çalışmaları: TÜROFED -Türkiye Otelciler Federasyonu ve AKTOB - Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği ile 500’er kişilik A+ ve A-sınıfı alım heyetleri getirilmiştir. TESK - Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu Başkanı ve Antalya Esnaf ve Sanat Odaları Birliği Başkanı ile 81 ilde tanıtım, yurt içi ziyaretçi ve alım heyeti çalışmaları gerçekleştirmiştir. TOBB- Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ile 81 ilde tanıtım, yurt içi ziyaretçi ve alım heyeti çalışmaları gerçekleştirilmiştir. TUSİD- Endüstriyel Mutfak, Çamaşırhane Servis ve İkram Ekipmanları Sanayicileri ve İşadamları Derneği ile katılımcı ve ziyaretçilere yönelik tanıtım ve davet çalışmaları gerçekleştirilmiştir. Türkiye genelinde hedeflediğimiz 15 ilde “Basın ve Sektör Buluşması” toplantıları düzenlenmiştir. Domestic buyer delegation programs: 500 people of A+ and A-class buyers have been hosted with the collaboration of TÜROFED (Turkish Hoteliers Federation) and AKTOB (Mediterranean Touristic Hoteliers and Operators Association). Projects have been held in 81 cities to bring buyers to the exhibition with the collaboration of Chairman of TESK (Confederation of Turkish Tradesman and Craftsmen) and the Chairman of Antalya Union of the Chambers of Artists and Artisans. Visitor promotion and buyer delegation works have been done in 81 cities with the collaboration of TOBB- Union of Chambers and Commodity Exchanges of Turkey. Promotion and invitation works for exhibitors and visitors have been done with the collaboration of TUSİD (Industrial Kitchen, Laundry Service and Catering Equipment Industrialists and Businessmen Association). “Press and Sector Meetings” have been held in 15 targeted cities in Turkey.

TEŞEKKÜRLERİMİZİ SUNARIZ. / THANK YOU.