"Bu proje T.C. Avrupa Birliği Bakanlığı, AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığınca (Ulusal Ajans, yürütülen Erasmus+

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
Advertisements

7-19 YAŞ ETKİLİ ANNE BABA EĞİTİMİ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Şİddet Muhammet GÜLER.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
Sustainable Developement & International Perspective in School Bu proje T.C. Başbakanlık DPT AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÇOCUĞA SINIR KOYMAK (OCAK 2012)
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Anne – Baba – Çocuk İletişimi Seminerini
AİLE İÇİ İLETİŞİM.
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Çoğu konuşma “katli” kasıtsız ve kalıcıdır Çünkü “KATİL” sorunun farkında bile değildir.
OLUMLU OLUMSUZ TUTUMLAR
ŞİDDET VE ŞİDDET EĞİLİMİ
YGS VE LYS HAKKINDA GENEL
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
AİLE TUTUMLARI Funda HANOĞLU Psikolojik Danışman.
AİLE TUTUMLARI.
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
ANNE-BABA TUTUMLARI İLKNUR NURKAN
ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE ÖĞRENCİLERİMİZE BAZI ÖNERİLER
POLONYA OKUL ZİYARETİ İZLENİMLERİ
ÇOCUKLARDA OKUL BAŞARISIZLIĞI
SPORT AND US THE PROJECT “SPORTMEN”. Halil Mutlu.
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
SÜLEYMAN DEM İ REL PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL. GENERAL INTRODUCTION SCHOOL DIRECTORY, TEACHERS AND OTHER STAFF CLASSROOMS PARTS OF THE SCHOOL GALLERY.
AİLE İÇİ ŞİDDET.
KARATAY DR.SEDAT YÜKSEL İLKOKULU
AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI.
KARTAL ATATÜRK İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ
ANNE ve BABAYA ÖNERİLER
TOMATO TURKEY SOUP TURKISH SOUP. 6 cups chicken or turkey broth 2 cans (14-1/2 ounces each) diced tomatoes, undrained 1/3 cup quick-cooking barley 1 tablespoon.
HOŞGELDİNİZ.
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
OKULDA VE EVDE ŞİDDET & ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE AİLENİN ROLÜ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
ÇOCUK İSTİSMARI VE İHMALİ
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
(Sağlıklı Beslenme ve Hijyen) Korgeneral Lütfü Akdemir İlkokulu
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
AİLE TUTUMLARI GATA 2 Nasıl Bir Çocuk Yetiştirmek İstiyorsunuz?
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
OKUL SEMİNERLERİ:2 ÇOCUKLARDA GÖRÜLEN UYUM VE DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI.
Çevreyi Koruma Atıkların Ayrılması Korgeneral Lütfü Akdemir İlkokulu
ÇOCUKLARIYLA İLETİŞİMDE AİLELERE ÖNERİLER
AİLELERE ÖNERİLER Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Bizler anne babalar olarak kimi zaman bu değerli hazinenin farkında olamıyoruz.
RELIGIOUS TRADITIONS BAGS TO DO IN YOUR CITY T.C. Ünye Kaymakamlığı ANAFARTA ORTAOKULU.
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
"Bu proje T.C. Avrupa Birliği Bakanlığı, AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığınca (Ulusal Ajans, yürütülen Erasmus+
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
THE PROJECT SPORT AND US “Non-OLYMPIC GAMES”. FIVE STONES.
BAGS TO DO İN YOUR CİTY “ŞEHRİNDE YAPACAK ÇOK ŞEY VAR”
UZMANLAR YUVA AİLE EĞİTİMİ 2 ÇOCUKLA İLETİŞİM 1.
AİLE TUTUMLARI REHBERLİK SERVİSİ.
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
AİLE TUTUMLARI.
AİLE TUTUMLARI. 2 Nasıl Bir Çocuk Yetiştirmek İstiyorsunuz?
ERASMUS
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Sunum transkripti:

"Bu proje T.C. Avrupa Birliği Bakanlığı, AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığınca (Ulusal Ajans, yürütülen Erasmus+ Okul Eğitimi Stratejik Okul Ortaklığı Projesi kapsamında ve Avrupa Komisyonu'ndan sağlanan hibeyle gerçekleştirilmiştir. Ancak burada yer alan görüşlerden Ulusal Ajans veya Avrupa Komisyonu sorumlu tutulamaz.“ Project of "Building Potential of School in Areas of Healthy Lifestyle and Protecting Environment the Way of Balanced Student's Development.“ SALDIRGANLIK- ŞİDDET VE AGRESİF DAVRANIŞLAR Korgeneral Lütfü Akdemir İlkokulu Rehberlik Servisi

SALDIRGANLIK: Çocukta var olan ihtiyaçların (güvenlik ve mutlu olma gibi) şekil değiştirerek farklı bir biçimde ortaya çıkmasıdır.

ÇOCUKLARDA VAR OLAN ŞİDDETİN SEBEPLERİ NELERDİR:

Anne babaların çocuklarını sürekli kontrol altında tutmaya çalışması ve onları aşırı derecede disipline etme gayreti. Bu yöntemleri uygularken de anne babanın tutarsız olması. Çocuğun sürekli anne babadan dayak yemesi, yeterli sevgiyi görmemesi.

Aile içinde var olan anne baba kavgaları. Anne babaların saldırganlık davranışı konusunda çocuklarına model oluşturması. Çocuk kendisinde şöyle bir yargı geliştirir: ‘ben de kendi isteğimi yerine getirebilmem için kaba davranışlar sergilemeliyim.’

Çocukta var olan saldırgan tutumlarının aile tarafından desteklenmesi. Mesela; A çocukla B çocuk kavga ederler. A, B yi döver. B nin anne babası çocuklarının dayak yemesini içine sindiremedikleri gibi intikam duygularını çocuklarına aşılamaya çalışırlar. ‘bacak kadar çocuktan dayak yedin. Sana verdiğim emeklere yazık’ gibi ifadelerle çocuğun kinini arttırırlar.

Çocukların saldırgan olmalarında ve çevreye şiddet uygulamalarında, televizyonda izlemiş oldukları şiddet içerikli filmlerin de etkisi vardır.

NELER YAPILABİLİR?

Öncelikle çocukta var olan bu davranışın kökenini araştırmalıyız. Bu davranışın sebeplerini ortaya koymalıyız. Çocuğunuz ihtiyaçlarını karşılamak için saldırgan davranış içinde olmak gerektiğine mi inanıyor?

Çocuğunuza fiziksel cezalar vermeyin. Çünkü çocukta asi, sorumsuz ve saldırgan davranışlar ortaya çıkar. Bunun yerine çocuğunuza sevgiyle yaklaşın. Kardeşler arasındaki sevginin dengeli olmasına dikkat edin.

Aile içinde var olan bir meseleyi kesinlikle çocukların bulunduğu ortamda saldırgan tavırlarla halletmeye çalışmayın. Çünkü; sizler onlar için bir modelsiniz.

Çocuklarınızın olumsuz davranışlarını ön plana alıp onları sürekli eleştirmeyin. Olumlu davranışlarını görmeye çalışın ve bu davranışlarını ödüllerle pekiştirin.

Çocuğunuzun geniş alanlarda oynamasını sağlayın. Bu durum, var olan gerilimden kurtulmasını ve enerjisini boşaltmasını sağlayacaktır.

Gerekirse çocuğunuza adı konmamış bir ‘saldırganlık köşesi’ yapın. Bu köşede büyük süngerler ve minderler olabilir. Böyle bir imkan çocuğunuzun kızgınlık, öfke gibi duygularının yok olmasını sağlar.

Çocuğunuzun bu duygusunu yenebilmesi için seçenekler sunun. Onu spor dallarına yönlendirebilirsiniz. Ya da duygularını ifade edebilmesi için yazı yazma ve resim yapma tekniğini kullanabilirsiniz.

Çocuğunuzun şiddet içerikli film ve programları izlemelerini önlemelisiniz. Çünkü çocuklar, var olan bazı problemleri aynı yöntemleri kullanarak çözmeye çalışma eğilimi göstermektedirler. Söz konusu filmlerdeki oyuncuları model almaya çalışmaktadırlar. Mesela, çocuğa, ‘Sen büyüyünce ne olacaksın?’ denildiği zaman, açık bir ifade ile bilerek ya da bilmeyerek, ‘Ben büyüyünce mafya olacağım’ diyebilmektedir.

Çocuklarınıza atari ve bilgisayar oyunları alırken şiddete dayalı oyunları tercih etmemelisiniz.

Çocuklarınızın arkadaşları ile birlikte oyun oynamalarına izin verin. Çocuk onlarla oynarken bazı kurallarının olduğunun farkına varacaktır. Oyunlara katılarak, onlarla etkileşim içine girerek öz benliğini kazanacaktır.

Çocuğunuzla konuşurken kendinizi onun yerine koyarak onun gibi düşünmeli ve olaylara onun bakış açısıyla bakmalısınız

Teşekkürler "Bu proje T.C. Avrupa Birliği Bakanlığı, AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığınca (Ulusal Ajans, yürütülen Erasmus+ Okul Eğitimi Stratejik Okul Ortaklığı Projesi kapsamında ve Avrupa Komisyonu'ndan sağlanan hibeyle gerçekleştirilmiştir. Ancak burada yer alan görüşlerden Ulusal Ajans veya Avrupa Komisyonu sorumlu tutulamaz."